TUI Rusya CEO'su Taras Demura, 2020 sezonunu için turistlere fiyat garantisi vereceklerini açıkladı.
TurizmGüncel – Dış Haberler
TUI Rusya CEO'su Taras Demura, 2020 sezonu ve şirketin planlamaları ile ilgili TourDom'a önemli açıklamalarda bulundu.
Turistin seyahatinde yakın Türkiye'deki fiyatların düşmesi durumunda daha önce satılan turları yeniden hesaplayacaklarını açıklayan Taras Demura, sorulara şu yanıtları verdi:
Pazarın önde gelen tur operatörleri, 2019 yılında 7 milyon Rus vatandaşının ziyaret ettiği Türkiye'ye dönük kapasitesini arttırdı. TUI Rusya da büyüme öngörüyor. Ancak şu anda pazar şartları değişmiş durumda. Planlarınız hala geçerli mi?
Şu anda hiçbir destinasyon Türkiye ile rekabet edemiyor
Evet, planlarımız hala geçerli. Türkiye'ye dönük turist akışı her yıl yüzde 15-20 oranında artıyor. Şu anda başka hiçbir destinasyon Türkiye ile rekabet edemiyor.
2020 yılında, 1.6 milyonu Türkiye'ye olmak üzere, toplam 3 milyon yolcu planladık. Erken rezervasyonlar şu anda beklentimizin iki kat üzerinde.
Koronavirüs sizi etkilemedi mi? Oysa seyahat acenteleri satışların durdurduğunu ve insanların yaz planı yapmaya koktuğunu açıklamıştı?
Sadece 3 bin rubleye rezervasyon yaptırıyoruz
Bazı müşteriler gerçekten beklemede. Arka plandaki negatif bilgiler nedeniyle rezervasyon yapmaya hazır değiller. Biz bu turistlere ulaştık ve nerdeyse hiç ön ödeme yapmadan rezervasyon yapma imkanı sunduk. Sadece 3 bin ruble (45 dolar) ödeyerek rezervasyonlarını yapabiliyorlar.
Turistin seyahatine yakın günlerde fiyat düşerse, yeniden hesaplanacak
Şu anda müşterilerimize en iyi fiyat garantisini sunmaya hazırız. Seyahatlerine yakın günlerde fiyatların düşmesi durumunda, tur fiyatını yeniden hesaplama garantisi veriyoruz. Bunu seyahatin gerçekleşmesine 2 hafta kalana kadar toplamda iki kere yapmaya hazırız.
Peki Suriye olayları nedeniyle gerilen Türkiye-Rusya ilişkilerinden dolayı Türkiye'ye gitmek istemeyenler ne kadar haklı?
Müşterilerin itiraz noktasını ortadan kaldırmaya çalıştık
Politik bir konu hakkında konuşmak benim için gerçekten zor. Şu ana kadarki resmi açıklamalarda endişe verici bir durum yok. Sadece forum sayfalarında ve Telegramda dolaşan haberler var. Ancak görüldüğü gibi, biz müşterilerin ana itiraz noktalarını ortadan kaldırmaya çalıştık. Umuyorum, iki ülke liderlerinin görüşmesinin ardından endişeler azalır.
Peki B planınız var mı?
Elbette var. Eğer koşullar değişirse başka destinasyonları devreye sokacağız. Esnek bir şekilde hareket etmeye hazırız. Mesela iptal edilen İtalya turlarında, müşteri bilet değişikliği veya farklı bir rota istemiyorsa, ful geri ödeme yapıyoruz. Buna, iade edilmeyen GDS biletleri de dahil. Tamamen koşullara göre kararlar alıyoruz.
Mısır'ın açılmasını göz önünde bulunduruyor musunuz? Bilindiği üzere koronavirüs nedeniyle hava yolu şirketlerinin büyük kayıpları var ve Mısır'ın açılmasını istiyorlar. Tu operatörlerinin ise, Türkiye planlamaları yapıldığı için buna karşı çıktığı belirtiliyor?
Mısır’ın açılması faydalı olur
Bizim açımızdan Mısır'ın açılması faydalı olacaktır. Evet, bu durum Türkiye'ye giden müşteri sayısının yüzde 10-15 düşmesine neden olur anca diğer taraftan hava yolu giderlerini düşürür ve bizim için de iyi bir alternatif çıkar ortaya. Bu nedenle Mısır'ın açılmasını memnuniyetle karşılarım.
Türkiye'ye 1.6 milyon yolcu taşımak için hava ulaşımında ne tür değişiklikler yaptınız? Çünkü bu büyük bir rakam.
Ural Hava Yolları ile anlaşmamızı genişlettik. Geçen yıl 6 uçak rezerve etmişken bu yıl sayısı 6'ya çıkardık. Bunun yanında Azu Air, Red Wings, Yamal ve Smartavia şirketlerini de kullanıyoruz. Öte taraftan, Türk Hava Yolları ve Onur Air'le de büyük bir uçuş programı oluşturuyoruz, S7 ve Aeroflot'tan blok koltuk alıyoruz. Yani piyasa olan tüm hava yolları ile çalışıyoruz.
38 noktadan Türkiye’ye uçacağız
Bölgelerden yaptığınız uçuş sayısını arttırıyor musunuz?
Evet, hem de önemli ölçüde. Rusya'dan Türkiye'ye direkt uçtuğumuz şehir sayısını 22'den 38'e çıkardık. Bunun yanında, başkentteki dört havalimanından da uçacağız.
Turistleri hangi ürünle çekmeyi planlıyorsunuz?
2020 için 3 farklı konsept
Her şeyden önce biz, farklılaştırılmış ürünlerle büyüyoruz. Bunların içinden Fun&Sun ve Day&Night Connected otel konseptleri zaten biliniyor. İlk konsept çocuklu aileleri, ikincisi ise aktiviteleri seven yolcuları hedefliyor. Bu yaz sezonunda, 'hipster' olarak tanımlanabilecek üçüncü konseptimizi hayata geçiriyoruz: SMART. Bunlar, uygun fiyatlı 4 ve 5 yıldızlı otellerden oluşuyor ve detaya önem veren misafirleri hedefliyor; Hızlı internet, güzel Türk kahvesi ve kahvaltı, lezzetli sokak yemekleri ve rahat dinlenme alanları... Bu otellede, tesiste oturup beklemek istemeyen müşterilere ilginç geziler, yemek pişirme dersleri, dil kursları verilecek. Bu otellerde tüketim konusunda bilinçli bir yaklaşım geliştireceğiz.
Son röportajınızda, tüm tur operatörlerin pastasında pay alacağınızı söylemiştiniz. Açıklamanız, büyük dampingler yapacağını ve para kazanmaya ihtiyacınız olmadığı anlamına mı geliyor?
''Pazar liderleriyle her bakımdan rekabet edebilecek durumdayız''
Neden? Hayır para kazanıyoruz. Hava ulaşımı konusunda iyi fiyatlarımız var. Otel satın alımlarında avantajlıyız. Bu nedenle söylediğiniz şeyi teyit edemem. Şirketimizin mali raporlarını inceleyebilirsiniz. Fiyatları indirmek için bir neden yok. TUI'nin şu anda en iyi teknolojiye, en iyi web sitesine ve en iyi marka otellere sahip olduğuna inanıyorum. Çok iyi bir ekip oluşturduk. Pazar liderleriyle her bakımdan rekabet edebiliriz. Hatta bazı açılardan onların önündeyiz.
www.turizmguncel.com
''Pazar liderleriyle her bakımdan rekabet edebilecek durumdayız'' - Turizm Güncel - Turizm Haberleri - Turizm Gazetesi