Şimdi Ara

SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
372
Cevap
2
Favori
77.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akmavera

    Merhaba arkadaşlar bende sonunda sıralı sistem lpg montajını yaptırdım.Tartarini marka.Arabam 1996 model opel vectra 2.0 cd. Şu an için ne gaz kokusu nede aracın çekişinde bir performans kaybı yaşadım.Taktıralı daha 1 hafta oldu ekonomi kısmını inceleyemedim.Benzin pahalılığında umarım rahat bir nefes alacağım artık darısı lpg'siz arkadaşların başına.


    kazasız ve iyi günlerde kullanın,
    tartarini kendini ispatlamış bir ürün,
    hayırlı olsun
  • Sıralı LPG sistemi olan aracımda orjinal yağı değiştirmeli miyim? Aracım 2004 model Marea Liberty. Selena 10.40 yağ kullanıyorum ancak ortalama 3-4 bin KM de bir litre yağ eksiltiyor. Bunun LPG nin sıcak çalşımasından kaynaklandığını düşünüyorum.öğleyse yağı hangi yağla değiştirmeliyim. slm. Ayrıca sıralı sistem LPG nin periyodik bakımı varmı? teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UGUR19 -- 11 Haziran 2007; 15:52:10 >
  • 10 40 eksiltiyorsa o zaman daha kalın yağ kullanmalısın.sıcak viskozitesi 40 yerine 50 kullan bence.
  • @sem mühendislik verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
  • Selamlar, Daewoo nubira 2001 model 68bin km de. atiker taktıralı 1 hafta oluyor. rölantide dalgalanma var, rölantide çalışırken motor sürekli stop edecekmiş gibi oluyor toparlıyor, bir de ara sıra ışıklarda stop ediyor. dönüşüm yapılan yerde kelebek temizlendi, ayar yapıldı ama nafile, söktürüp başka marka taktırmayı bile düşünmeye başladım ama onda da aynı şeyi yapar diye korkuyorum. araçın gidişinde bir sıkıntı yok bu şekilde de kullanılır ama içime sinmiyor. şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sad_dam

    Selamlar, Daewoo nubira 2001 model 68bin km de. atiker taktıralı 1 hafta oluyor. rölantide dalgalanma var, rölantide çalışırken motor sürekli stop edecekmiş gibi oluyor toparlıyor, bir de ara sıra ışıklarda stop ediyor. dönüşüm yapılan yerde kelebek temizlendi, ayar yapıldı ama nafile, söktürüp başka marka taktırmayı bile düşünmeye başladım ama onda da aynı şeyi yapar diye korkuyorum. araçın gidişinde bir sıkıntı yok bu şekilde de kullanılır ama içime sinmiyor. şimdiden teşekkürler


    selamlar;
    demekki montaj yaptırdığınız yerde sorunu çözemiyorlar;
    Atiker firması ile irtibata geçin, bölgenizdeki başka bir atiker bayisine yönlendirsinler sizi, aslında olası ihtimal boğaz kelebeğinin temizlenmesi ama onu da yapmışsınız, aracı inceleme şansımız olsaydı daha detaylı yardımcı olabilirdim ama,
    manifoltu delerken yalnış yerden delmiş olabilirler, araç bir yerlerden fazla hava (O2) alıyor, nu da anlık boğulmaya yol açıp, aracı ,stop ettiriyor olabilir,
    takılan ECU da arıza olabilir, onu değiştirmelerini isteyin,
    son olarakta lambda yı buldukları oksijen sensörünü yalnış yerden almış olabilirler,
    dediklerimi bir deneyin tekrar irtibata geçelim




  • Merhaba arkadaşlar. 1 ay evvel Atiker sıralı sistem taktırdım. Arabam 2001 Model Laguna RXT 2.0 16V... Şu an ufak bir problem ile karşı karşıya kaldım. Şöyle ki; Sabahları aracımı ilk kez çalıştırdığımda LPG ye geçmesi için yaklaşık 5-6 km yol almam gerekiyor. Lpg ye geçtikten sonra gün içinde ne zaman tekrar harekete kalkışsam problemsiz bir şekilde marşa bastıktan 3-5 sn sonra geçiş oluyor. Tek problem sabahları ilk çalıştırma. Bununula alakalı defalarca servise gittim ama net bir çözüm bulamadık. Bu noktada bilgisi olan var ise paylaşmalarını rica ediyorum... Saygılar benden...

    Değerli arkadaşlar. Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Diğer bir husus ise şöyle vukuu buluyor. Akşam saat 8 de aracı parkettim. Taki sabaha kadar hiç çalışmadı. Sabah basıyorum marşa yaklaşık 5-6 km sonra geçiş yapıyor LPG ye. Ama messela sekiz değilde gece 00:00 da parkettim arabayı. Sabah 8 de tekrar çalıştırmamla 200 metrede LPG ye geçiyor. Çok ilginç. Ki bu yaz günü oluyor. 4-5 saat ekstradan aracın beklemesi +5 km olarak karşıma çıkıyor. LPG ye geçiş noktası 25 derece ve 600 devir olduğu halde...İlginiz için tekrar teşekkür ediyorum...
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    En önemli problemim ise yaptırdığım günden bugüne kadar geçen zaman zarfında hiç düzelmeyen bir durum. Zaman zaman seyrekleşiyor lakin sonuç felaket. Arabam stop ediyor. Stop etmese stop ikaz ve akü lambalarını yakıyor. Anlık gelip gidiyor motor. Bunu şu hallerde yapıyor.
    *** Örneğin 3000 devirde hareket halindeyim. Trafik lambalarına yaklaşır iken ayağımı gazdan çekiyorum. Tabi devir yavaş yavaş düşüyor. Artık durma noktasına yaklaşıken debriyaja bastığım anda araç gidip geliyor. Yada hiç gelemeyip oracıkta stop ediyor. Kavşakları dönerken de bu olay ziyadesiyle yaşanıyor. Yüksek hızlarda böyle bir problem yok. Tam 1 aydır bu problemi çözemedik. Günlerce taktırdığım Atiker bayisine gittim olmadı. Renault servisine gittim bakın dedim araçta problem mi var. Yok dediler. Araçta sıkıntı yok... Atikerin fabrikasına gittim (Konya'da ikamet ediyorum) defalarca olmadı. Başka Atiker bayilerine gittim olmadı. Olmadı. Olmadı. Olmadı.

    Şimdi diyorum ki hem vallahi hem billahi arabanın bedava gideceğini bilsem LPG taktırmam. Bu bana nasıl ders oldu anlatamam. Sırf çektiğim eziyet ve psikolojimin alt üst olması tarif edilemeyecek kadar rezil. Motoruna bir tornavida değmeyen arabamın her yeri oynandı. Kaç kez teste çıktık. Onca zamanı hiçe saydık. Sonuç kocaman bir sıfır... Bunca yaşanılan şeyden sonra varın benim halimi siz düşünün.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: red_power

    @sem mühendislik verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim


    +1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: red_power

    @sem mühendislik verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim


    +1


    LOVATO yazılım değiştirdi, bazı parçalarda da değişiklik söz konusu,
    bu konuda sorusu olan arkadaşları bekliyorum
  • ATİKER sıralı sistemleri ile ilgili sorun yaşlayan ya da bilgi almak isteyen arkadaşlar her türlü soruyu sorabilir,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    bak kardeş ben bu tarz yazıların tamamının ama tamamının reklam amaçlı olduğunu çok iyi biliyorum.
    senin tekrar tekrar okuttuğun o bilgilerin doğru ama sizin lpg ustalarca uyulmadığını hatta bilinmediğinede eminim.
    sen onları senin ekibine okut belki bir iki kelime dağarcığı oluşur.

    türkiyede o kadar lpg takan yer varki bu işe başlayanların çoğunda şu zihniyet var.
    bir atölye alalımda şu işi yapalım. hadi olmadı birde mühendis alır işe mühendislik süsü veririz.
    bunu yakın çevremden amcamdan arkadaşlarımdan biliyorum.
    ilk etapta pazarlamalarını yapıyorlar sonrada sorunlar çıkmaya başladıktan sonra arabasına kaktıran eğerde o sistemi incelerse görüyorki aracın içine tam bir enkaz döşemişler.

    ayrıca o sistem güvenli ise bilinki sizden dolayı değil o sistemin kendi emniyetinden dolayıdır.
    kaçınız arkadan çarpıma burulmalarına göre arka tüp yerleşim alanının layout unu çıkarıyor
    yada kaçınız motor haznasine kullanılan silikonun doğruluğundan emin yada kaçınız kesilen kaportanın paslanacağının bilincide cevap verde millet bilsin. birde geliştirdiğiniz ne var onuda bilelim
    sen hiç düşündünmü maifolda delinen bir deliğin kesit etkisi yapıp ne gibi zararlar vereceğini
    öyle ya mühendissin buyur açıklada bilelim. bende cahil bir mühendisim bu arada.




    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    serkes hocama katılıyorum.

    şimdi sen gittin seminere fuara, tüm mühendisler gitsin eeee sonra ne olacak sizin montaj ustalarının yaptığı işin kalitesini kim denetleyecek yada cidden denetleniyormu? ayrıca plastik manifolda sıralı takılmaz yok ona takılmaz buna takılmaz bırakın bunları yahu illede en pahallı sistemi satmaya çalışıyormuşsunuz gibi bir havanız var bence. neden sıralı olmayan sistemi enjeksiyonlu araca uyarlamaya çalışmıyorsunuz neden o hava filitresinin patlamasına bir çözüm bulamıyorsunuz. bunu bir çözün bakalım
    italyanlar bu işi kar ediyim diye türlü çeşitli şekilde ve kılıfta ülkemize satıp duruyorlar sizler neden geliştiremiyorsunuz????
    halen taklit - halen taklit ama nedense çin kadar bile olamadık
    zeten biz montajı bile yapamıyoruzki taklit adam gibi edelim.

    git müh. odasına bir bak her türlü saçma montaj onay görmüş. bunun tek sebebi bu işteki müh. bile bu işten artık rant sağlama yönüne gitmesi.

    en kötüsüde ne biliyormusun??????????
    bu işi götüren bir mühendis olup şirlketin adını mühendislik koymaları ve o mühendisinde bir montaja bile bakmaması.
    montaja onay vermeyip hayır yanlış yaptın böyle yapacan diyen müh. varmı? yoksa montaj olurken müh. mühendiler odasında ince işlerimi hallediyor.




    size sadece gülüyorum :))))
    yukarıda yazılanları zahmet gösteripte tekrar hatta tekrar hatta tekrar okuyun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    mühendislerin işin başında olmaması konusuna gelince ;
    benimde en büyük sıkıntım bu, adam belgesini satıyor, para kazanıyor,
    şahsım adına her araç kontrolüm altında, kaçak testleri yapılmakta,
    her projem denetim altında, dingil hesaplamaları, istab haddi, Azami yüklü ağırlık, ön ya da arka dingile göre momentler her araç için ayrı ayrı tarafımca alınmaktadır,

    '''montaja onay vermeyip hayır yanlış yaptın böyle yapacan diyen müh. varmı? yoksa montaj olurken müh. mühendiler odasında ince işlerimi hallediyor.''''
    BEN VARIM ARKADAŞ,
    ARARSIN 0 258 444 8 666 DENİZLİ MAK.MÜH. ODASINI , KİM BU METİN KOCABATMAZ DİYE SORACAKSIN,
    YAPILAN İŞE NE CİDDİYETTE ALDIĞIMI VE YAPTIĞIM İŞLERİ SORACAKSIN!!
    lütfen bilmeden ahkam kesmeyelim...

    SAYGILARIMLA










    Bu forumda onlarca sadece reklam amaçlı yazı yazan montajcılar varken,lpg hakkında gerçekten reklama kaçmadan yoğunlukla bilgilendirmeye yönelik ve üstelik te benim de lpg konusunda yazılarından çok şeyler öğrenebildiğim bir kaç montajcı-yazardan biri olan senmühendislik in bu yorumları hak etmediğini düşünüyorum.

    Bu arada bir ara forumdan kopan senmühensislik in yazılarını tekrar görmek beni çok mutlu etti.Çalışmalarınızda başarılar dilerim.Verdiğiniz bilgilerle bizlere çok faydalı oluyorsunuz.




  • KONU AÇMIŞTIM AMA BİR SONUÇ BULAMADIM UMARIN SEN MÜHENDİSLİK İŞİMİZİ ÇÖZER


    1997 ford escort 1,6 cl sahibiyim aracımda aldesa marka lpg sistemi var araç karburatörlü sizlere sormak istediğim araç şu son 2 haftadır patlamalar yapmaya başladı yani yplda giderken 70-80 km de gaza biraz daha bastığınızda araç kendini kasıyor 2 veya 3 defa patlama sesi geliyor.sonra kendini topluyor durup kalkışlardada aynı şeyi yapıyor.lpg ayarlarını yaptırdım ustaya durumu anlattım çok iyi bir ayar yaptım dedi ama yine aynısı ve yakıt sarfiyatım aşırı derecede arttı bu konuda yorumlarınız nedir.

    2=biliyorsunuz bu modellerin orjinal bujisi motocraft bu bujilerin tırnak aralığı 1mm sanırım bosch marka 7 veya 6mm tırnak aralığı buji kullansam faydalı olurmu yakıt sarfiyatını düşürmek aracın sağlıklı çalışmasını sağlamak için.
  • şubat ayında megane 2 aracıma zavoli marka sıralı sistem tüp taktırdım.şuana kadar sorun yoktu.geçen afrika sıcaklarında izmirdeydim.klima çalışırken ışıklarda durunca motor stop etmeye başladı.ama her zaman olmuyordu bazen stop ediyor bazen etmiyordu.izmirde bir ustaya gittim.adam enjektör uçlarını matkapla genişletti.tekrar ecu yükledi.lambda kırmızı yanıyordu bizim burdaki ustalar bunları lpg beynine bağlamıyor diyerek lambda sesöründen gelen kabloyla birlikte birkaç kabloyu kesti.ustayla bir tur attık araba stop etmedi bende düzeldi diyerek ayrıldım.ama sonra aynı sorunu tekrar yapmaya başladı.sorun klima açıkken ve rölantide oluyor.motordan bir ses geliyor araba stop ediyor. uzun yolda sorun yok.
  • Metin Bey bir soru sormak istiyorum
    ateşleme bobininin yakıt tüketimiyle alakası var mıdır
    aracımda belli belirsiz çok hafif bir silkelenme oluyor ayar yaptırdığım yer defalarca kalibrasyon yaptı kontroller sonucunda bu teşhisi koydu. Benzinde nerdeyse yok gibi olan bu durum lpgde biraz daha belirgin özellikle rampa çıkarken 3. viteste oluyor. Ateşleme bobini değişirse bu durum ortadan kalkar mı acaba aslında beni çok da rahatsız etmiyor. Yakıt tüketimini düşürücü etkisi olursa bekli değiştiririm diye düşünüyorum. Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
  • atiker sıralı sistem, brc ile mukayese edilebilirmi? artıları eksileri fiyatlırının haricinde..
  • Atiker kullanıcısı olarak şunu söyleyeyim. Atiker monte edilmiş araç benzinli araçtan farklı değildir. Brc benzindeki performanstan daha fazlasını vadetmiyorsa daha iyi olmadığı anlamına gelir. Ayrıca brc nin enjektörlerinin rahatsız edici derecede sesli çalıştığını forumdan ve bayilerden duydum. Atiker de motor kaputu açık olsa bile böyle bir ses duymassınız.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    atiker sıralı sistem, brc ile mukayese edilebilirmi? artıları eksileri fiyatlırının haricinde..
  • düşüncen şu an tamamen atikerden yana. ancak daha öncaki aracıma ekogas takdırdığımdan (mikserli tiplerinden karbüratörlü araca) yerli yapıma fazla güvenemiyorum
  • Aracım 95 model 4 nokta enjeksiyonlu hyundai accent gls. 2 yıl önce lpg montajı yaptırmak zorunda kaldım. Sıralı sistemler bana göre o zamanlar pahalı olduğundan mecburen klasik sistemden taktırmıştım. fakat montaj yanlış yapılmış herhalde ki arabanın rölantisini ayarlayamıyorlardı. emülatörle araç beyni uyum sağlayamıyordu herhalde.
    Neyse bir yerde mikserin yerini değiştirince olay düzeldi. ancak ilk montajda hava girişi %50 gibi kapatılmıştı. mikser yeri değişse de ayarları hep %50 hava girerken yaptırmıştım. havanın azlığı da benzin tüketimini etkilediğinden kapalı yeri kendim açmak zorunda kaldım çünkü şu an benzin kullanıyorum.
    Sorum şu: acaba arabam lpg ile düzgün çalışması için hava kanalı muhakkak belli oranda kapatılması mı gerekiyor? yoksa hava girişi açılıp yeni bir lpg ayarı ile düzenli çalışması sağlanabilir mi?
    Cevaplarsanız memnun olurum.
  • Karbüratörlü bir araçta Lpg ile benzine göre %20-25 performans azalması normal mi ?

    Mesala dik bir yokuş. Benzindeyken 100 km/h hızla giderken LPG ile 75-80km/sa civarı çıkıyor.

    Bunun nedeni nedir ?

    Cvp için şimdiden tşk.
  • Selamlar banada yardımcı olursanız çok sevinirim
    Dün lovato marka lpg sistem taktırdım aracıma 1.6 clio 2001 model rte otomatik vites cok memnunum cok iyi gidiyor cok az yakıor şimdilik testlerim bu yonde fakat arac rolantideyken cok azda duyulsa bir ses var onceden olmayan bir şern bi şeye carpma sesi gibi gaza basınca ortadan kalkıor cogu zaman ama yavas giderken genelde duyuluor,ayrıca aracı stop ettikten sonra sanki arkasında cok azda olsa bir koku oluyor bu normalmidir?Aracın içi kokusuz ve simdilik ne bir stop etme ne bir calısmama problemi var aracın yardımlarınızı ve önerinizi bekliyorum...?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.