Şimdi Ara

Tucson 4wd Lock Titreme Ve Patinaj

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
9.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler arkadaşlar 2 3 hafta önce 2006 tucson aldım ( daha doğrusu babam bana aldı)
    Bu 4wd Lock tusu var sanırım diferansiyel kilitleme yapıyor
    Şimdi sizlere sorum ben bu tuşa basınca araba biraz geç kalkıyor direksiyonu tam cevirince titreme yapıyor bazen tak tuk ses geliyor ve direksiyonu hangi tarafa çevirirsem o tarafın arka tekerleği kalkarken Patinaj yapıyor
    Sizce sorun mu var varsa nedır nasıl giderilir ne kadar tutar
    Expertiz raporu var ama Expertiz 4 çeker araçların 4 çeker ine bakmıyor sanırım Expertiz raporunda hiç bir sorun yok araba da herşeyi orjinal ve hatasız gözüküyor
    Cevap yazan yazmayan herkese teşekkür ederim iyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Hyundai Tucson 4WD Lock Titreme ve Patinajı

    Hyundai Tucson'unuzdaki 4WD Lock tuşu, arazi koşullarında çekiş gücünü ve stabiliteyi artırmak için tasarlanmıştır. Bu özellik, kaygan yüzeyler, engebeli araziler veya dik yokuşlar gibi zorlu durumlarda kullanılabilir.

    4WD Lock özelliği etkinleştirildiğinde, diferansiyel kilitlenir ve ön ve arka tekerleklerin aynı hızda dönmesini sağlar. Bu, her tekerleğe eşit güç dağılımı sağlayarak patinaj riskini azaltır ve çekiş gücünü artırır.

    4WD Lock Tuşu Ne İşe Yarar?

    • Kaygan yüzeylerde (kar, buz, çamur) çekiş gücünü iyileştirir.
    • Engebeli arazilerde patinaj riskini azaltır.
    • Dik yokuşlarda stabilite ve kontrol sağlar.

    4WD Lock Ne Demek?

    4WD Lock, dört tekerlekten çekiş sisteminde diferansiyeli kilitleyen bir özelliktir. Bu, her tekerleğin bağımsız olarak dönmesini önleyerek tüm tekerleklere eşit güç dağılımı sağlar.

    Hyundai Tucson 4x4 Düğmesi Ne İşe Yarar?

    Hyundai Tucson'un 4x4 düğmesi, sürücünün dört tekerlekten çekiş sistemini kontrol etmesini sağlar. Kullanıcı, 2WD (iki tekerlekten çekiş), 4WD Auto (dört tekerlekten çekiş otomatik) ve 4WD Lock (dört tekerlekten çekiş kilitli) modları arasında geçiş yapabilir.

    Titreme ve Patinaj

    Bazı durumlarda, 4WD Lock özelliği etkinleştirildiğinde titreme veya patinaj yaşayabilirsiniz. Bu, özellikle dönüşler sırasında meydana gelebilir. Bu sorun aşağıdakilerden kaynaklanabilir:

    • Lastiklerinizin aşınması veya hasar görmesi
    • Uyumsuz dişli oranları
    • Yanlış aks hizalaması

    Titreme veya patinaj yaşıyorsanız, aracınızı yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Sorunu teşhis edebilecekler ve gerekli onarımları yapabileceklerdir.

    4WD Lock özelliğini yalnızca zorlu arazi koşullarında kullanmanız önemlidir. Normal yol koşullarında kullanmak, aracınızın mekanik bileşenlerine zarar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Birde bu araba sürekli dört çeker değil mi bunun motor gücünü nasıl ölçtüler Expertizde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğim kadarıyla dif. Kilidi açıkken sağa sola tam çevirip gaza yüklenmek zararlı. Kırmayın bir tarafını hocam araştırın dediğim meseleyi. Hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Bildiğim kadarıyla dif. Kilidi açıkken sağa sola tam çevirip gaza yüklenmek zararlı. Kırmayın bir tarafını hocam araştırın dediğim meseleyi. Hayırlı olsun.

    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asilsion

    Up
    2016 model araçta titreme oluyorsa üretim hatası var demektir. garanti kapsamında giderilmesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    2016 model araçta titreme oluyorsa üretim hatası var demektir. garanti kapsamında giderilmesi lazım.

    2006 hacı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asilsion


    quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    2016 model araçta titreme oluyorsa üretim hatası var demektir. garanti kapsamında giderilmesi lazım.

    2006 hacı

    akşam yorgunluğu, yanlış okumuşum ajan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Asilsion


    quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    2016 model araçta titreme oluyorsa üretim hatası var demektir. garanti kapsamında giderilmesi lazım.

    2006 hacı

    akşam yorgunluğu, yanlış okumuşum ajan

    Sorun değilde sorularıma da cevap vereydin keşke

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asilsion

    quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Asilsion


    quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    2016 model araçta titreme oluyorsa üretim hatası var demektir. garanti kapsamında giderilmesi lazım.

    2006 hacı

    akşam yorgunluğu, yanlış okumuşum ajan

    Sorun değilde sorularıma da cevap vereydin keşke

    Alıntıları Göster
    Sorun yok, gerçekten ağır arazi şartlarında binmediğiniz sürece o moda geçmeyin. Bahsettiklerinizden sistemin gayet sağlıklı çalıştığı anlaşılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BF033

    Sorun yok, gerçekten ağır arazi şartlarında binmediğiniz sürece o moda geçmeyin. Bahsettiklerinizden sistemin gayet sağlıklı çalıştığı anlaşılıyor.

    O sesler neyden geliyor hocam sanki birşey kırılacak gibi oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asilsion kullanıcısına yanıt
    Şimdi normal diferansiyel iki tekerin farklı hızlarda dönmesini sağlar, buda senin dönüşler ve viraj almalarında rahat sürebilmen içindir.Sen direksiyonu tam sağ veya tam sol yaptığında kilit açık olduğunda arabanın arka lastiklerinin ikisine aynı kuvvet gittiğinden ve ikiside yönsüz ileri baktıklarından dolayı, onlar arabayı ileri götürmeye çalışırken sen direksiyon ile farklı yön vermeye çalışmandan dolayı bi taraflarını esnetiyor yada yıpratmış bulunuyosun.Aracın ağır kalkmasının sebebide yine buna bağlı difransiyel kilidi, bu konuda biraz off-road bilgisi edinirsen rahat sürersin aracını, zaten şehir içinde kar veya çamura saplanma dışında kullanma ihtiyacı pek duymassın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Şimdi normal diferansiyel iki tekerin farklı hızlarda dönmesini sağlar, buda senin dönüşler ve viraj almalarında rahat sürebilmen içindir.Sen direksiyonu tam sağ veya tam sol yaptığında kilit açık olduğunda arabanın arka lastiklerinin ikisine aynı kuvvet gittiğinden ve ikiside yönsüz ileri baktıklarından dolayı, onlar arabayı ileri götürmeye çalışırken sen direksiyon ile farklı yön vermeye çalışmandan dolayı bi taraflarını esnetiyor yada yıpratmış bulunuyosun.Aracın ağır kalkmasının sebebide yine buna bağlı difransiyel kilidi, bu konuda biraz off-road bilgisi edinirsen rahat sürersin aracını, zaten şehir içinde kar veya çamura saplanma dışında kullanma ihtiyacı pek duymassın.

    40 ı geçince de kapatıyormuş otomatik bir anlamadım gitti bu sistemi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Asilsion kullanıcısına yanıt
    Viraj da araba düz gitme isteği olmasın diye yoksa virajı zor dönersin lastiklerin yıpranır sürekli o sistemle sistemin genel amacı tüm lastikleri aynı hızda çevirip patinaja düşen lastik yüzünden bi yere saplanıp kalmaman için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Viraj da araba düz gitme isteği olmasın diye yoksa virajı zor dönersin lastiklerin yıpranır sürekli o sistemle sistemin genel amacı tüm lastikleri aynı hızda çevirip patinaja düşen lastik yüzünden bi yere saplanıp kalmaman için.

    Teşekkür ederim hocam ama bir kere yüksek bir tepeye vurdum sol ön teker boşa düştü sadece sol ön teker döndü kilit de açıktı bu neden ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asilsion kullanıcısına yanıt
    kilit kapalı ve 4x2 konumundasınızdır yoksa bahsettiğiniz şey imkansız.
  • Araç zaten sürekli 4 çeker ve kilit açıktı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asilsion kullanıcısına yanıt
    Difransiyel kilitleyince boşta kalan tekerlek dönmez diye bişey yok. 4 tekerleğe de aynı anda güç gider. Yani 4'ü de döner.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yamtar36


    Difransiyel kilitleyince boşta kalan tekerlek dönmez diye bişey yok. 4 tekerleğe de aynı anda güç gider. Yani 4'ü de döner.

    Sadece boşta kalan teker döndü araba kalkmadı yerinden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asilsion kullanıcısına yanıt
    Eğim çok mu fazlaydı?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.