Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (78. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle hayırlı olsun MT lastiklere gerek yok bence iyi bir AT lastikte kar+çamurda iş görür tabiki yinede karar sizin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze


    quote:

    Orijinalden alıntı: akt02

    bayadır kimse ilgilenmiyor sanırım forumla off roadcu arkadaşlarım nerelerdesiniz



    bi hortta benden.


    max 20.000 tl bütçem var .


    araç ağır şartlarda kullanılmayacak .hafif arazi stabilize yol haftada yaklaşık 100km .kar kış gezebilmem lazım.yol stabilize ama çamur olmaz sanırım zemin kaya nerdeyse aşırı vibrasyon var. mevcut aracımın direksiyon yerinden fırlayacak gibi oluyor.zevk için değil iş için kullanıcam .konforlu olması lazım.


    suzuki 1.6 otomatik vites 2000 civarı hem ekonomik hemde arazide başarılı görünüyor .peki bu ağır stabize yollarda konforlumudur acaba. yada nasıl bi araç almalıyım çok fazla hendek çukur yok.



    Buralardayım.
    Vitara işinizi fevkalade görür, helezonlu olması da stabilize yolun sertliğini bir nebze kırar.
    Standart ölçüde lastik yerine yanak ebadını biraz yüksek tutarak bir lastik seçimi yapmanız da konforda pozitif etki yaratır.


    heh buraya yazdığımı unutmuşum görünce şaşırdım googleda çıktı karşıma

    epey bi arştırmadan sonra hatta 1.6 suzuki otomatik 2001 model almaya bile gidiyordum son anda fikir değiştirip 1996 gc 5.2 aldım17.00 e .normal lastikler var üzerinde iyi durumda fakat benim işimi görmez sanırım .şuan mt lastik bakıyorum hala bıralardasınız umarım .araç sadece çamur + karlı köy yollarında kullanılacak. asfalta ancak normal sedan aracımla çıkamayacağım zaman kullanacağım.


    Hayırlı olsun güle güle kullanın, Allah kaza bela vermesin.

    Hiç ıvır zıvır lastiklerle uğraşmadan bütçenize göre ya Cooper Discoverer STT(400-500tl civarı)0 ya da Federal Couragia MT(200 civarı) tercih edin dört mevsim üstünde kalsın parçalanana kadar kullanırsınız.




  • @RqJnr
    Bu MT lastiği karlı yada buzlu asvalt yolda denemedim, denemeyede pek cesaretim yok:) Ama karlı stabilize yolda mükemmele yakındı.
    Siz asvaltta karlı hava MT lastik performansını nasıl değerlendiriyorsunuz?
    Gezenbilirde bir yerde okumuştum, MT lastikler asvaltta ıslak zeminde fren mesafesini uzatır diye ..
    Mt lastik hakkında bildiklerini yazarmısın?
    Teşekkürler
  • Evvela buzu baştan eleyelim, hiç bir standart lastiğin malesef buzda şansı yok.
    Asfaltta MT lastiklerin fren mesafesini uzattığı doğrudur, hatta soğukken sert olduğundan dolayı yol tutuşu daha da düşük olur bunlara dikkat etmek gerekir.
    Şu anda piyasada aracın asfalt isteklerini en iyi karşılayabilen ve bunun yanında çok iyi arazi performansına sahip lastik Cooper Discoverer STT, haliyle fiyatı da yüksek emsallerine göre.
    Federal ise çamurda gerçekten çok başarılı, ama asfaltta ısınana kadar biraz dikkati üzerinde istiyor. Yeterli derecede geniş taban olmasına da özen gösterilmeli, bizim G'ye 235 taban tercih ederek şahsen bir hata yaptık. En az 265 275 olmalıydı, ama o zamanlar stok sorunu vardı Federal'de de.

    Karda ise asfalta belli belirsiz değecek kadar kar mevcutsa AT'yi solda sıfır bırakacak kadar iyi MT lastikler, yani yağmur etkisi yaratacak bir kardan ziyade gerçek kar yağışı altında.
    Kışın kendi aracımda G'de kullandığımız Bridgestone AT lastikleri kullanıyorum 285/60/18 ölçülerinde, geçen sene Sarıyer'in nispeten iyi aldığı karda gayet güzel iş yaptı.
    Gel gelelim aynı sezon G ile Kartepe'ye çıktım, Federal MT resmen oyun oynama imkanı tanıdı. Sadece orta kilidi açıp bütün rampayı arabaları sollayarak çıktım, her virajdaki çay bahçesinde bulunan insanlar gözlerine inanamamıştı çıkışımı izlerken, resmen WRC aracı gibi dönüyordum virajları. Sonra hatta otele gelmeden sağdan bir orman yolu girer, keşif için oraya daldım ön kilidi açma gereği duymadan piste kadar girdim sonra uyarılarla geri döndüm.




  • Bende Federal Couragia M/T LT 235/85/R16 takılı.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Evvela buzu baştan eleyelim, hiç bir standart lastiğin malesef buzda şansı yok.
    Asfaltta MT lastiklerin fren mesafesini uzattığı doğrudur, hatta soğukken sert olduğundan dolayı yol tutuşu daha da düşük olur bunlara dikkat etmek gerekir.
    Şu anda piyasada aracın asfalt isteklerini en iyi karşılayabilen ve bunun yanında çok iyi arazi performansına sahip lastik Cooper Discoverer STT, haliyle fiyatı da yüksek emsallerine göre.
    Federal ise çamurda gerçekten çok başarılı, ama asfaltta ısınana kadar biraz dikkati üzerinde istiyor. Yeterli derecede geniş taban olmasına da özen gösterilmeli, bizim G'ye 235 taban tercih ederek şahsen bir hata yaptık. En az 265 275 olmalıydı, ama o zamanlar stok sorunu vardı Federal'de de.

    Karda ise asfalta belli belirsiz değecek kadar kar mevcutsa AT'yi solda sıfır bırakacak kadar iyi MT lastikler, yani yağmur etkisi yaratacak bir kardan ziyade gerçek kar yağışı altında.
    Kışın kendi aracımda G'de kullandığımız Bridgestone AT lastikleri kullanıyorum 285/60/18 ölçülerinde, geçen sene Sarıyer'in nispeten iyi aldığı karda gayet güzel iş yaptı.
    Gel gelelim aynı sezon G ile Kartepe'ye çıktım, Federal MT resmen oyun oynama imkanı tanıdı. Sadece orta kilidi açıp bütün rampayı arabaları sollayarak çıktım, her virajdaki çay bahçesinde bulunan insanlar gözlerine inanamamıştı çıkışımı izlerken, resmen WRC aracı gibi dönüyordum virajları. Sonra hatta otele gelmeden sağdan bir orman yolu girer, keşif için oraya daldım ön kilidi açma gereği duymadan piste kadar girdim sonra uyarılarla geri döndüm.



    heheh bizdede g olsa 3 kilitli hiç uğraşmazdım at mt




    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze


    quote:

    Orijinalden alıntı: akt02

    bayadır kimse ilgilenmiyor sanırım forumla off roadcu arkadaşlarım nerelerdesiniz



    bi hortta benden.


    max 20.000 tl bütçem var .


    araç ağır şartlarda kullanılmayacak .hafif arazi stabilize yol haftada yaklaşık 100km .kar kış gezebilmem lazım.yol stabilize ama çamur olmaz sanırım zemin kaya nerdeyse aşırı vibrasyon var. mevcut aracımın direksiyon yerinden fırlayacak gibi oluyor.zevk için değil iş için kullanıcam .konforlu olması lazım.


    suzuki 1.6 otomatik vites 2000 civarı hem ekonomik hemde arazide başarılı görünüyor .peki bu ağır stabize yollarda konforlumudur acaba. yada nasıl bi araç almalıyım çok fazla hendek çukur yok.



    Buralardayım.
    Vitara işinizi fevkalade görür, helezonlu olması da stabilize yolun sertliğini bir nebze kırar.
    Standart ölçüde lastik yerine yanak ebadını biraz yüksek tutarak bir lastik seçimi yapmanız da konforda pozitif etki yaratır.


    heh buraya yazdığımı unutmuşum görünce şaşırdım googleda çıktı karşıma

    epey bi arştırmadan sonra hatta 1.6 suzuki otomatik 2001 model almaya bile gidiyordum son anda fikir değiştirip 1996 gc 5.2 aldım17.00 e .normal lastikler var üzerinde iyi durumda fakat benim işimi görmez sanırım .şuan mt lastik bakıyorum hala bıralardasınız umarım .araç sadece çamur + karlı köy yollarında kullanılacak. asfalta ancak normal sedan aracımla çıkamayacağım zaman kullanacağım.


    Hayırlı olsun güle güle kullanın, Allah kaza bela vermesin.

    Hiç ıvır zıvır lastiklerle uğraşmadan bütçenize göre ya Cooper Discoverer STT(400-500tl civarı)0 ya da Federal Couragia MT(200 civarı) tercih edin dört mevsim üstünde kalsın parçalanana kadar kullanırsınız.



    yadrımlarınız için teşekkürler .

    cooper 360 a var görünüyor nette bir sitede ama federallerde çok ucuz değil 300üzeri hep sanırım cooper alacağım ucuza federal bulamazsam.

    quote:

    Orijinalden alıntı: akt02

    Öncelikle hayırlı olsun MT lastiklere gerek yok bence iyi bir AT lastikte kar+çamurda iş görür tabiki yinede karar sizin




    arkadaşımda mastercraft at ler var gerçi ondaki opel frontera bendeki grand cheroke ama at ler iş görmüyor malesef gideceğim yollarda.normal alstiklerden iyi olacaği aşikar ama almışken tam olsun diyorum .







    quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Bende Federal Couragia M/T LT 235/85/R16 takılı.






    lastikleri nerden ve kaça aldınız acaba .




  • çok araştırmama rağmen istediğim marka ve ölçülerde lastik bulamadım ..federal ve bridgestone mt ler hem uygun fiyatlı hemde güzel lastiklerdi .kısmet değilmiş sanırım alan almış stokları tüketmiş lastikçilerde bu saaten sonra alan olmaz diye düşünüyorlar .sonuçta off road kış mevsiminde yapılıyor .

    bulabildiğim ilk lastiği aldım zevk için olsa bekleyebilirdim zira bi kaç yer gün verdi ama acelem vardı silverstone 215-75-16 mt 117 ex modelini aldım.resimlerden daha güzel öle çok ses ve konfor kaybıda hissetmedim .beklediğimden iyi çıktı .çamur testi yapıcam bakalım olursada kar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze


    quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Bende Federal Couragia M/T LT 235/85/R16 takılı.






    lastikleri nerden ve kaça aldınız acaba .


    Lastik alım işini benim LR ustam takip etmişti. İskonto ile beraber 5 tanesine 1600 vermiştim galiba.
    Hemen hemen her yol koşulunda kullandım, çok iyi peformansı var.
    Asfaltta da çok rahat. İstanbul- Bolu Kartalkaya gidip geldim, otobanda zaman zaman 120 yaptım, hiç bir rahatsızlığı yok.
    Kartalkaya'da yer yer buzlu zeminler vardı, karda gayet güzel gidiyor.
    Balçık çamurdaki performansı anlatmaya bile gerek yok.
    Hemen hemen her hafta araziye çıkıyorum.
    Belgrad ormanlarının en zor etaplarında banamısın demiyor, difransiyeller üzerine oturmadığı sürece tabii


    Gezilerimizden bir kaç fotoğraf koyuyorum.



















  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    çok araştırmama rağmen istediğim marka ve ölçülerde lastik bulamadım ..federal ve bridgestone mt ler hem uygun fiyatlı hemde güzel lastiklerdi .kısmet değilmiş sanırım alan almış stokları tüketmiş lastikçilerde bu saaten sonra alan olmaz diye düşünüyorlar .sonuçta off road kış mevsiminde yapılıyor .

    bulabildiğim ilk lastiği aldım zevk için olsa bekleyebilirdim zira bi kaç yer gün verdi ama acelem vardı silverstone 215-75-16 mt 117 ex modelini aldım.resimlerden daha güzel öle çok ses ve konfor kaybıda hissetmedim .beklediğimden iyi çıktı .çamur testi yapıcam bakalım olursada kar.




    Silverstone mt 117 leri gezenbilirde çok tutuyorlar. Bizim buralarda da lastik seçme şansı pek yok. Karşımıza çıkan en uygununu almaya çalışıyoruz. Bende geçen sene Kumho'nun 31x10.5x15 mt lastiklerini almıştım, hatta jantlarım 16 jant olduğu için 4 tanede jant aldım:) idare ediyoruz. ihg70 nin dediği gibi diferansiyelin üzerine oturtmadığımız sürece her yolda gidiyor.




  • @ihg70
    Hocam aracında güzel paylaşımında ellerine sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    @ihg70
    Hocam aracında güzel paylaşımında ellerine sağlık


    Eyvallah, sağol

    Bugün Karaburun gezisi vardı, evde bebek bakmam gerektiğinden çıkamadım...
    Alıştık her hafatsonu ormanda çamurda debelenmeye, evde oturunca garip geliyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: W140

    şu konuyu bi hortlatalım.

    @ihg70'te burdaymış.

    +

    bizim aracın bikaç videosunu koyayım.




    Maşallah

    Oldum olası bu Mitsu ların çekiş sistemine hayret etmişimdir.Ben Ford Pick-Up ile bundan çok daha az bir çamurda yengeç dansı yapmıştım,sonra tövbe ettim çamura girmeye onunla

    Mitsu kullandım ama böyle çamurlara girmedik elbette,okuduğum bir iki yerde çok zorlanırsa akis kestiğinden bahsediyordu başınıza hiç geldi mi birde bu tür çamurda sadece 4LLC ile mi ilerliyon?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 7 Mayıs 2011; 15:54:57 >




  • Bu aracı bilmeyenler için güzel bir paylaşım olmuş.

    Akis kesmesi genelde kullanıcı hatasıdır fakat şu da var ki bazı araçlar akis kesmeye daha meyillidir.Sonuçta bu dediğim kişiler daha önce Ford ve Navara kullanmış kişiler.Belki ilk seri araçlarda bir sorun vardı artık bilemyeceğim belki o esnada L200 diye fazla zorladılar ama ne olursa olsun ön tekerde diff kilidi olmayan bir aracın akis kesmesi normalde değil.Konu açık,ilerde tecrübesi olan arkadaşlar varsa devam ettirirler.

    Arka %100 diff kilitli orjinal L200 olduğunu yeni duydum,isteyen herkes siparişle alabiliyorsa iyi birşey.LSD çaprazı gördümü su koyu veriyor çünkü.

    Merkezi diferansiyel kilidi zaten L200 ü alıyor ve uçuruyor pick-up lar arasında.Başkasına gerek bile yok.

    Yengeç dansı yapmamızın en büyük sebebi merkezi diff kilidimizinin olmaması,zaten bu videodaki gibi çamura girseydik ne lastik kurtarırdı bizi ne de başka birşey.Yengeç dansı bile yapamazdık




  • Biraz resim koyalım
    Seçim günü Şile Kömürköy taraflarında.





















  • Harika:)
  • Bir kaç foto daha koyayım
    Kayışdağının eteklerinde balçık suda eğlenirken









    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 17 Haziran 2011; 22:43:46 >












  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 17 Haziran 2011; 22:44:04 >








  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 17 Haziran 2011; 22:44:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Biraz resim koyalım
    Seçim günü Şile Kömürköy taraflarında.




















    UÇAN DEFENDER yine havalarda

    Diğer forumda aracı güzelleştirme işlemlerinizi satır satır hayranlıkla okudum. Allah kaza bela vermesin. Ve dediğiniz gibi, Bu aracın satışından elde edilecek paraya muhtaç etmesin.

    Getz aracınız vardı. Hala duruyor mu? Sizle Getz topicinde bir iki kere yazışmıştık...

    Defender benim de hayalim ama çok uzakta...

    Sizin 20 sene bekleyip böyle güzel bir sonuca ulaşmanız bana da önümde en az 30-40 yıl olduğunu gösteriyor (Yaş 22 bu arada 22+30=52 )

    Ben şimdiden hayaller kurdum ve bunların içinde haberiniz olmasa da Siz de varsınız haberiniz olsun

    Olur da daha kısa süre içinde bir Defender'a sahip olabilme durumum olursa, sizden ve önereceğiniz ustalardan destek almayı düşünüyorum

    Biraz doğmamış bebeğe don biçmeye benzedi durum ama insan hayalleriyle var

    Saygılarımla




  • 
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.