Şimdi Ara

opel corsa 1.0 eco alınırmı (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
1
Favori
60.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bunun nedeni arabanın zaten performansı olmayaşındandır. zaten doğru vites seçildiğinde klima bayılmaya engel olmaz. ama klima kapalıyken 3.viteste hız kaybetmeden çıktığı yeri klima açıkken aynı hızda çıkamaz aynı viteste. benim arabamıda etkiliyor klima 90 hp 200nm torka rağmen bazı yerlerde vites küçültmem gerekiyor ki bilirsiniz dizeller düşük devirlerde inanılmaz bir torka sahiptir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    tifosi arkadaşım ben bir çok çeşit te ve motorda araba kullanmış birisi olarak söylüyorum ki.
    bu arabada klimanın motor performansına etkisi şu ana kullandığım bütün araçlardan daha azdır.
    ve hissedilir bir etkisi yoktur.
    yukarıdada belirtmiştim.
    sıfırdır diyemiyorum.
    ama sıfıra yakındır.
    hayır hergün kullandığım ve klimalı kullandığım bir arabadan bahsediyorum.





  • tifosi bilirim senin arabada ve bir çok arabada bu oluyor.
    ancak opel mühendisleri bu araçlarda nasıl bir uygulama yapmışsa bunlarda etkilemiyor.
    demişsin ki hissedilmemesinin nedeni aracın zaten performanssız oluşudur.
    böyle şey olurmu normal bir klima güçsüz bir araçta daha fazla hissedilir. sen şimdi 200 hplik bir araca senin arabadaki klimayı koy bir bak birde senin arabada.
    zaten senin dediğin gibi olsa 60 hp lik bir araçta bu bariz hissedilirdi.
    ancak üstüne basa basa söylüyorum bu araçlarda klimanın motora etkisi hissedilmiyor yani kayıp çok çok az.
    yani tahmin etmek ayrı kullanıp söylemek ayrı.
    1,6 astramızda var ve onda klimanın etkisi bariz hissediliyor.
    klimanın etkisini anlayacak kadar tecrübemde vardır. ne marka fanatiğiyim nede aracı övmek için konuşuyorum. bildiğimi paylaşıyorum eğer 1.0 corsa kullanan birisi söylese şu dediklerinizi anlayacağımda sırf tahmin ederek böyle bir kanıya nasıl ulaşıyorsunuz onu bir türlü anlayamıyorum.




  • aracı kullanmama fazla gerek yok temel fizik kuralları dünyanın her yerinde aynı işler.

    ufak hacimlern verimsiz olduğu bir gerçek.bildiğim kadarıyla 3 silindir 1000cc motor.bu durumda iç sürtünmesi (oransal olarak) 1.6lara göre yüksek.ağırlık olarak 300kg kadar avantajı var.hava sürtünmeleri çok farklı deil.birçok eksisi var gördüğünüz üzere.bunlara rağmen motorsal olarak neredeyse yarı yarıya.


    klima konusunda çok temel bir kural var .e kadar soğutursanız o kadar güç çekersiniz lamı cimi yok.aksini iddia edene kanıtlarsa nobel veririler herhalde.elektriklide olsa motordan güç alır.

    bence fanatikliği bırakıp doğruları konuşmak lazım.fizik bilimini es geçmemek lazım...
  • sevgili arkadaşım bak son kez sana anlatıyorum fanatiklik yaptığım falan yok.ancak sen önyargılarında saplantılı davranıp ısrar ederek haklı çıkmaya çalışıyorsan bu tartışmayı sürdürmeye gerek yok.
    bana fizik kurallarından bahsetmişsin.
    bakın ben baştan beri bu araçlarda klimanın yakıta etkisinden bahsetmiyorum. alternatörün iç direnci nedeniyle yakıtı bir miktar artıracağı kesin ve güçtende bir miktar çalacağı aşikar.
    ancak baştan beri söylediğim şu bu hissedilmiyor.
    bu arabayı kullanan birisi olarak ben böyle diyorum.
    kullanan arkadaşlara sordum onlarda aynı şeyi söylüyor. ancak kullanmayıp yorum yapan sizler tutturmuşsunuz bu arabalar klima ile yokuşta sürünür hiç gitmez falan diye.
    daha ben ne yapayım size ayıracak daha fazla vaktim yok. ister söylediğime inanırsınız isterseniz kendi önyargılarınızda ısrar edersiniz.
    illaki bu arabalar klima ile yokuşta gitmezde dayatacaksanız pes ediyorum.
    (şimdi demagoji yapmak için bu arabalar acaip yokuşta gidiyor dediğimi falan söylersiniz onun için baştan önlemimi alayım ben bu arabalar yokuşta acaip gidiyor demiyorum klima ile yokuşta gidişlerinde bir fark hisseddilmiyor diyorum)
    saygılarımla...




  • sehir içi ve otoban kullancaksan alınır?

    ama tek şeritli yollarda sollarken hayatını tehlikeye atarsın
  • Kullanmadan fikir yürütmeyin bari ... fizik kuralına göre araba almıyor kimse. Herkezin önceliği farklıdır. Ekonomik olsun varsın gitmesin diyorsanız, rahat olsun diyorsanız ki o bir opel:) . Bal gibi alınır paşa paşa binilir.....

    Ben hanıma araba bakıyorum mesela bulsam temiz 1.0 eco easytronic alıcam. Tepe tepe binsin....

    Elektrik motorunun aracın tüketimini arttırdığını söyleyen arkadaşları da hayretler içinde izlemekteyim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racerant -- 14 Temmuz 2008; 19:59:18 >
  • 5 kişi hafif bir yokusta klima acık nasıl cıkacak hic düşündün mü?
  • bişeyi biliyoruzda konuşuyorz? jeneratörler ne üretir elektrik. ama jenaratörden çekilen elektrik gücü 3 ken başka 5 ken başka tüketimi olur. arabda elektriği ne üretiyor motor. motordan elektriği kim çekiyor klima. klima açıldığında motorun bir kısmı klima için ekstradan çalışır.tüketimde artar çekişide düşer. çok basit bir fizik kuralı. fizikten anlamam diyorsanız orası ayrı
    quote:

    Orjinalden alıntı: racerant

    Kullanmadan fikir yürütmeyin bari ... fizik kuralına göre araba almıyor kimse. Herkezin önceliği farklıdır. Ekonomik olsun varsın gitmesin diyorsanız, rahat olsun diyorsanız ki o bir opel:) . Bal gibi alınır paşa paşa binilir.....

    Ben hanıma araba bakıyorum mesela bulsam temiz 1.0 eco easytronic alıcam. Tepe tepe binsin....

    Elektrik motorunun aracın tüketimini arttırdığını söyleyen arkadaşları da hayretler içinde izlemekteyim...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: racerant

    Kullanmadan fikir yürütmeyin bari ... fizik kuralına göre araba almıyor kimse. Herkezin önceliği farklıdır. Ekonomik olsun varsın gitmesin diyorsanız, rahat olsun diyorsanız ki o bir opel:) . Bal gibi alınır paşa paşa binilir.....

    Ben hanıma araba bakıyorum mesela bulsam temiz 1.0 eco easytronic alıcam. Tepe tepe binsin....

    Elektrik motorunun aracın tüketimini arttırdığını söyleyen arkadaşları da hayretler içinde izlemekteyim...



    1)dünya fiizk kurallar ile döner.siz bilmesenizde onlar vardır ve kesin doğrudurlar.

    2)ben hala bu aracın az yakmasına inanmıyorum.bunuda teorik bilgime dayanarak söylüyorum.vergi avantajı var derseniz amenna ama yakıtta büyük farklar yok.

    3)dinamodan çeklen akıma göre dönme zorluğunun olduğunu bilmediğiniz için bende sizi hayretle okuyorum.sizi temel fizik derslerine beklerim




  • bu aracın az yakmasına inanmıyorsanız siz sadece önyargılarınızla konuşan birisinizdir.
    imzama girin okuyun bakalım.
    kullanan 10 kadar kişinin yakıt verileri var ama siz az yakacağınıza inanmıyosrunuz.
    opel adını eco koymuş dünyaya ilan etmiş siz yine inanmıyorsunuz.
    google bir 1.0 corsa yazın bakın hemen çıkacak dünyada en az yakan benzinli araçlar sıralaması.
    yok yine inanmazsınız siz.
    onun için sizi inandırmaya uğraşmayacağım.
    sağlıcakla kalın.
  • opelin motorlarıda ecotectir ama unutmamak gerekirki opc deki makinada ecotec. ayrıca 1.6 benzinlide rakiplerine oranla az yakmaz. her eco yazan şeye kanmamak gerek. ha 1,0 corsa ekonomiktir orası ayrı. ama klima kesinlikle etkiler tüketimide performansıda
  • tifosi biz burada ecotec motordan bahsetmiyoruz.
    bu araçların adıdır eco 2002 yılında lansmanı yapılırken bu araçlar economic in kısaltılmışı olarak eco ismiyle satışa sunulmuşlardır.
    11 yıldır opel kullanan birisi olarak ecotec motorunda ne olduğunu çok çok iyi bilirim.
    şimdi sana soruyorum şuna cevap verirmisin.
    motor, alternatörun aküyü şarj etmesi içinmi daha fazla güç harcar yoksa direk klima komprosörüne güç aktarmak içinmi.
    bunun cevabını verecek teknik bilgin varmı. veya bununla ilgili neye dayarak bir cevap vereceksin merak ediyorum.
    (baştan beri söylüyorum ama anlamamakta direniyorsunuz benim iddam bunların ne yakıttan nede performanstan çalmadığı değil bunun çok az hissedildiği yada hissedilmediği)
    yani daha öz yazayım 1,6 astramda klima açık bir yolculuk 07-1 litrelik bir artış sağlıyorsa bu arabada 0,1-0,3 litre arasıdır ve bu nu hissetmek zordur.
    yokuşta 1,6 astram normalde 100 le çıktığı yeri mesela 80 le çıkıyorsa bu araç 70 le çıktığını 65 le çıkar .
    şimdi madem bir şeyde inat ediyorsunuz ortaya sizde benim gibi veri koyunki tartışma güzel olsun yoksa siz inat ediyor ben inat ediyor durumunda olacağız.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    tifosi biz burada ecotec motordan bahsetmiyoruz.
    bu araçların adıdır eco 2002 yılında lansmanı yapılırken bu araçlar economic in kısaltılmışı olarak eco ismiyle satışa sunulmuşlardır.
    11 yıldır opel kullanan birisi olarak ecotec motorunda ne olduğunu çok çok iyi bilirim.
    şimdi sana soruyorum şuna cevap verirmisin.
    motor, alternatörun aküyü şarj etmesi içinmi daha fazla güç harcar yoksa direk klima komprosörüne güç aktarmak içinmi.
    bunun cevabını verecek teknik bilgin varmı. veya bununla ilgili neye dayarak bir cevap vereceksin merak ediyorum.
    (baştan beri söylüyorum ama anlamamakta direniyorsunuz benim iddam bunların ne yakıttan nede performanstan çalmadığı değil bunun çok az hissedildiği yada hissedilmediği)
    yani daha öz yazayım 1,6 astramda klima açık bir yolculuk 07-1 litrelik bir artış sağlıyorsa bu arabada 0,1-0,3 litre arasıdır ve bu nu hissetmek zordur.
    yokuşta 1,6 astram normalde 100 le çıktığı yeri mesela 80 le çıkıyorsa bu araç 70 le çıktığını 65 le çıkar .
    şimdi madem bir şeyde inat ediyorsunuz ortaya sizde benim gibi veri koyunki tartışma güzel olsun yoksa siz inat ediyor ben inat ediyor durumunda olacağız.




    ben cevap vereyim.

    avrupada eco denilen bir araç trkiye şartlarında böyle davranacak diye bir şart yok.avrupa yolları fazlasıyla düz ve düzgn.bizim yollar onlarınkinn yanında patika gibi kalıyor.onlar sabit hızlarla uzun süre gidilebilinecek yollara sahip.bu yüzden bu araç avrupada çok az yakar doğrudur.

    akü-klima kompressörü karşılaştırması için birşey söylemek imkansız çünkü ikisininde teknik verilerini bilmyoruz.

    klima mevzusunda genel bir şey söyleyebilirim.yakıt tüketimi tamamen ortamdaki ısı farkına bağlı diyebliriz.corsadaki klma fazla ısı transferi yapmıyorsa doğal olarak daha az güç çeker.elektrikli olması aslında daha verimsiz yapar ama yüksek devirlerde daha avantajlı olabilir .teknik bilgiler olmadan fazla birşeyde söylenmez aslında




  • elektrikli klima ve krank tahrikli klima kompresörü hakkında yorumumu ekli linkte bulacaksınız.

    http://forum.donanimhaber.com/m_7361651/mpage_4/key_//tm.htm#24703834
  • peki berat elinde teknik veri yok kullanmamışsın ve bu kadar kesin nasıl konuşuyorsun o zaman.
    ikincisi araç türkiyedede az yakıyor.
    sen inanmasanda az yakıyor inansanda.
    ben bir sürü yakıt değeri veriyorum forumda 10 kişi sürekli yakıt değeri veriyor.
    sen nereden hangi veriyle az yakmaz diyorsun. anlamış değilim.
    varsa elinizde bir veri paylaşın lütfen.
  • burada tartışmayı kesiyorum.çünkü ön yargıları yıkmak atomu parçalamktan daha zor.
    vezir üstadda son noktayı koymuş zaten.teşekkürler vezir

    hepinize saygılarımı sunuyorum.
  • Aslında tartışmaları ikiye ayırtmak lazım.verimli tatışmlar verimsiz tartışmalar.Sizin klima komresörleri konusunda yapmış olduğunuz tartışma VERİMLi tartışma sınıfına girmektedir.bu yüzden sadece iki kişi arasında olan değil tüm internet camiasında bilgi arayanlar için bir kaynak veya yorum getireceği için biraz uzatılmasında fayda olabilirç.Burada tartışömalaı kazanan kaybeden olarak görmek hatalı bir davranıştır. Zaten forumun amcaı da bu olamaz. Farkı görüşler ve teknik alyapısındaki insanlar aynı konuyu aynı bakış tarzıyla bir araya getiremeyecekleri veya ifade etmekte güçlük yaşayabilecekleri için bazen yazışmalar uzayabilmektedir.

    neyse konuya uzaktan da olsa bir katkıda bulunmak istedim.

    alternatörler hakkında bilinmeyen oldukça fazla şey olduğunu sanıyorum.temel şehir efsanelerini yıkmak zordur. genelde bu cihazı sanki bedavdan çalıştırıyormuşuz gibi bir hisse kapılarak tanıyan birçok araç sever olduğunu görüyorum.Aslında aynen motorumuzdaki gibi bunun da bir devir güç ve tork ilişkisi vardır.Örnek olması açısımndan bir örnek koyuyorum.

    http://www.mako.com.tr/turkish/products/tech_specs/alt-prf-55A.htm

    görüleceği üzere düşük devirlerdeki güç üretimi oldukça düşük olduğu için klima komresörünün ihtiyacı olan gücü buradan karşılaması zor ise bataryadan karşılayarak açık tamamlanmaktadır.Tasarımcı bütün olumsuz şartları ele alarak güzel bir seçim yapmak zorunda kalır.ne alternatörü çok büyük güçte seçebilir, ne de klima komresörünü yüksek BTU üreten bir sistem seçebilir.Eğer bir hatalı tasarım olursa o zaman düşük devirde veya rölantide soğutma işlevi etkinsizleşir veya akü den devamlı güç çekileceği için tüm sistem alt yapısı çökebilir.burada elektronik devre tasarımcıları devir ve güç akışını izleyen bir yantem benimsemiş olmalıdır veya tasarım aşamasında küçük bi klima komresörü koyarak büyük bir alternatör (görece )koyarak çözüm üretebilirler. Bu performans açısından sorunu çözer .Ancak o zmaan da başka bir problem ortaya çıkmaktaır. Büyük güçteki bir alternatör de kayıplar dolayısıyala motordan çektiği gü nedeniyle yakıt tüketimini artırmaktadır.yani ne yaparsak yapalım az everji tüketen bir klima şu anda bir hayaldir.son sözüm budur.




  • peki vezir üstad.
    yakıt olayını bir kenara alırsak.çünkü dediğim gibi alternatörün klimayı çalıştırmak için harcayacağı güç ile motordan gücünü alan bir komprosörün harcayacağı güç hakkında elimizde (yani en azından benim elimde bir veri yok) bir veri olmadığına göre bu konuda ısrar etmeyeceğim.
    ancak
    performanstan kaybın az olması mümkündür değilmi.sanırım sizde yukarıda bunu belirtmişsiniz yoksa benmi yanlış anladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 24 Temmuz 2008; 12:00:40 >
  • opelin çıkardığı en güzel en sorunsuz corsa b ler bunu servisler bile diyor çok sağlam ve yol tutuşu 10 numara corsa c ler için aynı şeyler söylenmiyor sorunlu oldukları söyleniyor alıcaksan corsa b al 1999 veya 200model emin ol ufak arabaların içinde en zevkle biniceğin araba
  • evet hem teoride hem de pratikte performastan kaybın en az olacağı durum elektrikli klima seçeneğidir.Zaten tasarım aşamasında araca masraf edip de böyle bir sistemin konulma nedeni de budur.

    kaybın az olmasının nedeni kw olarak gereken gücün bir kısmının aküden tamamlanabilme durumundan kaynaklanmasıdır.

    aslında bu tür bir ölçüm pratikte yapılabilinir. Aracın klima devrede iken ve hariç iken ne kadar güç ürettiği tespit edilir.Aradaki far alınır.

    Sonra elekrikli kompresör sistemden ayırt edilerek dışarı alınır ve elekrik verilerek kaç kw enerji çektiği ölçülür . Arada fark var ise kayıp aküden tamamlanmaktadır.eğer hiç far yok ise bu sistemin araca konulmasının de hiç gereği yoktur derim.Sadece bir tek rölantide elekriklinin etkin soğutma seçeneği kalıyor o kadar.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.