selamlar şenmühendislik arkadaşım yazdıgınız yorumların çogunu okudum herseyi gayet güzel açıklamışsınız teşekkür ederim.size birşey danışmak istiyorum bende 2008 model classic kasa opel astra hatchback var 1.4 motor 90 beygir.ben buna zavoli sıralı tüp sistemi taktırmak istiyorum sizce buna deger mi?yılda yaklaşık 15 bin km yapıyorum.iyi bir verim alır mıyım?bir de izmir de yaşamaktayım bu uyarı lambası sorununu bircok kişide duydum hiç bir sorun olmadan işini iyi yapan bir usta biliyor musunuz izmir de? şimdiden cok teşekkür ederim..iyi günler iyi bayramlar..
quote:
Orjinalden alıntı: soulofrock
selamlar şenmühendislik arkadaşım yazdıgınız yorumların çogunu okudum herseyi gayet güzel açıklamışsınız teşekkür ederim.size birşey danışmak istiyorum bende 2008 model classic kasa opel astra hatchback var 1.4 motor 90 beygir.ben buna zavoli sıralı tüp sistemi taktırmak istiyorum sizce buna deger mi?yılda yaklaşık 15 bin km yapıyorum.iyi bir verim alır mıyım?bir de izmir de yaşamaktayım bu uyarı lambası sorununu bircok kişide duydum hiç bir sorun olmadan işini iyi yapan bir usta biliyor musunuz izmir de? şimdiden cok teşekkür ederim..iyi günler iyi bayramlar..
sayın soulofrock; iyi dilekleriniz için teşekkür ederim, öncelikle yılda 10.000 km ve üzeri yapıyorsanız çok rahat 1 yılda amaorti edersiniz, yani her durumda avantajdasınız, değer yani, aracınızın modeli yüksek olduğu için tereddüt içerisinde olduğunuzu tahmin ediyorum, inanın çok daha pahalı araçlara montajlarımız oldu, BMW X 5 , honda CR-V, yeni kasa toyota vs. gibi, korkulacak bir şey olmadığını belirtmek için marka ismi verdim, ( yalnış anlamayın lütfen ) zavoli markası izmirde gerçekten güçlü, ama ben lovatoyu tercih ederdim açıkçası, eğer lovato düşünürsenizde , izmir de Aktif Otogaz var, internetten ve bazı gazete reklamlarından tel. rahatlıkla ulaşabilirsiniz, saygılarımla, iyi bayramlar,
sayın Şenmühendislik acıklamalarınız için çok teşekkür ederim lovatoyu daha önce düşünmemiştim ama simdi bir de ona bakayım. peki onu tercih etmeniz deki sebep nedir?eğer reklama giriyorsa cenker_ksk@hotmail.com a da yazabilirsiniz yardımlarınız için cok teşekkür ederim.iyi günler
quote:
Orjinalden alıntı: soulofrock
sayın Şenmühendislik acıklamalarınız için çok teşekkür ederim lovatoyu daha önce düşünmemiştim ama simdi bir de ona bakayım. peki onu tercih etmeniz deki sebep nedir?eğer reklama giriyorsa cenker_ksk@hotmail.com a da yazabilirsiniz yardımlarınız için cok teşekkür ederim.iyi günler
sayın soulofrock; mavi bodrum isimli arkadaşımn açtığı ve 100 'lü sayfalarda olan topiğin ilk sayfalarını da göz atarsanız, benim reklamla işimin olmadığını ve 3,5 yıldan beri de bu foruma iyi kötü yorumlar yazdığımız göreceksiniz, yerli ürün ise atiker , italyan ürün ise önce lovato sonra da landi renzo derim ben, sebeplerine gelince, enjektör tipleri ve çalışma düzenleri oldukça başarılı, yazılımları ikide bir değişmiyor, vs. işin aslı hep şunu diyorum ben, sıralı sistemler 2005 te çıktı piyasaya, bir çok firma ve ürün var piyasada, uzun soluklu bir maraton gibi görüyorum bu işi, bir çok firma da bu 3 yıl içinde döküldü ve çok ciddi güven kaybetti, bazı firmalarda ayakta, ben hep şunu savunuyorum , 30-40 farklı marka olsa bile, insanlar artık bir nevi deneme - yanılma ve araştırma yöntemi ile 5-6 markada takılı kalacaklar, ve bu uzun maratonu bu 5-6 markanın başarı ile anca tamamlayabileceği kanaatindeyim, bu yüzden size 3 marka ismi verdim, peki bir tartarini kötü mü?? kesinlikle hayır, ama denemedim hiç umarım yardımcı olabilmişimdir, saygılarımla, iyi bayramlar
sayın şenmühendislik sakın yanlış anlamayın reklam yapıyorsanız demedim ben size bazı arkadaşlar öyle düşünücek olursa bana buradanda acıklayabilirsiniz diye vermiştim mailimi cok teşekkür ederim acıklamalarınız için oldukça yararlı oldu bana yardımlarınız için çok teşekkürler iyi bayramlar
quote:
Orjinalden alıntı: soulofrock
sayın şenmühendislik sakın yanlış anlamayın reklam yapıyorsanız demedim ben size bazı arkadaşlar öyle düşünücek olursa bana buradanda acıklayabilirsiniz diye vermiştim mailimi cok teşekkür ederim acıklamalarınız için oldukça yararlı oldu bana yardımlarınız için çok teşekkürler iyi bayramlar
+1
MERHABA ARKADAŞLAR...
Benim 93 Model Karbüratörlü bir opel vectra aracım var. Üstünde 10 yılı aşkın lpg var. Markasıda Tartarani Malum piyasadaki gaz satış firmaların hileli gaz satışında arabam 165 ytl ile 250 ytl arasında oynak bir gaz sarfiyatı var.
Benim sorunum asıl olan aracım karbüratörlü olduğu için devamlı benzin otomatiğ patlamakta ve benzini kaçırmaktadır buna nasıl bir çözüm alabilirim...
selam
Tipo 16.ie mpi motor aracıma sıralı lpg taktırdım. taktırdığım günden beri otomatik kalibrasyon yapılamıyor. sadece bazı parametre bilgileri el ile ecu ya giriliyor. Şu an yakıt fazla yakma ve motorun çalışmasında bazı sorunlar yaşıyorum. Bu sorunlar otomatik kalibrasyon yapılamadığı için olabilirmi.kalibrasyon işlemlerini ellen yapılması ne kadar doğru Otomatik kalibrasyon işlemindeki bütün işlemler elle yapılabiliyormu. saygılar...
arkadaşların geçen ramazan bayramını kutlarım. daha nice bayramlara dedikten sonra benim aracımda rölanti sorununun (westing house) fren sisteminin emme manifoltundan hava çektiği bu neden le rölanti düzensizliği yaşandığı servisce anlaşılmıştır. kısaca anlatmak gerekirse değişen parçalar sırası ile buji hava akım metre ekzos katalitik konvertir akü kutup başları sıkıldı .arac simdi düzgün çalışıyor sorununun varlığı çok az belli oluyor fren sistemindeki arıza çözülünce yakıt değerleri ile tekrar yazarım arac 1.5 i lada vega 2001 78 beygir. şu anki yakıt şehir içi km de 200 kuruş sehir dışı 155 kuruş
arkadaşlar sabahtan bu yana forumun bu bölümünü okuyorum cok güzel paylaşımlar var. hepinize cok teşekkürler. benim aracım 87 renotsw bu arac kilometrede 300ykr yakıyor göstermedigim usta yaptırmadıgım ayar kalmadı ama bir türlü yakıt düşmedi. ben karburatörden yada regülatörden şüpheleniyorum. sizce öcelik hangisindedir yardımlarınızı bekliyorum.
meraba; bende 2001 model Palio 1.4 Noktalı sistem LPG araç var. araç LPG deyken çoğunlukla seyir halindeyken gaz kesmesi yapıyor(ileri geri tekleme gibi) yavaşladığım zamanda aynı şeyi yapıyor bazen tamemen durmak zorunda kalıyorum.fakat Benzine geçtiğimde bu problem olmuyor. gaz ayarından olabileceğini söylediler ve bende ikitelli organize de gaz şi yapan esnaflardan birine götürdüm ve gaz ayarını yaptırdım. fakat sorun halen devam ediyor yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler
merhaba arkadaşlar. benim araba 98 model proton persona 1.6 sedan. arabaya, benden önceki sahibi, pahalı olduğu için sıralı sistem değil de,eski tip lpg taktırmış. (fema) ben arabayı 4 aydır kullanıyorum. lpg ise 2006 nın 2. ayında takılmış. çok şükür ben hiç sorun yaşamıyorum. maşaallah saat gibi çalışıyor. şehir içinde 23 kuruş civarları yakıyor. ama ben biraz kılımdır, gittim ayar yaptırdım bir de hava filtresini değiştirdim ve bujileri kontrol ettim belki biraz daha düşürebilirim diye. şu an deniyorum bakalım ne yakacak. ama tabi ölçümleri de doğru yapmak gerekir. mesela, ölçüm yaptığımızda depoyu aynı istasyondan ve aynı pompadan fullemek gerekir, çünki hepsi aynı şekilde doldurmuyor.
selam daha önce yazdım ama bir cevap alamadım. Tipo 16 ie slx aracıma lpg sıralı sistem takıldı. Takildığı günden beri otomatik kalibrasyon tamamlanamıyor. aracın deviri yükselince yarısını gösteriyor bilgisayarda ( mesela 3000 devir iken araç bilgisayarda 1500 devir gözüküyor.) yani otomatik kalibrasyon yapılamadı onun yerine elle harita parametreleri giriliyor. şu ana kadar aracım hep sorunlu kullandım düzeltilemedi 1) arac kalkış yaptıktan sonra düşük devirde (1000-1800) ileri geri salllama yapıyor düzeltilemedi. 2) arac yolda giderken 2000 3000 devir arasında da kesiklik yapıyor sonra devam ediyor bunu o devirde devamlı yapıyor. sürüş yapan kişi aracta bir duraksama hissediyor. aynı devirde gidince de 20 30 metrede bir yapıyor. arac boşta iken o deviri yaptırınca arac 2200 devirde ise 2000 devire düşüp çıkıyor ve bunu devamlı tekrarlıyor. SORUN NEDİR YARDIM EDİN LÜTFEN artık sıkıntı verdi....
Herkeze merhabalar,
2003 model Peugeot 307 otomatik aracım var, Lavato sıralı sistem kit takılı, sakin agresif olmayan kullanımda şehir içi 0.26-0.28 ytl yakıyor.
bu değer bana fazla gibi geldi, ne yapmam gerek yardımcı olursanız sevinirim. Lpg 1 yıllık 10000km oldu takılalı, taktırdığım yere götürdüm, bilgisayara bağlayıp yazılım güncellediler sanırım, ama değişen bişey yok. gene aynı yakıyor, zengin karışım fakir karışım diye yorumlar duydum acaba sebebi zengin karışım olabilirmi, çekişi çok mükemmel fazla bile. hava filitresi yeni değişti bujileri değiştirsem faydası olurmu?
yardımlarınız şimdiden için teşekkürler.
quote:
Orjinalden alıntı: privatum
MERHABA ARKADAŞLAR...
Benim 93 Model Karbüratörlü bir opel vectra aracım var. Üstünde 10 yılı aşkın lpg var. Markasıda Tartarani Malum piyasadaki gaz satış firmaların hileli gaz satışında arabam 165 ytl ile 250 ytl arasında oynak bir gaz sarfiyatı var.
Benim sorunum asıl olan aracım karbüratörlü olduğu için devamlı benzin otomatiğ patlamakta ve benzini kaçırmaktadır buna nasıl bir çözüm alabilirim...
benzin otomatiğinin patlaması olayını gerçekten şaşırdım, benzin kaçırma olayına gelince de benzin hortumlarını kontrol ettirin, araç karbüratörlü olduğu için benzinle olan sorunları yaşatmaması gerekiyor, iyi bir opelciye kontrol ettirin, tekrar yazın bana,
quote:
Orjinalden alıntı: paray
selam
Tipo 16.ie mpi motor aracıma sıralı lpg taktırdım. taktırdığım günden beri otomatik kalibrasyon yapılamıyor. sadece bazı parametre bilgileri el ile ecu ya giriliyor. Şu an yakıt fazla yakma ve motorun çalışmasında bazı sorunlar yaşıyorum. Bu sorunlar otomatik kalibrasyon yapılamadığı için olabilirmi.kalibrasyon işlemlerini ellen yapılması ne kadar doğru Otomatik kalibrasyon işlemindeki bütün işlemler elle yapılabiliyormu. saygılar...
aracınıza hangi marka sistem takılı olduğunu belirtirseniz daha verimli yardımcı olabilirim,
quote:
Orjinalden alıntı: karakara616
arkadaşlar sabahtan bu yana forumun bu bölümünü okuyorum cok güzel paylaşımlar var. hepinize cok teşekkürler. benim aracım 87 renotsw bu arac kilometrede 300ykr yakıyor göstermedigim usta yaptırmadıgım ayar kalmadı ama bir türlü yakıt düşmedi. ben karburatörden yada regülatörden şüpheleniyorum. sizce öcelik hangisindedir yardımlarınızı bekliyorum.
regülatör değişmesi muhtemel, ya da regülatör değişiminden önce aracınızı 4 gaz analiz cihazına bağlatın, HC, CO, CO2, lambda değerlerini belirtin,
quote:
Orjinalden alıntı: 865pe
Herkeze merhabalar,
2003 model Peugeot 307 otomatik aracım var, Lavato sıralı sistem kit takılı, sakin agresif olmayan kullanımda şehir içi 0.26-0.28 ytl yakıyor.
bu değer bana fazla gibi geldi, ne yapmam gerek yardımcı olursanız sevinirim. Lpg 1 yıllık 10000km oldu takılalı, taktırdığım yere götürdüm, bilgisayara bağlayıp yazılım güncellediler sanırım, ama değişen bişey yok. gene aynı yakıyor, zengin karışım fakir karışım diye yorumlar duydum acaba sebebi zengin karışım olabilirmi, çekişi çok mükemmel fazla bile. hava filitresi yeni değişti bujileri değiştirsem faydası olurmu?
yardımlarınız şimdiden için teşekkürler.
sayın 865pe; aynı araçtan çok fazla sayıda montajımız oldu, şehir içi 0,20-0,23 arası normal biraz fazlalık var, buji değişme zamanı geldiyse mutlaka değiştirin, sonuçta ateşleme bobinleri ve bujiler kesinlikle performansı ve yakıtı etkiler, yakıt fazlalığı içinse; bilgisayardean rahatlıkla düşürülebilir ve ayarlanabilir,
sn. Şen mühendislik, Arabam Palio 1.4 2000 model 8V. İki yıl önce aracıma lavato marka LPG kiti taktırdım. Taktırdığımdan beri sorunlarım hiç bitmiyor. Denizlide neredeyse ayar yaptırmadığım LPG ci kalmadı. Ama bir türlü aracım az yakmıyor ve motor soğkken LPG ye geçtiğinde aşırı silkeleme yapıyor. Kendim gaz vanasından ayarlarsam o zaman silkeleme azalıyor. En son Ankara da ayrlattığımda Hava emişinin olduğu yerin yarısına kadar bantladılar. öyle düzeldi. Ama bana bu mantıklı gelmedi. Şimdi bantı söktüm. Gaz vanasındam rolantiyi ayarladım. Bie de şöyle bir ayar yaptım. Motor devrini 3000 e çıkardım ve sabitledim. Gaz vanasını biraz kıstım devir düştü daha sonra gaz vanasını yavaş yavaş açtım. Devirin düşmediği yerde bıraktım. Çünkü gaz vanasını çok açarsamda devir düşüyor. Yani tam ortasına ayarladım. Bir de böyle deneyeceğim. Sizce çok yakarmı. Böyle iken arabanın çekişi düzeldi. Birde bir sorum daha olacak. Bizim arabalarda Gösterge panelindeki enjektör lambası tüpe geçince yanması normal mi? Yanıtlarsanız sevinirim.
konu bayadır mesaj almamış benim sorum @şen mühendisliğe, ben antalyada okuyorum izmirliyim, yani size yol üstünde uğrama şansım var, aracım 4 buçuk yıldır votran lpg kitli, ama nasıl sürdüysem süreyim düşük devir orta devir yüksek devir, bujisinden hava filtresine değişm herşeyi denedim ama renault 21 menager 1,7 karbüratörlü aracım 16-18 lt /100 km şehir içi kullanımın altına bi türlü düşmedi, öncelikle bu normal mi, ben beyin dedikeri regülatörü değiştirmek istiyorum birde doğru düzgün lpg bakımı ve elden geçirilmesini. 4 yıldır lpg ye gaz ayarı hariç hiçbir bakım yaptırmadım, bu yakış değeri normal mi, birde ben burdan izmire giderken sabaha karşı 4-5 gibi çıksam sabahtan size uğrasam regülatör değişimi ve düzgün bi ayar lpg bakımı falan bana kaç saate ve kaç paraya patlar ,, birde birgün durduk yerde bi anda lpg seviye göstergesi depoyu boş göstermeye yani sadece kırmızı yanmaya başladı ve daha hiç düzelmedi,bende 2 yıldır depoyu gittiğim km den ve bagajdaki göstergeden takip edebiliyorum sadece. bende şu istasyona gidip fulle diyenlerdenim maalesef, birde şimdi aklıma geldi, giderken aracın arkasından kayık gibi gıyk gıyk diye sanki metalden bi salıncak sallanırken ses çıkarıyomuş gibi sen geliyo araba hafif sarsıldığında, umarım hala konuya bakıyor ve cevap yazıyorsunuzdur...