Bildirim
tam otomatikten M/M şanzımana geçmek
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orjinalden alıntı: aliyoni
Arkadaşlar şu an da 99 model otomatik corolla kullanıyorum ve manuel vites araç hiç kullanmadım.
bu M/M şanzıman kullanımı hakkında tam olarak bilgi sahibi değilim.çok zorlanırmıyız sizce .
Ve eğer M/M kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi verebilecek arkadaş varsa çok mutlu olacağım...
mmt ile konu başlığı var ordan detaylı bilgi alabilirsiniz.ama sormak istediğiniz birşey varsa cevaplayalım -
kullanımı çok mu farklı şimdi arada kaldım sırf bu yüzden toyotadan vazgeçmek istemiyorum ama zorlanacaksamda hondaya geçmeyi düşünüyorum...ufak bir kaç ipucu alabilirsem sevinirim.
1. Vites kulanımı hakkında
2.Çalıştırma esnasında farklılık var mı
3.Rampalardakşi kalkışlarda ne gibi ayrıntılar farklı -
quote:
Orjinalden alıntı: aliyoni
kullanımı çok mu farklı şimdi arada kaldım sırf bu yüzden toyotadan vazgeçmek istemiyorum ama zorlanacaksamda hondaya geçmeyi düşünüyorum...ufak bir kaç ipucu alabilirsem sevinirim.
1. Vites kulanımı hakkında
2.Çalıştırma esnasında farklılık var mı
3.Rampalardakşi kalkışlarda ne gibi ayrıntılar farklı
vites kullanımında vitesler değişirken ayağınızı gazdan çekmeniz gerekir yoksa araç öne doğru yığılma yapar.çekmezseniz bi zararı yoktur sadece konfor azalır.
çalıştırma olarak N ye yani boşa alıp frene basılıyken çalıştırıyorsunuz.
rampalarda ayağınızı frenden çektiğiniz zaman geri kaçar.bunun için eğer kaldırmakda zorlanıyorsanız el freni önerilir.düz yolda ise kalkış destek sistemi sayesinde ayağını fenden çektiğiniz zaman araç ilerlemeye başlar.
mmt ye alıştıgınız zaman kullanımı cok zevklidr.
ama honda nın cvt şanzumanı cok farklıdır mmt den.cvt daha konforludur.ama mmt vites düz vitesle aynı yakar.
-
çok TEŞEKKÜRLER...
Oldukça aydınlatıcı oldu... -
Peki bu rampalar da 2 pedaldan frene bir ayağımızı gaza bir ayağımızı koyarsak geriye kaçırma olayı ortadan kalkmaz mı -
quote:
Orjinalden alıntı: aliyoni
Peki bu rampalar da 2 pedaldan frene bir ayağımızı gaza bir ayağımızı koyarsak geriye kaçırma olayı ortadan kalkmaz mı
Aman hocam sakın, bu dediğiniz yani sol ayak freni aracı mahveder.. yürüyen aksama da çok zararlıdır.. Ayrıca asla tam ayarı tutturamassınız sol ayağnızla.. -
ewet tam ayarı tutturamayabilirsiniz.en iyisi el freni.araca hiçbir şekilde zarar vermiyor zaten. -
vites isimleri ve kalkış esnasında ve
hangi hızlarda hangisinin kullanılacağı konusunda biligilerinizden faydalanabilirmiyiz...? -
quote:
Orjinalden alıntı: aliyoni
vites isimleri ve kalkış esnasında ve
hangi hızlarda hangisinin kullanılacağı konusunda biligilerinizden faydalanabilirmiyiz...?
E,M,R,N olarak adlandırılıyor.
E de araç kendi vites değiştiriyor,N boş,R geri,M ise manuel
kalkışda N hariç hepsiyle kalkarsınız.R de geri vites zaten. -
R ve N tamamda E ve M kullanımı hakkında daha ayrıntı rica etsem çok kızmazsınız umarım....
M---- Manuel ama nereden vites değişikliği yapıyoruz?
E----Bildiğimiz otomatik vites gibi bir sürüş mü sağlıyor...?
Çok soru soruyorum kusura bakmayın ama gerçekten şu vites konusunda bütün forumu inceledim ayrıntılı yazan birini bulamadım...
Örnek kendi arabamdan vereyim..
P.......Çalıştırma ve park etmede kullanılır.
R......Geri vites
N......Boş
D......Normal sürüş (İçerisinde tüm vitesleri barındırır)
2......Düşük motor freni imkanı veren ayrıca yaklaşık 90 km hıza kadar çıkılabilen vites çok zorlanırsa D ye takmak gerekir..
1......Güçlü motor freni imkanı veren ve vitesin 1. vitesin içinde kalmasını sağlayan vites......
MMT, Easytronik,CVT .....vb... vitesler hakkında buna benzeer bir açıklama çok faydalı olacaktır...
-
quote:
Orjinalden alıntı: aliyoni
R ve N tamamda E ve M kullanımı hakkında daha ayrıntı rica etsem çok kızmazsınız umarım....
M---- Manuel ama nereden vites değişikliği yapıyoruz?
E----Bildiğimiz otomatik vites gibi bir sürüş mü sağlıyor...?
Çok soru soruyorum kusura bakmayın ama gerçekten şu vites konusunda bütün forumu inceledim ayrıntılı yazan birini bulamadım...
Örnek kendi arabamdan vereyim..
P.......Çalıştırma ve park etmede kullanılır.
R......Geri vites
N......Boş
D......Normal sürüş (İçerisinde tüm vitesleri barındırır)
2......Düşük motor freni imkanı veren ayrıca yaklaşık 90 km hıza kadar çıkılabilen vites çok zorlanırsa D ye takmak gerekir..
1......Güçlü motor freni imkanı veren ve vitesin 1. vitesin içinde kalmasını sağlayan vites......
MMT, Easytronik,CVT .....vb... vitesler hakkında buna benzeer bir açıklama çok faydalı olacaktır...
M de vites geçişlerini yaris de vites kolundan, auris ve corolla da hem vites kolundan hemde direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan yapabiliyorsunuz.
E ise klasik otomatikdeki D ye eşit.ama biraz detayları var.vites geçişlerinde ayağını gazdan cekme gibi.
ama mmt ile klasik otomatik vites aynı değildir.
-
MMT nin o kadar abartılacak bir kusuru yok, yalnız klasik otomatikten geçtiğiniz için ilk zamanalarda biraz yadırgarsınız sonra (en geç 1 hafta) alıştınız mı MMT klasik otomatikten daha zevkli gelir, fazla yakmadığı için cebinize kalan paralar da artısı olur. Kaydırma denile olayda abartılacak bir şey değildir, maksimum ayağınızı frenden çekip gaza basma süresi kadardır çok dik olmaya yokuşlarda el freni kullanılmasını bile gerektirmez, ama dik yokuşlarda mutlaka el freni kullanmalısınız.
Sayfa:
1
Benzer içerikler
- toyota triger zinciri hangi modellerde var
- toyota corolla 1.4 d-4d tutulan modeli
- toyota avensis 2.0 otomatik şanzıman
- toyota corolla orjinal amortisör markası nedir
- toyota corolla 1.4 d-4d turbo sorunu
- toyota hilux 2025
- toyota highlander türkiye fiyatı
- toyota c-hr hybrid fiyat
- toyota"nın en çok tutulan modeli hangisi
- toyota prado 2024 fiyat
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X