sayın şengül sizin aracınızdan çıkacak sistemin bilgileri kayıtlı olduğu için kimseye cazip gelmez.brc benzi nde kırmızı gazda yeşil yanar.benzinden gaza gazdan benzine direkt geçebilirsiniz,sol tarafta hep benzinde çalışır,ortada benzinde çalişip gaza geçer,sağ tarafta direkt gazda çalışır,siz ortada kullanın ,benzinde çalişsin gaz verince gaza geçsin,eğer patlatma yapıyorsa ateşlemeden,benzin karışımından,sibopayarından, olabilir,zaten sıralı sistem birinci derece amacı enjeksiyonlu araçlarda( backfire)patlatmayı önlemektir,
+1, ellerinize sağlık herşeyi yazmışsınız, daha önceki yazılarımda da belirttimi aracınız sıralı ise sıralı sistem taktırın ya da benzin ile kullanmaya devam edin, patlamaların önüne geçemezsiniz, zamanla bazı ustalar hava klapesi adı altında patlamayı önlemek için bir kaç fantezi de yapacaklardır, ama kesinlikle çözüm değil, ayrıca aracınızdaki mevcut sistem her zaman için aracınızın motor kısmına zarar verecek, ileride size büyük masraflar açıp, aracınızdan soğumanıza sebep olacaktır...
LOVATONUN SON VERSİYONU HAKKINDA GÖRÜŞ ALMAK İSTEYEN ARKADAŞLARI BEKLİYORUZ, diğer forumlarda zamanlama ile ilgili sorular sorulmuş, benzinden gaza geçme sırasında 25 sn mecburen bekleniyor, ek bilgi almak isteyenler lütfen yazsın
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
LOVATONUN SON VERSİYONU HAKKINDA GÖRÜŞ ALMAK İSTEYEN ARKADAŞLARI BEKLİYORUZ, diğer forumlarda zamanlama ile ilgili sorular sorulmuş, benzinden gaza geçme sırasında 25 sn mecburen bekleniyor, ek bilgi almak isteyenler lütfen yazsın
20 GÜNLÜK AYRILIKTAN SONRA TEKRAR BURADAYIZ ARKADAŞLAR, SORU VE SORUNLARINIZI BEKLİYORUZ
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
LOVATONUN SON VERSİYONU HAKKINDA GÖRÜŞ ALMAK İSTEYEN ARKADAŞLARI BEKLİYORUZ, diğer forumlarda zamanlama ile ilgili sorular sorulmuş, benzinden gaza geçme sırasında 25 sn mecburen bekleniyor, ek bilgi almak isteyenler lütfen yazsın
20 GÜNLÜK AYRILIKTAN SONRA TEKRAR BURADAYIZ ARKADAŞLAR, SORU VE SORUNLARINIZI BEKLİYORUZ
pm den bana ulaşan aracında lpg olup daha sonra sökülen ve benzinde problem yaşayan arkadaşa cevap olarak yazıyorum, öncelikle aracınızın hava filtresi ve boğaz kelebeğini temizletin, eğer sorun devam ederse lpg montajı sırasında delinen manifoltun düzgünce tapalanıp-tapalanmadığını kontrol ettirin, sorun çözülmezse yetkili servislerden birinde ek kontrolleri yaptırınız, aracı görseydik daha verimli olurdu,
Sen müh.
Toyota corolla 1,6 16 valf XLİ aracım LandiRenzo mikserli kitle 100 km de karma 12 litre yakıyor. 4gaz analizinde değerler ideal ama yakıt anormal. Sorun ne olabilir?
quote:
Orjinalden alıntı: 1995xli
Sen müh.
Toyota corolla 1,6 16 valf XLİ aracım LandiRenzo mikserli kitle 100 km de karma 12 litre yakıyor. 4gaz analizinde değerler ideal ama yakıt anormal. Sorun ne olabilir?
sayın 1995xli, yurtdışında bulunmam dolayısıyla biraz geç cevap yazıyorum, özür dilerim, 12 litre yakma olayı şehir içindeyse eğer, kış şartlarını da değerlendirirsek normaldir, şehir dışında ise bir hayli yüksek, sanırım daha önce de yazmıştım size, mikserli sistemden gerek güç gerekse yakıt performansı olarak tam anlamıyla randıman almak mümkün değil, aracınıza sıralı taıklmak zorunda
ATİKER İLE İLGİLİ SORUN YAŞAYAN YA DA SORU SORMAK İSTEYEN ARKADAŞLARI BEKLİYORUM... GERÇEKTEN GÖNÜL RAHATLIĞI İLE TAVSİYE EDEBİLİYORUM,
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
ATİKER İLE İLGİLİ SORUN YAŞAYAN YA DA SORU SORMAK İSTEYEN ARKADAŞLARI BEKLİYORUM... GERÇEKTEN GÖNÜL RAHATLIĞI İLE TAVSİYE EDEBİLİYORUM,
STEFANELLİ, LOVATO VE ATİKER SIRALI SİSTEMLERİ İLE İLGİLİ SORUN YAŞAYAN ARKADAŞLARI BEKLİYORUZ
selam bende tavaslıyım.benim 98 model kartal s var lpgli.sabahları tüpte çalışmıyor benzinde bırakıyoz.araba ayrıca yokuş performansı biraz düşük.ben yokuşa çıkmadan benzine alsam araba stop edermi yada bunu yapmanın bi tehlikesi varmı.başka bi öneriniz varmı.yada biraz bakımla performans arttırılabilirmi.şimdiden teşekkürler...
quote:
Orjinalden alıntı: ahmet_denizli
selam bende tavaslıyım.benim 98 model kartal s var lpgli.sabahları tüpte çalışmıyor benzinde bırakıyoz.araba ayrıca yokuş performansı biraz düşük.ben yokuşa çıkmadan benzine alsam araba stop edermi yada bunu yapmanın bi tehlikesi varmı.başka bi öneriniz varmı.yada biraz bakımla performans arttırılabilirmi.şimdiden teşekkürler...
aracınızdaki tek sorun gaz ayarının bozulmuş olması, yokuşa çıkarken aracınızı benzine almak kesinlikle çözüm değil, bir de eğer benzin hortumlarınız sağlam değilse ya da çatlamışsa allah korusun yakarsınız aracı, tavasa gelince bir uğrayın, düzgünce ayarlayalım, saygılarımla;
95 model toyota corolla 1,6 XLİ 16 valf aracıma landirenzo mikserli kit taktırdım Usta orjinal toyota mikseri Geniş çaplı olduğundan ayar ve fazla yakıt sorunu olacağını söyleyerek zannedersem Reno mikseri taktı.Çekiş iyi,çalışma iyi.Patlatma yok.Şdışı 17 kuruş, ş içi 20 kuruş yakıyor. Orjinal mikser olsa idi yakıt daha da düşer miydi?
quote:
Orjinalden alıntı: 1995xli
95 model toyota corolla 1,6 XLİ 16 valf aracıma landirenzo mikserli kit taktırdım Usta orjinal toyota mikseri Geniş çaplı olduğundan ayar ve fazla yakıt sorunu olacağını söyleyerek zannedersem Reno mikseri taktı.Çekiş iyi,çalışma iyi.Patlatma yok.Şdışı 17 kuruş, ş içi 20 kuruş yakıyor. Orjinal mikser olsa idi yakıt daha da düşer miydi?
sayın 1995xli; daha önceden de sizinle bir kaç kez yazışmıştık diye hatırlıyorum, size takılı olması gereken sistemin sıralı olması gerektğiğni yazmıştım, yine aynı fikirdeyim, ama takılı olan kit üzerinde yorum yazacak olursak verdiğiniz yakıt değerleri oldukça güzel, mikser; araçtaki hava yakıt karışımını düzenleyen ek bir parçadır, şu an memnunsanız hiç dokunmayın, yakıtınızın bilhassa bu iklimde ce emilatörlü dediğimiz sistemde bu rakamları yakması gayet güzel, yazın yakıt değeriniz daha da düşecektir, ek sorununu olursa yazınız,
Sıralı sistemlerde benzin olmadığı zaman lpg ile çalışabiliyormu?
quote:
Orjinalden alıntı: Fetih
Sıralı sistemlerde benzin olmadığı zaman lpg ile çalışabiliyormu?
/>
sıralı sistem her zaman benzin ile çalışır ve belli standartlar uygun hale geldiğinde gaza geçer. ( regülatör suyu sıcaklığının istenilen sıcaklığa ulaşması, devir ayarı ve zamanlama ) , ama program yüklenirken sabah benzinde çalışma seçeneği işaretlenip, sabahları gazla çalışma sağlanabilir, bu kesinlikle doğru bir yöntem değildir, araca zarar verir, zaten bizde bu yüzden uygulamıyoruz, ek olarak sızdırmazlık anında ilk çalışma gaz ile olması durumunda araçlar rapor alamazlar,
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
quote:
Orjinalden alıntı: Fetih
Sıralı sistemlerde benzin olmadığı zaman lpg ile çalışabiliyormu?
/>
sıralı sistem her zaman benzin ile çalışır ve belli standartlar uygun hale geldiğinde gaza geçer. ( regülatör suyu sıcaklığının istenilen sıcaklığa ulaşması, devir ayarı ve zamanlama ) , ama program yüklenirken sabah benzinde çalışma seçeneği işaretlenip, sabahları gazla çalışma sağlanabilir, bu kesinlikle doğru bir yöntem değildir, araca zarar verir, zaten bizde bu yüzden uygulamıyoruz, ek olarak sızdırmazlık anında ilk çalışma gaz ile olması durumunda araçlar rapor alamazlar,
sıralı sistem araç sahipleri, lütfen 10.000 km bakımınızı ihmal etmeyin, enjektörlerinizi kontrol ettirin, mümkünse temizletin, ve lpg filtresini değştirin ya da temizletin, enjektör arızalarından bıktığımız için yazıyorum bunları, saygılarımla;
Öncelikle Bize yaptığınız bu iyilik için Çok Teşekkür ederim. Benim sorum şu olacak; Aracım 2001 Model Palio EL. İnanın Tek noktadan mı çok noktadan mı ateşlemeli olduğunu tam olarak bilmiyorum. Bana hangi LPG yi tavsiye edersiniz veya eder misiniz?
quote:
Orjinalden alıntı: heartless_83
Öncelikle Bize yaptığınız bu iyilik için Çok Teşekkür ederim. Benim sorum şu olacak; Aracım 2001 Model Palio EL. İnanın Tek noktadan mı çok noktadan mı ateşlemeli olduğunu tam olarak bilmiyorum. Bana hangi LPG yi tavsiye edersiniz veya eder misiniz?
sayın heartless_83; öncelikle aracınızı kontrol ettirin, palioların tek noktalı olanı da var çok noktalı olanı da.... ama çok büyük olasılıkla sıralı olduğunu tahmin ediyorum, sıralı sisteme sahip fiat - palio, albea, marea, clio, siena tipindeki bir çok araca montajımız oldu, yılda ortalama 8000-10000 km yapıyorsanız kesinlikle mantıklıdır.. sadece % 5 lik güç kaybı ile zaten bunu da hissetmezsiniz, % 40 lara varan tasarruflara ulaşacaksınız, marka olayına gelince; yerli de ATİKER, İTALYAN DA STEFANELLİ, LOVATO YA DA LANDİ RENZO öneririm, son olarak ta ATİKER'İN italyanlar kadar kaliteli olduğunu belirtmek isterim, saygılarımla;
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
quote:
Orjinalden alıntı: heartless_83
Öncelikle Bize yaptığınız bu iyilik için Çok Teşekkür ederim. Benim sorum şu olacak; Aracım 2001 Model Palio EL. İnanın Tek noktadan mı çok noktadan mı ateşlemeli olduğunu tam olarak bilmiyorum. Bana hangi LPG yi tavsiye edersiniz veya eder misiniz?
sayın heartless_83; öncelikle aracınızı kontrol ettirin, palioların tek noktalı olanı da var çok noktalı olanı da.... ama çok büyük olasılıkla sıralı olduğunu tahmin ediyorum, sıralı sisteme sahip fiat - palio, albea, marea, clio, siena tipindeki bir çok araca montajımız oldu, yılda ortalama 8000-10000 km yapıyorsanız kesinlikle mantıklıdır.. sadece % 5 lik güç kaybı ile zaten bunu da hissetmezsiniz, % 40 lara varan tasarruflara ulaşacaksınız, marka olayına gelince; yerli de ATİKER, İTALYAN DA STEFANELLİ, LOVATO YA DA LANDİ RENZO öneririm, son olarak ta ATİKER'İN italyanlar kadar kaliteli olduğunu belirtmek isterim, saygılarımla;
pm den stefanelli konusunda soru soran arkadaşa cevaben yazıyorum, stefanellide olsa atiker de olsa aracın benzin geçme devri 3200-3000 dev / dak olması son derece yalnıştır, işin normali ; 1650-1750 dev / dak olması uygundur, stefanelli deki kesilmelere gelince map sensörünü kontrol ettiriniz,
sayın ŞEN NMÜHENDİSLİK stefanelli hakkında verdiginz bilgi için çok tesekkür ederim. evet devir 3200 olarak yapmışlardı. araba o devirleri sehir için de cok az görünce 2500 devire düşürüldü. şimdilik bir sıkıntı yok. sizce 2500 devir uygun mu?
bir sorum daha olacak stefenallı gaz göstergesi hassas göstermiyordu. örnegin 40lt depo ile uzun yolda yaklasık 300 km yol yapmama ragmen hala 4 led ışıkda yanıyordu. servise söyledim onlarda fema marka samandıra taktılar. bunun bir sakıncası varmı? fema ve stefanelli uyumlu calışırmı?
bu konulardaki görüşlerinizi bekliyorum
iyi günler dilerim.
saygılar.
quote:
Orjinalden alıntı: eyoz
sayın ŞEN NMÜHENDİSLİK stefanelli hakkında verdiginz bilgi için çok tesekkür ederim. evet devir 3200 olarak yapmışlardı. araba o devirleri sehir için de cok az görünce 2500 devire düşürüldü. şimdilik bir sıkıntı yok. sizce 2500 devir uygun mu?
bir sorum daha olacak stefenallı gaz göstergesi hassas göstermiyordu. örnegin 40lt depo ile uzun yolda yaklasık 300 km yol yapmama ragmen hala 4 led ışıkda yanıyordu. servise söyledim onlarda fema marka samandıra taktılar. bunun bir sakıncası varmı? fema ve stefanelli uyumlu calışırmı?
bu konulardaki görüşlerinizi bekliyorum
iyi günler dilerim.
saygılar.
sayın eyoz; daha öncede belirttiğim gibi, 1650-1750 dev / dak olması daha uygundur, gelelim şamandıra olayına; şamandıranızın üzerinde bulunan küçük saate benzeyen seviye sensörü arıza yapmış olabilir, sadece onun değiştirilmesi uygundur, fema şamandıra stefanelli kitlere uyumludur, daha doğrusu firmaların aksam listesinde fema şamandıra da kabul edilebeliyor, ayrıca , tomesetto, voltran , aldesa marka şamandıraları da kullanabilirsiniz, hepsi de görür,