Şimdi Ara

Tüm tabularımı burun kıvırdığımız genelde şirket aracı olan fiesta yıktı.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
2
Favori
3.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FBcoskunFB


    quote:

    Orijinalden alıntı: onur801

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zebani Bey

    Ford iyidir... connect bagajinda nevsehirden kayseriye gitmistim

    abi çok fena güldüm ya

    Ben de koptum vallahi.arkadas bagajda anlamis arabanin kalitesini :)

    koltukta gitseymis neler yazardi buraya Allah bilir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fiestanin gaz tepkileri ve direksiyon hissiyati herkesin dilinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysall07

    Herşey direksiyon değil ama ne bileyim benim zevk alacağım araç fordmuş bunu anladım :) Zevk meselesi bu işler. Bir de focus yada mondeo alasım var değiştirirsem aracımı. Umarım pişman olmam :)

    bir vw kullanıcısının otomobil hakkında objektif davranması beni şaşırttı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jac0B0 -- 5 Aralık 2013; 11:52:52 >
  • Sırf bu konu için test edicem çok merak ettim direksiyonunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı şekilde, bende biraz kullandığım 1.25 motor Fiesta'ya hayran kalmıştım :) Gerçi bunda düz vitesi özlemiş olmamın da biraz etkisi vardır ama hem bu kadar güzel bir sürüş, hem böyle çevik yol tutuş ve otomobilin limitlerde bu kadar eğlenceli olması + direksiyon hissi bitiriyor olayı. Normal kullanıcı için pek bişey anlaşılmıyor fakat sürüş meraklıları için çok keyifli otomobil. Hatta Fiesta'dan sonra Volvo'ya binince yine bu mendebur araba demiştim, Volvo S60 bezgin katır gibi geliyor Fiesta'dan sonra.

    Bu arada başlıktaki soruya da cevap vereyim, Focus 3 1.6 TDCI kullandım, bence konforu çok başarılı, hatta çok konforlu diye abartılan Golf'ten kesinlikle daha iyi bir süspansiyon konforu bence ama Fiesta'nın direksiyon kalitesini ve tepkilerini beklersen hayal kırıklığı olur, alakası yok açıkcası, çok daha suni bir sistem. Mondeo'da durum daha da ağırbaşlı, zaten bu iki arabada da limitlere yaklaşmak zorluyor. kullanımları kesinlikle keyifli de Fiesta'nın zevki ikisinde de yok.

    Direksiyonun Scirocco'dan iyi olduğuna da kesinlikle katılıyorum, anlamamak mümkün değil zaten.




  • Bende otobüs sürmekten aldığım hazı hiç bir araçtan almadım mercedes 0403 çok keyifli

    travego yada tourismo yu sürmedim yanlız ondan 403 dedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shuma II kullanıcısına yanıt
    Kriter den kastın nedir metrik değerlermi soruyosun? Metrik değerler senin için birşey ifade edeceğini düşünmüyorum ancak bunun standart testleri var aynı yolda aynı araçları test edersin ve sonuçlara bakarsın.. en çabuk bitirmek metriklerden birisi örneğin.. aracın understeer oversteer roll değerleri bu tür değerlendirmeleri etkilemekte..Bu değerler çok rahat ölçülebilir şeyler.. Ve çoğu zaman müşteriyede bu şekilde hissettirir. Ancak bazı arkadaşlar yol tutuşundan kastı olarak farklı bir şeyi deniyor ,yada dandik, eski lastikler bu kanıya varıyor , kesinlikle hayır cevabını veriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysall07

    Herşey direksiyon değil ama ne bileyim benim zevk alacağım araç fordmuş bunu anladım :) Zevk meselesi bu işler. Bir de focus yada mondeo alasım var değiştirirsem aracımı. Umarım pişman olmam :)

    Birde ecoboost 180 ps focusa binin derim , gerçekten araç kullanmaktan keyif almak çok başka

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu tamamen okuyamadım ama yol tutuşuna bir takıldım. Aracın yol tutuşuna birçok faktör etki eder ve bunlar şöyle:

    1) Süspansiyon hareket aralığı
    2) Süspansiyon sertliği
    3) Lastik taban genişliği
    4) Lastik yanak ölçüsü
    5) Lastik yanak sertliği
    6) Lastik hamurunun sertliği veya yumuşaklığı
    7) Lastik diş derinliği
    8) Lastik basıncı

    Bunlar araçların yol tutuşunu en çok etkileyen faktörlerdir. Öncelikle lastik ölçülerini ve hamurunu kıyaslamak lazım. Eğer fark yoksa o zaman Fiesta'nın daha sert bir süspansiyona sahip olduğunu anlayabiliriz. Her aracın yol tutuşunu iyileştirmek mümkündür. Eğer arabayı çok seviyor, ama yol tutuşunu iyileştirmek istiyorsanız daha sert süspansiyon, daha geniş tabanlı lastik, daha büyük jant ve ince yanak lastik kullanmanız gerekli. Ama Türkiye yol koşullarında en uygun olacak yöntem daha geniş tabanlı lastik ile yanağı fazla daraltmadan lastik değiştirmek, tabii gerekliyse jantların da buna göre değişmesi gerekir. Ayrıca VW'nın üst paketlerde yada opsiyonel sunduğu büyük jant ölçülerini de baz değer olarak kullanabilirsiniz yeni ölçülere geçmek için


    Direksiyon muhabbetine hiç girmiyorum, bence direksiyon için araba değiştirilmez. (Bahsettiğiniz görünüşü ve malzemesiyse tabii, eğer tepkisinden bahsediyorsanız o ayrı bir konu)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasinist

    Kriter den kastın nedir metrik değerlermi soruyosun? Metrik değerler senin için birşey ifade edeceğini düşünmüyorum ancak bunun standart testleri var aynı yolda aynı araçları test edersin ve sonuçlara bakarsın.. en çabuk bitirmek metriklerden birisi örneğin.. aracın understeer oversteer roll değerleri bu tür değerlendirmeleri etkilemekte..Bu değerler çok rahat ölçülebilir şeyler.. Ve çoğu zaman müşteriyede bu şekilde hissettirir. Ancak bazı arkadaşlar yol tutuşundan kastı olarak farklı bir şeyi deniyor ,yada dandik, eski lastikler bu kanıya varıyor , kesinlikle hayır cevabını veriyor.


    Bir iddianın geçerli olması için ölçülebilir ve objektif olması gerekir. Aksi halde sübjektif değerlendirmeler kişiden kişiye değişir. Mesela, sınıfının en az yakan otomobili deseydiniz ölçüm test değerlerine bakarak anlayabilirdik. Sınıfının en hızlısı deseydiniz bunu da test ölçüm değerlerine bakarak anlayabilirdik. Sınıfının en iyi yol tutuşu deyince Tüm B sınıfı otomobiller için böyle bir ölçüm değeri var mı? örneğin skid pad vb gibi bunu öğrenmek istiyorum. Ayrıca, binek amaçlı ve şehir içi kullanıma yönelik tasarlanmış tüm araçlar ortalama yol tutuşu değerleri gösterirler. Referans olarak ralli için hazırlanmış versiyonu baz alırsanız bu pek sağlıklı olmaz.

    Mesela aşağıda örnek olabilecek bir video var 4 araç teste tabi tutulmuş içlerinden birisi daha başarılı olmuş. Ama , bu sonucu aracın dahil olduğu tüm segment için geçerli kılamayız.

    http://www.youtube.com/watch?v=1Qoag6cqZO4



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shuma II -- 5 Aralık 2013; 15:25:38 >




  • fiesta şuana kadar kullandığım en keyifli arabadır go kart hissi aldığım bindiğimde her hızda heryere girebileceğim hissi veren tatlı bir araçdır.
    Tabi ki sınıfının en iyisi diyemem ama sınıfında başka arabayı tercih etmem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuma II

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasinist

    Kriter den kastın nedir metrik değerlermi soruyosun? Metrik değerler senin için birşey ifade edeceğini düşünmüyorum ancak bunun standart testleri var aynı yolda aynı araçları test edersin ve sonuçlara bakarsın.. en çabuk bitirmek metriklerden birisi örneğin.. aracın understeer oversteer roll değerleri bu tür değerlendirmeleri etkilemekte..Bu değerler çok rahat ölçülebilir şeyler.. Ve çoğu zaman müşteriyede bu şekilde hissettirir. Ancak bazı arkadaşlar yol tutuşundan kastı olarak farklı bir şeyi deniyor ,yada dandik, eski lastikler bu kanıya varıyor , kesinlikle hayır cevabını veriyor.


    Bir iddianın geçerli olması için ölçülebilir ve objektif olması gerekir. Aksi halde sübjektif değerlendirmeler kişiden kişiye değişir. Mesela, sınıfının en az yakan otomobili deseydiniz ölçüm test değerlerine bakarak anlayabilirdik. Sınıfının en hızlısı deseydiniz bunu da test ölçüm değerlerine bakarak anlayabilirdik. Sınıfının en iyi yol tutuşu deyince Tüm B sınıfı otomobiller için böyle bir ölçüm değeri var mı? örneğin skid pad vb gibi bunu öğrenmek istiyorum. Ayrıca, binek amaçlı ve şehir içi kullanıma yönelik tasarlanmış tüm araçlar ortalama yol tutuşu değerleri gösterirler. Referans olarak ralli için hazırlanmış versiyonu baz alırsanız bu pek sağlıklı olmaz.

    Mesela aşağıda örnek olabilecek bir video var 4 araç teste tabi tutulmuş içlerinden birisi daha başarılı olmuş. Ama , bu sonucu aracın dahil olduğu tüm segment için geçerli kılamayız.

    http://www.youtube.com/watch?v=1Qoag6cqZO4

    Hocam dedim ya aynı test koşullarında aynı prosedüre tabii tutulan 2 aractan birinin parkuru daha kısa sürede tamamlaması metrik bir değerdir. verilen 2 duba arasını slalom yaparak max.hangi hızla geçebildiğin metrik bir değerdir.Ama sen bu değeri müşteriye nasıl aktarabilirsinki. Pazarlama literatüründe böyle bir terime ihtiyaç duyulmamış. Bunun için global bir şirketin global bir puanlama sistemi olabilirdi. Euro NCAP gibi ..

    Gönderdiğin değerlendirme subjectif bir değerlendirme ancak gördüğün gibi farkı yeterince açık bir şekilde ortaya koyabiliyor, profesyonel kişiler tarafından yapıldığı sürece..zaten bu tür testlerde bütün araçlar teste tabi tutulmaz bazıları çok basit subjectif denemelerle devre dışı bırakılır, muhtemel rakipler arasında değerlendirme yapılır.

    Yukarıda lastikten anlayan bir arkadaşta yazmış değerleri. Sonuçta aracı belli bir kullanımdan sonra lastik değiştirmek durumunda kalınacağından yakın rakipler arasında yanılsamalara sebebiyet verebilir.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Üzüldüm focus.un fiesta kadar iyi değil demenize. Yeni mondeoyu 4 gözle bekliyorum umarim sürüş dinamikleri çok iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • halil altın H kullanıcısına yanıt
    Cmax tavani yuksek diye pek sicak bakmiyorum ama hiç içine binmişligim yok. Denk gelirse denerim tabiki de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uysall07 kullanıcısına yanıt
    Sattığım fiestadan memnun kalmamdan dolayı Ford markasının bir artısı vardı. Focus veya Mondeo almaya niyetliyken hiç aklımda olmadığı halde c-maxı tavsiye üzerine bayide inceledim. Zaten içine bindiğimde çok beğendim. Tavanının yüksek olmasının hiç zararını görmedim aksine iç ferahlığı bakımından tavanın yüksek olması daha çok hoşuma gidiyor. İnanırmısınız c- max tan sonra diğer arabalara bindiğimde direk c-max ın ferahlığını arıyorum. Ayrıca yüksek oturuş pozisyonu araca inip binmede çok rahatlık sağlıyor. İki senedir c-max kullanıyorum. Çok memnunum. Bundan sonra alacağım aracında yine bu tarzda olmasını istiyorum. Muhakkak c-max a alıcı gözüyle bakmanızı ve test sürüşü yapmanızı öneririm.
  • Ben içini beğenemedim nedense fiestanın çok konforlu gelmiyor.Ama dış tasarımı çok hoşuma gidiyor.Ayrıca direksiyon yumuşaklığı etkilediyse palio veya bravoda deneyin bi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manisali0645

    fiesta direksiyonuna övgüyü daha öncede bikac kez de duymustum

    +1
  • ben fiestanın dışını beğeniyorum ancak o iç tasarımı çok itici geliyor. bir türlü ısınamadım.





  • Statukocu Makyajlanmis kasada ic mekan daha gosterisli piano black malzeme kullanilmis bir gozat istersen daha kabul edilebilir olmus yoksa bu dizayn gercekten banada itici geliyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysall07

    Üzüldüm focus.un fiesta kadar iyi değil demenize. Yeni mondeoyu 4 gözle bekliyorum umarim sürüş dinamikleri çok iyidir.

    http://www.youtube.com/watch?v=hdeoIe9Eb4E

    Bence yeni Mondeo haketmeyeceği bir fiyatla gelecek. Fiesta Pwshift+Tit+x+GP =42.000 civarı, Focus 5K Trend = 44.000 TL iken Mondeo Trend sanırım baya pahalı olur.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.