Şimdi Ara

TEYP TAKARKEN SORUN?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
3.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese iyi forumlar. Aracımın teybini değiştirirken eski soket kablolarını falçata ile kestim keserken koku ve az duman geldi. İşlemleri yaparken akü bağlantısını kesmedim ve galiba kısa devre oldu. Bağlantıları yaptıktan sonra teyp çalışmadı. Aracım Peugeot 406 (2.0 SV 1996).
    Sigortasında sıkıntı olabilir mi?
    Sigorta kutusu nerededir?
    Ve araçtan gelen güç kabloları siyah ve kırmızı değil (mor-kahverengi-gri-turuncu-sarı) ben eskisinin bağlı oldu siyahı sarıya kırmızıyı mora bağladım ondan mıdır?
    Yardımcı olursanız fikirlerinizi alabilir miyim?



  • Hocam neye göre siyahı sarıya kırmızıyı mora bağladınız?Elinizde bir şema vb. var mıydı yoksa rastgele bir bağlantı mı yaptınız?

    Büyük ihtimal teyp sigortası atmıştır tam olarak nerede olduğunu bilmiyorum fakat torpido altında veya direksiyon altında oralarda bir yerdedir diye tahmin ediyorum.

    Yapacağınız iş ilk önce kontağa bağlı ve direkt olarak gelen +12v bulmak bunun için bir multimetreye ihtiyacınız var.10-15 tllik multimetreler işinize yarayacaktır.DC volt ölçme konumundayken kabloları ikişerli olarak deneyin kontak kapalı şekilde +12v gördüğünüz kabloyu ayırın sonra kontağı açıp +12v gördüğünüz kabloyu ayırın.

    Aracınızda 4 hoparlör veya 4 hoparlör için hazır çekilmiş tesisat mevcutsa geriye 8adet kablo kalmış olacaktır (direksiyondan kumanda kablosunu vb. saymıyorum) renkler örnek veriyorum gri-gri/siyah-mavi/mavi-siyah gibidir siyah yerine beyaz vb.de olabilir tek renk olanlar + ucu çift renk olanlar - uçtur.


    Hangi kablonun hangi hoparlöre ait olduğunu bulmak için multimetreyi ''buzzer'' konumuna alıp tek tek denemelisiniz hoparlörün girişlerinde ki kısmı birinin yardımıyla kablo aracılığı ile kısa devre yapın + ve -yi birbirine bağlayın (kabloyu sadece değdirse bile olur) örneğin siz gri/gri-siyah kabloya probları değdirirken yardımcınız tek tek hoparlörleri kısa devre yapacak bipppp sesi geldiğinde gri/gri-siyah kablo o hoparlöre aittir.Hoparlöre gelen kablo ile konsolda ki teyp arasındaki renklerde ek olduğu için bazen farklılıklar olabiliyor bizim clioda öyleydi ek yoksa arada hoparlöre gelen renklere bakar kolayca anlayabilirsiniz.




  • Hocam kısa devre yaptıysa sigorta atmıştır büyük ihtimal. Kabloları doğru bağladıysanız, direksiyonun altındaki bölümde (plastik kaplamayı sökmeniz gerekebilir segmanlı) sigorta kutusunda teybin sigortasını değiştirmeniz lazım. Bunları yapınca da olmazsa sıkıntı tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Hocam neye göre siyahı sarıya kırmızıyı mora bağladınız?Elinizde bir şema vb. var mıydı yoksa rastgele bir bağlantı mı yaptınız?

    Büyük ihtimal teyp sigortası atmıştır tam olarak nerede olduğunu bilmiyorum fakat torpido altında veya direksiyon altında oralarda bir yerdedir diye tahmin ediyorum.

    Yapacağınız iş ilk önce kontağa bağlı ve direkt olarak gelen +12v bulmak bunun için bir multimetreye ihtiyacınız var.10-15 tllik multimetreler işinize yarayacaktır.DC volt ölçme konumundayken kabloları ikişerli olarak deneyin kontak kapalı şekilde +12v gördüğünüz kabloyu ayırın sonra kontağı açıp +12v gördüğünüz kabloyu ayırın.

    Aracınızda 4 hoparlör veya 4 hoparlör için hazır çekilmiş tesisat mevcutsa geriye 8adet kablo kalmış olacaktır (direksiyondan kumanda kablosunu vb. saymıyorum) renkler örnek veriyorum gri-gri/siyah-mavi/mavi-siyah gibidir siyah yerine beyaz vb.de olabilir tek renk olanlar + ucu çift renk olanlar - uçtur.


    Hangi kablonun hangi hoparlöre ait olduğunu bulmak için multimetreyi ''buzzer'' konumuna alıp tek tek denemelisiniz hoparlörün girişlerinde ki kısmı birinin yardımıyla kablo aracılığı ile kısa devre yapın + ve -yi birbirine bağlayın (kabloyu sadece değdirse bile olur) örneğin siz gri/gri-siyah kabloya probları değdirirken yardımcınız tek tek hoparlörleri kısa devre yapacak bipppp sesi geldiğinde gri/gri-siyah kablo o hoparlöre aittir.Hoparlöre gelen kablo ile konsolda ki teyp arasındaki renklerde ek olduğu için bazen farklılıklar olabiliyor bizim clioda öyleydi ek yoksa arada hoparlöre gelen renklere bakar kolayca anlayabilirsiniz.

    Hocam teşekkür ederim deneyeceğim dediklerinizi elimde şema yoktu radyo ikinci eldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayra39

    Hocam kısa devre yaptıysa sigorta atmıştır büyük ihtimal. Kabloları doğru bağladıysanız, direksiyonun altındaki bölümde (plastik kaplamayı sökmeniz gerekebilir segmanlı) sigorta kutusunda teybin sigortasını değiştirmeniz lazım. Bunları yapınca da olmazsa sıkıntı tabi

    Bugün sigortayı değiştireceğim inşallah sıkıntı devam etmez çünkü km göstergeleri ve saat te gitimiş bugün sürünce farkettim. Hepsi tek bir sigorta oluyor mu bunların bilmiyorum da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sigortayı açtım ancak herhangi bir sigorta atması bozulması kesilmesi yok tüm hepsine baktım sebebi ne olabilir km, saat, sayaç hepsi gitti sadece hararet göstergem çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emretolunay

    Arkadaşlar sigortayı açtım ancak herhangi bir sigorta atması bozulması kesilmesi yok tüm hepsine baktım sebebi ne olabilir km, saat, sayaç hepsi gitti sadece hararet göstergem çalışıyor.

    Sigorta atmıştır. İkinci bir sigorta kutusu daha vardır atık sigortayı orada görebilirsiniz. Sigortaları doğru bir şekilde kontrol ediyormusunuz ve doğru yere takıyormusunuz.
  • Konu ile alakası yok ama bir şey diyeceğim,zaten bilen arkadaşlar cevaplar.Teyp inize dikkat edin bu aralar teyp hırsızları kol geziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor kabinindeki sigortaları da kontrol etmenizde fayda var. Genelde kapalı siyah kutu şeklinde olur. Kapağını açınca sigortalar ve röleler çıkar.

    Çoğu arabada araç içindeki sigorta paneli, öncesinde bu sigorta kutusundaki en az bir sigortadan geçer. Böylece araç içindeki sigorta kutusunda kısa devre olursa, gene yangın çıkmaz.
  • Evet yukarıda arkadaşta yazmış sizinkini bilmiyorum ama kullandığım araçlarda hep iki sigorta kutusu vardi;birisi iceride torpido gözünün altında diğeri ise motor bölümünde akunün sağında,onlarıda bir kontrol edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adıdı


    quote:

    Orijinalden alıntı: emretolunay

    Arkadaşlar sigortayı açtım ancak herhangi bir sigorta atması bozulması kesilmesi yok tüm hepsine baktım sebebi ne olabilir km, saat, sayaç hepsi gitti sadece hararet göstergem çalışıyor.

    Sigorta atmıştır. İkinci bir sigorta kutusu daha vardır atık sigortayı orada görebilirsiniz. Sigortaları doğru bir şekilde kontrol ediyormusunuz ve doğru yere takıyormusunuz.

    Zaten ilk önce akünün yanındaki sigortalara baktım ama orada göremedim yanık ya da kesik sigorta. Sigortalara bakarken içindeki tel kesilmiş mi diye kontrol ediyorum ve çıkartıp ayaklarına bakıp tekrar yerine takıyorum. Ama hala bulamadım 1 haftadır böyle kullanıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emretolunay


    quote:

    Orijinalden alıntı: adıdı


    quote:

    Orijinalden alıntı: emretolunay

    Arkadaşlar sigortayı açtım ancak herhangi bir sigorta atması bozulması kesilmesi yok tüm hepsine baktım sebebi ne olabilir km, saat, sayaç hepsi gitti sadece hararet göstergem çalışıyor.

    Sigorta atmıştır. İkinci bir sigorta kutusu daha vardır atık sigortayı orada görebilirsiniz. Sigortaları doğru bir şekilde kontrol ediyormusunuz ve doğru yere takıyormusunuz.

    Zaten ilk önce akünün yanındaki sigortalara baktım ama orada göremedim yanık ya da kesik sigorta. Sigortalara bakarken içindeki tel kesilmiş mi diye kontrol ediyorum ve çıkartıp ayaklarına bakıp tekrar yerine takıyorum. Ama hala bulamadım 1 haftadır böyle kullanıyorum

    Akünün yanındaki sigortalar genellikle marş motoru, arka cam rezistansı gibi güçlü alıcıların sigortaları ve röleleri olur. Araç içinde direksiyonun alt taraflarında veya torpidonun alt tarafında bir sigorta kutusu daha olması lazım. Ölçü aleti ile voltajı ölçebilir veya 12 voltluk bir ampul ile enerji gelip gelmediğini kontrol edebilirsiniz. + / - yanlış bağlandı ise bir ihtimal teyp içindeki sigorta atmış olabilir. İhtimaller çok. Ankara'da iseniz müsait bir zamanda yardımcı olmaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adıdı -- 3 Aralık 2016; 17:33:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adıdı


    quote:

    Orijinalden alıntı: emretolunay


    quote:

    Orijinalden alıntı: adıdı


    quote:

    Orijinalden alıntı: emretolunay

    Arkadaşlar sigortayı açtım ancak herhangi bir sigorta atması bozulması kesilmesi yok tüm hepsine baktım sebebi ne olabilir km, saat, sayaç hepsi gitti sadece hararet göstergem çalışıyor.

    Sigorta atmıştır. İkinci bir sigorta kutusu daha vardır atık sigortayı orada görebilirsiniz. Sigortaları doğru bir şekilde kontrol ediyormusunuz ve doğru yere takıyormusunuz.

    Zaten ilk önce akünün yanındaki sigortalara baktım ama orada göremedim yanık ya da kesik sigorta. Sigortalara bakarken içindeki tel kesilmiş mi diye kontrol ediyorum ve çıkartıp ayaklarına bakıp tekrar yerine takıyorum. Ama hala bulamadım 1 haftadır böyle kullanıyorum

    Akünün yanındaki sigortalar genellikle marş motoru, arka cam rezistansı gibi güçlü alıcıların sigortaları ve röleleri olur. Araç içinde direksiyonun alt taraflarında veya torpidonun alt tarafında bir sigorta kutusu daha olması lazım. Ölçü aleti ile voltajı ölçebilir veya 12 voltluk bir ampul ile enerji gelip gelmediğini kontrol edebilirsiniz. + / - yanlış bağlandı ise bir ihtimal teyp içindeki sigorta atmış olabilir. İhtimaller çok. Ankara'da iseniz müsait bir zamanda yardımcı olmaya çalışırım.

    Hocam çok teşekkür ederim yeni gördüm kusura bakmayın. Aracın sigortalarında sıkıntı olmamış sigorta kutusu bozukmuş Ankara'da yaptırdım.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.