Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1816. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: optikzom
1 Kayıtlı Üye ve 8 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36.423
Cevap
941
Favori
2.400.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
83 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18141815181618171818
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt

    Soylediginiz tam olarak dogru degil. Bataryalardaki en onemli konulardan biri kg basina ne kadar enerji verdikleridir.


    Typical LFP battery pack energy density 130-150Wh/kg. NMC is 160-190Wh/kg. So weight difference really depends on specific design, C-rating (higer C-rating usually leads to lower energy density) etc, but 50-100kg weight difference is a good ball-pack figure.


    LFP bataryalar ortalama olarak 140 Wh/kg enerji saglarken NMC bataryalar 175 Wh/kg enerji sagliyorlar. Bu cok kucuk bir fark gibi gorunebilir ama soyle kucuk bir hesap yapalim. SR da 55 KWh lik LFP batarya var bunun toplam agirligi 55.000 / 140 = 392,85 kg eder

    LR de ise 88 Kwh batarya var bunun toplam agirligi 88.000 / 175 = 502,85 kg eder bunu LFP batarya ile saglamaya calissaydik 88.000 / 140 = 628,57 kg lik yani fazladan 126 kg lik bir agirligi tasimak zorunda kalacaktik. Bu da daha fazla enerji harcamamiza yol acardi. @Max_Kolesne nin dedigi bir olcude dogru elbette ayni gucteki bataryayi LFP olarak NMC batarya nin oldugu yere sigdiramazsiniz.


    Tabi diger bir konuda maliyet.


    LiFePO4 battery combines lithium materials like lithium, cobalt, nickel, and graphite. The prices of materials like lithium cobalt oxide (LCO) are around $50 to $60 per kg, lithium iron phosphate (LFP) costs around $15 to $20 per kg, and lithium nickel manganese cobalt oxide (NMC) costs $25 to $35 per kg


    Ucuz araclarda LFP gormemizin nedeni ortalama olarak kg basina 12,5 $ daha ucuz olmalari.

    SR da LFP yerine NMC kullanilsaydi fiyat ne kadar artardi:

    LFP yi hesaplamistik 393 kg X 17,5 $ = 6877,5 $

    NMC olsaydi 55.000 / 175 = 314,28 kg X 30 $ = 9428,4 $

    9428,4 - 6877,5 = 2550,9 $ arac basina daha az maliyet





  • Konuya şunu atmaya gelmiştim arada kaynadı :) bizim bu seneki 7 koltuk dönemimiz başladı. Avrupa’ya da getirdiler, belki Türkiye için de seçenek olur. Kısa boylu yetişkinler ve çocuklar için geçici kullanımda ideal.


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023
  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt
    LFP pillerin enerji yoğunluğu NMC pillere göre düşük. Yani birim alanda daha az enerji saklayabiliyor. Bu sebeple daha büyük ve daha ağır oluyorlar.
  • x-rayted kullanıcısına yanıt

    Şu arabadaki en büyük saçmalık sürücünün önünde bir ekran olmaması bence.

  • Resurrectionn R kullanıcısına yanıt
    Aldığımdan beridir hiçbir zaman keşke ön ekranı olsaydı demedim...
    Sadelik bir zaman sonra zevke dönüşüyor diğer arabalara binince ne kadar boş tuş kullandıklarının farkına varıyorsun...
  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt
    Dostum kışın menzilim 200km'ye indi tesla bu pil ile devam ederse zor satar
    Rakipleri sürekli arttıra arttıra geliyor gelecek
    Bir yerde pes edip başka markaya muhakkak geçeriz diye düşünüyorum

    Teslanın en geniş aracı model y
    Hacim çok koysun şöyle 90-100kw batarya

    Arabayı şarj ede ede ömründen tüketiyoruz

    Ben aracımdan çok fazla memnunum ancak 200km gerçekten bu teknoloji ilerleme hızına bakınca artık geriden geliyor.

    455 diye alıyoruz dikkatli kullandığımız halde 200km zor görüyoruz
    Juniperde ilk yapılması gereken menzil artışı olmalı

    Juniperde olması gerekenler
    Menzil artışı (600-700km)
    Havalandırmalı soğutmalı koltuklar
    Lidar sensör
    Saçma sapan trimlerin çözümü
    Verimlilik
    Daha kaliteli iç ve dış tasarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emocan21 -- 8 Aralık 2024; 1:29:49 >
  • emocan21 kullanıcısına yanıt

    Hocam 100 kwh pilli arabası zaten var aslında, Model X. Yaklaşık 600 km menzilli LR RWD Model Y’si de var, o da Türkiye’ye gelmiyor maalesef. Yani aslında aradıklarınız olmayan şeyler değil; ancak, ülkedeki vergi şartlarıyla ve gümrük yasalarıyla birlikte maalesef buraya getirmiyorlar. Belki bir matrah güncellemesi sonrası LR RWD gelir ama




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 8 Aralık 2024; 1:31:10 >
  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt
    Batarya vergiye etki etmez diye biliyorum tesla isterse getirir

    İnşaAllah Juniper istediğimiz gibi olur demekten başka çare yok sanki
    Ben sabırsızlıkla bekliyorum crypto yükseliyor şimdiden parayı hazırladım bile
  • Aracın soğutması ve ısıtmasını merak edenler olabilir

    1 kilodan fazla gaz koymuşlar
    Bu soğuklarda bile 27°C en düşük fan ayarında (1) içinde terliyor herkes

    Araç bildiğin kar kış aracı (ama sıcağı seviyor)
    Araç batarya verimliliği nedeniyle sıcağı çok seven bir araç

    Yazın ise cam tavan biraz durumu güçleştiriyor ama kliması fazlasıyla yeterli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emocan21 -- 8 Aralık 2024; 1:44:25 >
  • Gukidoki G kullanıcısına yanıt

    Rica ederim, isterseniz Tesla servisi parça değişimini yapıyor diye biliyorum.

  • nobre19 kullanıcısına yanıt

    Direksiyonu tam sağ ve ya tam sola çevirdikten sonra ön süspansiyon koduna bakabilirsiniz. Eğer önlerin parça kodları farklı ise o zaman arkalarda farkı olacaktır. Bende yurtdışı forumlardan baktım.

  • emocan21 kullanıcısına yanıt

    Pil etki etmiyor da araç maliyeti ediyor. LR RWD'nin Euro fiyatını TL'ye çevirince matrahın şimdilik ciddi miktarda üstünde kalıyor. SR RWD bile %40'a girmeye yakın

  • emocan21 kullanıcısına yanıt

    Hangi hizda kullaniyorsunuz araci 200 km ye dusuyor?

    Tesla nin zaten yuksek kapasiteli bataryaya sahip modelleri var Model Y LR/Perf ama onun da maliyeti var. Biri 55 iken digeri 88.

    455 diye alıyoruz dikkatli kullandığımız halde 200km zor görüyoruz demissiniz ortalama tuketiminiz nedir?


    600-700 km menzilli arac yapabilir ama onu 2m ye alamazsiniz 3,5-4m ye alabilirsiniz

  • emocan21 kullanıcısına yanıt

    Vergiye etki eden maliyettir batarya/dosemeler/lastikler diye bir ayrim yok. Siz arabanin maliyetini 1.5m (rakami salladim bunu guncel %10 lik vergi dilimi olarak dusunun) seviyesinde tutarsaniz %10 lik vergi dilimine girersiniz onu gectiginiz anda %40 lik vergi dilimine giriyorsunuz arabanin fiyati 1866 dan cikiyor 2.5m ye. Burada sorunu Tesla veya X araba markasinda goruyor olmaniz dogru degil. Ulkemizde 1 araba kendimize 1 bazen 2 hatta 3 araba da devletimize aliyoruz.

  • vs-fb kullanıcısına yanıt

    Yukarda acikladim ayrintili olarak :)

  • Son güncelleme ile otomatik park biraz daha hızlanmış geldi.

    Ek olarak Watch uygulaması, Tessie’ye göre daha stabil çalışıyor.
  • slyone S kullanıcısına yanıt
    Ee mercedes s500 lazım. Bir hükümet kolay olunmuyor.
  • emocan21 kullanıcısına yanıt

    Nasıl becerdiniz onu yav. 27 kw ortalama enerji tüketimi demek bu. Ben her gün ön ısıtma ile halen 350 km'nin altına inmedim, Ha Antalya'dayım soguk sayilmaz ama iki haftadır yağmursuz gün yok o da tüketimi ciddi etkiler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 8 Aralık 2024; 20:31:11 >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Herhalde çok soğuk bir yerde sürekli tapagaz 140 KM/S gibi hızlarda kullanım olursa anca buralara düşer.

  • Her sabah çocuğu okula bırakırım
    Daha evdeyken çocuk klimayı, koltuk ısıtmayı ve direksiyon ısıtmayı açar...

    Ben her araca binmeden arabayı direksiyona kadar ısıtırım

    Yani nimet varken kullanmamak olmaz mantığındayım :)))
  • 
Sayfa: önceki 18141815181618171818
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.