Şimdi Ara

Tucson 4wd Lock Titreme Ve Patinaj (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
9.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • yamtar36 kullanıcısına yanıt
    45 derece vardı. Birde ben araba kalkmayınca kilidi açtım acaba ondan mı oldu hemen açılmıyor mu kilit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asilsion

    Araç zaten sürekli 4 çeker ve kilit açıktı
    Görmemişin dif-lock'u olmuş... Şaka şaka... Oğlum ne oynuyon bilmediğin şeyle?

    Araba bir yöne dönerken dıştaki tekerlek daha fazla yol kateder. Bu da dıştaki tekerin daha çok dönmesi anlamına gelir. Diferansiyel içteki tekerin daha yavaş, dıştaki tekerin daha hızlı dönebilmesini sağlayan parçadır. Ancak ayn diferansiyel, kaygan zeminde aracın gitmemesine sebep olur. Şöyle ki, bütün gücü kaymakta olan tekere aktarır. Bu yüzden diferansiyelli araçlarda, çekiş olduğu tekerlerden birini havaya kaldırırsanız, o araba gitmez. Havada olan tekerini çevirir.

    Sürekli 4 çeker araçlarda durum bir nebze daha iyidir. Önde bir diferansiyel, arkada bir diferansiyel vardır. Arka ya da ön tutuyorsa, araç gider. Çoğu modern sürekli 4 çekerde orta diferansiyel de vardır. Bu bir debriyaj gibi çalışır. Orta diferansiyel ön ya da arka takım çok zorlanırsa, zorlanan takımı tahrikten ayırır. Böylece zarar gelmesini önler. El freni çekili gaza abandın. Eğer orta diferansiyelin varsa bir noktadan sonra orta diferansiyel arka tekerleri tahrikten ayırır. Amaç araca zarar verememeni sağlamaktır. El frenini unut. Arazidesin, arka tekeri kitleyen bir kütle var diyelim. Araç bunu aşamıyor. Duruma göre, kaymayan takıma (arka veya ön) çok daha fazla yük biner. Bu yük araca zarar verecek noktaya varmadan orta diferansiyel tahriki ayırır. Böylece şaft kırmazsın, diferansiyelde diş sıyırmazsın. Aks kırmazsın.

    Diferansiyel kilidi ise istek halinde ön ve arka diferansiyeli belli bir oranda veya külliyen kitler. Yarı-kilitli diferansiyeller %50 veya %40 kaymaya kadar izin verir. Sonrasına izin vermez. Tam kilitli diferansiyellerde diferansiyel kitlendi mi, araçta diferansiyel yok gibi çalışır. Bu durumda ne olur? İki tekerin de aynı hızda döner, ama viraj dönerken veya manevra yaparken biri daha hızlı biri daha yavaş dönmek ister. O yüzden o sırada hangi lastiğinin altındaki zemin kaymaya daha müsaitse o lastiğin kayar. Asfaltta diferansiyel kilidi açıkken cayırtı sesleri gelmesinin sebebi budur. Asfalt üstünde bunu açarak yürüyen aksama bindirdiğin yük aracın hızla arıza vermesine sebep olacaktır.

    Diferansiyel kilidi sadece kaygan zeminde açılırsa araca zarar vermez. Amacı kayan tekere giden kadar kaymayan tekere de güç yollayıp, kaygan zeminde aracın yürümeye devam etmesini sağlamaktır. 40'dan sonra devre dışı kalması da çok akıllıca. Aracın 40'ı geçebilmişse, diferansiyel kilidine ihtiyacın yoktur. Araç zaten gidebiliyordur. Sonuçta altındaki araç off-road aracı değil. Günlük kullanım aracı. O kadarı yeter denmiştir. Çok akıllıca bir hareket.

    Tavsiyem şudur: Bir yere saplanıp kalmadığın sürece o tuşa dokunma. Bir yere saplandıysan, çıkmaya inat edip oyduğun çukuru derinleştirip aracı daha da gömmeden bu tuşa bas. O zaman ne işe yaradığını anlarsın. Bu durum dışında bu tuşa basma çucuğum. Aks kırarsan neyse de, şaft kırarsan banan seni kırar çuçucuğum. Muhtemelen şaft yenilemeye kasmayacağınız için önden çeker bir aracın olur çucuğum...

    Bu arada, araç ister 1974 model olsun, ister 2016 model olsun, delikanlı bir dif-lock varsa, o tuşa asfaltta basıp manevra yapmaya kalkarsan her türlü tıkırtı, kütürtü, cayırtı duyarsın. Araçta bir garabet yoktur. Aracı garantiye sokmaya gerek yoktur. Kullanım kılavuzunu okumaya ihtiyaç vardır. Zira bu tuşun olayı bu. Aracında tuşlu dif-lock varsa o araç gay bir SUV, asfalt jipçiği olmaktan çıkmaya başlamış, arazi aracı olmaya başlamıştır. O yüzden otomobil gibi "her koşulda yağ gibi akar" değil, iş makinesi gibi "her koşulda çalışır"a doğru yolculuk başlamıştır. O yüzden aracı otomobilden ayıran düğmelere dikkat ediniz.

    Bu arada Tucson'da dif-lock olduğunu sanmıyorum. Varsa saygı duydum. Aracınızın sürekli 4 çeker olduğundan emin misiniz?
    1) O tuş 4 çekere alma tuşu olabilir.
    2) Low'a yani ağır şanzımana alma tuşu da olabilir.

    Ancak 40'dan sonra devreden çıkmasından sanki dif-lock'muş izleminine kapıldım. Enteresan. Araçta High-Low var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 27 Eylül 2016; 23:12:26 >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Çok kibarsın teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam normal birşey yaşadığınız. D-Lock sistemi buzlu yollar ve ağır arazi şartlarında kullanılmak için tasarlanmış bir özellik. Bu sistem devreye girdiğinde 4 teker'e de güç gider. Motor yine aynı devrinde döndürür fakat siz araç gitmiyormuş gibi hissedersiniz, hız düşer. 3.viteste 30 falan yaparsınız. Sizi tavsiyem şehir içi asfalt yolda bu özelliği kullanmamanız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: westberlin

    Hocam normal birşey yaşadığınız. D-Lock sistemi buzlu yollar ve ağır arazi şartlarında kullanılmak için tasarlanmış bir özellik. Bu sistem devreye girdiğinde 4 teker'e de güç gider. Motor yine aynı devrinde döndürür fakat siz araç gitmiyormuş gibi hissedersiniz, hız düşer. 3.viteste 30 falan yaparsınız. Sizi tavsiyem şehir içi asfalt yolda bu özelliği kullanmamanız

    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Görmemişin dif-lock'u olmuş... Şaka şaka... Oğlum ne oynuyon bilmediğin şeyle?

    Araba bir yöne dönerken dıştaki tekerlek daha fazla yol kateder. Bu da dıştaki tekerin daha çok dönmesi anlamına gelir. Diferansiyel içteki tekerin daha yavaş, dıştaki tekerin daha hızlı dönebilmesini sağlayan parçadır. Ancak ayn diferansiyel, kaygan zeminde aracın gitmemesine sebep olur. Şöyle ki, bütün gücü kaymakta olan tekere aktarır. Bu yüzden diferansiyelli araçlarda, çekiş olduğu tekerlerden birini havaya kaldırırsanız, o araba gitmez. Havada olan tekerini çevirir.

    Sürekli 4 çeker araçlarda durum bir nebze daha iyidir. Önde bir diferansiyel, arkada bir diferansiyel vardır. Arka ya da ön tutuyorsa, araç gider. Çoğu modern sürekli 4 çekerde orta diferansiyel de vardır. Bu bir debriyaj gibi çalışır. Orta diferansiyel ön ya da arka takım çok zorlanırsa, zorlanan takımı tahrikten ayırır. Böylece zarar gelmesini önler. El freni çekili gaza abandın. Eğer orta diferansiyelin varsa bir noktadan sonra orta diferansiyel arka tekerleri tahrikten ayırır. Amaç araca zarar verememeni sağlamaktır. El frenini unut. Arazidesin, arka tekeri kitleyen bir kütle var diyelim. Araç bunu aşamıyor. Duruma göre, kaymayan takıma (arka veya ön) çok daha fazla yük biner. Bu yük araca zarar verecek noktaya varmadan orta diferansiyel tahriki ayırır. Böylece şaft kırmazsın, diferansiyelde diş sıyırmazsın. Aks kırmazsın.

    Diferansiyel kilidi ise istek halinde ön ve arka diferansiyeli belli bir oranda veya külliyen kitler. Yarı-kilitli diferansiyeller %50 veya %40 kaymaya kadar izin verir. Sonrasına izin vermez. Tam kilitli diferansiyellerde diferansiyel kitlendi mi, araçta diferansiyel yok gibi çalışır. Bu durumda ne olur? İki tekerin de aynı hızda döner, ama viraj dönerken veya manevra yaparken biri daha hızlı biri daha yavaş dönmek ister. O yüzden o sırada hangi lastiğinin altındaki zemin kaymaya daha müsaitse o lastiğin kayar. Asfaltta diferansiyel kilidi açıkken cayırtı sesleri gelmesinin sebebi budur. Asfalt üstünde bunu açarak yürüyen aksama bindirdiğin yük aracın hızla arıza vermesine sebep olacaktır.

    Diferansiyel kilidi sadece kaygan zeminde açılırsa araca zarar vermez. Amacı kayan tekere giden kadar kaymayan tekere de güç yollayıp, kaygan zeminde aracın yürümeye devam etmesini sağlamaktır. 40'dan sonra devre dışı kalması da çok akıllıca. Aracın 40'ı geçebilmişse, diferansiyel kilidine ihtiyacın yoktur. Araç zaten gidebiliyordur. Sonuçta altındaki araç off-road aracı değil. Günlük kullanım aracı. O kadarı yeter denmiştir. Çok akıllıca bir hareket.

    Tavsiyem şudur: Bir yere saplanıp kalmadığın sürece o tuşa dokunma. Bir yere saplandıysan, çıkmaya inat edip oyduğun çukuru derinleştirip aracı daha da gömmeden bu tuşa bas. O zaman ne işe yaradığını anlarsın. Bu durum dışında bu tuşa basma çucuğum. Aks kırarsan neyse de, şaft kırarsan banan seni kırar çuçucuğum. Muhtemelen şaft yenilemeye kasmayacağınız için önden çeker bir aracın olur çucuğum...

    Bu arada, araç ister 1974 model olsun, ister 2016 model olsun, delikanlı bir dif-lock varsa, o tuşa asfaltta basıp manevra yapmaya kalkarsan her türlü tıkırtı, kütürtü, cayırtı duyarsın. Araçta bir garabet yoktur. Aracı garantiye sokmaya gerek yoktur. Kullanım kılavuzunu okumaya ihtiyaç vardır. Zira bu tuşun olayı bu. Aracında tuşlu dif-lock varsa o araç gay bir SUV, asfalt jipçiği olmaktan çıkmaya başlamış, arazi aracı olmaya başlamıştır. O yüzden otomobil gibi "her koşulda yağ gibi akar" değil, iş makinesi gibi "her koşulda çalışır"a doğru yolculuk başlamıştır. O yüzden aracı otomobilden ayıran düğmelere dikkat ediniz.

    Bu arada Tucson'da dif-lock olduğunu sanmıyorum. Varsa saygı duydum. Aracınızın sürekli 4 çeker olduğundan emin misiniz?
    1) O tuş 4 çekere alma tuşu olabilir.
    2) Low'a yani ağır şanzımana alma tuşu da olabilir.

    Ancak 40'dan sonra devreden çıkmasından sanki dif-lock'muş izleminine kapıldım. Enteresan. Araçta High-Low var mı?

    Alıntıları Göster
    Tucson' daki diff - lock fonksiyonu merkezi diferansiyel kilididir. Yani ön / arka aksa güç transferi ile ilgili.

    Tucson' unuz temel olarak önden çekişli bir araç. Gerektiğinde 4*4 oluyor. Ama AWD değil.

    Mesela aracın sağ ön lastiği boşa düştüğünde ya da havaya kalktıp boşta kaldığında (farketmez); bütün güç sol öne gider. Diff lock tuşuna basıp orta diferansiyeli kilitlerseniz araç %50 50 gücü dağıtmaya çalışır; yani arka aksa %50 güç iletir. Ancak sorun; eğer arka akstaki tekerleklerden birisi de tutunmuyorsa; arka akstaki bütün güç de o tekere gider. Yani boştaki iki teker siz manuel diff lock' u kilitleseniz de kilitlemeseniz de en iyi tabirle bütün gücü ''emer''. Bu yüzden de teker boşa dönüp, araç hareket etmemiştir.

    Direksiyonu çevirdiğinizde patinaj ve titreme konusu da yine merkez diferansiyel kilidi ile ilgili. Sağ ve sol tekerler birbirine kilitlenmese de birşey değişmez. Dar dönüşlerde (direksiyonu belli bir açıdan fazla döndürdüğünüzde) sağ ve sol tekerleklerde olduğu üzere ön ve arka aksın dönüş hızı da birbirinden farklıdır. Belirli bir açıya ve hıza kadar fark tolere edilebilir ancak belli bir noktadan sonra tolere edilemez. Titreme, vuruntu gibi değişik semptomlar duyar, aktarmanın belli başlı taraflarını tabiri caizse elinize alabilirsiniz. Bunu yapmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 27 Eylül 2016; 23:33:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    Tucson' daki diff - lock fonksiyonu merkezi diferansiyel kilididir. Yani ön / arka aksa güç transferi ile ilgili.

    Tucson' unuz temel olarak önden çekişli bir araç. Gerektiğinde 4*4 oluyor. Ama AWD değil.

    Mesela aracın sağ ön lastiği boşa düştüğünde ya da havaya kalktıp boşta kaldığında (farketmez); bütün güç sol öne gider. Diff lock tuşuna basıp orta diferansiyeli kilitlerseniz araç %50 50 gücü dağıtmaya çalışır; yani arka aksa %50 güç iletir. Ancak sorun; eğer arka akstaki tekerleklerden birisi de tutunmuyorsa; arka akstaki bütün güç de o tekere gider. Yani boştaki iki teker siz manuel diff lock' u kilitleseniz de kilitlemeseniz de en iyi tabirle bütün gücü ''emer''. Bu yüzden de teker boşa dönüp, araç hareket etmemiştir.

    Sadece ön teker bostaydı acaba diferansiyel kilidi biraz hareketten sonra mı açılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asilsion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    Tucson' daki diff - lock fonksiyonu merkezi diferansiyel kilididir. Yani ön / arka aksa güç transferi ile ilgili.

    Tucson' unuz temel olarak önden çekişli bir araç. Gerektiğinde 4*4 oluyor. Ama AWD değil.

    Mesela aracın sağ ön lastiği boşa düştüğünde ya da havaya kalktıp boşta kaldığında (farketmez); bütün güç sol öne gider. Diff lock tuşuna basıp orta diferansiyeli kilitlerseniz araç %50 50 gücü dağıtmaya çalışır; yani arka aksa %50 güç iletir. Ancak sorun; eğer arka akstaki tekerleklerden birisi de tutunmuyorsa; arka akstaki bütün güç de o tekere gider. Yani boştaki iki teker siz manuel diff lock' u kilitleseniz de kilitlemeseniz de en iyi tabirle bütün gücü ''emer''. Bu yüzden de teker boşa dönüp, araç hareket etmemiştir.

    Sadece ön teker bostaydı acaba diferansiyel kilidi biraz hareketten sonra mı açılıyor

    Diferansiyel kilidi devrededir muhtemelen ancak o sırada aracın diğer aksa iletebildiği güç, aracı oradan çıkarmaya yetmemiştir diye düşünüyorum. Her şartta %50-50 güç dağılımı da yapıldığı kesin değildir. İdeal şartlarda %50-50 ön arka aks arasında güç dağılımından bahsedebiliriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 27 Eylül 2016; 23:36:40 >




  • Kalsiyum 17 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevaplar için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asilsion

    Teşekkür ederim cevaplar için

    Rica ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asilsion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    Tucson' daki diff - lock fonksiyonu merkezi diferansiyel kilididir. Yani ön / arka aksa güç transferi ile ilgili.

    Tucson' unuz temel olarak önden çekişli bir araç. Gerektiğinde 4*4 oluyor. Ama AWD değil.

    Mesela aracın sağ ön lastiği boşa düştüğünde ya da havaya kalktıp boşta kaldığında (farketmez); bütün güç sol öne gider. Diff lock tuşuna basıp orta diferansiyeli kilitlerseniz araç %50 50 gücü dağıtmaya çalışır; yani arka aksa %50 güç iletir. Ancak sorun; eğer arka akstaki tekerleklerden birisi de tutunmuyorsa; arka akstaki bütün güç de o tekere gider. Yani boştaki iki teker siz manuel diff lock' u kilitleseniz de kilitlemeseniz de en iyi tabirle bütün gücü ''emer''. Bu yüzden de teker boşa dönüp, araç hareket etmemiştir.

    Sadece ön teker bostaydı acaba diferansiyel kilidi biraz hareketten sonra mı açılıyor

    Senin için biraz araştırdım ve şuna rastladım. Tahmin ettiğim gibi:

    http://tucsondrivers.com/viewtopic.php?t=2867

    Bu konudaki ikinci mesajda bilgisi verilmiş. Bu araç AWD değil. 4WD. Yani, sürekli 4 çeker değil. Çoğu zaman önden çeker. Kayma yaşandığında kafasına göre arkayı da bağlıyor araç (uzun mesajımda belirttiğim orta diferansiyel vasıtası ile). Ancak kullanıcı isterse bu tuşa basıp arkanın da sürekli bağlanmasını sağlayabiliyor. Yani araç bu tuşa basılı iken 4 çeker olmaya zorlanıyor. Bunun dışında araç 4 çeker olup olmamaya kendi karar veriyor. Olay bundan ibarettir. Sürekli 4 çeker olmayan araçların alameti farikası hareket kabiliyeti kısıtlı, ucuz; ama daha sağlam aks kullanmalarıdır. Bu da araç 4 çekerde iken manevra yapıldığında takılma hissine sebep olur. Arka diferansiyelleri de böyle olur.

    Aracında Ağır şanzıman yani Low ve diferansiyel kilidi yok.

    Eğer araç 4 çekerde iken manevra yaparken bir teker kayma yapıyorsa, aracın eski sahibi arka diferansiyel ile oynamış ve arka diferansiyeli kilitli diferansiyel haline getirmiş demektir. Bu günlük kullanımda bazı problemler getirir. Yüksek hızda kayma yaşarsan araç otomatik olarak 4 çekere alabilir. Bunu yaparken virajda olursan, arka diferansiyelin kilitli olduğu için kontrolü kaybedebilirsin. Ancak arazi şartlarında büyük bir avantaj sağlar. Arka diferansiyelin kilitli olup olmadığını kontrol etmek kolay. Aracı lifte al. Dört tekeri de yerden kes. Arka tekerlerden birinin altına kalas koy. Aracın arka tek tekeri bu kalasa basacak şekilde lifti biraz indir. Diğer 3 teker havada kalsın. lock tuşuna basıp aracı vitese al. Araç kalası iterse arka diferansiyelin kilitli demektir. Bu durumdan rahatsız olursan sana kabaran bir diferansiyel var anlamına gelir.

    4WD araçların diferansiyelleri de ham halat çalışır. Manevra yaparken takırtılar, tukurtular normaldir. Araç 4WD modunda iken direksiyonu yarımdan fazla çevirmemek en iyisidir. Asfaltta kullanmanın faydası yoktur. Arka takım ve şaft sürekli kullanıma uygun değildir. Araç hızlanınca devreden çıkmasının sebebi de budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 27 Eylül 2016; 23:48:42 >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Hocam bende Touareg kullanicisiyim. Aracım sürekli 4 çeker diye biliyorum. Konsolda low ve orta diferensiyel tuşu var. Bu tuşları ne tarz durumlarda kullanmam gerekir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim zahmet ettiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Hocam bende Touareg kullanicisiyim. Aracım sürekli 4 çeker diye biliyorum. Konsolda low ve orta diferensiyel tuşu var. Bu tuşları ne tarz durumlarda kullanmam gerekir?

    Low, eğer bildiğimiz low ise, bir ara şanzımandır. Motor 2500 devir çevirirken 2'inci viteste atıyorum 40 yapıyor ya, Low'a alırsanız aynı vites, aynı devirde araç atıyorum 20 yapar. Böylece hızı kısıp, muazzam bir güç elde edersiniz. Ağır arazı koşullarında, yüksek kompresyona ihtiyaç duyduğunuz durumlarda (örneğin karda frene basmadan dik bir yokuş inmek) çok işe yarar. Günlük kullanımda hiç bir işe yaramaz.

    Orta diferansiyel tuşu da yukarıda bahsi geçen tuştur. Aracınız sürekli 4 çeker olsa bile, zorlanma halinde araç arka tahriki ayırabilir. Bu durumda sizdeki tuş "Hayır kardeşim, ben saplandım, zorla, buradan çıkacağım!" tuşudur. Ancak, aracınız sürekli 4 çeker değilse, bu tuş aracınızı sürekli 4 çeker yapan tuştur.

    Her aracın özelliği farklı olduğundan kesin konuşamıyorum. Aracınızın sürekli 4 çeker olup olmadığını bilmiyorum. Bu tuşların adları varsa söylerseniz internette araştırırım.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Forumda bu görseli bulmuştum...
     Tucson 4wd Lock Titreme Ve Patinaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Hocam bende Touareg kullanicisiyim. Aracım sürekli 4 çeker diye biliyorum. Konsolda low ve orta diferensiyel tuşu var. Bu tuşları ne tarz durumlarda kullanmam gerekir?

    Çok güze bir kaynak buldum:
    http://blogs.youwheel.com/2015/02/14/volkswagen-touareg-4motion-awd-system-comprehensive-review/

    Sizin aracınız sürekli 4 çeker. Ancak aracınızın yılına göre diğer özellikleri değişiyor. Genel olarak Tuareg'de iki nesil varmış. Bayağı birşey öğrendim. Güzel makaleymiş. Aracınızın yılına göre özelliklerini söyleyebilirim.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Aracım 7L diye geçen 2004 model hocam. Geçen gün kumda battım ve aracı çıkartamadım. Sağolsun bir traktör çekti bizi En basitinden kumda nasıl hareket etmem gerekir sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Forumda bu görseli bulmuştum...
     Tucson 4wd Lock Titreme Ve Patinaj

    Bu tuş aracınızda varsa aracınız ilk nesil anlamına geliyor.

    High, her gün kullanmanız gereken durum.

    Low, aracı ağır şanzımana sokar.

    Bir sonraki sekme orta diferasiyeli kilitler. Yani, "zorlansa da bırakma" komutudur. Araç hem Low'da, hem orta diferansiyeli kilitlidir. Yani bir zorlanma durumunda arkayı ayırmaz. Zorlamaya devam eder.

    Bir sonraki sekme hem orta diferansiyeli, hem arka diferansiyeli kilitler. Bu durumda arka diferansiyeliniz de kilitlendiği için, arka tekerlerden biri kayma yapıyorsa, öbürü boşa çıkmayacaktır. Dezavantajı, yere sağlam basan lastiğin önünde bir engel varsa, zorlayacaktır.

    Arazi koşullarında şartların zorluğuna göre sıra ile kullanın. Normal şartlarda Low'dan sonrasını kullanmazsınız. Diğer ikisi hobi için çamura girerseniz lazım olur.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam. Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Aracım 7L diye geçen 2004 model hocam. Geçen gün kumda battım ve aracı çıkartamadım. Sağolsun bir traktör çekti bizi En basitinden kumda nasıl hareket etmem gerekir sizce?

    Kum ayrı bir dünya. Battığınızı anladığınız an hiç zorlamadan, aracı daha gömmeden lastik havalarını indirip, arka dif kilidini de aktive edecek şekilde ayarlayıp, mümkün olduğunca az gazla kalkış yapacaksınız.

    Araç gömüldüğü an ne yapsanız kumdan çıkamazsınız. Kalas kürek falan olacak...

    Kum işi bambaşka bir iş. Asfalt lastiğinin de en çaresiz olduğu an... Aslında iş lastikte bitiyor biraz. Biz asfalt lastiği kullandığımız sürece, bu tuşlar biraz oyuncak kalıyor. Tabii ki çok büyük bir potansiyel var. Şöyle bir şey bu: İsveçli kayakçının altına makoseni veriyorsun, dağa tırman diyorsun. Tabii ki makosenli İzmirliden 10 kat daha iyi çıkar o dağı; ama gene de...




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.