Bir konuda TOGG için başarılı olursa ne güzel, başarısız olursa nasılsa halkın cebine olumsuz yansıması olmayacak gibi bir yorum gördüğüm için konuyu açma gereği duydum. TOGG'un ortakları Anadolu Grubu (%19), BMC (%19), Kök Grubu (%19), Turkcell (%19), Zorlu Holding (%19) ve TOBB (%5). Yani sermayedeki kamu payı Turkcell kaynaklı olarak %5 civarında . Buna karşılık: TOGG'a 30 bin araçlık alım garantisi verildi, 4400 dönüm büyüklüğünde bedaba arazi verildi (ford otosana verilen 1600 dönümlük arazide kurulan fabrikanın kapasitesi senede 440 bin araç) Yaptığı yatırımın %56'sını devlet sattığı araçların ötv'sinden karşılayarak TOGG'a iade edecek. Kullandığı kredilerin faizinin %80'ini devlet karşılıyor, 360 Milyon lira'ya kadar olan nitelikli personel ücretini devlet karşılıyor, 10 yıl boyunca da kdv, gümrük vergisi, gelir vergisi, sgk primi ödemiyor. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/12/20191227-2.pdf www.resmigazete.gov.tr https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/12/20191227-2.pdfÖzetleyecek olursak halk olarak bir sermaye grubuna bedava kamu arazisi veriyoruz, finansman maliyetinin %80'ini karşılıyoruz, normalde kasamızda kalacak %30 ötv'yi firmaya iade ediyoruz, 360 milyon liralık personel ücretini ödüyoruz. 10 yıl boyunca da vergi almıyoruz. Ayrıca da yaptığı araçlardan 30 bin tanesine belirsiz bir fiyattan alım garantisi veriyoruz. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 8 Nisan 2022; 16:56:6 > |
TOGG'a Verilen Devlet Teşvikleri
-
-
ha tüpçüye ziraat bankasından kredi kullandırıp medya kuruluşlarını aldırmışsın kendine şakşakçılık yapsın diye, ha togg için bunları vermişsin. benim gözümde hiç farkı yok. yarın araç çıkınca normal vatandaşa ötv+kdvli fiyattan satılsın, patronlar da devletten aldıkları paralarla ürettikleri araçlardan elde edecekleri karı cebe atsınlar. elin kuşu elin taşı misali. oh, miss gibi..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 7 Nisan 2022; 16:38:12 > -
yerlilik olarak öyle görünüyor ki,
oyak-renault-tofaş-fiat-renault mais-toyota a.ş.
ile aynı statüde aşağı yukarı, kimse kusura bakmasın. katma değer yaratacak kısımları görmedik. bekliyoruz. yapıyoruz, yapacağız minvalinde açıklamalar ile geçiştirme aşamasındayız malesef.
yerli ama özel sermaye. devlet bu kadar destekledikten sonra neden özel sermaye? cevap yok. hadi onu da geçtik.
başarısız olursa zaten halkın cebine kocaman bir delik daha orası kesin. ye kürküm ye olacak. merak ettiğim "başarılı" olursa da, halkın cebine ne fayda sağlayacak, sağlamayacak.
başarı kıstasları da önemli tabi ama asgari seviyede diyelim... buradan bakınca başarılı haliyle bile vatandaşa yarayacak gibi durmuyor ama herneyse... yine biz bekleyip görelim.
senede 300-500 bin gibi yüksek adetlerde -en aşağı- satış yapmadan, onlarca köklü markanın binlerce modeliyle rekabet etmesi de mümkün değil. bunun finansmanını uzun uzun yıllarca sağlayacak bir durum bizim ekonomide hiç var mı? bence hiç yok. o halde ne olur ? vur patlasın çal oynasın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 8 Nisan 2022; 1:56:32 >
-
Olaya at gözlüğü ile bakıp 30 sene sonrasını göremezseniz millî gelirimiz dış ülkelere gitmeye devam eder. -
TOGG'a devlet teşviği verilmeseydi, ve sen bunu eleştiren bir başlık açsaydın ben de bir artı basardım.
TOGG'a devlet teşviği verilmiş. Yani içeride araç üretimi (ne kadarı yerli olursa olsun içeride) teşvik edilmiş. Olması gereken de bu olmalı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 8 Nisan 2022; 8:56:56 > -
yabancı bir firma da gelip ülkende araba fabrikası kurmayı düşünüyorum dediğinde avrupa ülkeleri aynı şekilde bedava arazi tahsis edip en azından ilk 5 yıl vergi almamayı taahhüt ediyorlar, Bulgaristan- ikea örneği gibi. bunu yerli firma oluşturmak için yapınca üstüne biraz daha eklemek gayet makul bence.
ama yok onlar farklı hebele hübele diyecekseniz kendi aranızda devam edin konuşmaya.
-
abi firma yerli, marka togg.. bence az bile bir değer oluşturmak için.
zamanında buraya gelen yabancı otomobil firmalarına da aynısı olmasa bile benzer kolaylıklar gösterdik. yerli firmaya neden olmasın bunlar...
--//--
çoook eski yıllarda, cumhuriyetin kuruluşundan hemen sonra, bu ülkenin siyasileri Nuri Demirağ gibi, Vecihi Hürkuş gibi adamları harcıdılar... harcadılar ki ne harcadılar. vatan hainliği dersin şimdi bunlara.. Nuri Demirağ'ın fabrikasını kapatınca, Hollandaya satıldı fabrika malzemeleri ve Hollanda kendi milli uçağını yaptı bu fabrika ile yaa... o dönemini siyasi adamları sanırsın, Atatürk'ün ölümünden sonra ülkeye yerleştirilmiş yabancı devlet adamları... öyle yani şimdi bakınca.
yabancı şirketlere kolaylık sağlarkene tam tersine, yerli şirketlerin önünü kestiler. Nuri Demirağ'ın ürettiği uçakları ve hazır anlaşma yapılmış yurtdışı uçak satışlarını bile iptal ettirdi zamanında bu gecmiş meclisteki partiler...
--//---
şimdi akparti yaptı diye, iyi şeylere bile hebele hübele...
ak parti gider ilk seçimde ama togg ve fabrikası bir çok partiler görecektir inşallah.. bunu anlamayan adamlar, hebele hübeleye devam edebilirler..
kusura bakma seni alıp Nuri Demirağ'ın bu zorlukları yaşadığı 1940-44'teki CHP partisi iktidarı zamanına götürebilsek. şimdi döndüğünde bunlara vatan haini derdin yani bu olanlardan sonra. az google'layıver kardeşim herşey var orda.
-
gerçek ortada,
kötü olduğunu düşünüyorsanız, gerçek eleştirilir,
iyi olduğunu düşünüyorsanız, gerçek desteklenir,
gerçeği dile getireni eleştirmek hastalıklı ruh halidir.
-
Avrupa'dan X firma, ar-ge yapıyor, fabrika kurmuş, hammadde tedarik ediyor, üretim yapıyor, binlerce işçi çalıştırıyor, nakliyesini yapıyor, gümrüğünü yapıyor, bir sürü risk var, sigortaya para ödüyor, araç distirbütöre, oradan bayiye geliyor, onların genel giderleri çalışanlar vs.... hepsinin maliyetinin üstüne kar koyup aracı 256.149 TL'ye satıyor.
Öyle bir devlet düşünün ki, sırf vatandaşı bu aracı alıyor diye 288.699TL kılçıksız, hiçbir şey yapmadan vatandaşına ekliyor.
Böyle bir ortamda devlet neden yerli araç üretimine destek verir?
Tek bir amacı olabilir, yurtdışına satıp cari açığı kapatmak. Yurt dışındaki, bu işi on yıllardır yapan rakipleriyle nasıl rekabet eder o da ayrı bir konu. Buna yapılan yatırımla Bayraktar gibi yeni nesil savunma sanayi ürünleriyle çok daha efektif alanlar yaratılabilir. Ölü doğacak çocuktur TOGG.
At gözlüğü ile bakmayan arkadaş 30 sene sonrası için gördüklerini bir yazsa da bizim de vizyonumuz genişlese.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 8 Nisan 2022; 17:29:7 >
-
Almanya, Tesla için koca bir ormanı yoketti. Ekolojik dengenin içinden geçti. Yerli bir marka olunca neden teşvik verildi diye sorulması saçmalık.
Verilmese neden verilmiyor yerli bir markamız yok dersiniz, verilse neden verildi vatandaşın sırtına yük bindi dersiniz. Vatandaşın sırtına binen yükler keşke hep böyle olsa. Ota çöpe havaya gideceğine bu tür markalaşma için keşke teşvikler verilse. 10 yılda Suriyelilere 100 Milyar $ harcadık. O parayı üretime altyapıya falan harcasak bugün çok daha iyi noktalardaydık.
-
Yerli arabamiz goklerde tayfasi bakti fabrika kuruluyor, is ciddiye bindi arac cikacak, basladilar bu sefer tesvik bilmemne demeye.
Bakalim bundan da bisey cikmayinca neye saracaklar. -
Ben bunu destekliyorum, hiçbir sözüm yoktur TOGG a destek verilmesine; yalnız diğer üretimciye niye destek vermiyorsun, domates buğday üreten üretimciye niye bu destekler yok, et ithal ediyorsun savaştaki ülkeden buğday yağ ithal ediyorsun; makina yedek parça üreten veya sanayileşmek için bir planı olan küçük üretimciye imalatçıya da böyle destekler verilsin, aynı şartlar uygulansın, domates tarlada 80 kuruş markette 8 lira üretimci zararına veriyor! illa kendilerinden yana mı olmak lazım bi destek görmek için?..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sight -- 9 Nisan 2022; 20:31:48 > -
Elin Cin'lisi, kici kırık Iran'lisi ve hatta Hintli, Vietnamlisi bile bu işe girdiyse Türkiye çok çok geç kaldı. Belki biz görmeyiz ve fakat yeni nesiller görür. Turkiye'nin hem konumu, hem is gucu, hem ekonomisi icin en az bir kıçı kırık ülkeden daha fazla marka sahibi olmasını, uluslararası kabul gören, çok satan markaları olmasını destekliyorum. Kötünün iyisi diyelim, arada katakulli veya ekonomik zorluk olsa da çok uzun vadeli düşünmek lazım.
TOGG'a devlet teşviği verilmeseydi, ve sen bunu eleştiren bir başlık açsaydın ben de bir artı basardım. TOGG'a devlet teşviği verilmiş. Yani içeride araç üretimi (ne kadarı yerli olursa olsun içeride) teşvik edilmiş. Olması gereken de bu olmalı. |
Olaya at gözlüğü ile bakıp 30 sene sonrasını göremezseniz millî gelirimiz dış ülkelere gitmeye devam eder.
|
yabancı bir firma da gelip ülkende araba fabrikası kurmayı düşünüyorum dediğinde avrupa ülkeleri aynı şekilde bedava arazi tahsis edip en azından ilk 5 yıl vergi almamayı taahhüt ediyorlar, Bulgaristan- ikea örneği gibi. bunu yerli firma oluşturmak için yapınca üstüne biraz daha eklemek gayet makul bence. ama yok onlar farklı hebele hübele diyecekseniz kendi aranızda devam edin konuşmaya. |
ha tüpçüye ziraat bankasından kredi kullandırıp medya kuruluşlarını aldırmışsın kendine şakşakçılık yapsın diye, ha togg için bunları vermişsin. benim gözümde hiç farkı yok. yarın araç çıkınca normal vatandaşa ötv+kdvli fiyattan satılsın, patronlar da devletten aldıkları paralarla ürettikleri araçlardan elde edecekleri karı cebe atsınlar. elin kuşu elin taşı misali. oh, miss gibi.. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X