Şimdi Ara

Sıfırdan motor döktürmenin maliyeti ne olur (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
3
Favori
3.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu işi yapacak adam forum sitesine maliyet sormaz. Makara olsun diye başlık açtım de ona göre konuşalım. Biri de çıkmış mühendislik fakültesinden yeni mezunların %95'i yapar diyor.

    v12'den kastınız bu ise bu iş imkansız. Yapılmayacak iş değil ama burada yapacak yok.

     Sıfırdan motor döktürmenin maliyeti ne olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zkurt86 -- 16 Eylül 2014; 12:16:33 >
  • önce tek silindir 2 zamanlı bir motor üretin çalıştırın, sonra konuşuruz..
  • Yorumları oku çay demle
  • İlk haftadan dersler baslasa keske. Bu ne la?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lokum döktürcek sanki:) tepside v12 ince hamurdan dökülür. afiyetle yeriz.
  • Aranan kan bulundu. Yerli otomobilin motoru geliyor arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gbzlim

    Bu konuda cok fazla bi bilgim yok ama aselsan tubitak bile askeri arac yaparken motoru disardan aliyor. Yapsa onlar yapar bence.

    Aselsan veya tübitak askeri araç mı yapıyor? Artılamışlar bide ya
  • Arkadaşlar hepinize ilginizden dolayı teşekkür ederim aradıgım cevapların bir çoğunu buldum gerek yorum atan gerek özel mesaj atan herkeze çok teşekkür ederim iyi veya kötü yorum yapmanız degil ilgilenmeniz benim için çok önemliydi
    Burdan son olarak bi mesajım var yapamazsın diyen arkadaşlar devrim arabaları filmini izleyin çabamı anlıycaksınız bundon sonraki cevaplara bakmıycam obun için sorunuz olursa mesaj atarsanız sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genel olarak dünyada hobi olarak, yada ekip çalışması olmadan tek bir kişinin yapabileceği yüksek hpli en basit motor, enjeksiyon sistemi olmadan, karbüratörlü, amerikan v8 bloğu üzerine atmosferik motor oluşturmaktır. atmosferik motora yapılacak işlemlerle, insan tipi, sokakta gidebilen, rölanti tutabilen,(sokak tipi egzantirikli), gündelik kullanıma uygun, hararet sorunu olmayan, 600-700hplik motor yapılabilir. Caddelerimizde birçok amerikanda bu tip motorlar var. Karbüratörlü olması yanıltmasın, bazı yeni araç modlarında karbüratöre çevrilen motorlar var. Daha detayda ise oluşturulan motora supercharger eklenir. Turbodan daha basit olur. Büyük hacimli bir motora bırak aşırı beslemeyi, çok küçük eklemeler bile çok güzel hpler almayı sağlar zaten, potansiyeli yüksek olduğu için güzel verim alınır. Ama gidip değişken zamanlı sübap eklemek için çok ciddi bir hesaplama, ön araştırma falan lazım. Eğer hazır kitler ve hazır hesaplanmış ölçüler varsa tabi, neden olmasın.




  • Tek sorun maliyet, bunu karşılarsa kesin olarak yapılır. Türkiye' de motor parçasından iş makinası parçasına, uçak parçasına (askeri ve ticari) birçok parçanın üretimi yapılıyor. Tasarımları Türkiye' de yapılmıyor kopya sanayi, firma Türkiye' de ürettiriyor birçok parçayı. Arkadaşın sorusuda motorun parçalarının yapılıp yapılamayacağı zaten, onların hepsi yapılır.
  • dahaönce sıfırdan motor yapmış birisiyle görüşmek lazıım.
  • +- 100.000€...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahsin053

    V-tec + 2 adet turbo + supercharger ve V12... Hayal denen şey güzel hoş da, bu işin bir de mantık yönü var. Yaş kaç senin

    Bir arkadaş ta yeni makine mezunlarının yüzde 95'inin bu işi yapabileceğini söylemiş. Ben de yüzde 99.5 'unun bu işi yapamayacağını iddia ediyorum. Keşke olsa ama şimdiye kadar yapan oldu da biz mi duymadık acaba.. Eski kompedanından bir şey göremedik yenisinden ne göreceğiz.

    Bu tür şeyleri sıklıkla takip ediyorum. Endüstri meslek lisesi öğrencisi elektrikli araba yaptı, marangoz ustası ayakkabı ustası araba imal etti. Hayatım boyunca hiç bir makine mühendisinin bireysel olarak şunu yaptım diye bir haberini duymadım.

    Geçmişte bir üniversite hocası mühendisin doktora tezini okumuştum. Yağmurlu havalarda aracın ön cam ızgarasından içeri giren yağmur suyunu boru bağlantısıyla silecek suyu bidonuna depolama fikrini icat(!) eden , ama fazla biriken suyun ne olacağı belli olmayan projesiyle doktora lisansı almış. Ben 11 sene önce Tofaş'ın silecek suyu deposuna kurduğum düzenekle suyu kontrol ediyordum. Su belli bir seviyenin altına düştüğünde içeriden ışıkla ikaz ediyordu. Bu durumda benim rütbem ne acaba

    Mühendislerin kolay yapacakları şeyler vardır, bir de bir iki yıl uğraşarak yapacakları işler vardır.

    Gelelim ustaların yaptıklarına. Bir kere sağdan soldan iki üç parçayı birbirine kaynaklayarak araç üretimi falan yapılmaz. Ustalar bir şey imal ettiklerini "zannederler". Hesapsız kitapsız iş olmaz. İşte mühendisin bu işi ağırdan alma nedeni budur. Genelde teknikerler, mühendislerin bu ağırlığını cahillik zannederler. Ancak günün sonunda kazanan mühendistir.

    Asıl soru şu olmalı. Madem o kadar alaylı bir şeyler üretiyor. Niye bir tanesini dahi yolda, fuarlarda göremiyoruz ? Ben kapıdan çıktığımda o ustaların yaptığı arabaları değil, mühendislerin dizayn ettikleri arabaları görüyorum hep ?

    Benim tekniker ustam bile derdi: "Usta da mühendis de motoru yapar, usta daha kısa sürede yapar, daha kolay yapar. Ancak ustanın motoru 90 hp olur, mühendisin motoru 120. Ustanın motor 80.000 gider, mühendisinki 180.000 km"

    Usta, ürettiği aracın yolda dağılmayacağının garantisini hangi hesapla verebilir ? Elle tutulur , gözle görülür bir kanıtı var mıdır ? Hangi bilimsel veriye dayanarak ortaya ürün çıkarır ?

    Öyle tezlerle doktora yapan hocalar elbet var. Ancak sokaktan geçen insanın, hatta fabrika ustasının bile bırakın içeriğini, konusunu bile okuduğunda hiç bir şey hayal edemediği yazıları adamlar tez olarak hazırlıyor. Üstüne deneyini yapıp doğruluyor. İki üç boş adama sığınarak mesleğe laf atılmaz, attırılmaz.




  •  Sıfırdan motor döktürmenin maliyeti ne olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya ben böyle azimli insanları görünce hedefleri ne kadar saçma sapan uçuk kaçık da olsa gerçekleri yüzüne vurup çelme takmak istemiyorum

    Hocam aslında sen baya bir uçmuşsun biz 3 silindirli motor yapamazken sen v 12 gibi bu işin kompleksini istiyorsun dolayısıyla hedefin hiç
    gerçekçi falan olduğunu gelip burda savunma beri taraftan ben sıfırdan yapmıcam bilgisayar toplar gibi motor toplaycağıma getiriyorsun işi
    bu da ona hiç mi hiç benzemiyor malesef neden çünkü toplayacağın parçalar tamamen mekanik parça ve herbirisinin görevli olduğu motor
    karakteristiğine göre dizaynı,ataleti,rijitliği vs olur bunları sen bir motor bloğunda toplayarak motor yapamassın milyonda bir ihtimal oldu
    diyelim o motor senin 5 tonluk klasiği1 km götürmez.Bence biraz daha gerçekçi olup eski de olsa bir motor bul onun üstünde revizyon
    falan yap ama düşünce ve azmini takdir ettim inş hedefine yaklaşan bir girişimin olur.Kolay gelsin




  • Demi ya, X parçasını dökmekle, motor dökmek aynı şey zaten.

    Hayır, kimse demiyor ki neden v12 ? neden vtec. Twinturbo birde kaç ps...

    Arkadaşım yavaş gelin yavaş.

    Bak adamın kaç tane çalışması var. Daha ticari destek bulamadı.

    http://www.pattakon.com/index.html

    Ben v12 yapacam...

    Öbürü dökümcüde çalışmış atlıyor hemen, maça nedir bilirmisin.

    Bilmiyorum, sen metalurji nedir biliyormusun ? Motor tasarımı ? Kim ayarlıcak o v12 krank dengesini ? Ferraride bilmem kaç milyon dolarlık robot var o iş için. Arkadaşın vtec yapacakmış, yani variable intake ayarlaması yapacak. Allahtan pnomatik sibop diye bir şey dumamış.

    Hepsini geçtim. Bütün hepsini yaptınız ettiniz. Eksiğini gediğini, yok yağ basıncı idi, yok kıldır yündür. en az 100 tane motor yapıp deneyip kırıp dökmeniz lazım.

    Çıkın ortaya deyin ki. Ben 2 beygirlik tek silindirli 2 zamanlı bir motor tasarlamak istiyorum mobiletime takıcam.

    Başımla beraber, neyi biliyorsak yardımcı olalım.

    Da bu nedir kardeşim.

    Vtec turbo v12.

    Halep ordaysa arşın burada hadi yapın sıkıyorsa...



    Adam bunu kendi imkanları ile yapmış. V12 turbo yok, vtech yok...

    Anca bık bık bık, vay Türkiyede yapılan cezasız kalmaz, vay halamın bıyıkları olsa amcam olurdu.

    Biz şarjördeki 20 mermiden 3 nü hedefe atan adama muhtacız.

    Gel gelelim herkesin derdi Polat Alemdar olmak.




  • Mdertt M kullanıcısına yanıt
    k.b. dalga geçmek gibi olucak ama abi hiç uğraşma bu işlerle lokma dökmüyoruz :DD. git hondanın ''k20'' al arkadan itiş bir araca swapla daha zevkli olaylar olucak bence :D buda bnim hayalim :DD arkadan itiş ve vtec <3 :D
  • Arkadan itişli vtec var türkiyede tabiki sonradan yapılma bir tanesi bizzat görme şansım oldu aracın vites kutusu cikisina saft çıkışı koymuslar ve arkadaki difrasiyele saftla baglamışlar cok pahalı bir yöntem degil ama ne kadar guvenilir oldugu tartışılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mdertt M kullanıcısına yanıt
    bak aslanım senin gibi çok adam gördüm kültürlü bilgeli . sen almanyada garajında kirli yağ çok az kayıpla ilk günkü yağ çeviren adamın hikayesini duydunmu izledinmi. adam senin arabandaki yağ alıyor ufak bir fitre sistemiyle ilk günkü gibi yapiyor adama shell bp gibi firmalar tehidt mektubu yağdırmış. diyelim kendin gibi sağlam adamlar buldun imzaydı kafa patlatcak mühendis kadrosuyudu dökümcündün felan işçiilik parası istemedi ki öyle adamda zor bulunur bulunursada ömür boyu otur o adamla dost ol. sadece mazeme parası verdin bu bile aşar. kum dediysek her kum değil ayrıca katkı var aliminyum dedisek telefonda kullanılan alüminyum değil katkılı . ayrıca büyük motor büyük kasa diyosun sıkıntı v-tec diyosun patent diyelim doch motor pantent siz bi şekilde halletin. kısaca sana deliyürekte bozo kvp aslanbey gibi konuşayım. bizde öyle mühendisler varki sünetsiz gavurdan iyi araba üretir bizde öyle mazeme ve ustalar varki ömrünü dökme ve kalıpta cigerini vermiş ustalar var. gavura bin basar ama cesedinizi sokakta buluruz. herşey hall olur bu motoru yapmak isteyen gerekli ve ücretsiz kadro bulursan üretirsin ama gerçekten istersen herşeyden vaz geçersen ailenden şimdi biri dicek polat alemdar mı bu motor için gece gündüz çalışmak kısıtlı maliyeten ötürü baya uraşmak gerek. ailenden ve cocundan ve herşeyden vaz geçersen yaparsın. eli takım tutan adam yapar ama ömrünü vercek adam pek az bulunur yaparsan yürürse herkez yanında yapamazsan ömrünü boşuna harcarsın. ama yaparken de başarısız olurkende kimse yanında olmaz yaptım burda yürüyo araba dedin anda aklına gelmicek insanları yanında bulursun. ama şunuda unutma döktün motor v-tec sistem v12 diyosun bize baya sıkıntı yaratır ben az cok eyer liseli değilse ki zannetmiyorum kim oldunu tahmin ede biliyorum. Bu Ülkede cumhuru reis onayıyla operasyon yapılıp operasyon yapan kişiye haber veren bir devlet söz konusu içindeki çürük elmalar sağolsun. yani anlican hem gözü kara bileği ve yüreği salam olan bırı olman lazım. şimdi sana soruyorum ben bu motoru bunlara rağmen yapcam bu kadar deliyim psikopatım diyosan ben yanındayım . babam içten yanmalı motorlarda usta sulalem cnc ve erozyon makineside usta dedem ilk 6 patlar silahı yaptı türkiyede ve çırakları fabrika kurdu. senin anlıcan sülalem demir işinde 100 yıllık birikimle arkandayım.




  • Bir kalip yapilir motor ama demir ama aluminyum bi materyalden dokulur ama is o degil ki. Onemli olan tum hesaplamalarla milimetrik hesaplarla tamamen muhendisligi yapilmis bir motor uretmek. Muhendislik yapilmadan o motor kac hp bericek.

    Toyota motors kurulus yillarinda amerikan motorlarini ornek almis. Muhendisler bir amerikan motorunun aynisini milimine kadar uretmisler. Fakat urettikleri motor orjinalinden oldukca gucsuz olmus. Ondan sonra toyotanin uretim felsefeleri olusmaya baslamis

    Bunu soylememdeki amac muhendislik olmadan bi de ustelik v12 bir motor uretilemez. Biraktim enjeksiyonu vtec'i karburatorlu bile uretilemez. Ama sirali 4 silindirli 4 zamanli motor neden olmasin. Milletce gozukuz hep yuksekte neden hep en uclari yasiyoruz. O buyuk gokdelenlerin en tepesine cikmak icin once temeli saglam yapmak lazim :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.