Şimdi Ara

otomatik vites park

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
18.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • düz meyilsiz yerde otomatik aracı park ediyoruz... işlemlerden ilk yapılması gereken el freni sonra frenden ayağı çekmek sonra p miydi... ya el freni başta da 2.işlem frenden ayak çekmek mi park mı onu karıştırıyorum... ama bu işlemi yapınca bazen araba frenden ayağı çekince bi sallanıyo şöyle... şu işin usulünü bi izah edecek yok mu?



  • önce aracı durdur(ayağın frene bası iken)p ye al daha sonra el frenin çek.aslında meyilsiz yerde çok da önemli değil bence.ama ben herzaman el frenini kullanuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikitilkitr

    önce aracı durdur(ayağın frene bası iken)p ye al daha sonra el frenin çek.aslında meyilsiz yerde çok da önemli değil bence.ama ben herzaman el frenini kullanuyorum.
    düz yerlerde çok önemli değil el freni özellikle kış aylarında dikkatli olun el freni telleri donma yapabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tniaskrad

    düz yerlerde çok önemli değil el freni özellikle kış aylarında dikkatli olun el freni telleri donma yapabilir.

    Alıntıları Göster
    otomatik viteste park konumumda araç durur. yalnız sonuçta aracı tutan şanzumandır. o da dişli ile tutar aracı. tabi o iki dişli arasında arac biraz hareket eder. mesela düz bir yerde aracı park konumuna al. aracı itele. göreceksin ki arac ileri geri az bişey oynar. eğer park ettiğinde aracın oynamamasını istiyarsan, mesela yokuşta durdun ve önde veya arkada başka araba varsa, o zaman ayağını frenden çekmeden el frenini çek sonra park konumuna getir. ayağını frenden çekinde arac el freni sayesinde hareket etmez. ama yalnızca park konumuna getirirsen veya park konumuna getirdikten sonra ayağını frenden kaldırırsan(el frenini çekmeden) araç bir miktar yürür. bu miktar dişli aralığıdır.

    kışıın düz yerlerde yalnızca park konumu yeterlidir. ama yokuşta eğer motorun kopmrasyonu düşükse, yani motor eski veya düşük hacimli ise araç bazen park konumunda da hareket eder. tıpkı manuel vitesli araçların viteste bırakıldığında olduğu gibi.

    özet: araç tam sabit kalsın istiyorsan, önce el freni çek sonra park konumuna al. tabi bunları yaparkende ayağın frende olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    otomatik viteste park konumumda araç durur. yalnız sonuçta aracı tutan şanzumandır. o da dişli ile tutar aracı. tabi o iki dişli arasında arac biraz hareket eder. mesela düz bir yerde aracı park konumuna al. aracı itele. göreceksin ki arac ileri geri az bişey oynar. eğer park ettiğinde aracın oynamamasını istiyarsan, mesela yokuşta durdun ve önde veya arkada başka araba varsa, o zaman ayağını frenden çekmeden el frenini çek sonra park konumuna getir. ayağını frenden çekinde arac el freni sayesinde hareket etmez. ama yalnızca park konumuna getirirsen veya park konumuna getirdikten sonra ayağını frenden kaldırırsan(el frenini çekmeden) araç bir miktar yürür. bu miktar dişli aralığıdır.

    kışıın düz yerlerde yalnızca park konumu yeterlidir. ama yokuşta eğer motorun kopmrasyonu düşükse, yani motor eski veya düşük hacimli ise araç bazen park konumunda da hareket eder. tıpkı manuel vitesli araçların viteste bırakıldığında olduğu gibi.

    özet: araç tam sabit kalsın istiyorsan, önce el freni çek sonra park konumuna al. tabi bunları yaparkende ayağın frende olsun...

    Alıntıları Göster
    durdun Ayağın Frende

    * Vitesi N ye Al ( Ayak Frende )
    * El Frenini Çek ( Ayak Frende )
    * Ayağını frenden çek ( araç El frenine otursun )
    * Vitesi P ye Al
    * aractan in..
    * etrafta taş neyn bişi varsa aracın tekerleğine yasla
    * aynaları kapat
    * kapıları kontrol et
    * Huzur içinde evine git




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avanazgul

    durdun Ayağın Frende

    * Vitesi N ye Al ( Ayak Frende )
    * El Frenini Çek ( Ayak Frende )
    * Ayağını frenden çek ( araç El frenine otursun )
    * Vitesi P ye Al
    * aractan in..
    * etrafta taş neyn bişi varsa aracın tekerleğine yasla
    * aynaları kapat
    * kapıları kontrol et
    * Huzur içinde evine git

    Alıntıları Göster
    o kadarda sorun degil nasil kolayina geliyorsa oyle yap
    ben bazen D de bile biraktigim oluyordu ama P ye aldiginda duz yolda el frenine bile gerek yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    o kadarda sorun degil nasil kolayina geliyorsa oyle yap
    ben bazen D de bile biraktigim oluyordu ama P ye aldiginda duz yolda el frenine bile gerek yok

    Alıntıları Göster
    yokuşta P ye alıp freni çekmediğinizde yüreğiniz bir anlık hop edebilir


    hafif salınımlarla kendinize gelmenize yardımcı olur araba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    yokuşta P ye alıp freni çekmediğinizde yüreğiniz bir anlık hop edebilir


    hafif salınımlarla kendinize gelmenize yardımcı olur araba

    Alıntıları Göster
    Otomatiklerde vitesi her zaman ayak frendeyken mi p-r-d-n komutlarını kullanacağız.mesele ayak frende olmadan birinden birine geçirilmiyomu.Yada fren değilde aracın tam durmuş olması mı lazım vitesi diğer komutlara geçirmek için.Tam olarak nedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avanazgul

    durdun Ayağın Frende

    * Vitesi N ye Al ( Ayak Frende )
    * El Frenini Çek ( Ayak Frende )
    * Ayağını frenden çek ( araç El frenine otursun )
    * Vitesi P ye Al
    * aractan in..
    * etrafta taş neyn bişi varsa aracın tekerleğine yasla
    * aynaları kapat
    * kapıları kontrol et
    * Huzur içinde evine git

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: avanazgul

    durdun Ayağın Frende

    * Vitesi N ye Al ( Ayak Frende )
    * El Frenini Çek ( Ayak Frende )
    * Ayağını frenden çek ( araç El frenine otursun )
    * Vitesi P ye Al
    * aractan in..
    * etrafta taş neyn bişi varsa aracın tekerleğine yasla
    * aynaları kapat
    * kapıları kontrol et
    * Huzur içinde evine git



    ayak frende el frenini çektik.sonra ayağı frenden çektik araç el frenine otursun diye.ondan sonra ayak frende değil.ve park'a alıyoruz.böyle değil mi??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguRnB

    quote:

    Orjinalden alıntı: avanazgul

    durdun Ayağın Frende

    * Vitesi N ye Al ( Ayak Frende )
    * El Frenini Çek ( Ayak Frende )
    * Ayağını frenden çek ( araç El frenine otursun )
    * Vitesi P ye Al
    * aractan in..
    * etrafta taş neyn bişi varsa aracın tekerleğine yasla
    * aynaları kapat
    * kapıları kontrol et
    * Huzur içinde evine git



    ayak frende el frenini çektik.sonra ayağı frenden çektik araç el frenine otursun diye.ondan sonra ayak frende değil.ve park'a alıyoruz.böyle değil mi??

    Alıntıları Göster
    aracı p r d konumlarına alırken frene basmana gerek yok (VW hariç onlarda frene basmadan R ve D ye almana izin vermiyor) ancak R ve P ye alırken aracın hareket halinde olmaması gerektiği için genelde frene basmak gerekir.

    el frenini ise meyil olan yerlerde mutlaka kullan. ayağın frende iken P ye al ve frenden çekmeden elfrenini çek, yada önce elfrenini çek sonra P ye al çok fark etmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguRnB

    quote:

    Orjinalden alıntı: avanazgul

    durdun Ayağın Frende

    * Vitesi N ye Al ( Ayak Frende )
    * El Frenini Çek ( Ayak Frende )
    * Ayağını frenden çek ( araç El frenine otursun )
    * Vitesi P ye Al
    * aractan in..
    * etrafta taş neyn bişi varsa aracın tekerleğine yasla
    * aynaları kapat
    * kapıları kontrol et
    * Huzur içinde evine git



    ayak frende el frenini çektik.sonra ayağı frenden çektik araç el frenine otursun diye.ondan sonra ayak frende değil.ve park'a alıyoruz.böyle değil mi??

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: *METT*
    ayak frende el frenini çektik.sonra ayağı frenden çektik araç el frenine otursun diye.ondan sonra ayak frende değil.ve park'a alıyoruz.böyle değil mi??


    Evet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avanazgul

    quote:

    Orjinalden alıntı: *METT*
    ayak frende el frenini çektik.sonra ayağı frenden çektik araç el frenine otursun diye.ondan sonra ayak frende değil.ve park'a alıyoruz.böyle değil mi??


    Evet

    Alıntıları Göster
    bir eklemede benden; direksiyonu sağa bükerek her ihtimale karşı lastikleri kaldırım tarafına çevir arabayı öyle parket.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pinkerton

    bir eklemede benden; direksiyonu sağa bükerek her ihtimale karşı lastikleri kaldırım tarafına çevir arabayı öyle parket.

    Alıntıları Göster
    Benim yaptığım ayağım frende P'ye alıp el frenini çekmek.Tam tersini de yapıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Benim yaptığım ayağım frende P'ye alıp el frenini çekmek.Tam tersini de yapıyorum

    Alıntıları Göster
    Önce boşa al,el freninini çek,p konumuna getir.

    Güle güle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aborjine

    Önce boşa al,el freninini çek,p konumuna getir.

    Güle güle...

    Alıntıları Göster
    ben malum izmirdeyim el freni donması çok zor oyüzden herzaman el frenini çekerim.el frenini çektikten sonra p ye alıyorumki şanzumana yük binmesin(frene bası iken çekmekte aynı şey tabii.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avanazgul

    durdun Ayağın Frende

    * Vitesi N ye Al ( Ayak Frende )
    * El Frenini Çek ( Ayak Frende )
    * Ayağını frenden çek ( araç El frenine otursun )
    * Vitesi P ye Al
    * aractan in..
    * etrafta taş neyn bişi varsa aracın tekerleğine yasla
    * aynaları kapat
    * kapıları kontrol et
    * Huzur içinde evine git

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: avanazgul

    durdun Ayağın Frende

    * Vitesi N ye Al ( Ayak Frende )
    * El Frenini Çek ( Ayak Frende )
    * Ayağını frenden çek ( araç El frenine otursun )
    * Vitesi P ye Al
    * aractan in..
    * etrafta taş neyn bişi varsa aracın tekerleğine yasla
    * aynaları kapat
    * kapıları kontrol et
    * Huzur içinde evine git


    kitap gibi anlatmış valla bunun bir çıktısını alıp arabada taşımak gerek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celen1

    quote:

    Orjinalden alıntı: avanazgul

    durdun Ayağın Frende

    * Vitesi N ye Al ( Ayak Frende )
    * El Frenini Çek ( Ayak Frende )
    * Ayağını frenden çek ( araç El frenine otursun )
    * Vitesi P ye Al
    * aractan in..
    * etrafta taş neyn bişi varsa aracın tekerleğine yasla
    * aynaları kapat
    * kapıları kontrol et
    * Huzur içinde evine git


    kitap gibi anlatmış valla bunun bir çıktısını alıp arabada taşımak gerek

    Alıntıları Göster
    inanın msglardan sonra otomatik vites almaktan vazgeçtim :P




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonywayt

    inanın msglardan sonra otomatik vites almaktan vazgeçtim :P

    Alıntıları Göster
    şanzumana yük bindirmeyecek şekilde her varyasyon uygundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    şanzumana yük bindirmeyecek şekilde her varyasyon uygundur.

    Alıntıları Göster
    evet mantık şudur:
    şanzumana yük binmeyecek.
    Yani frene bas, el frenini çek ve ayağını frenden çek. Bu durumda arabanın ağırlığı el firenine biner. Bu durumda vitesi Park konumuna getirisen şanzumana yük binmez...

    arz ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    o kadarda sorun degil nasil kolayina geliyorsa oyle yap
    ben bazen D de bile biraktigim oluyordu ama P ye aldiginda duz yolda el frenine bile gerek yok

    Alıntıları Göster
    wv lerde p ye almadan anahtar cıkıyormu?
    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    o kadarda sorun degil nasil kolayina geliyorsa oyle yap
    ben bazen D de bile biraktigim oluyordu ama P ye aldiginda duz yolda el frenine bile gerek yok




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.