Şimdi Ara

Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
500
Cevap
4
Favori
12.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kendi ülkesine düşman olan iğrenç insanlar ne çok var. Ne başka bir yere giderler, ne de ağızlarından iyi birşey çıkar. Varsa yoksa kendi menfaatleri.

    Yabancı bir ülkede şu haber yazılsa tebrik ve teknik konular yazılır. Biz de yazılanlara bak cehalet ve pislik akıyor.

  • Çok erken havaya girmemek gerek daha çok alınması gereken yol var. En önemlisi üzerindeki computer sistemidir onu 5 nesil yapacak olan. Daha bunun dalma yükselme manevra ve gövde mukavemet testleri var. Tam silah yükü ile yapılması gereken testler var. Bunların hepsi halledilecek daha en önemlisi motor konusu, motor çözülmeden havaya girersek hepimiz için hüsran olur çünkü üzerine takılan F16 motorlarını ABD kullanamazsın dediği anda şu anda uçtu dediğimiz uçak bırak uçmayı piste bile çıkamaz onun için gurur duyalım azimli olalım ama havaya girmeyelim biz mllet olarak çabuk havaya giren bir milletiz.

  • eteksen kullanıcısına yanıt
    çok guzel bir atasözü var kardaş

    "it ürür,kervan yürür"

    konuşan çamur atan hazmedemeyen kuduran istedigini yapsin, biz yola devam çalismaya devam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hadigatülverd -- 23 Şubat 2024; 9:40:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • AO A kullanıcısına yanıt

    Sevinmeyelim abi, havalara girmeyelim hiç. Uçağın herşeyi bitse süper olsa uçtu deriz geçeriz.

    Amerikan bir savaş uçağını görseniz ballandıra ballandıra adamlar yapmış dersiniz hayran hayran bakar anlatırsınız.


    Elbette tonla halledilmesi gereken konu var. Bunu herkes biliyor maket uçak değil bu.

    Doğru sevinmek bu millete çok.

  • Sonunda sevinmeye ve gurur duymaya değer bir haber hayırlı uğurlu olsun....Eminim mühendislerimiz çok daha iyilerini yapacaktır ...Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı 

  • eteksen kullanıcısına yanıt

    Biraz önce Millyette Temel Kotilin bir röportajı var. Bu uçak F35 ten bile üst seviye diye. Yapmayın be kardeşim bu millete bunu yapmayın olayı siyasallaştırıp şova çevirmeyin. Yani Allahını severseniz bu söylenecek lafmı niye bu insanlarla dalga geçiyorsunuz. Şunu söylersin anlarım dersinki hedefimiz f35 ayarında SU57 ayarında bir uçağın mertebesine ulaşmak yavaş yavaş oraya geleceğiz dersin aklı başında yere basan cümleler kurarsın. Bunu aşırıya götürdüğünde iş siyası propagandaya dönüşür ve seninle aynı siyaseti gütmeyenlerin hedefi olursun yazık olur. Yarın öbürgün karşı görüşlü bir siyasetçi iktidara gelirse senin yaptıklarını keser atar daha bunu öğrenemedik mi? öğrenemediysek yazık bize. Birde adama soruyorlar acaba bu 6. nesil olabilir mi diye tövbe yarabbi ya, artık şu milletle kafa bulmayı bir bıraksalar bir şeyler yerine oturacak bir şeyler yapacağız da 7 den 70 herkes şov peşinde.





  • Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı
    Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptıen.wikipedia.org
    Fifth-generation fighter - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fifth-generation_fighter


    Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı
  • AO A kullanıcısına yanıt

    Tamam abi uçak kötü tu kaka, f35de olamaz su57de olamaz rahat ol sen. Biz yapamayız öyle şeyler. Korkma yapamaz bu Türk milleti. Endişe etme.

  • Forumdaki akp'li veya yandaş gözükenlerin dümeni şu şeklide çalışıyor. Bunlar ikinci hesaptan bir tane kötüleme yorum atıyor. Diğer hesaptan projeyi övüyor ve suçu muhalefete atıyor.


    Bizzat bu şekilde algı yapan bir hesabı sınırsız çizdirdiğim için biliyorum. Kumpas kurmayı abilerden öğrendiler. Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı 




    Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı
    Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptıMansur Yavaş (@mansuryavas06) on Xtwitter
    Köklerden, göklere. Emeği geçen her bir vatan evladımızın eline sağlık. 🇹🇷 #KAAN @TUSAS_TR
    https://twitter.com/mansuryavas06/status/1760266394833170804



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-7735754F2 -- 23 Şubat 2024; 11:32:4 >
  • Kaan uçtu da banamı uçtu ben cebime geçimime bakarım.

    Din devlet umrumda değil.

  • eteksen kullanıcısına yanıt

    Uçak kötü yada yapamaz dediğim bir cümle varmı.

  • 1. ukr motorları işimize yaramaz ömürleri kısa .iş gücü yetersiz .sorunları çok fazla , ya rusya kullanıyor dersen mecburiyetten.laki avrupa standarlarında ukr motoru ortak yaparsak bilmiyorum. f16-f35 sayesinde dış kaportada iyiyiz uçakta aviyonik ,uçak bilgisayarı, radar , uçuş bilgisayarı , sensor lerde resmen yerdeyiz. helikopterde sadece motor eksik oda hazır gibi eli kulağında . her şeyi tamam biz üretiyoruz. füze teknolojisinde , uçak motorunda , radarda kat edeceğimiz mesafeler var.

  • altayda alman motor şirketi ödedi tazminatını vermiyorum motor dedi. bizde kendi motorumuzu yapacağız da 100 senin üzerinde bu alanda çalışan yok öncesinde yapılan belli 10 fabrika yarısı şeker yarısı basma 2000 yıllarda başlandı öncesi dersen erbakanın pancar motoru. en az 1 sene denerler eli kulağında diye biliyorum motorun sorun şanzuman da onuda kotarırlarsa bitti gitti iş . sadece altay değil ağır obüste üretemedik. aşınca motor sahibi de olacağız o bambaşka.

  • Atanın evlatlarının ellerine sağlık öğütlerini dinleyip "istikbal göklerdedir" sözünü yerine getiriyorlar hepsini tebrik ederim. şu gavurada para yedirmeyin artık 2030 da hazırsa kaan o zaman gavurların f-16 sını ve avrupa uçaklarını almayın iptal edin.

  • Hiç kimse endişeye kapılmasın.


    Aselsan genel müdürü;


    "Geliştirdiğimiz sistemlerle, Kaan'ı, Bilge Kaan yapacağız"


    diye açıklamada bulundu.


    Yani baya sıkı geliyoruz. Boş durulmuyor, gece gündüz çalışılıyor.


    Kaan ürün olarak ortaya çıktığında muadili olmayan bir uçak olacaktır. Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı 



    Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptıCNN TÜRKyoutube
    HABER | Son Dakika Haber ve Güncel Haberleri İlk Bilen Siz Olun... ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol, geliştirdikleri teknolojilerle milli muharip uçak KAAN'ı "BİLGE KAAN" yapacaklarını söyledi. CNN TÜRK YOUTUBE KANALINA ABONE OL ➤ https://bit.ly/2LzuZ1H ➤TÜM PROGRAM İÇERİKLERİ İÇİN: https://www.cnnturk.com/tv ➤http://twitter.com/cnnturk ➤https://twitter.com/cnnturkprogram ➤https://www.facebook.com/cnnturk ➤https://www.facebook.com/cnnturkprogramlar ➤https://www.instagram.com/cnnturk ➤http://youtube.com/cnnturk ➤Google News: https://buff.ly/47rtuxi #Haber #Sondakika #KAAN
    https://www.youtube.com/watch?v=2DVrmoDxxFs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanguzel_ -- 23 Şubat 2024; 12:57:58 >
  • AO A kullanıcısına yanıt

    Kusura bakmayınız ama uçağın içindeki "computer sistemi" tek başına onu 5. Nesil yani Görünmez (=Stealth) yapacak bir unsur değildir. Söz konusu computerin bir tuşuna basılarak uçak "görünmez" hale gelmiyor. Ama 5. Nesil dediğimiz zaman ilk başta gelen unsurlar görünmezlik, yeni nesil (AESA) radar ve başka özellikler gelmekte ki uçaktaki tüm elektronik sistemlerin katkısı olmakta...


    Motor konusunda çok haklısınız. İster ABD, ister İngiliz, ister Fransız, ister Çin ve isterse Rus üretimi bir motor kullandığınızda o uçağı başka ülkelere satışta zorlanacaksınız ve büyük olasılıkla da ihracatını yapamayacaksınız. Aha, buyrun işte Pakistan ne zamandır 30 adet T-129 Atak Helikopteri almak istiyorsa da Sam Amca'dan bir türlü onay çıkmıyor amma Filipinler için 5-6 Atak çıkabiliyor... Uçağı piste dahi çıkaramama olasılığı belki biraz fantazi ama ihracat kısıtlaması çok olası.


    Motor konusunda tam bağımsız olursanız ve uçakta Batı dünyasının sizi engellemeyecek ölçüde sair komponent de yoksa ihracat konusunun önü açık. Tam tersine siz satış yaptığınız ülkeye "sana satıyorum ama beden onaysız bir 3. ülkeye satamaz, devredemez hatta kiralayamazsın... dayatmasını peşinen yapabilirsiniz.


    Yukarıda bir arkadaşımız ABD'den GE F110 motorlarının (F-16'larda kullanılan ve halen KAAN prototiplerine takılmış/takılacak olan) motorların Türkiye'de lisans altında üretilmesi talebinden bahsetmiş. Evet, böyle bir durum da var. Gerçekleşirse, iki tip KAAN üretimi söz konusu olabilir: yani F-110 motorlarla 4.5 Nesil bir KAAN, TEI'nin Yerli ve Milli Motoruya 5. Nesil daha gelişmiş bir KAAN. Türk Hava Kuvvetleri dahi gelecekteki siparişlerini bu 2 versiyon arasında bölüştürebilir. Ancak GE F-110'larla teçhiz edilecek 4.5 Nesil KAAN'larda kullanım ve ihracat kısıtlaması pekala mümkün olacaktır.Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı 





  • 5.nesil demenin ilk farkı zaten uçağın görülmeden vurması ve diğer platformlarla ileri seviyede konuşabilmesi kollektif olarak hareket etmesi demek.

    KAAN için yapılacak AESA radar belki 5 yıl sonra bitecek ama bittiğinde F35 radarından daha iyi olacak.

    KAAN bir yanında KIZILELMA diğer yanında ANKA-3 ile kol uçuşu yapabilecek , onlarla konuşabilecek onlara emir verebilecek.

    Durumsal farkındalığı F-35 dan daha iyi olacak.

    Tabi bunlar uzun süreç. İlk uçak 2028 de teslim edilecek.

    Ama en önemli mesele neydi , motordu. 2028 de TRMotor ve ya TEI artık her kim yapacaksa inşallah yetiştirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AO A kullanıcısına yanıt

    havamı biz ilk defa araba uçak üretmik bro ara verdik sahalara geri döndük lakin bu durum yunanlılar bile kabul etmiş halen petekti sürpürge sapıydı diyenler var bu forumda.Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı 

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    cebindekileri kazanmak harcamak için önce bir toprak parçası lazım bak süriyelilerin paraları var vatanlar varmı.Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı  siz sadece dedenin ardından yürüyorsunuz.

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    "Şu gavura da para yedirmeyin!" temenniniz güzel olsa da çok geçerli değil.


    KAAN filo seviyesinde (diyelim Blok-20 olarak -- daha önceki mesajımı dikkatle irdeleyiniz diyorum!) 2030 başından itibaren envantere girmeye hazır olsa da herhalde bir günde 40 uçak envantere giremeyecek. Oysa şu anda Hava Kuvvetleri halen hizmette 30-35 adet civarı kalmış F-4-2020 Terminatör'leri (F-4E Phantom II'lerden dönüştürülmüş derin darbe rollü uçaklar) emekli etmek durumunda. Alınabilseydi F-35'ler bu görevi üstlenecekti. Olmadı, şimdi Eurofighter Typhoon gibi, zor da alınabilecek olsa, alternatiflere bir boşluk giderici (=gap filler) olarak mecburen bakılmakta. F-16'lar bu görevin uçağı değil...


    KAAN ama tek ama çift versiyonlu olsun (aradaki fark 4.5 / 5.0 Nesil farkı olacak) hem F-4-2020'lerin hem de peyderpey F-16'ların yerine geçebilecek şekilde tasarlandı. Ama öncelik F-4-2020'lerin yerini doldurmak olacaktır.





  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.