Şimdi Ara

Rejeneratif Frenleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhabalar . Bir tübitak projesi olarak alternatör ile ( Balatalar yerine ) arabayı yavaşlatmak istiyorum . Ancak ben normal bir rejeneratif frenleme sisteminden farklı olarak bu frenleme gücünün kontrol edilebilir olmasını istiyorum . Bunun için de CVT ( Continuously Variable Transmission ) vitesi kullanılabilir mi diye sormak istemiştim . Atıyorum bir bisiklette 1. viteste iken pedalları rahatlıkla çevirebiliriz ancak 7. vitesteyken zorlanırız . Aynı mantığı ters çevirip alternatörü bir arabadaki fren olarak varsayarsak CVT şanzımanla fren pedalına uygulanan kuvvete oranla dişli yarıçapı belirleyerekten arabanın istenen düzeyde yavaşlamasını sağlayabilir miyim ? Bir başka örnek motor freninde uygulandığı gibi aracın belli bir hızda vitesini düşürüp deviri arttırırsam arabayı daha hızlı yavaşlatabilmesi gibi .



  • Elektromanyetizma ve Güç Elektroniği ile ilgili bilgi birikiminiz nedir?
  • Brake torq blending mecburi bir durum olabilir şuradan bilgi alabilirsiniz :https://www.youtube.com/watch?v=pqRlkAYLDZs

    Diğer yandan "variable electromagnetic field" bir diğer araştırmanız gereken alan

    Ancak basitçe fren için kullanılacak bobin ya da mıknatısların ( motor tasarımına göre değişebilir ) aralarındaki mesafenin kontrol edilebilmesi bir nevi işe yarayabilir.

    Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise geri kazanılan enerjinin ani ve yüksek oluşu sebebi ile aküler dışında başka bir depolama alanına ihtiyaç duyacağıdır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.