İnşallah istediğiniz araca sahip olursunuz ama arazi aracı içinde Defender belki de en kolay sahip olunabilecek araç.20-25 bin TL arasında çok güzel araçlar var.Herkese hayırlısı.
quote:
Orijinalden alıntı: Niyet 0070
UÇAN DEFENDER yine havalarda
Diğer forumda aracı güzelleştirme işlemlerinizi satır satır hayranlıkla okudum. Allah kaza bela vermesin. Ve dediğiniz gibi, Bu aracın satışından elde edilecek paraya muhtaç etmesin.
Getz aracınız vardı. Hala duruyor mu? Sizle Getz topicinde bir iki kere yazışmıştık...
Defender benim de hayalim ama çok uzakta...
Sizin 20 sene bekleyip böyle güzel bir sonuca ulaşmanız bana da önümde en az 30-40 yıl olduğunu gösteriyor (Yaş 22 bu arada 22+30=52 )
Ben şimdiden hayaller kurdum ve bunların içinde haberiniz olmasa da Siz de varsınız haberiniz olsun
Olur da daha kısa süre içinde bir Defender'a sahip olabilme durumum olursa, sizden ve önereceğiniz ustalardan destek almayı düşünüyorum
Biraz doğmamış bebeğe don biçmeye benzedi durum ama insan hayalleriyle var
Saygılarımla
İnşallah tez zamanda sana da nasip olur. Ben araba sürmeyi 20 yıl önce Defender'da öğrenmiştim, daha ehliyetim bile yoktu. İlk göz ağrımdır.
Getz hala duruyor, 6 yıldır eşşeğe biner gibi biniyorum hala bana mısın demedi. Şehir içinde Getz'i kulanıyorum. Defender off-road, kamp ve eğlence için, o benim oyuncağım
@tenekekutu
İyi dileklerin için çok teşekkürler
Araç 20-25bin olabiliyor dediğiniz gibi ama yaşının ve off road'da kullanılmasının (illa hard offroad değil) sebebi olarak oluşan paslar, çürümeler onarılmalı. Bu da aracı alırken ödenen ücretin yarısına kadar çıkıyor herhalde. Yada temiz toplanmış bir araç alınmaya kalkışılsa fiyatlar daha da yukarı çıkıyor.
Ama en büyük hayalim.
Saygılarımla
İnşallah
Desenize Getz de Defender ruhlu çıktı.
At sahibine göre kişner derler
20-25 binlik araçlar toplanmış araçlar zaten.Daha düşük bütçen olursa Series var Defenderden önceki kasalar.Arazi aracına sahip olmak çok zor değil,yürütmekte kolay ama bir nokta sıkıntı YAKIT,uzun gezilerde çok can yakıyor bu yakıt parası
@tenekekutu
Fazla derinine girmediğim için bana çok uzak sanıyormuşum. Bu gidişle 30-40 yıl bayağı uçuk kaldı.
110 TD motor 100km'de yaklaşık tüketimi ne kadardır? ş.içi-s.dışı
quote:
Orijinalden alıntı: Niyet 0070
@tenekekutu
Fazla derinine girmediğim için bana çok uzak sanıyormuşum. Bu gidişle 30-40 yıl bayağı uçuk kaldı.
110 TD motor 100km'de yaklaşık tüketimi ne kadardır? ş.içi-s.dışı
Ben 150 liralık motorinle (Şehir içi-dışı-arazi karışık) 450 km yol gidiyorum ki bu değer (km'de 33-35 kuruş) ortalama bir benzinli binek kadardır.
Normal bir benzinli araç ile karşılıaştırıldığında elbette fazla değil.Ortalama 10-15 lt arası yakar çoğu arazi aracı, ortalama benznli bir binek araç ise 7-10 lt arasıdır.Binekte 4-5 lt motorine kadar tüketimi çekme şansın var ama arazi aracında 10 lt nin altı her iki yakıt türünde de baya bir zor.Benim kasteddiğim bütçesi kısıtlı olanlar grubu,bu kişilerin arazi aracı aldıktan sonra yakıt konusu genelde problem olur.Tabi petrolün ülkemizde çok pahalı olduğunu da unutmamak lazım
Suzuki Vitara 1.6 JLX ve Pajero 3.5 V6 yı Off-road da kullanan varsa karşılaştırabilir mi biraz? Suzuki nereye kadar Pajeroyu zorluyor? Araçlar lastik,vinç vs haricinde standart donanımlı olsun.
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
Suzuki Vitara 1.6 JLX ve Pajero 3.5 V6 yı Off-road da kullanan varsa karşılaştırabilir mi biraz? Suzuki nereye kadar Pajeroyu zorluyor? Araçlar lastik,vinç vs haricinde standart donanımlı olsun.
Suzukiyi hiç kullanmadım. Gördüğüm kadarıyla sağlam ve arazide başarılı bir araç. Ama feci ötesi yakıyor diyorlar.
Pajero bildiğin pajero. Kemikli sağlam sorunsuz, lastik+yükseltme ikilisiyle çok güzel işler çıkarabilecek bir araç. Ancak otomatik vites olduğu için arazide pek tercih edilmez. Bir miktar da tuzludur, ondan da pek tercih edilmiyor genelde.
Zorlama kısmına gelince birkaç cümleyle de onu özetleyeyim. Normal etaplarda iki aracın birbirine üstünlüğü yok denecek kadar azdır. İşler sertleşmeye başladığında Pajero öne çıkar. Sağlamlığı olsun, şanzumanı olsun, arka ve orta diff kilidi olsun büyük avantaj sağlar.
Kısacası böyle. Ama şunu da söylemeden edemicem, 3.5v6 Pajero az bulunan bir araç. Ben olsam alıp araziye sokmazdım.
Pajero 3.5v6 için yükseltme kiti var mı ki ülkemizde? Hard offroada sokulmaz belki ama onun haricindeki her türlü offroada sokulur,sokulmazsa araca yazık olur gibi geliyor bana Vitara işte o biraz kafa karışıklığı.İkisini kullanan arkadaş varsa bize daha net şeyler söyler diye düşünüyorum.Merak ettiğim arazi ise özellikle karlı araziler.Balçık çamur araziler harici diğer normal çamur,toz,toprak vs yollarda zaten ikiside sorun yaratmaz diye tahmin ediyorum.
Bi de aşırı yakıyor kısmını anlamadım,kime sorsam Suzuki az yakar diyorlar.Pajero3.5V6 10-15 lt arası yakıyor normalde 20 ye kadar da yolu var.
Suzuki ve Pajero 5 kapı karşılaştırması onu da belirteyim.Yoksa 3 Kapı Pajerolar zaten efsane.
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
Pajero 3.5v6 için yükseltme kiti var mı ki ülkemizde? Hard offroada sokulmaz belki ama onun haricindeki her türlü offroada sokulur,sokulmazsa araca yazık olur gibi geliyor bana Vitara işte o biraz kafa karışıklığı.İkisini kullanan arkadaş varsa bize daha net şeyler söyler diye düşünüyorum.Merak ettiğim arazi ise özellikle karlı araziler.Balçık çamur araziler harici diğer normal çamur,toz,toprak vs yollarda zaten ikiside sorun yaratmaz diye tahmin ediyorum.
Bi de aşırı yakıyor kısmını anlamadım,kime sorsam Suzuki az yakar diyorlar.Pajero3.5V6 10-15 lt arası yakıyor normalde 20 ye kadar da yolu var.
Suzuki ve Pajero 5 kapı karşılaştırması onu da belirteyim.Yoksa 3 Kapı Pajerolar zaten efsane.
mitsubishiler için çeşitli kitler mevcut. onları hiç denemedik. ancak en nihayetinde mesele aracı yükseltmek. bunu ek parçalar kullanarak ta yapabilirsiniz. yada sadece amırtisör ile yapabilirsiniz. yukarıda videosunu attığım L200 de 4 adet yarış tipi gazlı amortisör mevcut. aracın yükseltmesinin %85 kısmı bu amortisörler ile sağlandı. birde kupa ile şasi arasına takoz koyarak yükseltme işlemi uyguladık.
şuan için mitsubishilerde amortisör ile yükseltme en ideal ve ucuz yükseltme yöntemi diyebilirim. aracın artikulesi ve konforu inanılmaz derecede artıyor. arazide bu çok önemli, amortisörler yumuşak olmalı.
kitlerde, sadece ön taraf için bazı iyileştirmeler var. fakat bu iyileştirmeler sadece aracın alt ksımıyla üst kısmının yani kupanın arasını açmaya yardımcı oluyor. sonuç olarak önler bağımsız süspansiyon, nekadar yükseltsenizde belli bir noktadan sonra ön akis açılarını daha fazla değiştiremiyorsunuz. işte kitler tam burada devreye girerek ön difransiyelin daha aşağıya alınmasını sağlıyor. busefer de yükseltmenin pek bir anlamı kalmıyor. yani offroad kullanımları için pek bir anlamı kalmıyor. sonuç olarak difransiyel'in yere uzaklığı değişmiyor, şasi ile alt takım arasına koyulan bazı parçalar ile aracın şasisi yerden biazdaha yükseliyor okadar.
kısacası kit kullanmanın -offroad- açısından ek bir getirisi bulunmuyor. kaldı ki, kitlerde bile arka yükseltme sadece amortisör ile yapılıyor. siz kite vereceğiniz parayla zaten sağlam offroad yarış amortisörleri alabiliyorsunuz.
Türkiyedeki belkide en iyi Pajero ustası olan İlyas Sönmez'in (ilfer oto) şahsi aracıdır. Tavsiye ederim.
Araç almayacaksanızda aklınızda bulunsun. İsyas ustanın kendi de yıllarca offroad ile uğraşmıştır. Yarışlara katılmıştır vs. Bizim aracın da bütün çalışmalarını İlyas usta yaptı.
Hocam sağolasın verdiğin bilgiler için.Daha önce 4x4 pick-up ım vardı,bir süre ara verdim arazi aracı olayına, fakat bu sene olmazsa sanırım önümüzdeki sene yine alacağım.Ben sizin gibi hard offroada girenlerden değilim,girdiğim yerlerin hepsinin araç geçecek şekilde yolu var.Fakat kış aylarında veya baharda karlar eriyip ortalık yok çamur olunca tabi 4x4 ten aşağısı kurtarmıyor.Yani ben genelde standart kullananlardanım aracı,off-road araçlarını kullanmasını bilirim ama yükseltme,vinç vs olaylarından pek anlamam.O yüzden Suzuki nasıldır diye soruyorum.Pajeronun elbette yeri başka ama MTV olayı kafamı kurcalamıyor değil.2 bin liraya yakın para vermekte hafta sonu kullanılacak bir araç için insanı düşündürüyor.
Verdiğin sitedeki aynı usta şu aracı da satıyor,rengi ve diriliği hoşuma gitti.
Suzuki'nin feci yaktığına kesinlikle katılmıyorum. Bende 1.6 JLX var, şehir içi 8,5, şehir dışı 6.6 lt, arazide 10-12 lt/100 km benzin tüketiyor.
Terios dif. kilidi ve ön-arka teker güç dağıtımı hakkında detaylı bilgiye sahip arkadaşımız var mı?
Çok aradım ancak Terios ile alakalı teknik Türkçe bilgi çok kısıtlı.
Bildiğim kadarı ile;
Sürekli 4x4,merkezi diferansiyel kilidi var,arka aks ise lsd ama en baz donanımda da arka aks lsd mi bilmiyorum.VSC namı diğer ESP olan versiyonlarında LSD yok,VSC'li otomatik vitesli olanlarda ayrıca eğim iniş ve yokuş kalkış asistanı da oluyor ki sanırım Gold donanım seviyesi olarak isimlendiriliyorlardı
Daihatsu Avrupa dolayısıyla Türkiyeden de resmi olarak çekildi.Yedek parça ve 2.el olarak elbette belli sıkıntılar olacak ilerki zamanlarda,bilgin olsun.
2. nesil terioslarda lsd var zannedersem.
Duyduğuma göre Toyota rush adı altında getirilmeye devam edecek ve yetkili servis hizmetini Toyota servisleri verecek.
Benim Dif.lock olayını merak ettiğim 1. nesil terioslar. Sadece önler mi kilitleniyor yoksa çapraz kilit mi mevcut?
Orta diff kilidi var,önlerde ve arkada kilit yok Terioslarda.
mesajım dursun konuyu geç buldum erken kaybetmiyeyim
Eski ancak çok güzel bir konu benimde mesajım bulunsun