Şimdi Ara

triger kayışı değişimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Anadolu yakasında ford özel servisi var mi önerebileceğiniz, kayış ve balata değişimi için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınız kaç model Trigerin kayış olduğundan emin misiniz ? (1,2 Polo trigeri zincirli olmalı. (Zincir, kayışa göre çok daha uzun ömürlüdür.)

    Araçların çoğunda triger muhafaza kapağı vardır ki kapağı sökmeden durumunu görmeniz çok zor. (Lifte kaldırıp altından bakmadıysanız.)

    Sizin gördüğünüz sanırım V kayışı olarak bilinen dinamo kayışıdır ki zaten kendisi gayet ucuz bir parçadır. Montajıda ona keza çok uzun sürecek bir işlem değildir.
    2010-2015 yılları arası modellerin dinamo (şarj) kayış fiyatı 50 TL civarıdır. İpliklernme görülür vaziyette ise riske atmanıza zaten gerek yok değiştirebilirsiniz.


    https://binekarac.vw.com.tr/pdf/bakim_araliklari.pdf

    İlgili tabloya göre VW binek benzinli araçlar için kayış değişimi 90.000 km den başlamaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M-A-S


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pegasus !

    Bende de 2012 dizel Clio IV var, araç 89.000 km'de. Triger değişim zamanında benzinli ve dizel araçlar arasında fark varmıdır? Trigeri bu km de değişmem gerekiyor mu yoksa bir süre daha idare eder mi?

    Dizel cliolar 80 bin km değişiyor.Önceki modeller 60 bin km'de değişiyor.

    kaça mal oluyor peki clio nun triger değişimi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hbasaran82


    quote:

    Orijinalden alıntı: M-A-S


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pegasus !

    Bende de 2012 dizel Clio IV var, araç 89.000 km'de. Triger değişim zamanında benzinli ve dizel araçlar arasında fark varmıdır? Trigeri bu km de değişmem gerekiyor mu yoksa bir süre daha idare eder mi?

    Dizel cliolar 80 bin km değişiyor.Önceki modeller 60 bin km'de değişiyor.

    kaça mal oluyor peki clio nun triger değişimi?


    Değiştirmediğim için bilemem.Fakat clio 4 dizel araç alıp satmışlığım vardır o kadar. :)




  • Prokizya kullanıcısına yanıt
    evet abi çok iyi bir tespit servisi aradım triger değişimi ne kadar diye sormaya parça bölümünü bağladılar telefona çıkan abi sizin arabanın kayış parçası yok muhtemelen zincirli dedi çok şaşırdım sonra teknik servisi bağladı bide oraya sor dedi oraya sordum yok abi kayışlı dedi :) tabi zinciri duyunca yoğun bir araştırmaya giriştim ve parça sitelerine baktım googlede 1.2 kayış çıkmıyordu ordan da biraz uyandım duruma gerçekten zincirli olduğunu gördüm ve çok sevindim tabiki ayrıca yetkili servisteki aracınız kayışlı diyen arkadaşada tesüflerimi iletiyorum burdan :)
  • Özel serviste mi degistirteceksiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu hortlatayim. Arkadaşımda Citroën c4 1.6 hdi 2008model araç var. Araba 188binde hiç triger değişmemiş. Çok şaşırdım geç kalmışsın hemen değiştir dedim oda Kitapciginda normal kullanımda 240bin yoğun kullanımda 180binde değişimi yapılmalıdır yazıyormuş dedi. Bu kadar kullanilabiliyorsa neden daha 100bin olmadan değiştiriyorlar para kazanmak için mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anıl72 A kullanıcısına yanıt
    Sağlam bir parça evet. Fakat şakaya da gelmeyen bir parça.

    Her şey para kazanmak amaçlıdır. Sonuçta bu parçayı belki de çok fazla dayanıklıda imal edebilirlerdi. Bu sayede belki 500binde değişen bir parça haline gelebilirdi. Cep telefonlarıda garanti bitiminin akabininde genelde bozulmuyorlar mı? aynı olay. Parçalar F/P olarak stratejik belli bir dayanımda imal ediyor.
  • Riske girmeye değmez.

    2. el araç alanların çoğu eski sahibi yeni değiştirdim dese bile inanmaz kendileri tekrar değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shakircan kullanıcısına yanıt
    bende arkadaşıma riske girme dedim 200bin olmadan değiştiririm dedi.servislerin hep erken değiştirmesinden kaynaklı bir yanlış anlaşılmamı var acaba diye de düşünmedim değil.
  • anıl72 A kullanıcısına yanıt
    Servis standartı yerine getiriyor. Trigerin Standarttı atıyorum 120bin se fazla geçirmemek gerekiyor.

    Hocam kendimden örnek vereyim. Aracım 2012 golf 1.6 tdi. 90bine kadar servis bakımlı. 100binde aldım. Normalde 90-120bin arasında değişmesi gerekiyor. Benim aracın servis kayıtlarında değişmediğini öğrendim. Usta değişmiştir kesin demesine rağmen gittim devirdaim ile beraber v kayışı falan aldım ustaya getirdim 120binde değiştirdim. Usta bana trigerin çıkanı da yeniymiş dedi. Sonuç olarak kafamız rahat.

    Ayrıca baskı balatayı da değiştirdim. Şimdi sıra disklere geldi. Onlarıda 125binde değiştireceğim. En sonrada detaylı temizlik boya korumaya soktum mu arabayı tamam. Uzun yıllar kafam rahat binerim.
  • shakircan kullanıcısına yanıt
    haklısınız hocam en önemlisi kafanızın rahat olması.benim araç 36binde şimdilik rahatım :)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.