Şimdi Ara

Tanker ile Çarpışan Araç (Kocaeli) - Güvenlik Kamerası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
2.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kocaeli'nin Karamürsel ilçesinde Ahmet Aydın (42) idaresindeki tankerin ışıklı kavşakta "U" dönüşü yapan hafif ticari araca çarpması sonucu; sürücü Ayşegül Yılmaz (24) ile aynı araçta bulunan Miray Kesici (20) yaşamını yitirdi. Ağır yaralanan Feyza Gökgün (20) ise ambulansla kaldırıldığı Karamürsel Devlet Hastanesine yapılan tüm müdahelelere rağmen kurtarılamadı...

    Tanker sürücüsü, ifadesi alınmak üzere polis merkezine götürülürken kaza anı çevredeki bir işyerinin güvenlik kamerasına yansıdı...



    Tanker ile Çarpışan Araç (Kocaeli) - Güvenlik Kamerası

    Tanker ile Çarpışan Araç (Kocaeli) - Güvenlik Kamerası

    demokrat kocaeli
    İşte 3 kişinin öldüğü kaza anı!
    https://demokratkocaeli.com/haber/13053305/iste-3-kisinin-oldugu-kaza-ani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi websosyal -- 16 Aralık 2022; 2:18:35 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yeterli eğitimi almamış, yeterli tecrübe edinmemiş, trafiği okuma becerisi gelişmemiş insanların neden olduğu ölümlü kaza...


    Hatanın en büyüğünü panelvan araç sürücüsü yapmış ve kendisi ile birlikte iki arkadaşının daha ölümüne neden olmuş.


    Panelvan sürücüsü sağ şeritte kendisine yeşil yanmasına rağmen arkasındaki araçlar açısından da tehlike oluşturacak şekilde yavaşlamış, fasılalı yeşilden sarıya döndüğünde sağ şeritten sola dönüşe başlamış. Halbuki sola dönüş yapacaksa uygun mesafeden en soldaki dönüş şeridine geçmesi ve ışıklı oku takip etmesi gerekirdi.Bu kavşakta sola dönüşler için karşılıklı düz gidişler kırmızı faza geçtiğinde, sola dönüş lambaları yeşil faza geçer. (U dönüşü yasak)

    Panelvan araç sola dönüşe başladığında karşı istikamete de sarı yanmıştı ve an itibarıyla tır hızlı geldiği için durmak gibi bir düşüncesi olmamış.


    Tırın geldiği istikametten 150 metre ileride hız sınırı bölgesi levhası bulunduğundan bu bölgede kamyonlar için hız sınırı 50 ile sınırlandırılmış.Haliyle tır buna uymamış, (geliş hızından belli) -artı- kavşaklara yaklaşırken hızını azaltmama (52/1-a) suçunu da işlediğinden tır sürücüsü de bu ölümlü kazada kusurludur.


    Her iki sürücü de kusurlu olduğundan tır sürücüsü taksirle ölüme neden olmaktan yargılanır.


    Kaza mahallinden 150 metre geride "Hız sınırı bölgesi tabelası"


    https://www.google.com.tr/maps/@40.7020812,29.6766242,3a,75y,252.75h,90.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sttZXUUmUsVmw9PrGuNZjfw!2e0!7i16384!8i8192




    Panelvan aracın bulunduğu ve dönüşe geçtiği istikamet



    https://www.google.com.tr/maps/@40.7020812,29.6766242,3a,53.5y,264.98h,89.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sttZXUUmUsVmw9PrGuNZjfw!2e0!7i16384!8i8192


    edit:kamyon/tır ifadesi ve hız sınırı/koridoru düzeltmesi...

    mehmet serdar k.

    sizin memur olmanız, hukuk fakültesini bitirmeniz bilmem kaç tane dil bilmeniz size insanlara tepeden bakma aşağılama hakkı vermez

    o kadar itici bir üslupunuz varki insanın size ve yaşınıza saygı duyması imkansız

    geçmiş konulara baktım sizde zaman zaman hız ihlali yapmışsınız kime ne anlatıyorsunuz ?

    20 sene derken neyi kast ettiğiniz belli bende muhalifim ama siz gibi insanlar varken muhalefet iktidar olamaz

    halka tepeden bakmaktan bir an önce vazgeçin kibir iyi bir şey değildir

    size tavsiyem ekşi sözlükte takılın orada sizin kafada insan çok
  • Tır sürücüsü video kayıtları olduğu için şanslı görüntü kaydı olmasa sıkıntı çekme ihtimali vardı ama olay apaçık belli öyle bir dönüş yok yani intihardan farksız. Ticarideki yolcular için üzüldüm sadece...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O aracın şoförü belki sağlığında böyle bir kaza görüntüsü izlese, yok artık derdi. Allah rahmet eylesin.

    Hepimizin trafikte nutkunun tutulduğu anlar olabilme ihtimali var. Allah korusun, ne diyim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah rahmet eylesin … Aceleye gerek yok trafikte …

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeterli eğitimi almamış, yeterli tecrübe edinmemiş, trafiği okuma becerisi gelişmemiş insanların neden olduğu ölümlü kaza...


    Hatanın en büyüğünü panelvan araç sürücüsü yapmış ve kendisi ile birlikte iki arkadaşının daha ölümüne neden olmuş.


    Panelvan sürücüsü sağ şeritte kendisine yeşil yanmasına rağmen arkasındaki araçlar açısından da tehlike oluşturacak şekilde yavaşlamış, fasılalı yeşilden sarıya döndüğünde sağ şeritten sola dönüşe başlamış. Halbuki sola dönüş yapacaksa uygun mesafeden en soldaki dönüş şeridine geçmesi ve ışıklı oku takip etmesi gerekirdi.Bu kavşakta sola dönüşler için karşılıklı düz gidişler kırmızı faza geçtiğinde, sola dönüş lambaları yeşil faza geçer. (U dönüşü yasak)

    Panelvan araç sola dönüşe başladığında karşı istikamete de sarı yanmıştı ve an itibarıyla tır hızlı geldiği için durmak gibi bir düşüncesi olmamış.


    Tırın geldiği istikametten 150 metre ileride hız sınırı bölgesi levhası bulunduğundan bu bölgede kamyonlar için hız sınırı 50 ile sınırlandırılmış.Haliyle tır buna uymamış, (geliş hızından belli) -artı- kavşaklara yaklaşırken hızını azaltmama (52/1-a) suçunu da işlediğinden tır sürücüsü de bu ölümlü kazada kusurludur.


    Her iki sürücü de kusurlu olduğundan tır sürücüsü taksirle ölüme neden olmaktan yargılanır.


    Kaza mahallinden 150 metre geride "Hız sınırı bölgesi tabelası"


    https://www.google.com.tr/maps/@40.7020812,29.6766242,3a,75y,252.75h,90.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sttZXUUmUsVmw9PrGuNZjfw!2e0!7i16384!8i8192


    Tanker ile Çarpışan Araç (Kocaeli) - Güvenlik Kamerası



    Panelvan aracın bulunduğu ve dönüşe geçtiği istikamet


    Tanker ile Çarpışan Araç (Kocaeli) - Güvenlik Kamerası


    https://www.google.com.tr/maps/@40.7020812,29.6766242,3a,53.5y,264.98h,89.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sttZXUUmUsVmw9PrGuNZjfw!2e0!7i16384!8i8192


    edit:kamyon/tır ifadesi ve hız sınırı/koridoru düzeltmesi...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadobay -- 16 Aralık 2022; 20:43:21 >




  • Storm Raider kullanıcısına yanıt

    Video kaydı tır sürücüsünün bu kazada kusursuz olduğunu ispatlamaz.

    Her iki sürücü de kusurlu.

    O bölge hız sınırı bölgesi ve kamyon/tır tarzı ağır vasıtalar için 50 km/s hız sınırlaması var.Tırın gelişinden hem hızlı olduğu hem de kavşaklara yaklaşırken hızını azaltmadığı ortada...

  • Kusurun büyük yönü ticaride bilirkişi heyeti kaç verir bilmem ama bence %80 ticaride, kamyon şöförü kendi lehine olan durumları ispatlamakta zorlanmaz. Olay çok açık gözüküyor başka türlü kayıt olmayınca tanıkların olur olmadık şeylerin anlattığını hep görüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu nasıl bir zihniyettir.


    Hız sınırının ağır taşıtlar için 50 olduğu bir yerde o tanker en az 100 ile gidiyordu.


    Bize öğretilmeyen bir kural daha var. Sarı yandığında frene basılması. Oysaki biz milletçe sarıyı görünce frene değil gaza basıyoruz. Eğer o tanker 50 ile gidip kurallara uysaydı hafif ticari aracın yapmış olduğu hata tolere edilirdi. Kaza gerçekleşse dahi düşük süratle olduğundan ölümlü bir sonuç olmazdı. Bu nedenlerle bence asıl büyük kusurlu ağır vasıta şoförünündür.


    Son husus tanker, hafif ticariye vurduğu esnada kendi şeridine kırmızı yanıyordu. Yani kırmızıda geçerek o kazayı yaptı. Hem sürat limitlerine uymadı, hem de kırmızıda geçti. Bundan daha ötesi yok. %100 tanker suçludur. Bunun aksini iddia edenin ehliyeti elinden alınmalıdır.


    Tanker sürücüsünü aklamaya çalışanlar; Umarım yolda böyle bir trafik canavarına denk gelirsiniz.





  • Ozellikle acemi şoförlere tavsiye Mobese kaza goruntulerinin hepsini izlesinler. Kazalar nasil oluyo hangi hatalar yapiliyo ögrensinler


    Birde en sağ seritten böyle en sola dönüş icin atlanilmaz. Sinyalini en az 100 mt geriden verirsin En sol seride gecersin karsidan gelenide görürsün dönüsünü yaparsin rahatca. Diger turlu tir carpmazsa arkadan solundan gelen arac carpar sen dönerken sol kapilardan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 17 Aralık 2022; 15:3:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    Tır sürücüsünün %100 kusurlu olduğu iddianız yanlış.

    Kırmızı ışıkta geçmek asli kusurdur doğru .

    Birisine %100 kusurlu diyebilmeniz için asli kusur işlemiş ve diğer sürücünün kusursuz olması gerekir.

    Bu kavşaktaki ışık fazları (muhtemelen) düz gidenler için aynı fazda çalışıyor, sola dönüşler için de sıralı yeşil faza (düz gidenleri durdurup) geçiyor.

    Kaza videosunu tekrar incelerseniz sola dönüş lambası kırmızıda görünüyor. Hal böyle iken tır sürücüsü kırmızıda durmadığından, panelvan sürücüsü de ışıklı ok kırmızıda iken yeşili beklemeden geçtiği için her ikisi de asli kusurludur ve pay edilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadobay -- 17 Aralık 2022; 13:48:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yüzden sürücüsü kadın olan arabaya binmiyorum


    Allah rahmet eylesin ama böyle bir yola çıkış şekli yok


    Kadınlarda ehliyet alsın ama 1 değilde 5 kez sınav yapılsın eğitimi ona göre verilsin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    tanker en az 100 ile gitse o mesafede duramaz

    farkettiyseniz çarpmadan sonra tanker şöförü fren yapmıyor araç süzülüyor kısa mesafe sonrası duruyor


    tanker sarı yada kırmızı yandığını bilmiyoruz bu sizin fikriniz

    ticari net hatalı yasak yerden u dönüşü yapıyorsun akan trafiğin içine o şekilde girmek intihardır


    tanker şöförünün hatası varmı bence var selektör yapana kadar frene erken basabilirdi


    aracı sağa kırıp belki ticari aracın sağ arka tampondan vurabilirdi tabi bunlar anlık şeyler


    hem yükünün ne olduğunu bilmiyoruz belki asit taşıyordu aracı yatırsa katliam olucaktı o zaman farklı konuşurduk


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    En az 100 ile giden tanker öyle duramaz hocam, çarptığı araca da bu kadar hasar vermez, tabiri caizse içinden geçerdi Fiorinonun.


    Vefat edenlere Allah rahmet eylesin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karşı tarafa (tankerin geldiği yö) kırmızı yandığı kesin mi? çünkü o istikamette sola dönmek için bekleyen bir araç var sanki. belki ticarinin geldiği istikamet kırmızıya dönünce orası dönüş için yeşil yanacak ve ileriye devam edenlere de yeşilde kalmaya devam edecekti....şimdi bir daha dikkatli baktım, o araç kaza olduktan sonra döndü sola yani büyük ihtimalle tankere yeşil yanıyordu...

    Eğer tankere de kırmızı yandıysa bence her ikisi de suçlu. Tanker hız sınırına uymadığından ve kırmızıda geçmekten, ticari de kırmızıda geçmek, yasak u dönüşü yapmak, vs vs... Allah rahmet etsin ölenlere.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 17 Aralık 2022; 15:42:9 >
  • Büyük arabalardan uzak durmak en iyisi temkinli olmak lazım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hala trafik ışıklandırılmasını anlamamış, cebinde ehliyet taşıyan, bilgisizliği nedeniyle bizleri öldürme potansiyeline sahip kişilere burada trafik dersi vermek istemiyorum.


    O tip bir kavşakta kırmızı ışık her iki yöne eş zamanlı yanar. Kameraya yakın olan şeritte kırmızı yandığı anda, bilin ki karşı şeritte de kırmızı yanıyordur. Yani tanker kırmızı yandıktan 2 hatta 3 saniye sonra geçiş yapıyor. Videoyu tam olarak izlerseniz büyük bir hızla gelirken önündeki arabaya selektör yapıyor. Bak sarı yandı, gazla bende gaza abandım, kırmızı mırmızı tanımam geçeceğim diyor.


    Hızının düşük olduğunu düşünenler için ise şöyle izah edeyim. Hafif ticariye önden veya arkadan değil direk yandan neredeyse 90 derecelik tam burun tam yan açısıyla çarpıyor. Tanker %99.99 boş. Zaten dolu olsa bu hızlara çıkmaz diye düşünüyorum. Kaza gerçekleştiği anda frene abanmış olmalı. Çünkü kim olursa olsun refleksif olarak bu hareketi yapar. Ondan sonraki ileri hareketinin amacı ilkel beynimiz amigdalanın yönlendirmesiyle kaza alanından kaçmak. Ancak mantığı hakim gelip biraz ileride sağa çekiyor.


    Hafif ticari araç sürücüsü bulunduğu alan itibariyle ışıkları görmüyor. Ancak kendi şeridinin durduğunu görerek karşı şeride kırmızı yandığını biliyor. Bu kapsamda, şu anda hangi amaçla olduğunu bilmediğimiz bir nedenle sola dönmek istiyor. Yine söylüyorum. Tanker hız sınırına uysaydı, kırmızıda geçmeseydi bu kaza yaşanmazdı. Yani iki kural ihlali yapmıştır. Hız sınırına uysaydı bu kaza yaşansa bile ölümlü bir sonucu olmazdı. Burada tanker şoförü taksirle ölüme sebebiyet vermekten değil, taammüden cinayetle yargılanmalıdır.


    @lojistisyen

    @CapriceClassic

    @cnyttt

    @kadobay





  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    En sonda tanker sürücüsü cinayetle yargılanmalı diyince kahkaha attım Tanker ile Çarpışan Araç (Kocaeli) - Güvenlik Kamerası 


    O fiorinonun sücürüsü hayatta olsa ve tanker sürücü dava açsa Fiorino sürücüsünün ceza alacağını biliyorsun değil mi ?

    Şu videoyu izleyip Tanker sürücü cinayetle yargılanmalı diyen insanlar neyin kafasını yaşıyor anlamak güç.


    İyi ki hakim ya da savcı değilsiniz. Adam tankerin %99 boş olduğunu bile anladı ya. Dolu olsa o hıza çıkamazmış. Hızı çok fazlaymış.


    vay bee


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tanker %99 kirmizda geciyor, yani kirmizi yandiktan kisa sure sonra geciyor. onundeki bile sarida gecmis bence.

    ayrica hizli oldugu belli, hiz siniri 55 diyip kavsakta yavaslama zorunlulugunu da koyarsak bu hizdan fazla oldugu belli.

    sonuc olarak bir asli bir de tali kusuru var, fiorino da ise bir asli kusur kesin var, talilerden emin degilim.

    tanker surucusu acisindan dusunursek en iyi ihtimalle %50 kusurlu cikar.

    kazaya neden olan kesinlikle fiorino ancak olume neden olan tanker ne yazik ki.

  • O araçta yan perde havayastıkları olsaydi vefat eden vatandaslar yarali olarak kurtulurdu belki de.

    Yandan gelen darbe sonucu kafalarini carptiklari icin vefat etmisler muhtemelen. Yoksa araçta o kadar ağır bir hasar yok.

    Allah rahmet eylesin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Yurtdışımdan 10 bin Euro'ya yani kazadaki Fiorino parasına XC-90 getirirdik serbest olsaydı.


    3 arkadaşımızda hayatını kaybetmezdi. Galericiler ve sıfır araç üreticileri bizi düdüklesin diye vatandaşımız güvensiz arabalarda ölüyor.


    70-80 bin liraya Avrupa'da ESP-ASR-ABS, yan ve perde hava yastıkları, ön koltuklarda ısıtma vs. olan Golf 5 getirirsin.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.