Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
879
Cevap
47
Favori
278.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba bende bu gun bir vaneo aldim. 2004 dizel otomatik. Cam kumandasi kotu durumda nerden temin edebikirim koplesini almak istiyor um. Bilgisi olan varsa yardimxi olabilirmi
  • Vay arkadas arabayi dun aldim bu gun sanzuman arizasi verdi. 2. Vitesten sonra hafif hafif vuruntu yapiyor titreme geliyor. Vites gecislerinde. Bu gun sehirler arasi giderken vites bosa cikti. Dun bakim yaptirdigim. Servise goturdum pc ye bagladilar. Selenoidlere bakilacak dediler. Yardima ihtiyacim var dakika bir gol bir oldu.
  • cfergul C kullanıcısına yanıt
    selam cafergul kardes benim 2002 md benzinli ambiante vaneom var arka kayar kapidan sesler geliyo zaman zaman kayar kapi tamirini nerede yaptirabilirim
    yardimci olursaniz cok sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabanturan

    selam cafergul kardes benim 2002 md benzinli ambiante vaneom var arka kayar kapidan sesler geliyo zaman zaman kayar kapi tamirini nerede yaptirabilirim
    yardimci olursaniz cok sevinirim
    arkadaşlar yeni üye oldum acaba linkteki araç fiyat uygunluğu nasıldır. Bide bu araç sahibi burda mıdır acep?




  • Selam arkadaşlar. Vaneo kayis atti. Alanya da cagrici diye bir serviste bakim yaptirmistim. Kayisida onlar taksin dedim. Demez olaydim. Gergi bilyesi ve kayisi degistirmek yerine gergi kutugu ve bilyalari kople degistirmek istedi. Bunun icinde motoru indirmek istedi. Sadece parcalar 400 gergi kutugu ve kayis sarj dinamo kasnagi arizaliysa oda degisir dedi. Alanya da de-ra otomativi aradim netten buldum yelefonda durumu anlattim. Arabani ve parcalarini al gel dedi. Yapilan islem gergi bilyasi kayis degisti sorunu cozdu ve sarj dinamo kasnagini degiatirmekte fayda var dedi.onuda degistir dedim.ivir zivir motor inmeden 400 tl verdim. Ole her ustanin dedigine kanmayin bir didikletin valla opmeye yer ariyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytekutku

    Selam arkadaşlar. Vaneo kayis atti. Alanya da cagrici diye bir serviste bakim yaptirmistim. Kayisida onlar taksin dedim. Demez olaydim. Gergi bilyesi ve kayisi degistirmek yerine gergi kutugu ve bilyalari kople degistirmek istedi. Bunun icinde motoru indirmek istedi. Sadece parcalar 400 gergi kutugu ve kayis sarj dinamo kasnagi arizaliysa oda degisir dedi. Alanya da de-ra otomativi aradim netten buldum yelefonda durumu anlattim. Arabani ve parcalarini al gel dedi. Yapilan islem gergi bilyasi kayis degisti sorunu cozdu ve sarj dinamo kasnagini degiatirmekte fayda var dedi.onuda degistir dedim.ivir zivir motor inmeden 400 tl verdim. Ole her ustanin dedigine kanmayin bir didikletin valla opmeye yer ariyorlar.
    selam. Şanzıman sorunun tribün arızası olarak belirlendi. bu parçayı sökmek için motor ve şanzıma nın inmesi gerekiyormuş, Motoru indirmeye 600-800 tl arasında fiyat verdiler. Ankara da aydoğmuş şanzıman tribün arızası için tribün tamiri 650 tl ister dedi. Şanzımanın valf beyin temizliği ve yağı içinde 600 tlde onlar istedi. motor inmişken marş motorunun kömürlerinide değiştirsemmi ? mazot pompası elden geçmesi motor inmeden yapıla bilirmi bilmiyorum ne önerirsiniz. direksiyon arızası konuşuluyor ona da baktırmalımıyım kısaca bu motor inmişken acil ve hayati ne yapılması gerekiyor. Ön amartisörüm zayıflamış fiyat bilgisi alamadım şanzıman derdinden. Ve kayış değiştirmiştim alanya da kayış şehirler arası yolculuktan sonra çayır çayır ötüyor. rölantide ve 1500 devirde sorun yok ama devir yükselirse ötme başlıyor. 715 kayış takılmış alanya yı aradım sordum hangii kayış takıldı diye. valla iyi hoş da alalı 10 gün oldu heves falan kalmadı napıcagımı bilemiyorum. her ustada gerçekten anlamıyor dilinden motoru indirmye 800 çok değilmi arkdaş, alanya daki adamlara sordum siz kaça indiriyorsunuz diye 500 dedi ankara daha uygun olur diye düşünmüştüm ama sonuş hüsran. bilgisi olan varsa paylaşa bilirmi




  • yusufgun25 Y kullanıcısına yanıt
    Fiyat yüksek. Benim aracım da satılık isterseniz bir de ona bakın. Hem daha temiz hem de daha donanımlı.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-van-panelvan-mercedes-benz-tertemiz-full-bakimli-sifir-masraf-otomatik-dizel-103047114/detay/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cfergul -- 22 Ağustos 2014; 23:41:18 >
  • sabanturan S kullanıcısına yanıt
    Kayar kapılar yağsızlıktan ve ayarsızlıktan ses yapar. iç donanınlarında pek tıkırtı yapacak parça yoktur. Bu yüzden bir kapı ayarı yapan yere götürün ve fitillerinize silikon sprey sıktırın. Fitillerde kuruyunca vıcır vıcır ses yapar.
  • piano5555 P kullanıcısına yanıt
    aşağıda turbo ile motor arasındaki basınç iletişimini sağlıyan hortumu gösteren resmi yayınlıyorum. Resme baktığınızda sol tarafta 6 adet kırmızı ok ile gösterdim.
     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    aşağıda turbo ile motor arasındaki basınç iletişimini sağlıyan hortumu gösteren resmi yayınlıyorum. Resme baktığınızda sol tarafta 6 adet kırmızı ok ile gösterdim.
     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ
    ben düz vites bakıyorum. teşekkürler..




  • yusufgun25 Y kullanıcısına yanıt
    Düz vites bakıyorsanız eğer 25.000 tl yüksek bir rakam. Çok temiz aracı olan doktor bir arkadaşım var isterseniz onun numarasını verebilirim. Onun aracının km si daha düşük ve 22-23 civarında ama pazarlık yapabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    Düz vites bakıyorsanız eğer 25.000 tl yüksek bir rakam. Çok temiz aracı olan doktor bir arkadaşım var isterseniz onun numarasını verebilirim. Onun aracının km si daha düşük ve 22-23 civarında ama pazarlık yapabilirsiniz.
    Cevahir abicim, Takoz dediğin parça nedir? nasıl halledilir?maliyeti ne olur?
  • 555kapanzo555 5 kullanıcısına yanıt
    s.a kardeşim eğer araç sendeyse hala bana mail at kuzeyim05@gmail.com bendede vaneo var otomatik dizel aynı sorunu bende yaşadım herkes bişey söledi ama ben bu sorunu çok cüzzi bi miktara yaptırdım
  • gencayhan G kullanıcısına yanıt
    Araçlarda motor ve şanzuman takozları vardır. Burdaki takozların mantığı şudur. Şanzuman ve motor metal parçalardan oluşur, aracın ana gözdeside metal parçalardan oluşur. Eğer bu iki metal parçayı birbirlerine direk bağlarsak motor ve şanzuman titreşimleri ve vuruntuları sürücüye direk olarak yansır ve arabayı neredeyse kullanamayacak derecede rahatsiz edici durumlara yol açar. Burada sert plastikten veya kavuçuktan yapılan parçalar devreye girer ve birleşim yerlerine bu parçalar takılır. Bunun adıda takozdur. Mercedes vaneo marka araçta ise önden bakıldığında motorun on iki tarafında ve arka sağ ve sol yanında toplam 4 adet takoz vardır. Bunların maliyeti şu an aşağı yukarı 400 tl civarında. Çok çabuk eskiyen bir parça değildir. Ben 135.000 km de değiştirdim hem de yan sanayisini taktırdım, şu an aracım 250.000 km de ve halen daha sağlam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    Araçlarda motor ve şanzuman takozları vardır. Burdaki takozların mantığı şudur. Şanzuman ve motor metal parçalardan oluşur, aracın ana gözdeside metal parçalardan oluşur. Eğer bu iki metal parçayı birbirlerine direk bağlarsak motor ve şanzuman titreşimleri ve vuruntuları sürücüye direk olarak yansır ve arabayı neredeyse kullanamayacak derecede rahatsiz edici durumlara yol açar. Burada sert plastikten veya kavuçuktan yapılan parçalar devreye girer ve birleşim yerlerine bu parçalar takılır. Bunun adıda takozdur. Mercedes vaneo marka araçta ise önden bakıldığında motorun on iki tarafında ve arka sağ ve sol yanında toplam 4 adet takoz vardır. Bunların maliyeti şu an aşağı yukarı 400 tl civarında. Çok çabuk eskiyen bir parça değildir. Ben 135.000 km de değiştirdim hem de yan sanayisini taktırdım, şu an aracım 250.000 km de ve halen daha sağlam.
    Çok teşekkürler Cevahir Bey.Takozları değiştireyim bakalım sorun düzelecekmi? Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borasu

    Merhaba;
    Vitesin firene basmadan "P" den çıkmaması aslında bir emniyet tedbiri malum, ayrıca hareket halindeyken de "P" ye gelmemesi gerekiyor. Dikkatli kullandıktan sonra sorun yok ama ben bir iki defa ufakta olsa sorun yaşadım. Buradaki tüm otomatik Vaneo kullanıcılarından bilgi bekliyorum, zira kilit mekanizmasının çalışmaması Vaneo'nun orjinal halimi -ki zannetmiyorum, yoksa bu bir arıza mı?

    Bu konuda şöyle bir ayrıntıda var aslında; vites kolunun frene basmadan çıkmasını engellemek üzere 2 tedbir alınmış araçta:

    1. Birisi yukarıda da bahsettiğim selenoid (elektrikle çalışan hareketli pim). Bu selenoid vitesin parktan çıkmasını kontrol ettiği gibi, diğer vites konumlarında da (R-N-D) farklı kısıtlamaları olması gerekiyor....

    2. Diğer tedbir ise, vites kolundan çıkıpta şanzıma giden Bowden Kablosu / Spiral Teli (Bakınız:
    www.aclassinfo.co.uk
    Bert Rowe's-Mercedes-Benz 'A'-class info. Mercedes Benz A Class W168 Automatic Transmission /gearbox, Changing Automatic Gearbox fluid on Mercedes- Benz 'A' Class
    http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.59a.htm
    ) ile sağlanan mekanik tedbir. Bu spiral tel bir şekilde fren pedalına bağlanmış durumda. Frene basarak bu spirali serbet bırakmış oluyoruz, frene basılmadığında ise sıkışık olarak durduğu için vites kolu hareket etmiyor. Benim araçta bu da çalışmıyor ancak ustam fren pedalına elini uzatıp bir şeyleri kurcaladığında vites frene basmadan "P" den çıkmadı. Fren pedalı ile söz konusu spiral arasındaki bağlantı bir şekilde zarar görmüş ancak onarımı mümkün gözüküyor. Ancak şunuda söyleyeyim, 1. maddede bahsettiğim selenoid vites kolunu adam akıllı kilitliyor, spiralle yapılan kilitlemede ise vites kolu "P" den çıkmasa da ufak ufak yerinden oynuyor.

    Bu konudaki fikirleri ve tecrübeleri bekliyorum....


    NOT: "F" arıza durumu ile ilgili yaptığım söküp takma işlemlerinin fotoğraflarını çekmiştim, müsait bir zamanda buraya koymayı planlıyorum....


    f arızası için yaptıgın işlemin resimlerini dört gözle bekliyorum. yardımcı olursanız sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytekutku

    quote:

    Orijinalden alıntı: Borasu

    Merhaba;
    Vitesin firene basmadan "P" den çıkmaması aslında bir emniyet tedbiri malum, ayrıca hareket halindeyken de "P" ye gelmemesi gerekiyor. Dikkatli kullandıktan sonra sorun yok ama ben bir iki defa ufakta olsa sorun yaşadım. Buradaki tüm otomatik Vaneo kullanıcılarından bilgi bekliyorum, zira kilit mekanizmasının çalışmaması Vaneo'nun orjinal halimi -ki zannetmiyorum, yoksa bu bir arıza mı?

    Bu konuda şöyle bir ayrıntıda var aslında; vites kolunun frene basmadan çıkmasını engellemek üzere 2 tedbir alınmış araçta:

    1. Birisi yukarıda da bahsettiğim selenoid (elektrikle çalışan hareketli pim). Bu selenoid vitesin parktan çıkmasını kontrol ettiği gibi, diğer vites konumlarında da (R-N-D) farklı kısıtlamaları olması gerekiyor....

    2. Diğer tedbir ise, vites kolundan çıkıpta şanzıma giden Bowden Kablosu / Spiral Teli (Bakınız:
    www.aclassinfo.co.uk
    Bert Rowe's-Mercedes-Benz 'A'-class info. Mercedes Benz A Class W168 Automatic Transmission /gearbox, Changing Automatic Gearbox fluid on Mercedes- Benz 'A' Class
    http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.59a.htm
    ) ile sağlanan mekanik tedbir. Bu spiral tel bir şekilde fren pedalına bağlanmış durumda. Frene basarak bu spirali serbet bırakmış oluyoruz, frene basılmadığında ise sıkışık olarak durduğu için vites kolu hareket etmiyor. Benim araçta bu da çalışmıyor ancak ustam fren pedalına elini uzatıp bir şeyleri kurcaladığında vites frene basmadan "P" den çıkmadı. Fren pedalı ile söz konusu spiral arasındaki bağlantı bir şekilde zarar görmüş ancak onarımı mümkün gözüküyor. Ancak şunuda söyleyeyim, 1. maddede bahsettiğim selenoid vites kolunu adam akıllı kilitliyor, spiralle yapılan kilitlemede ise vites kolu "P" den çıkmasa da ufak ufak yerinden oynuyor.

    Bu konudaki fikirleri ve tecrübeleri bekliyorum....


    NOT: "F" arıza durumu ile ilgili yaptığım söküp takma işlemlerinin fotoğraflarını çekmiştim, müsait bir zamanda buraya koymayı planlıyorum....


    f arızası için yaptıgın işlemin resimlerini dört gözle bekliyorum. yardımcı olursanız sevinirim

    Alıntıları Göster
    forum acayip ağır yazı yazan paylaşan yok.
    1- amörtisör degiştirdim 1 yıl garantili 2 adet toplam 150 tl ankara
    2-Gergi bilyası, devir daim pompası, kayış, 2 adet motor takozu toplam 260 tl
    3-Rot balans,jantlar tornalandı. 100 tl
    4-Şanzıman tribün balataları değişti yağı değişti valfler temizlendi işçilikler dahil 1100 verildi. (motor ve şanzıman indi)
    araba oldukça sessiz motor tatlı bir ses giden yine ömürden oldu. Her arızayı en az 3 ustaya sorun kafanıza yatan ve en ucuz olandan başlayın. Sadece bu araç için değil tüm araç ve ustalar ezberden sallıyor ya tutarsa parayı onlar harcamıyor nasıl olsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytekutku

    forum acayip ağır yazı yazan paylaşan yok.
    1- amörtisör degiştirdim 1 yıl garantili 2 adet toplam 150 tl ankara
    2-Gergi bilyası, devir daim pompası, kayış, 2 adet motor takozu toplam 260 tl
    3-Rot balans,jantlar tornalandı. 100 tl
    4-Şanzıman tribün balataları değişti yağı değişti valfler temizlendi işçilikler dahil 1100 verildi. (motor ve şanzıman indi)
    araba oldukça sessiz motor tatlı bir ses giden yine ömürden oldu. Her arızayı en az 3 ustaya sorun kafanıza yatan ve en ucuz olandan başlayın. Sadece bu araç için değil tüm araç ve ustalar ezberden sallıyor ya tutarsa parayı onlar harcamıyor nasıl olsa.

    Alıntıları Göster
    Tekrar yine ben. hafta sonu klimanın polen filitresini değiştirdim. piyasada vaneo diye isteyince 35/55 tl fiyatlarda isteyen süperler oluyor. Yapmanız gereken bir adet vito filitresi almak eski filitrenin kenarındaki plastikleri sökün yeni filitrenin kenarına takın en uyduruk yapıştırıcı ile noktasal olarak yapıştırın. yeni filitreniz hazır maliyet ? 12,5 tl
    1- Peki filitre nerede motor kaputunu açın biraz eğilin tam karşınızda 4 vida var. dikatilice sökün dikkat edin aşşagı düşürmeyin alamazsınız. Ön camın altındaki kapatma plastiği söküyoruz bu vidalar onun sıkı geçme alttan yukarı doğrı itekleyin, biraz dikkatli kastırın çıkartırsınız.
    2- Şİmdi silecekleri söküyoruz sanırım 13 anahtar işinizi görür, zaten iki tane somun sırayla sökün.
    3- Ve alttaki plastik çıkacak, bunuda 3 tane vidası var. Üstten vidalı, vidalar tamamsa silecek su deposnu yerinden çıkartıp alın alttan su motorundan siyah boruyu sökün boruyu sökünce sökmeye çalıştığımız plastik çok daha rahat yerinden çıkacakatır. bunlarda tamamsa motor kaputu yarı kapalı şekilde tutarsanız plastik yerinden çıkar.
    Sonuç motorun hemen üstünde ortada kocaman bir filitre alta ve üstte iki tane plastik tırnak var. Düz tornavida ile kastırın ve çıkartın. yeni hazırladığınız filitreyi takın yerine, Ve tüm işleri tersine yapmaya başlayın, anlatırken baya karmaşık görünsede biraz takım kullanan birisi yapa bilir. toplam süre 40 dakika usta modunda gezenler emin olun sizin kadar özen göstermeyecek ya vida eksik kalacak yada bir tırnağı kıracak sonrada ben yapmadım diyecek. Hadi geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mateus34

    Slm arkadaşlar 5aylik mercedes Vaneo kulanicisiyim otomatik dizel sizden tek ricam lütfen mercedes Vaneo kullanmadan yorum yapmayin O BİR MERCEDES

    ARKADASLAR TEK SORUNUM VAR TEKLİ CAM ACMA KAPAMA DÜĞMESÎ BULAMADİM BULAN VARSA LUTFEN HABERLESELİM

    Merhaba cam düğmesini gazioğlu yedekparça internette aratırsan bulabilirsin. ben 80 tl ye anldım 1 gün sonra elime ulaştı, 5 de kargo ücreti verdim. istanbul firması kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytekutku

    quote:

    Orijinalden alıntı: mateus34

    Slm arkadaşlar 5aylik mercedes Vaneo kulanicisiyim otomatik dizel sizden tek ricam lütfen mercedes Vaneo kullanmadan yorum yapmayin O BİR MERCEDES

    ARKADASLAR TEK SORUNUM VAR TEKLİ CAM ACMA KAPAMA DÜĞMESÎ BULAMADİM BULAN VARSA LUTFEN HABERLESELİM

    Merhaba cam düğmesini gazioğlu yedekparça internette aratırsan bulabilirsin. ben 80 tl ye anldım 1 gün sonra elime ulaştı, 5 de kargo ücreti verdim. istanbul firması kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benim 2004 1.7 cdı trend manuel vaneo'm var. Vitesi değiştirirken debriyajdan ayağımı çekince lık diye ses geliyor daha önce yapmıyordu neden oluyor acaba şanzıman yağı mı eskidi?




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.