Şimdi Ara

Soğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
2
Favori
8.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    Soğuk çalıştırmadan itibaren motorun "başlangıc modu" "Şarj modu" akabinde "eco mod" geçişlerini anlattığım kısa video
    Motorunuz soğuk iken gaza fazla basmak, yakıtın soğuk silindir duvarlarında yoğunlaşıp, segmanlardan sızarak yağa karışmasına sebep olmakta. Yağın kalitesi düşerek motorun aşınmasını hızlandırmakta. Benzin 105 derecede kaynayan bir yakıt. Motorunuz uzun süre sürdüğünüzde, yağ harareti artınca içindeki yağ buharıda krank havalandırma borusundan emme manifolduna verilmekte. Fakat yakıt ile yağın ayrışması için aşağidaki videodaki gibi motor yağının 100 derece ulaşması tam 14 dakika 30 saniye sürüyor.
    Ayrıca motor ilk çalıştırmada motor yağının soğuk olması ve Alternatörün şarja başlaması nedeniyle %60 yükte çalışıyor. 8 dakikalık şarjta sonra akü doluyor, 14 dakika çaılşmadan sonrada motor yağı ısınıp, motordaki sürtünme kayıpları azalıyor.
    İyi seyirler.
    Sabah ilk çalıştırmada Cruze ısınma süresi . Araba motor yağı sıcaklığını en hızlı şekilde artırmak için 99 derece motor suyu sıcaklığında sabitleniyor.
    00:58 30 derece aşılıyor
    03:40 60 derece aşılıyor.
    08:00 Akü şarjı tamamlanıyor.
    08:23 90 derece aşılıyor.
    09:30 99 derece motor soğutma suyu operasyon sıcaklığına ulaşıyor. Termostat açılarak aşırı ısınmanın önüne geçiliyor.
    14:24 Motor yağ sıcaklığı 101 derece ulaşır.
    Bundan sonra yağ soğutulmaya başlanır. Çünkü yağ ısınmaya devam eder.
    Gm 5w30 yağın kinomatic viskositesi 40 derecede 70 iken 100 dercede 10 cst olarak ölçülmüştür.
    40 derecedeki motor yağının sürünme kaybı 1120 watt olarak hesaplanmıştır.








  • çok kasıyorsun uberjager, wot'ta da çok kasardın zaten..

    işte akaryakıt pahalılığının vatandaşı getirdiği nokta, km'de 3-5 kuruş az yakmaya çalışan vatandaşın kafayı yediğinin göstergesidir.

    yaz kış farketmez, aracı çalıştırın, emniyet kemeri taktığınız zamanda vitesi boşa alıp debriyajdan çekin şöyle bir şanzıman dönsün yağı karışsın.. akabinde ısınana kadar yüksek devir çevirmeyin bitti gitti.. uzaya roket göndermiyorsunuz yahu alt tarafı araba kullanıyorsunuz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Güzel bilgi, ama yıllardır dizel aracımı marşa bastığım gibi yürütürüm, sadece - dereceler ve 10 derece altında beklerim.
    Dizel arabalar çok daha gec sısnır. Ama Benzinin çok akışkan olduğu için, silindir odasından yağa karışıması kolay. Maksat bilinçlendirmek . Yoksa bende 50 saniye bekledim yola çıktım.

    Araclarınızı ısınana kadar devir ve yükte kullanmayın yeter. Durduğu yerde ısıtmak müsriflik olur. EN iyi ısıtma yöntemi 2000 devirde yüklenmeden sürmek.

    soğuk motor üretilen her 10 newtondan 1120 watt güç çalınmasına sebeb oluyor
    Konuyu açan arkadaşın sadece az yakmakla ilgili olmadığını bunu bir çeşit hobi edindiğini yaptığı araştırmalardan anlamak mümkün. Zaten sadece az yakmakla ilgili olsaydı durum videoları nette paylaşıp internetini harcamazdı diye düşünüyorum.

    Çalışmalarını takdirle izliyorum. Teşekkürler.
  • Güzel bilgi, ama yıllardır dizel aracımı marşa bastığım gibi yürütürüm, sadece - dereceler ve 10 derece altında beklerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Güzel bilgi, ama yıllardır dizel aracımı marşa bastığım gibi yürütürüm, sadece - dereceler ve 10 derece altında beklerim.
    Dizel arabalar çok daha gec sısnır. Ama Benzinin çok akışkan olduğu için, silindir odasından yağa karışıması kolay. Maksat bilinçlendirmek . Yoksa bende 50 saniye bekledim yola çıktım.

    Araclarınızı ısınana kadar devir ve yükte kullanmayın yeter. Durduğu yerde ısıtmak müsriflik olur. EN iyi ısıtma yöntemi 2000 devirde yüklenmeden sürmek.

    soğuk motor üretilen her 10 newtondan 1120 watt güç çalınmasına sebeb oluyor
  • Tebrikler Hocam güzel çalışma.

    Turbo araç olmadığı sürece rölantide beklemenin çok önemi yok bildiğim kadarıyla.Dediğiniz gibi 2 bin devir civarı yola çıkmak lazım. Tabi ben de yarım dakika ısıtıyorum gene de.
  • 1.4 atmosferik i20de ilk çalıştığında 2bin devire yakın çalışıyor 1 dakika sonra bin devirin altına inince kullanıyorum.Acelem varsa direk vitese takınca zaten direk bin devirin altına iniyor ama beklemek daha sağlıklı gibi geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yine güzel bir konuyla dönmüşsünüz. teşekkür ve tebrik ederim. ne zamandır bekliyordum sizden bir konu
  • Merhaba
    Burda 1.7 litre benzinli bir motorun ısınma verileri labratuar test sonuçları var.

    Soğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresi
    Bu grafik motorun yakıtından üretilen ısının sadece %4 dü yağı ısıtmaya yarıyor. Motor suyu ise %12. Isının büyük kısmı metali ısıtmaya geidiyor

    Soğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresi
    Benim cruzeda olsuğu gibi ilk 8 dakikada motor suyu, akabinde 14 dakika sonra motor yağı ısınıyor. Araba ancak 14 dakikadan sonra verimli çalışmaya başlıyor.

    Soğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresi
    Bu tablo ise ne kadar kayıp oluşuyor. onu ölçmüşler.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Her motorun ısınma süreleri farklıdır ayrıca dizel geç ısınır muhabbetine de katılmıyorum dci motorlu aracım var çok çabuk 90 dereceye ulaşıyor.
  • Hocam burda motor yağininda inceliği ön plana cikiyor.Yağ ne kadar inceyse motora pistonlara ulaşmasi daha erken oldugu gibi isinma bi o kadar erken oluyor. 10w40 yağ ile 5w30 veya 0w30 5w20 yağ motorun erken isinmasinda etken faktörler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Hocam burda motor yağininda inceliği ön plana cikiyor.Yağ ne kadar inceyse motora pistonlara ulaşmasi daha erken oldugu gibi isinma bi o kadar erken oluyor. 10w40 yağ ile 5w30 veya 0w30 5w20 yağ motorun erken isinmasinda etken faktörler
    Doğrudur. Özellikle 5w30 ile 10w30 arasında büyük fark var. Ama 5w30 ile 0w30 arasındaki fark çok değil.
    Cruze gibi ısı transferi yapan yağ soğutucusu olan motorlar nispeten daha hızlı yağı ısıtıp yakıt ekonomisi dolayısı ile emisyonu düşürüyor.
    Ben arabamı kullandığımda Ndec skorundan daha düşük yakıt tüketimini yakalıyorum. Çünkü ndec testinde ( aşağidaki grafik) arabaın motoru asla operasyon sıcaklığına ulaşamıyor.
    Soğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 20 Ağustos 2020; 12:43:48 >




  • Aranızda thermodinamik okuyan varsa beni bilgilendirsin . Benim yaptığım yani efektik motor devrinde arabayı sabit bir ısı çevriminde tutup ekonomil elde etmek. Biz buna Carnot çevrimi olarak diyebilirmiyiz.
  • Bana ısınma süresi biraz uzun sürdü gibi geldi, sizinle aynı aracın aynı motor seçeneğine sahibim ve marşa basıp park alanından çıktıkdan yaklaşık üç dört dakika sürmeden motor sıcaklığı 90 dereceyi bulmuş oluyor.O yüzden biraz garip geldi video.Çünkü ben arabayı çalıştırıp mahalleden çıkana kadar ısınıyor, siz çevre yoluna bağlandınız hala motor tam anlamıyla ısınmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • War Rock W kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Arabanın kadranındaki sıcaklık göstergesine bakarak bunları söylüyorsanız ufak bir sıkıntı var. Bendede sıcaklık hararet göstergesinde hemen artmış oluyor. Aslında araba daha yeni 80 derece olmuş. Bir çok motor grafiği inceledim. Preheat webastolu otomobiller hariç kolay kolay 10 dakika içinde operasyonel sıcaklığa ulaşan görmedim. Cruze bu arabalar içinde en hızlı ısınan modellerden biri olduğunuda belirtmek isterim. Yukardaki NDEC avrupa sürüş çevirimini motoru operasyonel sıcaklığa ulaşmadan bitiren arabalar var. Ndec test 20 dakika süren bir test.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 20 Ağustos 2020; 22:31:51 >
  • 0 km satın alacağınız ecotec motorlu bir Chavrolet Malibu, 2,5 litre motor hacmine rağmen ancak 8 dakika 30 saniye sonra motor suyu sıcaklığı operasyonel noktaya ulaşıyor. Ama motor yağı ise 22 dakika sonra operasyon sıcaklığına ulaşıyor.
    Şehir içi bu şekilde 50 km hızla giderken 7 litre yakarken, 105 derece ısınmış hali ile çevre yolunda 4,5 litre benzin yaktığı ölçülmüş.
  • Benim Egea'nın yağ hararet göstergesi var. Orta seviyeye kaç dakikada ulaşıyor yarın takip edeyim. Soğutma suyu çok kısa sürede orta seviyeye ısınıyor. Bakalım yağ ne zaman ısınacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benim Egea'nın yağ hararet göstergesi var. Orta seviyeye kaç dakikada ulaşıyor yarın takip edeyim. Soğutma suyu çok kısa sürede orta seviyeye ısınıyor. Bakalım yağ ne zaman ısınacak.
    Bak bu çok işime yarar. Bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok kasıyorsun uberjager, wot'ta da çok kasardın zaten..

    işte akaryakıt pahalılığının vatandaşı getirdiği nokta, km'de 3-5 kuruş az yakmaya çalışan vatandaşın kafayı yediğinin göstergesidir.

    yaz kış farketmez, aracı çalıştırın, emniyet kemeri taktığınız zamanda vitesi boşa alıp debriyajdan çekin şöyle bir şanzıman dönsün yağı karışsın.. akabinde ısınana kadar yüksek devir çevirmeyin bitti gitti.. uzaya roket göndermiyorsunuz yahu alt tarafı araba kullanıyorsunuz.
  • Konuyu açan arkadaşın sadece az yakmakla ilgili olmadığını bunu bir çeşit hobi edindiğini yaptığı araştırmalardan anlamak mümkün. Zaten sadece az yakmakla ilgili olsaydı durum videoları nette paylaşıp internetini harcamazdı diye düşünüyorum.

    Çalışmalarını takdirle izliyorum. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TahaKaradeniz -- 21 Ağustos 2020; 10:41:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: borisgrey

    çok kasıyorsun uberjager, wot'ta da çok kasardın zaten..

    işte akaryakıt pahalılığının vatandaşı getirdiği nokta, km'de 3-5 kuruş az yakmaya çalışan vatandaşın kafayı yediğinin göstergesidir.

    yaz kış farketmez, aracı çalıştırın, emniyet kemeri taktığınız zamanda vitesi boşa alıp debriyajdan çekin şöyle bir şanzıman dönsün yağı karışsın.. akabinde ısınana kadar yüksek devir çevirmeyin bitti gitti.. uzaya roket göndermiyorsunuz yahu alt tarafı araba kullanıyorsunuz.
    Şanzıman konsunuda ele almak lazım. Şanzıman hakkında elimde epey data var ama toparlayıp paylaşılması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: borisgrey

    çok kasıyorsun uberjager, wot'ta da çok kasardın zaten..

    işte akaryakıt pahalılığının vatandaşı getirdiği nokta, km'de 3-5 kuruş az yakmaya çalışan vatandaşın kafayı yediğinin göstergesidir.

    yaz kış farketmez, aracı çalıştırın, emniyet kemeri taktığınız zamanda vitesi boşa alıp debriyajdan çekin şöyle bir şanzıman dönsün yağı karışsın.. akabinde ısınana kadar yüksek devir çevirmeyin bitti gitti.. uzaya roket göndermiyorsunuz yahu alt tarafı araba kullanıyorsunuz.
    Soğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresi


    Amerika'da yüksek akaryakıt fiyatları ve arabaların pahalılığı vatandaşı ne hale getirdi. Az yakabilmek için neler yapmışlar neler. (!)

    Yahu bu bir hobi, bir eğlence aracı.


    @UberJager Aslında ODB2 okuyucum diğer arabada kalmış, onu getirdiğimde detaylıca da bakarım. Şimdilik sadece yol bilgisayarı verisi verebileceğim.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.