Şimdi Ara

TAMAMEN TÜRK YAPIMI OTOMOBİL NEDEN YOK? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
0
Favori
6.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • wallaha bizim burda bi arkadaş modifiye dukkanlar var kendileri body kıt yapıyorlar onlar bi araba yaptılar sedece motoru anadol o da Türk yani arabanın bütün kalııplerını kendilerini yaptı arabanın ismi böcek :))))
  • Arkadaşlar bizim yapdığımız sadece anadol var ama onunda motoru ford
  • arkadaslar herkes sallıor.. Yatırım yapmak için bir talep olması lazım.. ustelik yatırım masraflarının bir garantisi olması lazım..şimdi sen desen ben turk marka otomobil fabrikası kurucam tum parcalarını kendim yapıcam.. Hadi diyelim kredi alabildin, fabrikayı kurdun bandları yurtdısından getirttin.. işçilere ögrettin.. iyi kötü seri uretime gectin..Rekabet edebilmen için kaliteli yapmalısın insanların önyargısını kırmalısın.. dünyanın uydugu standartlar sertifikalar var hepsini aldıgını var sayıyorum..bu sefer yedek parca ve yan sanayi ortaya cıkıyor.. Tüm türkiyede bir servis agi kurmalısın vs vs..
    Bunlar ciddi bir yatırım demek.. Deger mi? Cok iyi hesaplanması gerekir... Eger böyle bir yatırım yapılacaksa buyuk markalarla yarısabilmelisin ....Opel wv honda gibi mesela.. bunlar cok zor.. biliosunuz mekanik araba yapmak kolaydır.. sizin anadol böcek dediğiniz arabalar tamamen mekanik elektronik hiç birşey yok.. şimdi arabayı öyle yapmıyorlar..bir bparcasını turkiyede yapsan bir kısmını ithal etmek zorundasın...suan gelişmiş ülkeler bunları kendi ülkelerinde uzun yıllar önce kurmuslar.. ve yerleşmiş... keşke bizde yapsaydık ve dünya markası olsaydık..
    Şimdi çok zor.. umarım bir gün o sevyeye geliriz...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: allroad

    arkadaslar herkes sallıor.. Yatırım yapmak için bir talep olması lazım.. ustelik yatırım masraflarının bir garantisi olması lazım..şimdi sen desen ben turk marka otomobil fabrikası kurucam tum parcalarını kendim yapıcam.. Hadi diyelim kredi alabildin, fabrikayı kurdun bandları yurtdısından getirttin.. işçilere ögrettin.. iyi kötü seri uretime gectin..Rekabet edebilmen için kaliteli yapmalısın insanların önyargısını kırmalısın.. dünyanın uydugu standartlar sertifikalar var hepsini aldıgını var sayıyorum..bu sefer yedek parca ve yan sanayi ortaya cıkıyor.. Tüm türkiyede bir servis agi kurmalısın vs vs..
    Bunlar ciddi bir yatırım demek.. Deger mi? Cok iyi hesaplanması gerekir... Eger böyle bir yatırım yapılacaksa buyuk markalarla yarısabilmelisin ....Opel wv honda gibi mesela.. bunlar cok zor.. biliosunuz mekanik araba yapmak kolaydır.. sizin anadol böcek dediğiniz arabalar tamamen mekanik elektronik hiç birşey yok.. şimdi arabayı öyle yapmıyorlar..bir bparcasını turkiyede yapsan bir kısmını ithal etmek zorundasın...suan gelişmiş ülkeler bunları kendi ülkelerinde uzun yıllar önce kurmuslar.. ve yerleşmiş... keşke bizde yapsaydık ve dünya markası olsaydık..
    Şimdi çok zor.. umarım bir gün o sevyeye geliriz...




    haklısın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MegaWolf

    Arkadaşlar bizim yapdığımız sadece anadol var ama onunda motoru ford

    malesef
  • Ya Globelleşen dünyada tek başına ne yapabilirsin kardeşim ????

    Tam olrakn hangi millet sırf kendi kendine bakıyor bakbize

    Salatalığı yapıyoruz atıyorum domatesi ithal ediyoruz

    Akıllı olun ya millet yani boing uçaklarını 52 ülkeden gelen parçalar ile yapıyor

    Şu anda dunyada hiç bir ülke kendi arabasını yapmıyor bakın

    Her firmanın başka yerlerde fabrikaları war

    Bizde toyota wede renault fabrikalrı war bunun araba bilgisi ile alakası yok

    Çok saçma bi topic olmuş

    Şu zamanda evinden çıkmaadn kim yaşıyor ???

    Kardeşim artık dünya bizim oyun alanımız öle ülkeler bazı kalmadı eskisi gibi
  • Ya adamın dediğiyle burada yorumlar alakasız olmuş, Pejo fransız, Mercedes Alman, Honda Japon bizde Türk araç niye yapmıyoruz diyor, elbette Abs yi cartı curtu Bosch tan Teybi blaupunktan alacaksın o başka ama aracın tasarımını herşeyini kendin yapacaksın ve dünyadaki herkes bundan Türk aracı diye bahsedecek , yukarıda yaptığınız yorumlar boş yani, yok boing 52 ülke de yapılıyormuş vs. Parça gelir o ayrı sorayım BOEING hangi ülkenin? Ferrari hangi ülkenin? İş bitmiştir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Ya Globelleşen dünyada tek başına ne yapabilirsin kardeşim ????

    Tam olrakn hangi millet sırf kendi kendine bakıyor bakbize

    Salatalığı yapıyoruz atıyorum domatesi ithal ediyoruz

    Akıllı olun ya millet yani boing uçaklarını 52 ülkeden gelen parçalar ile yapıyor

    Şu anda dunyada hiç bir ülke kendi arabasını yapmıyor bakın

    Her firmanın başka yerlerde fabrikaları war

    Bizde toyota wede renault fabrikalrı war bunun araba bilgisi ile alakası yok

    Çok saçma bi topic olmuş

    Şu zamanda evinden çıkmaadn kim yaşıyor ???

    Kardeşim artık dünya bizim oyun alanımız öle ülkeler bazı kalmadı eskisi gibi



    Destrekliyorum.


    Arkdaşlar Otomotiv ve Uçak Sanayindeki firmaların %80 ile projeler yapan bir firadayım, hepsinin neler yaptığını aşğı yukarı biliyorum.

    İlk olarak Türkiye bir otomobili yapabilecek en ala imkanlara sahip piyasadaki çoğu otomobilden iyi otomobil yapabiliriz istersek ancak iş otomobili yapmakla kalmıyor.

    Yukarıdaki bir arkadaşın değindiği gibi büyük bir bütçe büyük bir finansör gerekli. Bu para bulunsa bile iş yine bitmiyor, biz sadece Türkiye için araç yapamayız, 50-100 araç satmayla bu iş bitmezki, hadi aracı sattık, servisi ne olacak, avrupalı servis ağı kurulmamış bir aracı alır mı almaz. Cart curt...

    Farz edelim ki fabrikayı kurduk, nasıl baş edeceğiz yılların tecrübesi firmalarla, anında siler adamlar, hem teknik hem satış olarak. Firma ilk araçlarını yaptığında 3 arabanın 2 sinde mutlaka problem çıkacak, ee bunu gören avrupalı varya 7 sülalesine anlatır, almaz olaydım diye... 50 yıllık hyundai firması bile hala nerelerde.

    Ancak, farklı örneklerde yok değil, seat(yanılıyorsan affedin büyük bir ihtimalle seat'tı) önce fiat'ın fabrikası olarak kuruldu, sonra italyanları gönderdi bakın şimdi vw grubunda ve fiattan iyi araçlar yapıyor. Peki ya biz adamların (TOFAS) yapamayacağı iş yok aslında ama utanmaslar hala şahin üretecekler. Jan Naum bile durmadı. Neden? Yenilik yok, yeni ürün yok! Sienanın bile ön farını değiştirmişler, kışkırtıcı cazibe, italyan cazibesi diye satmaya çalışıyorlar.

    Kusura bakmayın ama otomobil pazarı rekabetin çok yoğun olduğu bir sektör. Bence ticari araç sektörüne yönelmeliyiz. Örneğin Temsa'da muazzam gelişmeler var, adamlar 11 ayda yeni araç tasarımı yapıyorlar. 3 saat öncede ürün geliştirme yöneticileriyle beraberdim, yeni bir araç projesi yapıyorlar ve olay olacak diyorlar. Bu konuda bir çok örnek var ülkemizde, Temsa , Otoyol, Otokar bunlardan bazıları, daha sayılacak bir çok avrupa menşeli firmada var ama avrupalı noktayı bile değiştirtmiyorki...

    Bu konu uzar gider ama son sözü Atam Söylesin!

    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ya adamın dediğiyle burada yorumlar alakasız olmuş, Pejo fransız, Mercedes Alman, Honda Japon bizde Türk araç niye yapmıyoruz diyor, elbette Abs yi cartı curtu Bosch tan Teybi blaupunktan alacaksın o başka

    ama aracın tasarımını herşeyini kendin yapacaksın

    ve dünyadaki herkes bundan Türk aracı diye bahsedecek

    yukarıda yaptığınız yorumlar boş yani, yok boing 52 ülke de yapılıyormuş vs. Parça gelir o ayrı sorayım BOEING hangi ülkenin? Ferrari hangi ülkenin? İş bitmiştir


    Sana bir soru sorim cevapla kaç araba firması tasarım ünitsinde İTALYAN kişiler haricinde adam çalıştırıyor

    Yeni MİNİ yi italyanlar tasarladı bu bir örnek belli başlı işler wardır kardeşim

    Motoru ya Almandan ya japondan yada ingilizden alırsın

    İtalyana çizdirirsin tasarlatırsın

    İçini fransız yapar ucuza yapıcaksan hyr mers BMW gibi bişiler istiyorsan içini ingilizler yapıcak

    Super sport yapıcaksan masartti gibi motoru italyan alıcaksın

    yürüyen aksaanların çoğunu monokok şeklinde karoser imal ediceksin yani çoğu arabanın karoseri AYNI ZATEN

    MONDEO = JAGUAR X TYPE bu arabalrınkorserleri aynı sende bunu kullanıcaksın yapıcaksan

    Bu arada sence türkler araab yapsa kim biner bu yatırmı kim karşılıyabilir

    Daha telekom doğru düzgün satılamazken kim araba yapabilir trde

    Ayrıca eskidende o taaa 1940 larde hitler kullandı Mercedes ile Auoto uniounu yani AUDİyi alman fedaileri die

    Kalmadı kardeşim bole işler





  • hangi firmadasınız acaba çok merak ettim pm den söyleybilir misiniz?
    Ayrıca meslek neydi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ya adamın dediğiyle burada yorumlar alakasız olmuş, Pejo fransız, Mercedes Alman, Honda Japon bizde Türk araç niye yapmıyoruz diyor, elbette Abs yi cartı curtu Bosch tan Teybi blaupunktan alacaksın o başka

    ama aracın tasarımını herşeyini kendin yapacaksın

    ve dünyadaki herkes bundan Türk aracı diye bahsedecek

    yukarıda yaptığınız yorumlar boş yani, yok boing 52 ülke de yapılıyormuş vs. Parça gelir o ayrı sorayım BOEING hangi ülkenin? Ferrari hangi ülkenin? İş bitmiştir


    Sana bir soru sorim cevapla kaç araba firması tasarım ünitsinde İTALYAN kişiler haricinde adam çalıştırıyor

    Yeni MİNİ yi italyanlar tasarladı bu bir örnek belli başlı işler wardır kardeşim

    Motoru ya Almandan ya japondan yada ingilizden alırsın

    İtalyana çizdirirsin tasarlatırsın

    İçini fransız yapar ucuza yapıcaksan hyr mers BMW gibi bişiler istiyorsan içini ingilizler yapıcak

    Super sport yapıcaksan masartti gibi motoru italyan alıcaksın

    yürüyen aksaanların çoğunu monokok şeklinde karoser imal ediceksin yani çoğu arabanın karoseri AYNI ZATEN

    MONDEO = JAGUAR X TYPE bu arabalrınkorserleri aynı sende bunu kullanıcaksın yapıcaksan

    Bu arada sence türkler araab yapsa kim biner bu yatırmı kim karşılıyabilir

    Daha telekom doğru düzgün satılamazken kim araba yapabilir trde

    Ayrıca eskidende o taaa 1940 larde hitler kullandı Mercedes ile Auoto uniounu yani AUDİyi alman fedaileri die

    Kalmadı kardeşim bole işler



    Ford Türk çalıştırıyor
    Mercedes Türk çalıştırıyor
    Ayrıca Koreli bir tasarımcı var acayip ünlü hangi aracı tasarlamıştı unuttum şimdi, yani İtalyan tasarımcı bir tabu değil, Mercedesin araçlarını yıllardır tasarlayan adam Alman , öyle bişi yok.
    Bir baba adam var italyan o da Guigiaro en iyisi o ...
    Türkler herşeyi yapabilecek kadar yeterli.
    Araç yapabilirler, Tofaş Fiattan çok rahat ayrılabilir , ama yukarıda dedikleri nedenlerden dolayı çok riskli iş , buna Sabancı Koç girmez, ha bak bana şans yaver giderse parayı vurursam ben gireceğim söz
    Neler yapabileceğimi gör
    HOCAM BİZİM OKULDAKİ HOCALAR HELİKOPTER YAPIYOR ARABAMI YAPAMAYACAK
    Ya tamirciler bile araba yapıyor, bir oto ustası Türk araba tasarladı , VW e sattı model de VW touran mı ne şu MPV tarzı bir aracı var aile aracı VW nin direk Türkün tasarladığı birşey sadece VW amblemi var isim hakkını satmış araba yapmak zor bi iş değil




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ya adamın dediğiyle burada yorumlar alakasız olmuş, Pejo fransız, Mercedes Alman, Honda Japon bizde Türk araç niye yapmıyoruz diyor, elbette Abs yi cartı curtu Bosch tan Teybi blaupunktan alacaksın o başka

    ama aracın tasarımını herşeyini kendin yapacaksın

    ve dünyadaki herkes bundan Türk aracı diye bahsedecek

    yukarıda yaptığınız yorumlar boş yani, yok boing 52 ülke de yapılıyormuş vs. Parça gelir o ayrı sorayım BOEING hangi ülkenin? Ferrari hangi ülkenin? İş bitmiştir


    Sana bir soru sorim cevapla kaç araba firması tasarım ünitsinde İTALYAN kişiler haricinde adam çalıştırıyor

    Yeni MİNİ yi italyanlar tasarladı bu bir örnek belli başlı işler wardır kardeşim

    Motoru ya Almandan ya japondan yada ingilizden alırsın

    İtalyana çizdirirsin tasarlatırsın

    İçini fransız yapar ucuza yapıcaksan hyr mers BMW gibi bişiler istiyorsan içini ingilizler yapıcak

    Super sport yapıcaksan masartti gibi motoru italyan alıcaksın

    yürüyen aksaanların çoğunu monokok şeklinde karoser imal ediceksin yani çoğu arabanın karoseri AYNI ZATEN

    MONDEO = JAGUAR X TYPE bu arabalrınkorserleri aynı sende bunu kullanıcaksın yapıcaksan

    Bu arada sence türkler araab yapsa kim biner bu yatırmı kim karşılıyabilir

    Daha telekom doğru düzgün satılamazken kim araba yapabilir trde

    Ayrıca eskidende o taaa 1940 larde hitler kullandı Mercedes ile Auoto uniounu yani AUDİyi alman fedaileri die

    Kalmadı kardeşim bole işler



    Ford Türk çalıştırıyor
    Mercedes Türk çalıştırıyor
    Ayrıca Koreli bir tasarımcı var acayip ünlü hangi aracı tasarlamıştı unuttum şimdi, yani İtalyan tasarımcı bir tabu değil, Mercedesin araçlarını yıllardır tasarlayan adam Alman , öyle bişi yok.
    Bir baba adam var italyan o da Guigiaro en iyisi o ...
    Türkler herşeyi yapabilecek kadar yeterli.
    Araç yapabilirler, Tofaş Fiattan çok rahat ayrılabilir , ama yukarıda dedikleri nedenlerden dolayı çok riskli iş , buna Sabancı Koç girmez, ha bak bana şans yaver giderse parayı vurursam ben gireceğim söz
    Neler yapabileceğimi gör
    HOCAM BİZİM OKULDAKİ HOCALAR HELİKOPTER YAPIYOR ARABAMI YAPAMAYACAK
    Ya tamirciler bile araba yapıyor, bir oto ustası Türk araba tasarladı , VW e sattı model de VW touran mı ne şu MPV tarzı bir aracı var aile aracı VW nin direk Türkün tasarladığı birşey sadece VW amblemi var isim hakkını satmış araba yapmak zor bi iş değil


    KArdeşim walla yani sana bişi solim istisnalar olur ben orda genelleme yaptım

    türkiyede devlet tuşa bassa biz uçakta yaaprız arabda yaparız sorun yok ama

    Parada yok olsa bile teklonojimiz yok yani yapıcağımız araba montajdan farklı bişi olmaz

    Son olrak İTÜ de yapılan helikopter türbin motorlu ise öperim ama içten yanmalı bir helikopter ise bişi ifade etmez benim için

    Son olrak Bu VW hadisesini ben bu Touran aile soy adları bunlar tamirhane açmış wede patent almışlar die biliyorum yani tasarım yok

    Bunların dükkanının adı touranmış fln die biliyorum ama yanılıyor olabilirim ama adamın tipindede araab tasarlıcak tip yoktu yani




  • arkadaşlar daha önce yüzde yüz türk otomobili yapıldı.fakat bazı siyasi sorunlar oldu.araba basın mensubları önünde çalışmadı.çünkü benzini yoktu.itü lü mühendislerin çalışmalarıyla yapılmıştı.hatta şuan yasaklı bir siyasetçide o gruptaydı.aslında yine yapılır ama biz onunla uğraşacağımıza başka konularla uğraşıyoruz.neyse forumun kurallarına uyayım ve siyasi konuşmayayım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tüberkül

    arkadaşlar daha önce yüzde yüz türk otomobili yapıldı.fakat bazı siyasi sorunlar oldu.araba basın mensubları önünde çalışmadı.çünkü benzini yoktu.itü lü mühendislerin çalışmalarıyla yapılmıştı.hatta şuan yasaklı bir siyasetçide o gruptaydı.aslında yine yapılır ama biz onunla uğraşacağımıza başka konularla uğraşıyoruz.neyse forumun kurallarına uyayım ve siyasi konuşmayayım.


    o 1950'lerdeydi, eskişehirde 3 adet üretilmişti, uygun imkanlar verilirse öyle bir otomobil günümüz şartlarında çook kolay üretilir.. ama farkındamınsız bilmiyrum drahte burda o kadar demiş global bir iş bu artık, %100 türk yapamazsın, motor desen, tasarım desen, kokpit desen, foknksiyonellik desen.. Hem türkiyede hangi okuldan mezun adam otomobil mühendisi olabilir şu an? Hacettepe'nin yeni bölümünü saymazsak?... endüstriyel tasarım okusan otomobil tasarımcısı olana kadar çok kasman lazım, bkz: ben




  • Olması gereken çok büyük bir eksik bencede.......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: goldberg


    quote:

    Orjinalden alıntı: tüberkül

    arkadaşlar daha önce yüzde yüz türk otomobili yapıldı.fakat bazı siyasi sorunlar oldu.araba basın mensubları önünde çalışmadı.çünkü benzini yoktu.itü lü mühendislerin çalışmalarıyla yapılmıştı.hatta şuan yasaklı bir siyasetçide o gruptaydı.aslında yine yapılır ama biz onunla uğraşacağımıza başka konularla uğraşıyoruz.neyse forumun kurallarına uyayım ve siyasi konuşmayayım.


    o 1950'lerdeydi, eskişehirde 3 adet üretilmişti, uygun imkanlar verilirse öyle bir otomobil günümüz şartlarında çook kolay üretilir.. ama farkındamınsız bilmiyrum drahte burda o kadar demiş global bir iş bu artık, %100 türk yapamazsın, motor desen, tasarım desen, kokpit desen, foknksiyonellik desen.. Hem türkiyede hangi okuldan mezun adam otomobil mühendisi olabilir şu an? Hacettepe'nin yeni bölümünü saymazsak?... endüstriyel tasarım okusan otomobil tasarımcısı olana kadar çok kasman lazım, bkz: ben

    Otomotiv mühendisleri, Makine Müh. nin Otomotiv bölümünden mezun olanlara verilen isimdir.
    Bizim okulda böyle bir geyik vardı işte otomotiv mühendisliği açılacak diye, ama sonuçta gene de makine mühendisliği daha gözde olur otomotiv firmaları için, çünkü bu devirde bütün bilim dallarının sentezi söz konusu, spesifik bölümler eski Komunist Rusya rejiminde kaldı yok ekonomi üniversitesi bilmemne üniversitesi, bilimde ortak çalışma esastır, ben de kısmetse makinede mezun olunca otomotiv sektöründe çalışmak sitoyurm. Zaten bugün Tofaş ın yönetim binasında bile yöneticlier hep Makine mühendisi, bizim işletme müh. arkadaş diyodu kafayı yicem hepsi mak. müh. ekmeğimizi çalıosunuz diodu Onun dölümü süper ayrı bişdie yani ülkede nitelikli Otomotiv mühendisi çok hocam ...
    Ya yukarıda arkadaşın dediği gibi Tofaş satsa Fiatı , kendisi Tofaş adıyla Fiattan kaliteli araç üretmezse buraya yazıyorum.
    Deli Arge var tofaşta, bütün yerli üreticiler artı PSA group un Tofaşla anlaşması var, ortak araç geliştirme çalışmaları var, yurtdışındaki markalar Bursa da Arge de ürün geliştiriyor, Türk mühendisi dünya çapında kalitelidir abi...
    Bizim üniversiteleri eleştiriyorlar yok dünyada ilk 500 e giremiyor muş, neye göre giremiyor muş?
    Hacettepe Tıp dünyada 1 numara, Odtü makine dünyada en zor 3. bölüm gibi bişi...
    İtü Abet, yani ABD de bağımsız kuruluşun denkliğini sallaya sallaya aldı, bir çok fakültesi Top Class denklik aldı, ben diyordum zaten, biz onlardan denklik alıyoruz da , gelsin onlar bizden denklik alsın, onların en baba üniversitelerinden aşağı kalır yanımız yok, çoğu hocamız oralarda kürsü sahibi MIT de falan çalışıp gelen hocalar var. İktidar üniversiteyle kavga edeceğine biraz ödenek verse neler neler çıkar, bence çok bile bilim yapılıyor okullarda para yokki ne yapacaklar. ALlahtan bizim mezunlar yardım yapıyorda okulun durumu iyi ,ya Anadoludaki üniler ne yapacak?




  • [Deleted by Admins]
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 4mula1

    bence amaç made in turkey olması yanı tasarım yada vs.nin önemi yok amaç yerli otomobil yaparak iç ve dış piyasalara sürmek ve yani tr. tanıtımı .

    +111111111111

    Abi diyecekler ki mesela Türk Fırtınası, veya Gökler hakimi , Türkler Avrupayı fethediyorlar , abi bir markamız olsun da şöyle flaş, böyle başlıklar atsınlar dergilerde gazetelerde ben bunu istiyorum
    Bak Opel Gm nin ama herkes Alman diyor sonuçta Amerikalılar kazanıyor daha çok ama Alman otosu diyoruz bizdede olsa babalar gibi, mesela Megane2 sedanda Türk mühendisler rol almış tasarımda , ama Fransız arabası, Focusun yakıt pompasına vs, bir sürü şeyine Türk mühendisler patentli geliştirmeler yapıyor duyuyorum ,onalr bütün dünyada uygulanıyor mesela ama Türk zekasıyla ABD li kazanıyor ... Şu anda bu güce bir TOFAŞ sahip Türkiyede ama adamalrın amacı para kazanmak öyle bir riske girer mi? Herkes de sizin gibi heyecan vatan sevgisi , bu tarz amaçlar yokki...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    Hacettepe Tıp dünyada 1 numara, Odtü makine dünyada en zor 3. bölüm

    neye göre....ve kanıtı....
  • c
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    quote:

    Orjinalden alıntı: 4mula1

    bence amaç made in turkey olması yanı tasarım yada vs.nin önemi yok amaç yerli otomobil yaparak iç ve dış piyasalara sürmek ve yani tr. tanıtımı .

    +111111111111

    Abi diyecekler ki mesela Türk Fırtınası, veya Gökler hakimi , Türkler Avrupayı fethediyorlar , abi bir markamız olsun da şöyle flaş, böyle başlıklar atsınlar dergilerde gazetelerde ben bunu istiyorum
    Bak Opel Gm nin ama herkes Alman diyor sonuçta Amerikalılar kazanıyor daha çok ama Alman otosu diyoruz bizdede olsa babalar gibi, mesela Megane2 sedanda Türk mühendisler rol almış tasarımda , ama Fransız arabası, Focusun yakıt pompasına vs, bir sürü şeyine Türk mühendisler patentli geliştirmeler yapıyor duyuyorum ,onalr bütün dünyada uygulanıyor mesela ama Türk zekasıyla ABD li kazanıyor ... Şu anda bu güce bir TOFAŞ sahip Türkiyede ama adamalrın amacı para kazanmak öyle bir riske girer mi? Herkes de sizin gibi heyecan vatan sevgisi , bu tarz amaçlar yokki...
    Şunu inceler misin. www.anadolstc16.com




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.