Şimdi Ara

opel astra klima sigortası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
18.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • iyi günler
    98 model opel astra aracım var ve bu klima sigortası 10 amperlik olan atıyor. oto elektrikçi 30 amperlik sigorta taktı bir süre kullandım herhangi bir sorun yoktu. geçen gün başka bir arıza sebebiyle tekrar elektrikçiye uğradım. ve bu klima sigortasını tekrar sordum. çünkü 30 amperlik gerçekten yüksek. kompresörün sargılarının zamanla özelliğini yitirdiğini ve aşırı akım çekebileceğini söyledi. neyse ben kıllandım ve sigortayı bu sefer 15 amperlik ile değiştirdik. bir iki defa kullandım ama bir süre sonra bu 15 liğide attırdı.
    sanki bir zaman sıkışmamı oluyorda bu sigorta atıyor. çünkü sargılarda sorun olsa hemen sigortayı attırmazmı. mekanik bir sıkışma mı var yoksa. klimanın soğutmasında bi sorun yok.
    arıza ne olabilir sizce yada bu kompresör devrede iken bu klima ne kadarlık bir akım çekmesi lazım . bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. birde arızaa kompresörde ise tamiratı mümkünmü yani bildiğimiz motorlar gibi sargılarda sorun varsa sarılabiliyormu.

    teşekkürler.........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahatki -- 3 Ağustos 2008; 17:13:49 >







  • Klima fan motoru diğer motorlarda olduğu gibi sarılıyor.Sizin elektrik tesisatınızda da kaçak veya şaşe yapma sorunu da olabilir.
  • sayın ottoman kısa devre olsa hemen atmazmı belli bir süre çalıştıktan sonra atıyor sigorta
    bir de klima fan motoru değil de söylemek istediğim klima kompresörü yani yanlış anlattım heralde özür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahatki -- 3 Ağustos 2008; 17:12:36 >
  • O zaman klima hattının besleme kablosuna PENSAMPERMETRE takıp DC. kaç amper çektiğini ölçtür sonra ona göre sigorta taktır mesela 17Amper çekiyosa 20 Amper tak
  • dün oto elektrikçinin yanına gittim ve d.c. ölçen ampermetresi olmadığından akımı ölçemedik. klima kompresörünün kavrama bobininden bu akımın geçtiğini ve sargıların kavruk olabileceğini söyledi. elinde kavrama bobini olmadığından değiştiremedik. yakında getirecekmiş. 70 ytl civarı fiyatı olduğunu söyledi.
    arızayı tam teşhis edemediler ancak bu kavrama bobinini değiştireceğiz ve aynı olayı tekrarlarsa ve de bobinin omajlarını ölçerek bir şeyler yapacağız artık. olmazsa bobini tekrar alacak. bu bobinlerin sarılamadığını söyledi.
    gerçekten bu bobinin fiyatı ne kadardır.70 çok pahalı değilmi sizce de........
  • bobin fiyatı olarak maliyeti oldukça ucuzdur ancak özel bir parça olması ve sık bozulmaması nedeniyle fiyat normal görünüyor.klima kompresörü elektrikli olanlar da vardır ama sizin komresörün kavrama için manyetik akım ile kavrama yapan bir kasnağı vardır.Öünkü tüm klasik komresörler devreye girer çıkar , bazen avare döner.

    Eğer sargıda bir problem olsa idi hiç kavrama yapmaz idi eksik veya yüksek akım çekmesi bobinin iç resistansının değişmesinden kaynaklanabilir.Resistans değişinde akım da değişir bunu karşılayacak sigorta da atması normadir.Sigortayı büyükmek çok hatalı bir davranıştır işin kolay ve ucuz yoludur.Ancak ileride daha büyük problemler yaşamanıza neden olabilir.Bu nedenle kök sebebi bulana kadar tatmin olmayıp ısrarcı olmak gereklidir.bobin yüksek akım çekiyorsa mantıklı ve anlaşılabilir bir nedeni olması normaldir.




  • sayın vezir
    bugün elektrikçiyle beraber kavrama bobininin akımını ölçtük ve 23 ampere kadar çeken bir akım gördük. kavrama bobininin soketini çıkardığında akım 0,4 ampere düştü. soketi tekrar taktık ve akım 8 amper civarında akım çekiyordu.
    kavrama bobininin 30 ytl civarında olduğunu ve işçilikle beraber 60 ytl ye malolacağını söyledi.
    üzerinde şu an 20 amperlik sigorta var. ayrıca neden 8 ampere düştü anlamış değilim.
    bobin değişmelimi sizce ?????????
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat Linea Klima Soğutmuyor
    9 yıl önce açıldı
    ford fiesta motor arıza lambası
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bana sanki problem bobinde değilde buna sebep olan şey ne ise onda dır gşbşme geliyor.Bilineceği üzere elektrik ohm kanuna göre çekilen akım miktarı ohm değeri ile alakalı .Bobin türü isstemlerde bu oran değişmemesi lazım.Ama sistem kavramayı tam yapamıyor ise akımın yükselmesi normal öünkü sistemtam çalışmamaktadır.

    Bu durumu sçyle anlatmaya çalışırsam tam anlaşılır sanırım, eğer bir motroe dönmekte zorlanırsa veya döenen mili elinizle veya bir güç kullnarak durudurmaya çalışırsanız belki durdurursunuz ama bu sefer sargıdaki akım yükselmeye başlar , elektrik çekildiği için motor milini durduran şey ne olursa olsun dönme olmadığı için bobindeki akım teorik olrak sonsuza gider.Yani resmen resistanslı ısıtıcı gibi olur.Yapısı resistanslı ısıtıcı olmadığı için bobin yanar.

    sizdeki durum elektrik motorlarından biraz farklı manyetik kaplinin yakalaması için bir bobin ve elektromıknatıs düzeneği bulunuyor olması lazım.yani bobinin görevi manyetik alan yaratarak mıknatıs lanma sağlamaktır. bu nedenle akım aniden yükzelip kalıyor ise bua engel olan bir ön ekipman veya termik te bir hata olma olasılığı var genelde yüksek akım çekilen yerlerde bunu bırakan röla tasarımı vardır.Eğer sistemde röle varsa sağlam alup olmadığına bakılmalıdır.hattabobini değiştirmeden önce rölayi değiştirerek denemek daha akıllıca bir yaklaşım olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Ağustos 2008; 11:23:28 >




  • sayın vezir
    bir önceki yazıda söylediğim gibi kavrama bobininin soketini çıkardık ve akım 0,4 ampere düştü. ama tekrar taktığımızda akım 8 amper civarına çıktı.
    bakalım bobini değiştireceğiz ama sorun devam ederse elektrikçi mesuliyeti aldı
    yani arıza tamamen giderilmezse para yok.
  • arıza çözüldü mü_?
    quote:

    Orjinalden alıntı: bahatki

    sayın vezir
    bir önceki yazıda söylediğim gibi kavrama bobininin soketini çıkardık ve akım 0,4 ampere düştü. ama tekrar taktığımızda akım 8 amper civarına çıktı.
    bakalım bobini değiştireceğiz ama sorun devam ederse elektrikçi mesuliyeti aldı
    yani arıza tamamen giderilmezse para yok.
  • şu an klimayı kullanıyorum. üzerinde 20 amperlik sigorta var. bakalım ne zaman atacak. eğer yine atarsa bobinini değiştireceğiz. ancak sigorta atmazsa devam ederiz. 50-60 milyon vermek istemiyorum açıkça.
    birde sayın vezir klima çalışırken direksiyonda acayip bi ağırlaşma oluyor düşük hızlarda bu neyin nesidir.
    daha önce varmıydı farketmedim ama. sanki klima çalıştıktan sonra sanki hidrolik olmaktan çıkıyor direksiyon baya bi ağırlaşıyor. ne yapabilirim. aracı daha üç ay oldu alalı. amma sorun çıkardı . açıkça opel den baya bi soğudum.
    teşekkürler..........
  • direksiyonun ağırlaşmasının nedeni klima kompresorünün krantan çektiği güç nedeniyledir.Bu yüzden eğer direksiyonun hafiflemesini isterseniz röalnti devrinin biraz yükseltilmesi sorunu çözer.Ancak bu sefer de klimayı devreden çıkartığınızda rölanti devri yüksek kalacaktır bunu bilirseniz sorun olmaz.

    not:. rölanti devri yüksek olunca aracın yakıtı biraz artar bunu baştan kabullenmek gerekir.
  • 2004 astra klima düğmesine basıyorum .klima hiç devreye girmiyor sigortada sorun yok fikri olan varsa ???
  • arkadaşlar merhaba astra g 2006 model aracımda klima sorunu var komprösor devreye girmiyo klimacıya gösterdim kompreöre elektirik geliyo dediler ve kompresör bozuk değişmesi gerekiyo dediler sorun kesin bu mudur açıkçası burda ki ustalara tam güvenemediğimden direk değiştirmekte istemiyorum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.