Şimdi Ara

PİSTONDA YAG BİRİKMESİ NE DEMEK?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım dizel. Sabah 2 dk fl rolantide çalıştırıyorum motor biraz yaglansin diye. ben çalıştırırken abim pistonda yağ birikir çok bekleme dedi.

    İlk kez duydum. Motor yağ mi yakıyor bı sure sonra? bu mu demek?



  • Pistonda değil de silindirde yağ birikir ifadesi belki doğru olabilir ama araçta bir sorun yoksa zaten böyle bir sorun olmaması gerek. Bir de, 2dk çok uzun bir süre. 30 saniye gibi bir süre gayet yeterlidir soğuk motorda ilk yağlama için.
  • Kuş Kafası kullanıcısına yanıt
    bı sıkıntı yok motor isinana kadar gitmiyor sadece gaza bassam da. 30 sn bekletiyim bundan sonra. Teşekkür ederim cevap verdiğiniz için.
  • lynx006 L kullanıcısına yanıt

    Çok affedersiniz ama abiniz sallamış. Hiç bir şey olmaz. Sıcak hava da 30 saniye yeterli ama 2 dakika beklemek araca zarar vermez. Örneğin çalıştığım kurum da bulunan Ağır araçlar (Kamyon, Tır, Otobüs vb) sabah ilk çalıştırma da Frenlere hava dolması için en az 3-7 Dakika çalışmak zorunda (Euro5 ve Euro 6 Motor çoğu) aracın yapısı böyle zaten, bir şey olacak olsaydı onlara olurdu.

  • tefennili kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim. ısınınca daha rahat gittiğini farkediyorum aracın. Dizel olmasından kaynaklı sanırım.
  • Doğru. Isı, basıncı (kompresyonu) etkiler. Kompresyon ise ateşleme zamanını etkiler.


    Düşük yükte veya boşta çalıştırma benzinlide de, dizelde de silindirlerde birikime neden olur. Asıl yüksek ısılara yük altında, dinamik kompresyonda ulaşılır. Motor yüksek hızlarda yarım yüke, tam yüke çıkınca bu birikimler silidirlerden atılır.


    Avrupa'da epeydir (daha çok hava temizliği için) rolanti kısıtlaması getirdiler. Trafik harici, duraklar veya yol kenarında küçük araçlarda rolanti süresinin en çok 1dk, ağır vasıtalarda 3 dk gibi izni var. Bu motorlar için de doğru. Ticari motorlarda soğutma sistemi daha kapasiteli tutuluyor ve rolanti sıcaklıkları daha yüksek seçilebiliyor, küçük motorlarda ise rolanti ısısı motor için daha güvenli, yani daha soğuk seçiliyor. :ünkü rolnati sırasında ısıdaki artışı kontrol edebilmenin pek bir yolu yok. Bu yüzden rolanti rejimi son derece verimsizdir. Bu mevsimde 30sn. ısıtıp yolda ısıtmak bence de daha doğru. Kalabalık olmayan yerlede soğuk havada 2dk ısıtmak da yanlış değil. Zengin rolanti karışımında pistonlarda birikim olacak ama yolda bunlar yakılacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 23 Ağustos 2022; 14:21:35 >




  • ülkemizde yaz sıcaklarında 10-15 saniye bile yeterli diye düşünüyorum. tabi ki ilk hareket noktasından sonra örneğin uzun bir rampa çıkılacaksa ayrı ama düz sayılacak bir yolda, en azından 30 sn - 1 dk kadar hareket imkanı da varsa, -yüksek devire çıkmadan- motor kendi çalışma sıcaklığına ve yağlanmasına hızla ulaşır yük altındayken.


    kışın, sert soğuklarda, araç da soğuktaysa tabi -kapalı garajda değilse örneğin- belki biraz daha uzun süre rolantide beklenebilir. ardından yine fazla yük bindirmeden ilk birkaç dk. sürülürse yine optimum sıcaklığa kendi kendine ulaşacaktır. kaldı ki ilk yola çıkarken kendi güvenliğimiz için de daha sakin olmakta fayda var, buna da otomobil - sürücü uyumu olarak bakılabilir belki.  


    öte yandan motorda bir sorun yoksa eğer, aracı çalıştırıp rolantide gaz vererek -devir yükselterek- ısıtmaya çalışmamak gerekiyor. bunun zararlı olduğunu okumuştum, bilen arkadaşlar yanlışım varsa veya istisnaları varsa düzeltsin.





  • Kalsiyum 17 kullanıcısına yanıt
    Dediklerinizi uygulayacağım yarından itibaren. Bana da dizel motorda rolantide sakın gaza basma, zararlı dediler.
  • Kurum birikir demek istemiş sanayi dili ile yağ birikmesi derler. Fakat hava sıcaklığı 0 derecenin altında değilse de 2 dk çok uzun, 15 sn gibi bir süre yeter de artar beklemek için yine stop etmeden de aynı süre. Motor düşük devirde sürülerek ısıtılır (1500-2000 devir gibi)

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.