Şimdi Ara

tam otomatikten M/M şanzımana geçmek

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şu an da 99 model otomatik corolla kullanıyorum ve manuel vites araç hiç kullanmadım.
    bu M/M şanzıman kullanımı hakkında tam olarak bilgi sahibi değilim.çok zorlanırmıyız sizce .
    Ve eğer M/M kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi verebilecek arkadaş varsa çok mutlu olacağım...



  • quote:

    Orjinalden alıntı: aliyoni

    Arkadaşlar şu an da 99 model otomatik corolla kullanıyorum ve manuel vites araç hiç kullanmadım.
    bu M/M şanzıman kullanımı hakkında tam olarak bilgi sahibi değilim.çok zorlanırmıyız sizce .
    Ve eğer M/M kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi verebilecek arkadaş varsa çok mutlu olacağım...


    mmt ile konu başlığı var ordan detaylı bilgi alabilirsiniz.ama sormak istediğiniz birşey varsa cevaplayalım
  • kullanımı çok mu farklı şimdi arada kaldım sırf bu yüzden toyotadan vazgeçmek istemiyorum ama zorlanacaksamda hondaya geçmeyi düşünüyorum...ufak bir kaç ipucu alabilirsem sevinirim.

    1. Vites kulanımı hakkında

    2.Çalıştırma esnasında farklılık var mı

    3.Rampalardakşi kalkışlarda ne gibi ayrıntılar farklı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aliyoni

    kullanımı çok mu farklı şimdi arada kaldım sırf bu yüzden toyotadan vazgeçmek istemiyorum ama zorlanacaksamda hondaya geçmeyi düşünüyorum...ufak bir kaç ipucu alabilirsem sevinirim.

    1. Vites kulanımı hakkında

    2.Çalıştırma esnasında farklılık var mı

    3.Rampalardakşi kalkışlarda ne gibi ayrıntılar farklı


    vites kullanımında vitesler değişirken ayağınızı gazdan çekmeniz gerekir yoksa araç öne doğru yığılma yapar.çekmezseniz bi zararı yoktur sadece konfor azalır.

    çalıştırma olarak N ye yani boşa alıp frene basılıyken çalıştırıyorsunuz.

    rampalarda ayağınızı frenden çektiğiniz zaman geri kaçar.bunun için eğer kaldırmakda zorlanıyorsanız el freni önerilir.düz yolda ise kalkış destek sistemi sayesinde ayağını fenden çektiğiniz zaman araç ilerlemeye başlar.

    mmt ye alıştıgınız zaman kullanımı cok zevklidr.

    ama honda nın cvt şanzumanı cok farklıdır mmt den.cvt daha konforludur.ama mmt vites düz vitesle aynı yakar.




  • çok TEŞEKKÜRLER...
    Oldukça aydınlatıcı oldu...
  • Peki bu rampalar da 2 pedaldan frene bir ayağımızı gaza bir ayağımızı koyarsak geriye kaçırma olayı ortadan kalkmaz mı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aliyoni

    Peki bu rampalar da 2 pedaldan frene bir ayağımızı gaza bir ayağımızı koyarsak geriye kaçırma olayı ortadan kalkmaz mı


    Aman hocam sakın, bu dediğiniz yani sol ayak freni aracı mahveder.. yürüyen aksama da çok zararlıdır.. Ayrıca asla tam ayarı tutturamassınız sol ayağnızla..
  • ewet tam ayarı tutturamayabilirsiniz.en iyisi el freni.araca hiçbir şekilde zarar vermiyor zaten.
  • vites isimleri ve kalkış esnasında ve
    hangi hızlarda hangisinin kullanılacağı konusunda biligilerinizden faydalanabilirmiyiz...?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aliyoni

    vites isimleri ve kalkış esnasında ve
    hangi hızlarda hangisinin kullanılacağı konusunda biligilerinizden faydalanabilirmiyiz...?


    E,M,R,N olarak adlandırılıyor.
    E de araç kendi vites değiştiriyor,N boş,R geri,M ise manuel
    kalkışda N hariç hepsiyle kalkarsınız.R de geri vites zaten.
  • R ve N tamamda E ve M kullanımı hakkında daha ayrıntı rica etsem çok kızmazsınız umarım....

    M---- Manuel ama nereden vites değişikliği yapıyoruz?


    E----Bildiğimiz otomatik vites gibi bir sürüş mü sağlıyor...?


    Çok soru soruyorum kusura bakmayın ama gerçekten şu vites konusunda bütün forumu inceledim ayrıntılı yazan birini bulamadım...

    Örnek kendi arabamdan vereyim..


    P.......Çalıştırma ve park etmede kullanılır.

    R......Geri vites

    N......Boş

    D......Normal sürüş (İçerisinde tüm vitesleri barındırır)

    2......Düşük motor freni imkanı veren ayrıca yaklaşık 90 km hıza kadar çıkılabilen vites çok zorlanırsa D ye takmak gerekir..

    1......Güçlü motor freni imkanı veren ve vitesin 1. vitesin içinde kalmasını sağlayan vites......

    MMT, Easytronik,CVT .....vb... vitesler hakkında buna benzeer bir açıklama çok faydalı olacaktır...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aliyoni

    R ve N tamamda E ve M kullanımı hakkında daha ayrıntı rica etsem çok kızmazsınız umarım....

    M---- Manuel ama nereden vites değişikliği yapıyoruz?


    E----Bildiğimiz otomatik vites gibi bir sürüş mü sağlıyor...?


    Çok soru soruyorum kusura bakmayın ama gerçekten şu vites konusunda bütün forumu inceledim ayrıntılı yazan birini bulamadım...

    Örnek kendi arabamdan vereyim..


    P.......Çalıştırma ve park etmede kullanılır.

    R......Geri vites

    N......Boş

    D......Normal sürüş (İçerisinde tüm vitesleri barındırır)

    2......Düşük motor freni imkanı veren ayrıca yaklaşık 90 km hıza kadar çıkılabilen vites çok zorlanırsa D ye takmak gerekir..

    1......Güçlü motor freni imkanı veren ve vitesin 1. vitesin içinde kalmasını sağlayan vites......

    MMT, Easytronik,CVT .....vb... vitesler hakkında buna benzeer bir açıklama çok faydalı olacaktır...





    M de vites geçişlerini yaris de vites kolundan, auris ve corolla da hem vites kolundan hemde direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan yapabiliyorsunuz.
    E ise klasik otomatikdeki D ye eşit.ama biraz detayları var.vites geçişlerinde ayağını gazdan cekme gibi.
    ama mmt ile klasik otomatik vites aynı değildir.




  • MMT nin o kadar abartılacak bir kusuru yok, yalnız klasik otomatikten geçtiğiniz için ilk zamanalarda biraz yadırgarsınız sonra (en geç 1 hafta) alıştınız mı MMT klasik otomatikten daha zevkli gelir, fazla yakmadığı için cebinize kalan paralar da artısı olur. Kaydırma denile olayda abartılacak bir şey değildir, maksimum ayağınızı frenden çekip gaza basma süresi kadardır çok dik olmaya yokuşlarda el freni kullanılmasını bile gerektirmez, ama dik yokuşlarda mutlaka el freni kullanmalısınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.