Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dostum Jimny'i unutmuşsun

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Malesef ki koca listede gerçekten işe yarar 2 araç var,Niva ve Hummer H1.
  • Dostum niva'nın crawl raitosu nu hesapladım 30.6 çıktı, niva arazide süper ama 40'ın altında çıktı, yanlışmı hesapladım acaba
    Gearbox (Gear Ratios)
    1st 3.667 : 1
    2nd 2.100 : 1
    3rd 1.361 : 1
    4th 1.000 : 1
    5th 0.819 : 1
    Reverse 3.526 : 1
    B' Middle Dirrerential : (Double Ration)
    1st - "High" 1,200 : 1
    2nd - "low" 2,135 : 1
    Final Ratio 3,909 : 1
  • Ya o 40 veya 30 olması önemli bir şey değil. Yeterli torku sağlıyorsa problem yok isterse crawl ratio 10 olsun.
  • Teşekkürler dostum elimden geldiğince bilgilenmeye çalışıyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Ya o 40 veya 30 olması önemli bir şey değil. Yeterli torku sağlıyorsa problem yok isterse crawl ratio 10 olsun.
  • ebu zer gıfari@
    hocam oraya bulursan cherokee, compass, tucson, sportage,range rover, ford ranger, subaru forester ın falan açılarını koyarsan hoş olur
  • ekledim
    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    ebu zer gıfari@
    hocam oraya bulursan cherokee, compass, tucson, sportage,range rover, ford ranger, subaru forester ın falan açılarını koyarsan hoş olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Dostum niva'nın crawl raitosu nu hesapladım 30.6 çıktı, niva arazide süper ama 40'ın altında çıktı, yanlışmı hesapladım acaba
    Gearbox (Gear Ratios)
    1st 3.667 : 1
    2nd 2.100 : 1
    3rd 1.361 : 1
    4th 1.000 : 1
    5th 0.819 : 1
    Reverse 3.526 : 1
    B' Middle Dirrerential : (Double Ration)
    1st - "High" 1,200 : 1
    2nd - "low" 2,135 : 1
    Final Ratio 3,909 : 1


    61.20:1,transfer case'in oranını(x2) eklemeyi unutmuşsun sanırım.Rus mekaniği,yüzümüzü kara çıkartmaz .
    Ayrıca torku 10.000Nm olan bir motorun dahi yeterli dişli oranları olmadan arazide o torku çok düşük bir oranla kullanabileceği de bir gerçektir.Batmadan ilerleyebilmek için nasıl lastik önemli bir faktörse,tırmanmalar ve inişler için de açılar,sürünme tabir edilen ağır devirde yüksek güçle hareket için de dişli oranları önemli bir faktördür.




  • Bu çarpı 2 ne oluyor, diğer markalar da var mı?
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    61.20:1,transfer case'in oranını(x2) eklemeyi unutmuşsun sanırım.
  • Hayır,aracın spesifikasyonlarında transfer case oranı double ration olarak verilmiş.O açıdan şanzımandan gelen oranı ikiyle çarpıp sonra da diferansiyel oranı ile çarpıyoruz.Yani transfer case oranı=2:1 diye açıklayabiliriz.
  • Sana bir sorum olacak. Simetrik awd'de tork 2 aksa %50 %50 olarak, asimetrikde ise örneğin bmw x5'te olduğu gibi %40-%60 olarak dağıtılıyor. Peki devir aynı kalmak suretiyle ön ve arka tekerleklerde tork farkı nasıl yapılıyor, nasıl bir sistem kullanılıyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    ekledim
    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    ebu zer gıfari@
    hocam oraya bulursan cherokee, compass, tucson, sportage,range rover, ford ranger, subaru forester ın falan açılarını koyarsan hoş olur



    eyvallah hocam,güzel oldu




  • Orjinalden alıntı: ikitilkitr

    2006 rav4 kullanıcısı olarak 2000 motor 150 hp ve bir depo 50 lt benzin ile 450-500 km ş.içi gidiyor.sürekli 4 çeker (arkadaşlar zaten daha iyi anlattılar konuyu).max 190-200 km hız yapabiliyor.toyotanın sorunnsuzluğuda artılrdan biri.gayette konforlu bana yetiyor.bir çok binek araçtan daha az yol sesi alıyor.rav4le ilgili sormak istediğin soru varsa yanıtlayabilirim.saygılar.





    Şu anda forumda olan arkadaşlara iyi geceler diliyorum.

    Yardımların için öncelikle teşekkür ederim. Öncelikle 2002-2003-2004 rav4 ler de seninkiyle aynı mı yakar?
    Ben ikinci el düşünüyorum ikinci elde 2001-2004 arası hangi modeli önerirsin? Ayrıca üç kuruş fazla ver ama alacağın araçta kesinlikle şu donanımlar ve aksesuarlar bulunsun diyeceğin bir durum var mı? Otomatik mi yoksa düz vites mi önerirsin(Ben düz vites istiyorum) son olarak fiyatlarından haberin varmı hangi modeli kaça almalıyız? Son olarak bu tür araçlarım kilometresi biraz yüksek oluyor bunun bir dezavantaşı olurmu?

    Cevapların ve yardımın için şimdiden teşekkürler...




  • quote:

    Sana bir sorum olacak. Simetrik awd'de tork 2 aksa %50 %50 olarak, asimetrikde ise örneğin bmw x5'te olduğu gibi %40-%60 olarak dağıtılıyor. Peki devir aynı kalmak suretiyle ön ve arka tekerleklerde tork farkı nasıl yapılıyor, nasıl bir sistem kullanılıyor?


    Aslında hidrolik desem yalan olmaz.Sonuçta özel bir tür olsa dahi sıvılar sayesinde çalışıyor sistem.Zaten marka altında isim yaratmanın temelinde de bunlar yatıyor.Her markanın kendine has bir 4x4 ismi olmasına rağmen sistem aşağı yukarı hep aynı.Kabaca anlatmaya çalışayım;
    Sistem ön ve arka tekerleklerin dönüş sayıları arasındaki fark 0 iken devre dışıdır.Ancak fark oluştuğunda yukarıda bahsettiğim sıvıların olduğu mekanizma devreye giriyor..Araç AWD olduğundan dolayı normal 4WD araçlarda transfer case denilen aksamın yerinde sizin aracınızda içinde özel sıvıların bulunduğu bir mekanizma var.Aynı 4WD'de olduğu gibi ön ve arka diferansiyellere giden şaftlar burada birleşiyor.Bu mekanizmanın içinde de bahsettiğimiz sıvılar ve birbirine neredeyse teğet yerleştirilmiş diskler var.Ön ve arka akslardaki dönme farkı arttıkça,bu disklerin de dönüşlerinde hız farklılığı oluşuyor.Hız farkından etkilenen sıvı da sürtünmeden dolayı hızla ısınarak akışkanlığını kaybedip katılaşıyor.Böylelikle diskler birbirlerine bağlanmış oluyor ve iki diferansiyele de hareket gidiyor(%100 iken %60-%40 paylaştırılma hadisesi bu şekilde cereyan ediyor).Disklerdeki dönüş farkı 0'a eşitlendiğinde sıvı tekrar eski akışkanlığını kazanıyor ve sonradan harekete katılan şaft devreden çıkıyor.Böylelikle de araç tekrar 2WD konumuna geri dönüyor.İşte AWD'nin çalışma felsefesi budur arkadaşlar.
    Unutmadan,simetrik AWD ile asimetrik AWD arasındaki fark hareket dağılımı değildir.Simetrik AWD'de de %60-%40,%70-%30 oranında dağılan harekete de şahit olunabilir bazı araçlarda.Fakat simetrik AWD'nin asimetrik AWD'den yegane farklı,dört tekerleğe de sürekli hareket iletilmektedir.4WD'den tek eksiği transfer case,bu nedenle de low range(4LO) bulunmaz.Asimetrik AWD'de ise araç normal şartlar altında sürekli tek akstan hareketle ilerler.Yukarıda anlattığım sistem de asimetrik AWD sisteminin işleyiş yöntemidir.Bu sistemin ismi Viscous Coupling'dir.Yine AWD araçlarda kullanılan bir büyük sistem de Haldex'tir(aslında Haldex firmanın ismi fakat yaygınlıktan dolayı sistemin ismi gibi kullanılıyor).Viscous Coupling'de hidrolik olduğu hibi Haldex'te elektro-mekaniktir.İşin büyük bir kısmını ECU denilen Electroin Control Unit ayarlar.Yine dönüş sayısı farklılığından hareketle çalışır.ECU birimi dönüş sayılarında farklılık saptadığında elektronikten mekaniğe geçer iş.Şaftların ortasında bulunan çok diskli debriyaj plakalarının kullanıldığı aksam,elektro-mekanik olarak şaftlar arasında hareketi paylaştırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 6 Şubat 2007; 22:42:20 >




  • Tamam ama %60 ve %40 hadisesi burada anlatılmıyor. Sadece sistemin nasıl çalıştığını anlatmışsın. O iki disk aynı hızda dönerken, aradaki tork farkı nasıl oluşuyor onu soruyorum. Dişli oranlarında farklılık olsa bu sefer lastikler aynı hızda dönmez.

    Bu arada benim aracım asimetrik Awd'mi yoksa 4Wd'mi belirsiz.
  • Düzenlemede anlattım,Haldex denilen sistemde elektronik olarak aynı devirde şaftlara farklı dönüş sayıları iletiliyor.
    Ayrıca senin araçta da anlattığım Viscous Coupling sistemi kullanılıyor(Quadra-Drive adı altında).WJ ile birlikte Grand Cherokeeler asimetrik AWD çekiş sistemine geçiş yapmıştır.


    İşte Haldex'in projesi.Görüldüğü gibi hareket açık mavi kutudan iki şafta paylaştırılıyor.Hangi şafta ne kadar hareket verileceği burada ECU tarafından ayarlanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 6 Şubat 2007; 22:47:18 >




  • Asimetrik ama nasıl 4Lo var? Bu arada aynı devirde şaftlara nasıl farklı devir sayısı verilir?
  • Yukarıda yazdığım gibi,4LO simetrik AWD araçlarda bulunmaz.Quadra-Drive'da 2WD-AWD modları Viscous Coupling tarafından yönetiliyor.Ancak sürücü tarafından 4LO moduna geçirildiğinde araç ağır devirde AWD moduna geçiyor.Yani ağır devirde de &60 arka %40 ön hareket olması muhtemel.
  • Benim aracı ben çözemedim. Birde varilok diferansiyel diyor, sonra her tekere ayrı güç gönderebilir felan diyor bu konuda bilgin varmı.

    Totalde arazide iyimi kötümü. Youtube'de gerçi 45'lik yokuşları tırmandığı bir video görmüştüm ama.
  • 45'lik yokuş mu,45 derece %100 eğimdir biliyorsundur umarım.Anca asfalta o da zorla gibi geliyor bana.
    Totalde,arazide 99'dan sonra üretilen GCler eskilerine nazaran kötü.Ayrıca o tekerleklere güç dağılımı konusunda malesef artık iyice markanın özelliklerine giriyor,o yüzden pek bir malumatım yok.
  • Çamurlu yol:http://www.youtube.com/watch?v=ZcaWw1p1EHo

    Gene bir çamurlu yol :http://www.youtube.com/watch?v=53MK1kL3H8k

    Gmc vs. Jeep:http://www.youtube.com/watch?v=CC56uE-9blQ

    Başka Wj :http://www.youtube.com/watch?v=IrSpBDUe_kc

    Dereden geçen Wj:http://www.youtube.com/watch?v=pTzwgFZU_nA


    Hepsini izleyip bir yorum yaparsan sevinirim. Ben anladımki üzerindeki lastikler yetersizmiş. Araç uzun kalıyor altı değiyor. Ama bir video vardı dev lastik takılmış WJ 45C'lik yokuşu tırmandı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSMC -- 6 Şubat 2007; 23:26:31 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.