Herkese merhaba. Benim bir sıkıntım var, benzer sorunu olupda çözen arkadaş varsa belki yardımcı olabilir dedim. Bende 2005 model skoda octavia var 1.6 mpi motor. 2008 de BRC sıralı LPG taktırmıştım. 2 ay öncesine kadar en ufak bir sıkıntım yoktu. Şimdi ise araç 15-20km ve üzerinde giderken vitesi boşa atınca motor devri 700-1800 arası gidip gidip geliyor. Araç durunca devir normale dönüyo, 700 e. Bunuda ışıklara yaklaşırken vitese boşa attığımda farketmiştim, baktım motordan gaza basmışım gibi ses geliyor, devire bakınca 1800de olduğunu görmüştüm. Hem servise gösterdim hemde lpg taktırdığım yere. İkiside önce sorun bizden değil dediler, bilgisayara falan bağlayarak baktılar. Sonunda yanındayken diğer ustayı arayıp ikisini telefonda görüştürdüm. Otogaz ustası 500km gazı kapalı tutup sadece benzinle git, sonra gel en baştan bakalım dedi. Bu konuda fikri olan yardımcı olabilecek varmı?
Merhaba ;
Rolantideki bu dengesizliğin nedeninin lpg sistemi olduğunu düşünmüyorum ;Rolantide yaşanan dalgalanmaların nedeni lpg sistemi olabilir fakat Rolantideki gaza basmış gibi yükselmenin nedeni ; Emme manıfoltunun ya da bu bağlantılardaki bir hortumun bir yerden hava alması ile açıklanabilir.Ayrıca boğaz kelebeğinizi temizletip adaptasyon yaptırmanızı tavsiye ederim. Selamlar...
Belirttiğiniz gibi boğaz kelebeğinde sıkıntı olabileceğini, bunun adaptasyonunun yapılması gerektiğini söylemişti otogaz ustası. Bende servise götürdüğümde cihaza bağlayıp baktı adaptasyonda sorun yok dedi ama yinedebir istiyosan yeniden yazılım atayım dedi servis bende yapın dedim. Ancak sorunum düzelmedi, zaten ondan sonra geri otogaz ustasına götürdüğümde ikisi telda konuşup bu gazdayken yapıyosa ama benzindeyken yapmıyosa gazdandır şeklinde yorumda bulunup bu 500 km benzinle gitmemi önerdiler.
500 km benzinde kullanmanızı önerme sebebi aynı arızayı benzinde kullanırken yapıp yapmadığını gözlemlemeniz içindir aksi taktirde aracın LFT değerlerini düzeltmesi ya da benzinde kullanınca lpgdeki sorunun da düzeleceğii anlamına gelmıyor.Sizden ricam yukarda bahsettiğim aracın hava alıp almadığından da emin olmanız.Rolantinin yukarı yönlü kendiliğinden çıkması ya boğaz kelebeği ile alakalıdır ya da hava alıyorsa boyle bır durum soz konusudur.
merhabalar benim aracımda 99 model tipo mpi motor sizdeki sorun aynen bendede var bi turlu zoum bulunamadı halen arastırma icerisindeyiz
quote:
Orijinalden alıntı: sugarman78
merhabalar benim aracımda 99 model tipo mpi motor sizdeki sorun aynen bendede var bi turlu zoum bulunamadı halen arastırma icerisindeyiz
Kitiniz mikserlimi, sıralımı, ne marka ?
quote:
Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz
Merhaba ;
Rolantideki bu dengesizliğin nedeninin lpg sistemi olduğunu düşünmüyorum ;Rolantide yaşanan dalgalanmaların nedeni lpg sistemi olabilir fakat Rolantideki gaza basmış gibi yükselmenin nedeni ; Emme manıfoltunun ya da bu bağlantılardaki bir hortumun bir yerden hava alması ile açıklanabilir.Ayrıca boğaz kelebeğinizi temizletip adaptasyon yaptırmanızı tavsiye ederim. Selamlar...
Aynen
aracımda atiker multifast kit takılı multifast kitte kucuk ayrıtı ayarına kadar dusunulmus ben dun biraz ugraslarım sonrası aracımdakiş rolanti sorununu cozdum tesekkurler
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme