Şimdi Ara

TRAFİK KURALI EĞİTİMİ: Trafikte motosiklet varsa otomobil sürücüleri yapması gerekenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanırım ülkemizde otomobil sahiplerine trafikte seyreden motosıkletlerle alakalı bir eğitim verilmiyor bende Japonyadaki B sınıfı ehliyet alanlara trafik kuralları eğitiminden bazı bilgiler gördüm aynı zamanda Honda motosiklet eğitimleri kitabında da mevcut bu bilgiler dileyen arkadaşlar daha fazla detay için bakabilirler..


    Trafikte motosiklet gördüğünüzde buna özel trafik kuralları var yani bir tabelaları nasıl takip etmek zorundaysak motosıklet gördüğümüzde de bu kurallara uymak zorundayız:


    1. Motosiklet gördüğünüzde motosikleti bir sedan araç olarak hayal edin ve şeridine girmeyin, yanlardan yaklaşmayın ihlal yapmayın
    2. Motosikletin hız sınırları daha düşük olduğunu ve yavaş gitmesi gerektiğini unutmayın
    3. Motosikletle aranızdaki takip mesafenizi koruyun
    4. Fren yapmasa bile gazı bıraktığında motor freni devreye girmekte ve hafif bir araç olduğundan ani yavaşlamalar yapabileceğini öngörün(fren lambası yanmayabilir)
    5. Motosikletlerin virajlarda denge kabiliyeti azaldığından, rüzgarı havalarda, yol şartları vb durumlarda yan şeridinizde dahi olsa istemsiz şerit değişikliği vb durumlar yaşanabileceğinden dikkatli olun



    Şİmdi tabi motosıklet sagıma soluma giriyor bana makas atıyor vb diyen arkadaslar cıkacak ama o duurmda tabıkı motosıkletler kuralları ihlal ediyor ve hatalıdır demektir. Ama Konumuz bu değil konumuz otomobil sürücülerinin uyması gereken trafık kuralları ile ilgilidir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9F9095222 -- 20 Kasım 2022; 12:10:24 >







  • Bence motosiklet kullananların normal araç trafiğine çıkması yasaklanmalı . Adamlar daha kendi canını umursamıyor. Çok dengesiz sürüyorlar , dar alanlardan geçmeye çalışıyorlar , çoğunu araçların kör noktalarinda oldukları için göremiyoruz bile . Onları koruyan tek şey kaskları . Ciddi bir kazada ölme ihtimalleri çok yüksek . Otomobillerde en azından emniyet kemeri , hava yastıkları falan var motosiklette oda yok . Özellikle kuryeler İstanbul trafiğini tam bir hindistan trafigine çevirdi . Her delikten çıkıyorlar.
  • Bence motosiklet kullananların normal araç trafiğine çıkması yasaklanmalı . Adamlar daha kendi canını umursamıyor. Çok dengesiz sürüyorlar , dar alanlardan geçmeye çalışıyorlar , çoğunu araçların kör noktalarinda oldukları için göremiyoruz bile . Onları koruyan tek şey kaskları . Ciddi bir kazada ölme ihtimalleri çok yüksek . Otomobillerde en azından emniyet kemeri , hava yastıkları falan var motosiklette oda yok . Özellikle kuryeler İstanbul trafiğini tam bir hindistan trafigine çevirdi . Her delikten çıkıyorlar.
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    o konuda haklısın kaldırımdan gelıp ters yone giden hatta solda araba gelıyormu dıye bakarken sagdan sola yanı ters yone kaldırımdan atlayıp onumden 70-80 gıbı bır hızla gecen motosıkletlı bile gordum. Kaza olsa olay bitti adam omur boyu sakat kalacak. Zaten devlet yonetıcılerının de ıstedıgı bu. İç savas iç karısıklık millet bunlarla ugrassın dursun dıye egıtım vermıyor 50 cc lerı serbest bıraktı hatta sıgorta bıle yapılmıyor bunlara




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9F9095222 -- 20 Kasım 2022; 13:30:24 >
  • Peki motosikletler de binek otomobilleri "otomobil" olarak görüp şeridine girmese nasıl olur?

    Motorcu görünce mümkün mertebe kollamaya, niyetini anlamaya ve ona göre aracımı konumlandırmaya çalışıyorum. Gel gelelim çeşitli mecralarda gördüğüm videolarda aracın şeridine girip sonra da o aracın herhangi bir manevrasında -araç kural ihlaline niyetlense bile henüz teknik olarak şeridinin dışına taşmamışken- sorun yaşıyorlar. Yani ya kaza oluyor ya korna ara gazı ayna kırma kombinasyonu görüyoruz.


    Şunu iyi bilmek lazım, eğer bir kuralı ihlal ediyorsanız sonuçlarını da göze almanız lazım. Aynı şeridin içine 2. araç olarak giriyorsanız, şerit olmayan bir yerden seyrediyorsanız, kısaca böyle bir riski göze alıyorsanız, risk gerçekleştiğinde de efendi gibi sonuçlarına katlanmanız lazım.


    İki şeridin arasındaki boşluk, arkasındaki takip mesafesi kadar alan dahil içerisini işgal eden araca aittir. Bu ister motosiklet olsun ister TIR olsun ister başka bir araç olsun. Seyir ettiği şerit enlemesine, arkasındaki takip mesafesi kadar alan da dahil olmak üzere tamamen o araca aittir. Şeridin genişliği isterse 5 metre olsun bir şerit içerisinde 2. bir araç bulunamaz. Başta bunu bir konuşalım. Evet motorlar filtre yaparak, aralardan kaçarak gitmek için var ancak kanunlarımız bunu yasal kılmıyor. Yani "Motorluysan şeritteki 2. araç olabilirsin" demiyor. Yani aslında diğer araç sürücüsüne kızıp üste çıkarken "Benim bir hatam var mı?" diye de sorgulamak lazım. Yine videolarda görüyorum motor olsun otomobil olsun +200 hızlarla gidiyor, yolun hız sınırı 110. 200 metre öndeki bir araç sollamaya çıkınca da korna kıyamet "Haklıyım" tripleri. O yola neden 110 sınır vermişler? Tam olarak bunun için. Sen önce kendin kurala uysan, 110 ile gitsen 80 ile giden kamyon önüne atlasa bile 110'dan 80'e düşmek 200'den 80'e düşmekten daha kolay olur.


    Kurallar herkes için, herkes kurallara uysa mis gibi trafiğimiz olur. Ne gerginlik ne sıkıntı yaşamayız.





  • Ben de motosiklet kullanıyorum. Ancak araç kullanınca şunu fark ediyorum. Bu bahsettiğiniz kuralları motorcular bilmiyor! Önce motorcular olarak kural öğrenmemiz lazım!
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    konumuz bu değil yazıyı tam okumamıssınız sanırım

  • Profes124 kullanıcısına yanıt

    bilmıyor degıl kasıtlı olarak ogretılmıyor. Bikere 50 cc motosıklete b sınıfı ehlıyetle bıle bınebılıyorsunuz yanı devlet yetkılılerı tarafından kasıtlı olarak kaza olsun dıye yapılıyor bunlar egıtım verılmıyor trafık te surusle alakalı.. hatta sıgorta bıle yok o motorlarda

  • Hocam motosikletim 50 cc. Çıkacağı hız belli, yapabileceğim hız belli. Araç zaten 3 beygir bile yok. 45 Km/s en yüksek hızım. Ben otomobil ehliyeti ile kullanıyorum. Ve kendimin bir araç olduğunu bildiğimden araba kullanırken uyduğum kurallara harfiyen uyuyorum. Ve tuhaftır ki şükür hiçbir sorun yaşamadım şimdiye kadar.

    Her şeyden önce motorcular olarak hobi aracı değil, ulaşım aracı kullandığınızı ve kurallara bağlı olduğumuzu bilmeliyiz. Bunları bildikten sonra otomobiller ve motorlar arasında devasa kural farkları yok zaten.
  • Konuyu okudum. Önce siz karşı tarafın hakkına saygı duyacaksınız ki aynı saygıyı bekleyebilesiniz. Siz sürekli benim şeridime tecavüz ediyorken bana nasıl "Beni de tam boy araba gibi düşün şeridime girme" diyebilirsiniz?


    Yazımda da belirttim araba-motor fark etmeksizin herkes kurala uymalı, risk alanlar ise risk gerçekleştiğinde sonuçlarına katlanmalı.

  • Kendim de motosiklet kullanıyorum trafikte çok dikkat ederim motosikletlere. Özellikle sedan araç gibi görerek ona göre şeridini ihlal etmemek mesafe bırakmak çok önemli. Ama 2 gün önce akşam vakti sol arkamdan tamponuma çarptı, boyasını aldı. Sonrada kornaya abanarak sıkışık trafikte gazladı kaçtı kurye. Bu tiplere denk gelince bakış açınız değişiyor...

  • Hem otomobil hem motosiklet kullanicisiyim.Ne aralardan geçerim ne arabaların dibine girerim.Once adam gibi taşıt kullanmayı öğreneceksiniz.Araba kullanırken sağından solumdan çıkan motosikletlere dikkat etmek zorunda değilim.Eger saygı görmek istiyorsanız motosikleti insan gibi kullanacaksınız.Gecen gün bir tanesi kapıma çarptı ben çıkarken.Kendi canına dikkat etmeyene bende saygı göstermem.
  • Profes124 kullanıcısına yanıt

    cok yanlış cok buyuk farklar var. Otomobil ve motosıkletler arasındakı hız lımıtı bu farklardan biri ornegın. Siz otomobil gibi davranmanız gerektıgını trafık akarken araclar arasına girmemenız gerektıgını bılıyor musunuz ornegın? Size bu egıtım verılmıyor? Ama gelişmiş ulkelerde bu egıtım verılıyor cunku ınsan hayatı değerli. Euro ncap tesleri bile 50 km/s gibi hızlarla yapılıyor otomobıller de bıle olum olurken motosıkletle bu hızlarda yapacagınız kazalarda kurtulusunuz mucızelere baglı. Ha omur boyu sakatta kalınabılır o da var. Siz otomobılınızın 45 ile giderken kı fren mesafesı ıle motosıkletle yapabılecegınız frende fren emsafenızı bır olcun bakalım aradakı fark ne cıkacak? Kaldı kı panık frende abs olamayan bır motosıklette on frene bastıgınız an dusersınız ve sonuc farklı olabılır mesafe daha da uzar. İşte bunların eğitimi veirlmesi gerekıyor 45 ıle de gitsenız bu hızlar olumcul hızlar

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Konuyu okudum. Önce siz karşı tarafın hakkına saygı duyacaksınız ki aynı saygıyı bekleyebilesiniz. Siz sürekli benim şeridime tecavüz ediyorken bana nasıl "Beni de tam boy araba gibi düşün şeridime girme" diyebilirsiniz?


    Yazımda da belirttim araba-motor fark etmeksizin herkes kurala uymalı, risk alanlar ise risk gerçekleştiğinde sonuçlarına katlanmalı.

    Biri sizin seridinize tecavuz edıyorsa yanlışa yanlışla mı karsılık vereceksınız? Sonucunda baska bırının canına mal olabılır bu durum hiç düşünmediniz mi? Ben hiçbir zaman sizin şeridinize tecavuz eden hatasızdır demedım kı zaten neyın kafası bu? İyi sana motorcu carparsa yere dusuncede sen bana vurdun dıye ezıp geç o zmn ustunden bu nasıl bir dusunce tarzı?





  • EuroNCAP testleri 64 km/s hızla yapılıyor abi. Tabi ki biliyorum.

    Otomobil ehliyeti alırken şerit kavramı, şeritin ne olduğu hepsinden bahsedilir zaten. Ben sanmıyorum ki araba ehliyeti alıp da araçla aynı şeritte yan yana giden birileri olsun. Motor kullanan bir kişi kaportanın sürücü olduğunu, yaptığı hareketlerin sonucu olacağını zaten bilmeli. Bu nedenle kendisini sizin de dediğiniz gibi bir sedan araç gibi hayal ederek kullanmalı. Kör noktadan, şeridin hiç olmayacak bir yerinden çıkmamalı. Bunun dışında, kendi motorumda ABS sistemi yok. Yağmurlu bir havadayken 30 km/s ile dahi frene bastığımda nasıl kontrol kaybı yaşattığının farkındayım. Eğer eğitimden kastınız ileri sürüş eğitimiyse elbette haklısınız.

    Ben hız limiti, şerit kavramı gibi şeylerin farkına varılması için ekstra bir eğitime gerek olmadığını düşünüyorum. Zaten hepsi kendi aklımızla düşünebileceğimiz, araştırıp göreceğimiz şeyler. Ha derseniz ki eğitim şart, bu eğitim verilmeli. Ona da asla karşı çıkmam.




  • Profes124 kullanıcısına yanıt

    şimdi şehir içi kazalara baktıgımızda cogu motosıklet suruculerının aracla aynı serıde yan yaan girmelerınden veya aynı sekılde otomobıllerınde onları sıkıntırarak aynı serıde gırmeye kaynaklanmasından oldugunu goruyoruz. Ayrıca panık frende abs olmadıgından on teker kıtlenınce motosıkletlerın devrılmesıyle olan kazalar goruyoruz hatta bu kazalar araclar yuzunden olmasına ragmen araca temas olmadıgından tek tarflı kazalarda olabılıyor malesef. Yanı ıkı tasıt arasında fdaglar kadar boyut farkı ve teknık farklar var bu nedenle buna uygun egıtım verilmesi şart . İleri surus egıtım degıl temel egıtımde olması gerekenler bunlar

  • adam94 kullanıcısına yanıt

    o durumda bakıs acısı degılde arac kamerası alsanız daha ıyı olur plaka tespiti yapabılmek ıcın

  • gerçekten güzel yazmışsın bunların trafıkte bılınmesı gerek

  • Bunlara daha çok motosikletliler uymalı
    1. maddeyi çok yapıyorlar  


    4. madde ile ilgili bir düzenleme gelmesi şart. örneğin elektrikli otomobillerde fren lambasını yakıyor mercedesler vs.


    otomobillerde farlar kapalı iken arka lambaların yanma zorunluluğu getirilmeli.(benim motorsikletimde farlar ve arka lamba kapatılamıyor örneğin.(2012 honda pcx))

  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt

    Motosikletler e de eğitim veriliyor mlsf

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.