Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (72. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7071727374
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • güzel olmuş Allah kazaden korusun kardeş
  • Bİde benim arabaya yanlarına basamak taktırdık off road da etki yapar mı aracın yere olan mesafesi basamakla az daha yakın oldu (Suzuki Grand VİTARA)
  • arazide zorlarsanız o basamaklar kırılabilir onun dışında problem olmaz

    rqjnr@ hocam o tc ye pek güvenmiyorum, çünkü arazide mesela lastik havada kaldı, kısa aralıklarla boştaki lastik yere basana göre çok hızlı dönüyor,bunu gözlemlemişsinizdir. bence dif kilidinin yerini fazla tutmuyor.

    bu hummer h1 in bi özelliğini gördüm bi videoda, mesela tek teker havada boşa dönüyor, gaza basarken hafif frene basıyosunuz, tekerlerin dönme hızları eşitleniyor, bunun hakkında bilginiz varmı? olay frenlerden mi kaynaklanıyor yoksa diferansiyel kilidi var da böylemi devreye giriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 25 Mayıs 2008; 14:27:41 >
  • H1 de gördüğünüz olay standart fizik kurallarının bir örneğidir.Boştaki lastiğin mukavemeti daha az olduğundan diğer lastiğe göre daha kolay frenlenecek ve sürati ayarlanacaktır.Diferansiyel kilidi ile bu tekniğin ilgisi yoktur.
    TC belirli bir zorluğa kadar bence yeterli, gerisi aracın ve şöförün maharetlerine kalıyor genelde.Bir de üretici firmaların sistemleri arasında da fark oluyor.Örneğin benim ön de arka da açık diferansiyel fakat düşük süratte dönüşlerde tıpkı %100 kilitliymiş gibi kasılıyor.
  • yani h1 deki olayı kendi araçlarımızda denesek aynı performansı elde ederiz? ( mesela bizim araç kia sportage )

    bana pek sağlam gelmiyor tc, gördüklerimden dolayı. ama fren basıncı dağıtım sistemi gibi bişi vardı, eba mıydı neydi, belki onla dediğiniz performansı verir

    süspansiyon sistemi nasıl? meşhur havalı süspansiyon sizi tatmin ediyomu??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 25 Mayıs 2008; 20:10:28 >
  • suzuki jimmy arazide cok usta bir araçmış acaba jimmy nin arazi performansı nasıldır ?
  • quote:

    yani h1 deki olayı kendi araçlarımızda denesek aynı performansı elde ederiz? ( mesela bizim araç kia sportage )

    bana pek sağlam gelmiyor tc, gördüklerimden dolayı. ama fren basıncı dağıtım sistemi gibi bişi vardı, eba mıydı neydi, belki onla dediğiniz performansı verir

    süspansiyon sistemi nasıl? meşhur havalı süspansiyon sizi tatmin ediyomu??


    Evet frenleme taktiği her araçta işe yarar.
    Aracı ilk aldığımda bizim gruptaki lr servisi sahibinin dükkanına gittim.Çırağı hemen "helezon siparişlerini verelim, bırak arabayı bir kaç güne takarız alırsın" dedi.Ben önüne geçtim arabanın, araziye sokmayacağım bunu dedim şaşırdılar.
    Şu ana kadar bir sıkıntısı yok maşallah, sokakta bir çocuğun bisikletini manevra yaparken görmemişim altıma almışım.Yükseltince çıktı bu faydalarından biriydi. Şaka bir yana memnunum sistemden.


    quote:

    suzuki jimmy arazide cok usta bir araçmış acaba jimmy nin arazi performansı nasıldır ?


    Nasıl Jeep kaya performansıyla, Toyota kum performansıyla, Land Rover çamur performansıyla öne çıkıyorsa Suzuki de off-road da "seriliğiyle" öne çıkıyor.Ülkemizde düzenlenen off-road yarışlarında görebileceğiniz gibi 10 araçtan en az 5'i Suzuki'dir.Çünkü zamana karşı yarışlarda çevikliği ve hafifliği çok şey kazandırır.Ama ekspedisyon gezileri, ağır parkularda çok az Suzuki görürsünüz.Gördükleriniz de yapılabilecek her türlü modifikasyonu yapmış, muhtemelen yarışlarda yer alan bir Suzuki'dir.Çünkü bu araçların dişli oranları yüksek, buna karşılık ağırlıkları azdır.Tabiri caizse "gazlamak" için birebir arazi araçlarıdır.
    Su geçişleri, kanal geçişleri, çamur geçişleri yapamaz mı? Yapabilir. Fakat kumsalda veya karda son sürat giderken verdiği zevki veremez ağır konvoylarda.
    Biraz da kişisel zevke kalıyor.Benim tercihim, biraz da ağır iş araçlarına alıştığımdan dolayı bir parkura girdiğimde ağır devire alıp kilitleri açıp tam bir trophy havasında ağır adımlarla ilerlemektir mesela.
    Ben off-road yapacağım demekle bitmiyor iş malesef.Ne tarz aktivitelerde yer alınacağı ve de neyin daha zevk vereceğine göre araç seçimi yapılmalı ve ona göre ilerlenmeli bence.
    Biraz fazla uzatmışım, daha da çok yazacaktım ama gözleri ağrıtmayalım daha fazla.




  • Misal bunun gibi K10

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım
  • Aynen öyle.Mesela G serisini almadan önce şu araç benim aklımı çok karıştırıyordu;
     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım

    İlgilendiğimiz zamanlarda 16k$ çok komik bir rakamdı.Bu aracı alıp diferansiyelleri Dana44 veya 60 ile değiştirip öne arkaya OX Locker atıp Rancho amortisörler 6" yükseltme ve 37" mtr lastik taktıktan sonra tek ihtiyaç arazide ilerlerken çalacağımız şarkıları düşünmek olurdu.
    Ama G ile durum değişmedi tabi orası ayrı konu.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Aynen öyle.Mesela G serisini almadan önce şu araç benim aklımı çok karıştırıyordu;
     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım

    İlgilendiğimiz zamanlarda 16k$ çok komik bir rakamdı.Bu aracı alıp diferansiyelleri Dana44 veya 60 ile değiştirip öne arkaya OX Locker atıp Rancho amortisörler 6" yükseltme ve 37" mtr lastik taktıktan sonra tek ihtiyaç arazide ilerlerken çalacağımız şarkıları düşünmek olurdu.
    Ama G ile durum değişmedi tabi orası ayrı konu.



    Ustam bak zevklerimizin aynı olduğu nasıl hemen ortaya çıkıyor.

    Off offf çapari yapacağım ben bunun hiçbir modifiye yapılmamışını 7.500 YTL sattılar geçen gün Ankara'da..

    Aklınızdan geçtiği olursa Ustam bana yazın Ankara'nın yarı Amerikancı Ustalarını tanırım onlarda beni tanır hurdacılara kadar.




  • evet hocam doğru söylüyorsunuz bi sorum daha olacak Grand VİTARA lar nasıllar arazide ben aracımı tam olarak ağır araziye cıkarmadım ?
  • Hocam aslında farkına varamayan çok kişi var ama off-road, arabanın sınırlarını görmek üzere hareket edildiğinde çıkar.Daha önceki mesajları okuduysanız ridercat isimli bir befeyendiyle bu konuyu uzun uzadıya tartışmıştık.Belki yine birisi gelip tartışmayı alevlendirebilir ama fikirlerim değişmeyecektir.Ben şahsen, zamana karşı, sınırları şeritlerle belirtilmiş bir parkurumsu pistte gazlamayı off-road olarak adlandıramıyorum.Yani bu bir keyif vermiyor.WRC yarışlarından çok bir farkı kalmıyor açıkçası.
    Amerika'da MOAB'a tırmananları, Arap çöllerinde keyif için Land Cruiser'lar ile takla atıp sonra yola devam edenleri, ve de dünyanın herhangi bir yerinde ağır modifikasyonlu araçlar ile yarı bele kadar çamura girip ya çıkıp ya batıp ama sonuçta efor sarfedip keyif alanları izledikçe, bile tatmin olamıyorum da gidip kendimi çamurlara atıyorum.

    Bizim Unimog Ankara'dan gelme zaten.Ostim de off-road hastalarının Mekke'si sayılır tıpkı Maslak sanayi gibi.Unimogçu Erdem Usta var orada ondan aldık aracı.
    Türkiye'nin en büyük LR parçacılarından biri de Ostim'dedir ayrıca: Ya Nasip isimli dükkan.LR ile ilgili arayıp da bulunamayan parça yoktur sanırım orada.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asas1200

    evet hocam doğru söylüyorsunuz bi sorum daha olacak Grand VİTARA lar nasıllar arazide ben aracımı tam olarak ağır araziye cıkarmadım ?

    Üç aşağı beş yukarı anlattığım gibidir G. Vitara gibi.Jimny'e göre biraz daha oturaklıdır.Bu da bir gömlek üstün kılar arazi şartlarında.
    Eğer modifikasyon yapacaksanız Mehmet Becce'ye bir uğrayın derim.
    Araziye çıkmak için de eğer daha önceden deneyiminiz yoksa yanınızda vinçli bir araç olmadan çıkmayın.
    Bizim organizasyonları takip etmenizi öneririm.En kötü ihtimalle sonbahara doğru kapsamlı geziler organize edilmeye başlanır(gezenbilir.com).




  • verdiğiniz bilgiler için saolun hocam
  • Ne demek rica ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr
    Bizim Unimog Ankara'dan gelme zaten.Ostim de off-road hastalarının Mekke'si sayılır tıpkı Maslak sanayi gibi.Unimogçu Erdem Usta var orada ondan aldık aracı.
    Türkiye'nin en büyük LR parçacılarından biri de Ostim'dedir ayrıca: Ya Nasip isimli dükkan.LR ile ilgili arayıp da bulunamayan parça yoktur sanırım orada.


    Evet Ankara'da çok böyle Amerikanlar düşüyor avcılar balıkçılar içine ev yapanlar yeni motor attıranlar bunlardan bir tanesine ufak bir motor takmışlardı 1.6 gibi birşeydi arabanın tüm parçaları fiberdi motor yalan oldu dedik biz başta bir işe yaramaz diye kabutu her yeri fiber yaptında şase 1,5 ton




  • rqjnr@ sağolun bilgiler için
    arazide rr nin süspansiyonumu iyi yoksa helezonlularmı?sanırım helezonlular sayesinde aks daha aktif davranıyor, tekerlerin yere basma ihtimali fazla, peki havalı süspansiyon da?

    bide, mercedes g serisi hakkında ne düşünüyorsunuz?
  • bu forumda severek takip ettiğim iki topikten birisidir tüm katılımcı rqjnr ile arkadaş arkadaşlara aydınlatıcı bilgileri için teşekkürler

    ilginizi çekeceğini düşündüm land rover ın 60.yılı anısına bir haber var link

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım




  • Land Rover'ın efsane modeli. 2007 yılına kadar üretilen bu Land Rover Defender'ların yüzde 70'inin halen kullanıldığı sanılıyor. Özellikle arazide kullanımı tercih ediliyor.

    çok iyi bir oran %70


     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım
  • konu aşağılara iniyor, sorular havada kalıyor
    yukarı!
  • 
Sayfa: önceki 7071727374
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.