Şimdi Ara

Renault 1.2 16v 75 HP LPG UYUMSUZ MU ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 2009 1.2 16v euro5 motorlu ve Lovato Easyfast OBD-2 li renault symbol aracımız var. LPG yi 5 yıl önce taktırmıştık. Aracımız maalesef motor yedi ve yaptırdık. Araç benzinde canavar gibi fakat LPG de aşırı performans düşüklüğü,rölanti dalgalanması,stop etme ve kalkışlarda zorlanma oluyor. Seyir halinde giderken sorun yok. Araca şöyle yapmayı düşünüyorum enjektörlerden emme manifolduna giden (lpg pipolar) hortumları kısaltmayı ve yazılım güncellemesi sonrasında otomatik kalibrasyon yaptırmak istiyorum.

    02.09.2019 EDİT: Yaptırdım devamı aşağıda konuda. Bu motora uygun pipo var mı ? Otomatik kalibrasyon yaptırdım ama bu videodaki map değerlerini mi elle girmemiz gerekli ?
    https://www.youtube.com/watch?v=XCmOpUVzBwg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 2 Eylül 2019; 21:4:35 >







  • Enjektör manifold arası hortum kısaltma işlemiyle muayenenin hiç alakası yok. Hiçbir sorun da olmaz. Alan müsaitse, hortumların boyu aynı olacak şekilde hortum kısaltmak ilk başta yapılması gereken işlem zaten. Eliniz anahtar tutuyorsa kendiniz de yapabilirsiniz. Kolay bir işlem.

    Şu anda siz ayarsız bir LPG sistemini kullanıyorsunuz ki problem yaşıyorsunuz. Bir lovato bayine gidip ayar yaptırırsanız problemlerinizin çoğu çözülecektir. Yol ayarı veya iyi bir LPG ayarı yapan bayiyi tercih edin. Yazılım güncellemesi konusunu pek kafaya takmayın. Güncel bir ayar yaparlar, genelde LPG'ciler 30 TL'ye bu ayarı yapıyorlar. Ayardan sonra problemlerin çoğu çözüldüyse fakat hala biraz şikayetiniz varsa bu durumda yol ayarı yaptırmanız gerekebilir fakat LPG'ciler buna pek yanaşmıyor.

    Ben de bu durumdan müzdarip olduğum için kendi kablomu alıp bayram tatilinde kendi ayarlarımı yaptım artık. 700 km civarı test ettim, şu an araç maşallah hiç olmadığı kadar iyi. Elinizden geliyorsa size de tavsiye ederim.




  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Bugun araci goturecegiz 20 tl diyorlar kendi bayisi damla otogaz distribitoruymus Ankara sasmaz sanayideki. Ecu yazilim guncellemesini bile parayla yapiyorlar demek ki ilginc valla telefonlarda ne guzel bedavadan yapiyorsun ustelik lpg den daha ucuz.

    Yol afr ayarini kac paraya yaparlar kim bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    AFR ayarını 150 TL’ye yapıyorlar.

    Emek için para almaları normal. Kabloyu sök tak 20 TL’den başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam,aracı bugün şaşmaz sanayiye götürdük. Hortumları kısalttım kısaltabileceği kadar. Yeni yazılım yüklettim ve otomatik kalibrasyon yaptırdım. Eskisinden iyi oldu fakat nozzle küçük uyarısı verdi bilgisayar otomatik kalibrasyon esnasında. Çocuğa sorduğumda bunlar 1.2 motor ufak hacim uygun nozzle yok ondan dolayı olur,dedi. Toplam 20 TL para verdik ayrıldık. Sonra tesadüfen bu videoyu izledim ve takan arkadaş map haritasına manuel olarak elle videodaki değerleri giriyor. Sanırım önceden bir yere word belgesine kaydetmiş.

    Performans olarak benzine nazaran gene çekişte fark var. Sanki arabayı arkadan bişey tutuyor,çekiyor da zor hızlanıyor gibi.

    https://www.youtube.com/watch?v=XCmOpUVzBwg

    İlgili video bu. Ne yapabilirim. Arabanın motor bildiğimiz yaygın renault 1.2 16v 75 euro 5 atmosferik motor. Bu parametreleri mi manuel olarak map a girdirmek gerekiyor ? Arıza lambası vs yanmıyor.

    Şuan stop etme,rölanti dalganması sorunları olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 2 Eylül 2019; 21:5:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Merhaba hocam,aracı bugün şaşmaz sanayiye götürdük. Hortumları kısalttım kısaltabileceği kadar. Yeni yazılım yüklettim ve otomatik kalibrasyon yaptırdım. Eskisinden iyi oldu fakat nozzle küçük uyarısı verdi bilgisayar otomatik kalibrasyon esnasında. Çocuğa sorduğumda bunlar 1.2 motor ufak hacim uygun nozzle yok ondan dolayı olur,dedi. Toplam 20 TL para verdik ayrıldık. Sonra tesadüfen bu videoyu izledim ve takan arkadaş map haritasına manuel olarak elle videodaki değerleri giriyor. Sanırım önceden bir yere word belgesine kaydetmiş.

    Performans olarak benzine nazaran gene çekişte fark var. Sanki arabayı arkadan bişey tutuyor,çekiyor da zor hızlanıyor gibi.

    https://www.youtube.com/watch?v=XCmOpUVzBwg

    İlgili video bu. Ne yapabilirim. Arabanın motor bildiğimiz yaygın renault 1.2 16v 75 euro 5 atmosferik motor. Bu parametreleri mi manuel olarak map a girdirmek gerekiyor ? Arıza lambası vs yanmıyor.

    Şuan stop etme,rölanti dalganması sorunları olmuyor.
    hocam bence sağlam bir afr ayarı yapılırsa bu sorunlar düzelir diye düşünüyorum.




  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Afr ayarida 150-200 tl isterler valla zengin zengin karisim oluyor suan yanilmiyorsam gaz az gidiyor oksijen cok gidiyor gibi bir baktiracam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Öncelikle nozzle küçük uyarısı verdiyse nozzle büyütmesi yapmalısınız. Ondan sonra diğer işlemler yapılırsa fayda görürsünüz. Uygun nozzle yoksa sanayide matkap da mı yok? LPG'ciler genelde matkapla işi hallediyor. Örneğin aracınızda 1.8 nozzle varsa bunu uyarının durumuna göre 2.0 veya 2.2 yaptırırsınız ilk iş çözülür.

    Ondan sonra eğer AFR ayarı yaptırmayacaksanız size esas dikkat etmeniz gereken şeyi söyleyeyim. Araç çalıştı ve benzinde, ayar sırasında benzin enjektör ms takibi yapın, araç LPG'ye geçtiğinde benzin ms değerinde değişim varsa LPG ayarınız kötüdür. Örneğin rölantide benzin ms 3.6 diyelim, LPG'ye alınca benzin ms değeri 4'e çıkıyorsa aracınız fakir karışımdadır. Eğer 3'e doğru düşüyorsa zengin karışımdadır. Bu ilk dikkat etmeniz gereken nokta.

    Sonrasında eğer yolda ayar yapma imkanınız yoksa, araç devrini örneğin 1500 devirde tutun, yukarıda söylediğim LPG-benzin geçişlerini yapıp ms değerini gözlemleyin. Yalnız ayağınız kesinlikle sabit durmalı, en ufak devir değişimi olmamalı. Sonra 2000, 2500, 3000, 3500, 4000 gibi devirlerde aynı işlemi tekrarlayın. Yol ayarı kadar iyi bir ayar türü olmasa da otomatik kalibrasyon sonrası şikayetleri bir tık azaltır.

    Bu söylediklerimi yapacak usta bulmak marifet. Eğer böyle usta bulup bu işlemleri yaptıracak şekilde ayarı baştan kontrol edip gerekli değişiklikleri yaparsanız aracınız şu andaki halinden çok daha iyi olacaktır.

    Videoda gördüğünüz parametreler sizin aracınız için de geçerli diye bir şey yok. LPG işi parmak izi gibidir, her araç kendine özgü ayar ister. Ortalama bir LPG ustası bu parametreleri otomatik kalibrasyon sonrasında kontrol ederek zaten gerekli yerlerde değişimler yapar.

    Ben AFR ayarı yaptırdım ve memnun kalmadım. Bu nedenle tavsiye edip etmeme konusunda tarafsız kalıyorum. Memnun olanlar da var, benim gibi memnuniyetsizlik yaşayanlar da. Yok yere bobin değiştirtmeye kalktı ayarcı arkadaş. En son kafam attı kablo aldım, tüm ayarları fabrikasyon şekline getirip A'dan Z'ye kendim ayar yaptım. Şimdi ne soğuk motorda gaz geçişinde silkeleme, ne çek-bırak, ne de sıcak motorda çekiş sorunundan eser yok. Hatta bobinden dedikleri sıkıntı da ayardanmış. Ayar sonrası anlık tekleme problemi de çözüldü.

    Sağlıcakla.




  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Bugun goturdum basinci 1200 bar civari yaptim regulator uzerinden cocuk elle acti sonra benzin enj. Ms. Degerini lpg ye yaklastirdi biraz araba orj. benzinde 4.00 ms civarinda calisiyor lpg ye gecirince 5.50 civari lpg ms gosteriyor... fakat lpg ye gectiginde benzinde ms 3.00 civarinda dolaniyor oradaki arkadas lpg ninkine bakmayacan benzin kismindaki zamanlamaya bakacan birde benzindeki ms degerini hicbir sekilde tam aynisini yakalayamazsin dedi. Lpg ye gecince arabanin benzin enjektorleri calismaya devam eder mi ? Benim anlamadigim lpg enjektorleri direkt yanma odasina gazi yollamiyor mu emme manifoldundan ???

    Eskisinden 2 kat daha iyi oldu ivmelenme,ara hizlanmasi olarak. Sanirim biraz gaz ayarini acti. Regulator uzerinden dugmeyi cevirdi. Bilgisayarda hata kodu vesaire gormedim lovatonun yazilimi farkli atiker gibi basit ve pek ayrintili gelmedi. Keske resmini cekseydim aklima gelmedi. Insallah fakir karisim olmuyordur. Fakir karisim yuksek hava dusuk gaz gittiginden zarar veriyormus. Zengin karisimda cok gaz gitmesi disinda sanirsam bir problem olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    En guzelini yapmissiniz hocam bos yere bir ton para veriyorsunuz hayati tecrube ederek ogreniyorsunuz maalesef. Afr yi Antalyadasiniz sanirsam ne kadara yaptirdiniz? Kabloyu ne kadara aldiniz ?

    Birde yazilimi nasil edindiniz bayiden isteyince ucretsiz veriyorlar mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Eğer rölantide benzin MS 4 ise ve LPG’ye alınca benzin MS 3’e düşüyorsa araç baya zenginde çalışıyor demektir. Her köşebaşı LPG’ci dolu ve sorsan hepsi usta. Sana da sallamış. Benzin ms ve LPG ms farklı olur, önemli olan benzin ms değerinin değişmemesi, benzin ms değerini aynı kalacak şekilde ayarlamak mümkün. Benim şu anda öyle. Haritayı biraz fakirleştirsin bak bakalım benzin ms değeri nasıl 4’e doğru çıkıyor. Basınç da ayrıca yüksek şu anda. Hiç haritayı ellemeden nozul büyütüp, basıncı 1’e düşürünce bile benzin ms 3’ün üzerine çıkar direkt. Olması gereken de Budur.

    İnternetten zengin karışım sıkıntılarını araştır. Fakir karışım kadar kötü olmasa da zararlı. Ayrıca normalden fazla yakar araç.

    Araç LPG’de çalışmaya devam ederken benzin enjektörleri de çalışır. LPG enjektörleri benzin enjektörlerini taklit ederek çalışır zaten. Benzin enjektörü çalışmazsa sıkıntı esas. O nedenle benzin enjektör MS değeri önemli zaten.

    İzmir’de yaşıyorum. Kablo 90 tl. Programı da ister kabloyla gelen CD ile kurarsın ister internetten indirirsin. Ben internetten indirdim direkt. Senin kit için kablo-yazılım tedariği nasıl bilmiyorum internetten bakmak lazım.

    Bayiler elinden gelse ücretsiz selam bile vermez diyeceğim ama Geçenlerde bir tanesi ücretsiz 10 tane gaz kelepçesi verdi bana ben şok. Para uzattım kovuyordu dükkandan neredeyse. Düzgün esnaf olan ustaya denk gelmek dert cidden.

    İlk LPG maceramda yıllar önce Adam sağlam enjektörleri değiştirmek istedi, şüpheci olduğum için tanımadığım ustaya güvenip de iş yapmam. O gündür bu gündür LPG’cilere karşı çok mesafeli ve aşırı şüpheciyimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Valla sinirlerim bozuldu cahile laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor. Birde orasi ic anadolu bolge basbayisi olacak almislar kalifiyesiz adamlari 3 kurus para vermek icin... git gel zaman ayir,emek harca ve maddi kulfet olme esegim olme. Arabanin 10 bin bakiminda goturecem 1 hafta-10 gun sonrada... 2 gun sonra uzun yola cikacagiz. Git gel nereden baksaniz 1200 km yol yapacagim. Su isi cozeyim baride oyle kafam rahat gideyim. 20 tl para verdik birde sozde hallediyorlar. En guzeli kablo alayim letgodan 2.el kendim ayar yapayim sonra tekrar satayim edeyim aklima gelen en ekonomik cozum bu. Arabaya komple motor yaptirdik babamin yuzunden araba onun emekli kendisi sahsim 6900 tl para verdim krank-2 piston cikma taktik parca fiyatlari ates pahasi malum ugras ugras tirlatacam valla.

    Kablo alip ayar yapip onuda log dosyasi olarak flasha cd ye atayim para kalmadi valla harca harca sonu yok hayatta adim attigin maddi kulfet malum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Valla sinirlenince yazdiginizin devamini okuyamadim. Benimde casio kol saat bozuldu,kordon aldim yan sanayi kordonun pimi koptu parcalandi kordonda her yerde bulunmuyor 20 tl falan neyse dolasirken kordon soruyordum girdim bir gumuscuye adam kordunu degistirmeye gerek yok ne kadara yaparsin ? canin sagolsun dedi sasirdim kaldim yapti etti hala.kullaniyorum. Helallestim ciktim dukkandan... neyse demek istedigini cok iyi anliyorum. Bende oyleyim paranoyak supheci olacan. Polislerde oyle mesela adamlar kotuyle it kopukla ugrasa ugrasa karsisina melek ciksa gene supheci yaklasiyorlar esegi saglam kaziga baglayacaksin.

    Hayatta sunu anladim sosyal zekayla cozemiyorsun cogu sorunu en guzeli okuyacan. Eskiden internet ve teknoloji yokken kutuphanelerde isi zordu valla insanlarin ne magduriyetler ne kaziklanmalar yasamistir (otomobil sanayisi icin konusuyorum) Ulkede zaten bileni edeni bulmak deneme yanilma yapa yapa ogreniyorsun parayi vermeden garanti ve kesinlik veriyormusun ? vermiyorsan hic girisme elleme diyecen adama teraziyi bir tartacan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Afr ayarida 150-200 tl isterler valla zengin zengin karisim oluyor suan yanilmiyorsam gaz az gidiyor oksijen cok gidiyor gibi bir baktiracam.
    hocam sorunların tamamı çözülecekse 150 tl vereceksin yeri geldiğinde. Git-gel yapmaktan iyidir.

    Ayrıca ankaradaysan ankara'da afr ayarını hakkıyla yapan yerler vardır.
  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Basit biseymis sabaha kadar arastirdim okudum ogrendim atom parcalamiyoruz sonucta ayak uzeri adam uyutuyorlar valla. Onemli olan benzin gaz ms sureleri ve yavas-hizli enj. Suresi var. Hizli yavas yakit kesme Onlari birbirine yaklastirmak gerekiyormus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Valla sinirlerim bozuldu cahile laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor. Birde orasi ic anadolu bolge basbayisi olacak almislar kalifiyesiz adamlari 3 kurus para vermek icin... git gel zaman ayir,emek harca ve maddi kulfet olme esegim olme. Arabanin 10 bin bakiminda goturecem 1 hafta-10 gun sonrada... 2 gun sonra uzun yola cikacagiz. Git gel nereden baksaniz 1200 km yol yapacagim. Su isi cozeyim baride oyle kafam rahat gideyim. 20 tl para verdik birde sozde hallediyorlar. En guzeli kablo alayim letgodan 2.el kendim ayar yapayim sonra tekrar satayim edeyim aklima gelen en ekonomik cozum bu. Arabaya komple motor yaptirdik babamin yuzunden araba onun emekli kendisi sahsim 6900 tl para verdim krank-2 piston cikma taktik parca fiyatlari ates pahasi malum ugras ugras tirlatacam valla.

    Kablo alip ayar yapip onuda log dosyasi olarak flasha cd ye atayim para kalmadi valla harca harca sonu yok hayatta adim attigin maddi kulfet malum.
    Geçmiş olsun. Motoru neden yaptırdınız. Hararet falan mı? Birde subap erimesi oluyor bazen. Lpg de çok km yapan araçlarda görülüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Basit biseymis sabaha kadar arastirdim okudum ogrendim atom parcalamiyoruz sonucta ayak uzeri adam uyutuyorlar valla. Onemli olan benzin gaz ms sureleri ve yavas-hizli enj. Suresi var. Hizli yavas yakit kesme Onlari birbirine yaklastirmak gerekiyormus.
    evet uzun dönem yakıt kesme, kısa dönem yakıt kesme gibi değerler önemlidir.

    bu değerleri olması gerekene getirdiklerinde aracın lpg'de de daha sorunsuz çalıştığını göreceksindir.
  • https://store.donanimhaber.com/79/75/05/7975053289aa6b3eddc32d0fe24cd92b.jpg

    Renault 1.2 16v 75 HP LPG UYUMSUZ MU ?

    Degerler bu sekilde rolanti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.