Şimdi Ara

Önden çekiş arkadan çekiş farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
1.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar google dan aramak yerine buradaki bilen büyüklerimize sormak istedim.

    Önden çekiş araçla arkadan çekiş araç arasındaki fark nedir? hangi araçlar daha avantajlıdır. Mülakat sorusu olabilir öğrenmem lazım :)



  • Arkadan itiste gucu ve ozellikle torku kalkis icin yeterli olan araba daha iyi kalkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan çekişle yan yan gezebiliyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan itis araci bilene veya sistemleri gelismi bir aracsa onden cekise gore daha guvenlidir kontra ile kurtarma durumu vardir ama onden cekis onden kopar esp toplamaz frene abanmaniz gerekir guclu bir aracsa onu sarar konfordan odun verir az biraz kirik olsa direksiyon araba sacmalar ama onden cekisde karda daha avantajlidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bindikleri 100-150hp araclar arkadan itis candir yeaaaa diyen tipler damlar. Aracin agirlik dengesi suspansiyon geometrisi ve en onemlisi surucu faktoru onden arkadan fark etmez bir virajdan en hizli cikanin kim olacagi belli olmaz ki kilitli önden ceker bir arac kesinlikle cok daha guvenlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az laf çok iş...Sanırım en iyi özetleyen durum tamda bu videoda;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GrandLotus -- 21 Haziran 2016; 23:11:59 >
  • Arkadan itis olur hocam. Birseyi arkadan cekemezsiniz
    Arkadan itis viraj alma kabiliyeti daha yüksektir ancak önden çekisli yakit acisindan daha verimli.Tabi arada daglar kadar fark yok birbirlerine nazaran.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    yokuşta çekiş nasıl ?
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu konuyu merak ediyordum tam. Simdi taa eskiden bir belgesel mi ne bir sey izlemistim. Arkadan itiste aktarma organlari fazla oldugu icin motor gucunde kayiplar oluyormus haliyle. Bu mevzu hangi araclar icin gecerli? Ya da eskide mi kaldı artik?

    Bir de cocuklugumdan kalma yokus muhabbetleri olurdu. Cakilli yokus yolda broadway cikar derlerdi. Onden cekis olduğu icin. Sahin olsa cikamaz. Boyle bir muhabbet vardi. Sacma belki ama fark elbet vardir. Nedir asli astarı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 22 Haziran 2016; 0:01:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan itiş candır. Bide 120 bg ve üstüyse arabay tadından yenmez, bastıkca uzanır yola bmw 5 kasa ;)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan itişli aracın yoldaki hissiyati ve direksiyonun ani tepkilerde dahi kontrolünüzde olması gibi avantajları vardır, önden çeker araçlarda ani gaza yüklenmelerde direksiyonun etkisi yok olur ve araç kendi başına gider, arkadan çeker araçlar aracın arkası sağa sola savrulma isteği olsada direksiyonun yönünde hareket eder, ayrıca yoldaki yorgunluk hissi arkadan çeker iyi bir araçta daha iyidir daha az yorar ve dönüş çapları önden çeker araçlardan çok daha iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur_gs_91 -- 23 Haziran 2016; 11:11:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Bu konuyu merak ediyordum tam. Simdi taa eskiden bir belgesel mi ne bir sey izlemistim. Arkadan itiste aktarma organlari fazla oldugu icin motor gucunde kayiplar oluyormus haliyle. Bu mevzu hangi araclar icin gecerli? Ya da eskide mi kaldı artik?

    Bir de cocuklugumdan kalma yokus muhabbetleri olurdu. Cakilli yokus yolda broadway cikar derlerdi. Onden cekis olduğu icin. Sahin olsa cikamaz. Boyle bir muhabbet vardi. Sacma belki ama fark elbet vardir. Nedir asli astarı?


    Şöyle başlayayım aslında arkadan itiş veya önden çekiş diye bir şey yoktur . Çeviri hatasıdır . Arkadan tahrikli veya önden tahrikli demek lazım çünkü Drive yani tahrik . Front Wheel Drive , Rear Wheel Drive , ALL Wheel Drive vs vs

     Önden çekiş arkadan çekiş farkı

     Önden çekiş arkadan çekiş farkı

    Arkadan itişte Motor genelde boylamasına yerleştirilir ve onun arkasında da vites kutusu vardır . Oradan çıkan gücü şaft ile arka tekerlere aktarırsın arkada da konik dişli vardır . Yani bunların verimi %100 olmadığı için elbet bir kayıp olucaktır . Ancak ani kalkışlarda da önden çekişte çok sarıyor fark etmişsindir çünkü arabanın ön tarafı kalkıyor bu da tutunma - basma - Tractive kuvvetini azaltıyor . Arkadan itişte ise Tahrik arkadan olduğundan arka tarafa yığılan yük yere daha iyi basmasını sağlıyor ve daha çok Tractive Force demektir . Eskide kalmamıştır sonuçta %1-2 kayıp da olsa kayıp var .


    Düz asfaltta Arkadan itişin daha iyi tırmanması lazım dediğim gibi hem eğimden dolayı hem de ivmelenmede yük arkaya binecek bu yüzden arkadan itiş daha iyi tırmanır.Ancak karda da bunun negatif etkileri oluyor .


    Önden çekişin artıları ve eksileri

    + Şaft tüneli olmadığı için iç hacim daha çok kullanışlıdır .
    + Kafadan kayma vardır bu daha çok istenilen bir şeydir ancak kafadan kayma bir yerden sonra daha kötü sonuçlar doğurur toparlayamazsın .
    + Motorun ve Vites kutusunun paketlenmesi daha kolaydır , daha ucuzdur , seri üretimde fark yaratır .
    + Daha az parça kullanıldığından aynı araç FWD de daha düşük ağırlıkta olacaktır bu da az yakıt tüketimi , serilik demektir .

    - Titreşim daha çoktur bu da istenmeyen gürültülere yol açabilir
    - Ağırlık dağılımından dolayı önden kaymaya meğillidir dediğim gibi bu bir dereceye kadar istenilen bir şeydir daha sonrası facia olabilir .
    - Düşük ağırlık yüksek tork steering gözükebilir yani çok sarar mesela İbiş Cupra
    - Motorun enlemesine yerleştirilmesi , dönüş çapını azaltır .


    RWD ( arkadan itiş ) artıları eksileri

    + FWD'ye göre daha fazla kontrol sağlanabilir çünkü ivmelenme sırasında ağırlık arka tahriğe basma kuvveti sağlar bu da daha iyi tutuş demektir .
    + Arkadan kayma bir çok zaman kafadan kaymaya göre daha kolay toparlanır kontralarla kurtulursunuz .
    + Torque steering gözükmez tabi çok hafif araç olursa yine olur .
    + Ağırlık merkezi daha kolay ayarlanır çünkü motor ve vites kutusu FWD'ye göre daha ortalarda kalmaktadır 50/50 ağırlık da baya zevkli olur .
    + Yine motorun pozisyonundan dolayı dönüş çapı fazladır .

    - Arkadan itiş şakaya gelmez en ufak hatada bir daha kontra montra yapsan da toparlanmaz çoğu zaman .
    - Şaft tüneli olduğundan dolayı arkadaki hacim daha düşüktür ve konforu azaltabilir . Konik Dişli tipine göre de bu şaft tüneli boyutu değişir ama genelde Helisel kullanılıyordu galiba .

    Ya aslında ESP olsun ASR olsun artık RWD nin bir dezavantajı kalmadı bence stabilite bakımından kullanış bakımından .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 22 Haziran 2016; 0:30:51 >




  • Önden çekiş Arkadan çekiş değil
    Önden çekiş Arkadan itiş olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her önden çekiş-arkadan itiş konusunda olduğu gibi yine saçma sapan terim tartışması başlamış. Konular bu tartışmalarla dolu teknik bilgi veren çok az var.

    Öncelikle önden çekişteki ''çekiş'' kelimesi bir şeyi bir yerden çekmek anlamında değildir, drive kelimesinin karşılığı olarak çekiş denmekte. Tahrik kelimesi daha doğru bir kullanım olur, önden tahrikli arkadan tahrikli diye.
  • Oldukça teknik ve detaylı anlatımınız için teşekkür ederim hocam.

    herkese tek tek teşekkür ederim. şimdi soruyu cevaplayabilecek bilgim var :)






  • .


    (
    )






    önden olunca bunlar olmuyor




  • En basiti şöyle olur.FWD bir araç ile viraj içinde hızlanmak isterseniz araç kendini önden virajın dışına dogru atmak isteyecektir.RWD ise böyle bir şey yok gaza oturunca ya ok gibi çıkarsınız yada hafif yanlayarak çıkarsınız.

    Sürekli rwd kullanan birinin en çok zorlandıgı durum budur.Bu nedenlede fwd hiçbir zaman güven vermez.Artı olarak örnegin baskı balata değiştirmek fwd araçlarda daha zordur.Sürüş karakteri olarak eksidir.Kısacası ancak düşük bg motorlarda fwd daha iyi performans verir.

    Mesela a200 fwd iken a45 amg 4 cekerdir.Sebebi ise yukarıdaki videoda gayet güzel açıklanmıştır.Yüksek bg fwd aracın yolu tutunma problemi başlar.

    Bir diğer ekside ben yazayım.Fwd olan bir araçta ön lastikleriniz çok daha cabuk yıpranırr.
  • Pi kullanıcısına yanıt
    elbette arkadan itiş araçta kayıplar daha fazladır. tam net hatırlamıyorum ama önden yüzde 10-15 idi arkadan itişte 15-20 idi rakamları iyi hatırlayamıyorum. ama ilk basma gücü olarak bakarsak daha az güç ile önden çekerden daha fazla iş yapma imkanı sunar. arkadan itişin sırf dönme çapı ve güç aktarım üstünlüğünden dolayı bir daha önden çeker araba hayatta almam. aralara dal çık bildiğin motor kullanıyor gibi parkmı edeceksin yanaş tam kır önü hemen yanaşıversin. hele park ederken mükemmel rahatlık sunuyor. yoldaki konforu daha fazladır. viraj performansı mükemmeldir. ha bunlar tüm arkadan itiş araçlarda geçerlimi kesinlikle hayır. mesela fordda arkadan itiş berbattır. arkadan itişli olacaksa mercedes bmw dışına pek çıkılmaz. ha paran çoktur farklı markalarda vardır. arkadan itişin tek dezavantajı bana göre bugüne kadar gördüğüm ortadaki şaft tüneli. eğer arka koltukta 4 kişi oturacağı zaman ayda yılda bir kerede olsa birisi rahat edemiyor. bahsettiğin muhabbetler şahin için geçerli :D

    1596 cc atmosferik motorlu 180 bin kmde ki aracın 1.5 ton ağırlıkla lpgde 0-100 değeri ortalama 12-13 saniye. buda az güç çok iş demek. aslında ağırlıktan dolayı arkadan itişin daha fazla yakıt tüketeceği konuşuluyor ben test etmedim ama karşıt bir iddaam var. virajlarda daha az fren gaz yapma vede kalkışta daha az güç ile daha çok iş yapmadan dolayı avantajlıda olabileceği yönünde düşüncem var. hızlanan bir araç için ağırlık ise extra avantajdır rüzgar direnci yüksektir ki yollarımızda aşırı rüzgar var. zaten bmw nin yakıt tüketim ile ilgili mucizelerine tanık oluyoruz. bmw demek iyi sürüş yüksek keyif ve konfor düşük yakıt tüketimi. adamlar bu dünyaya daha ne yapsın.

    boş zamanında bir bmw bayisinde araçların birini test etmeni tavsiye ederim. alıcı olmaman hiç önemli değil herkese aynı seviyede davranıyorlar. ister 1 serisine bak ister 7 serisine. onlar için önemli olan senin insan olman.




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Hah bak tam aradığım cevap iste Kayip %1 2lerde ise bir sey degil o zaman. Daha fazla saniyordum ben. Maliyet disinda pek bir dezavantaji yok anladigim kadariyla. Fakirlik bu gozu kor olsun. Deneyemedik arkadan itisi. 143hplik 2000cc bir arac performans bakimindan tatmin eder mi peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Zaman zaman duyuyoruz bu bilgileri. Ama teoride kaliyor hep. Pratikte gorecegiz nedir ne degil

    Her guzelin bir kusuru vardir derler. Su tunel mevzusu da oyle. Yalniz kimi arabalar onden cekis olmasina ragmen ortada saft tuneli var. Masallah cin seddi gibi koskoca. Onlari neden oyle yapıyorlar anlayamadım hic

    Gecen ford test surus mevzusu vardi hani. Ona bi heves edip form doldurdum. Cagirmadilar. Artik daha da dusunmuyorum. Kustum test suruslerine Forda da. Habire mail yolluyorlardi. Karsi cevap yazdim. Siz cagirmadiniz ben de mailinizi istemiyorum dedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 22 Haziran 2016; 3:01:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadan cekis olmaz itis olur
    hangi anaokul mezunuzun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.