|
Metrobüs Simulasyon Projesi
-
-
ben daha güzel bir fikir gireyim, istanbulda yaşamayın %100 zaman kazanın, yani -
Github'da da goremedim, metrobus hizini arttiracak yontem nedir ? Yani %13 verimlilik kazancini nasil kazaniyor ?
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
açıklar:
1) metrobüs tek seferde ana yerlere gitmek için tasarlandı. durakları renklendirip, gerekli durağa gitmek için fazladan bir hat kullanılması zor.
2) iş başı ve çıkışı saatlerinde her durağı yeşil yapman gerek.
3) sıkıntı durağı es geçmekte değil. bazen metrobüs önündeki 5 metrobüsün duraktaki durmasını bekliyor. çünkü geçiş alanı yok.
4) şahsi fikrim, anlamsız proje. -
%13 hız bu işin tek artısı onun dışında bir çok eksisi var gördüğümüz gibi o yüzden anlamsız proje -
Anlamsız diyenler yeterince okumamış. Ekstra hat falan yok. Öndeki otobüsü bekleme olmaması için uygun renklendirme var.
Simulasyon programını çalıştırıp görebilirsiniz ne olup ne bittiğini. Gerçek durak isimleri kullandım, gerçek durak yoğunluklarını dikkate alarak renklendirdim.
Duraklarda ne kadar beklenecek, ne kadar sıklıkla otobüs kalkacak vs hepsi ayarlanabiliyor. Duraklarda yığılma oluyor ama önerdiğim modelde değil, mevcut modelde yığılma oluyor. Önerdiğim renkli modelde daha az yığılma var.
Videoyu çok önce gerçek veriler olmadan hobi amaçlı hazırlamıştım. Dediğiniz gibi duraklar arası mesafe arttıkça kazanç azaldı. videoda %20 civarı kazanç çıkmıştı, simulasyon ile daha gerçekçi veriler kullanınca %13 kazanç oldu.
Açıkçası daha fazla kazanç olacağını tahmin ediyordum. Bence de %13 kazanç için uygulamaya değmez :)
Ancak hala kullandığım parametrelerin uygun olduğundan tam emin değilim. mesela her otobüsün uğrayacağı yeşil renk durakları daha az olursa kazanç artar.
Tüm parametreler ayarlanabilir durumda. Burda paylaşma nedenim; daha gerçekçi parametreler ile çalıştırıp daha gerçekçi sonuçlara ulaşanlar olur belki diye düşündüm .
Halkın kafası karışabilir mi?. Evet. Daha az kafaları karışsın diye tek-çift yerine renkleri kullandım, halkın matemetikle arası iyi değil malum :) Duraklarda durak harita çizelgeleri var, orada durak renkleri gösterilir. Otobüsler de renkli panolarla belirgin hale getirilir. Yeteri kadar kazanç olsa, bunlar aşılır.
@seyfi84 @Mephalay @Private
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abars -- 17 Kasım 2015; 16:44:02 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Mephalay
Github'da da goremedim, metrobus hizini arttiracak yontem nedir ? Yani %13 verimlilik kazancini nasil kazaniyor ?
Mesajda verdiğim linkler çalışmıyor mu?
1-https://github.com/abdullaharslan/metrobus_simulasyon/wiki
2-https://github.com/abdullaharslan/metrobus_simulasyon/wiki/Simulasyon-program%C4%B1n%C4%B1n-kullan%C4%B1m%C4%B1
3-https://github.com/abdullaharslan/metrobus_simulasyon/wiki/Kullan%C4%B1lan-parametreler-ve-sonu%C3%A7
2. linkte simulasyon programının indirme adresi ve nasıl çalıştırılacağı bilgisi var. Çalıştırıp %13 zaman kazancı nasıl oluyor kendiniz görebilirsiniz.
-
Bunu up layasım geldi :)
Alın size birkaç ekran görüntüsü
Twitterda ozetlemeye calıştım.
Abdullah Arslantwitter“Metrobüsler için yakıt ve zaman tasarrufu sağlayacak bir fikrim var. Bir simulasyon programı geliştirip önerimin ne kadar zaman tasarrufu sağlayacağını ölçtüm. Yaklaşık %12 zaman tasarrufu sağlıyor. Detaylar aşağıda: @ekrem_imamoglu @ietttr @istanbulbld @ulasimistanbul @Mrt_Ongun”https://twitter.com/Abdlh_Arsln/status/1510261074607677444?s=20&t=TduzbDHdSiKHT7DO4duAgQBi el atın da fikir yayılsın
-
teoride mümkün ama pratikte mümkün değil !
- olarak çok fazla hesaba katılmamış olası değişkenler var.
metrobüs konusunda tek bir çözüm var
tek ve çift durak sistemi bu iş içinde 2 şeritte araç makasa girmesi gerekir.
ama verimlilik teoride %50 lere ulaşabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProjectMan -- 3 Nisan 2022; 7:24:51 > -
Hesaba katılmayan değişken ne olabilir mesela?
Tek çift durak sistemi ile zaten aynı mantık. Daha uygulanabilir olması için renklerle uyguladım o mantığı. Tek duraklar kırmızı çift duraklar mavi gibi düşün.
İki şerit gerekli değil. Video yu izlediniz mi? Video da iki şerit var gibi gösterdim ancak birinde mevcut mantıkla hareket eden otobüsler diğerinde yeni mantıkla gidenler var. Yani kıyaslamak için..
Zamanı olanlar video yu izlesin daha çok zamanı olanlar 3d simülasyonu indirip calistirsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evet sentetik laylon testlerinde istenilen x değerine ulaşmak kolaydır.
-
İlla ki pürüzler olacaktır. Elde somut örnek olmadan "supriz etkenler çıkabilir deneyin sonucu güvenilmez" diyemeyiz.
Konuyu zaten düşünemediğim etkenleri problemleri akıl eden birileri çıkar birlikte fikir alış verişi yaparız diye açtım.
Var mı aklına gelen somut bir problem? @ProjectMan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
3D simülasyonu mümkün olduğunca gerçekçi yapmaya çalıştım. Zaman ayırıp incelersen durak isimleri, aralarındaki mesafe, max hız, hızlanma ve yavaşlama ivmesi gibi parametrelerin olduğunu görebilirsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
birden aklıma 2 kanallı veri iletişim hattını micro ebatta kuantum tünelleme olarak
anında makasa giren bir sistem olarak nasıl bir mantıkla çalıştırılabilinir düşüncesi aklıma geldi
eğer bunu yapa bilirseniz ! tüm dünya üzerindeki veri hatları işlemciden elektrik şebekelerine kadar
dünyanın ultra hızlı enerji ve veri transfer yönlendirme sistemini yapmış olursunuz !? :D
-
Tekrar soruyorum: Var mı aklına gelen somut bir problem? @ProjectMan
Fikrin yoksa gürültü yapma!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ProjectMan buranın Filozofu. Fazla kafana takma.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X