Şimdi Ara

vites değiştirme hakkında soru...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
4.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2 sorum var .

    1-) mesela 4. viteste gidiyoruz . yol çalışması yada benzer bişey var . vitesi 2 ye düşürmemiz gerekiyo . bu durumda napıcaz ?? acemiyimde . acaba arabayı iyice yavaşlatsak (sadece frene basarak) sonra 2 ye alsak araba istıo edermi ? yada önce boşa öyle yavaşlatıp sonramı 2 ye alcaz . lütfen yardımcı olun ..

    2-) ben vitesi değiştirirken bazen arabadan "vuuuuuuuvvvv" diye ses geliyo hani araba yarışlarında olurya . acaba vitesi değiştirirken yanlışlıkla gaza falanmı basıyorum anlamadım . en doğru vites değiştirme nasıldır ? kademe kademe anlatırmısınız . en ufak ayrıntısına kadar . lütfen...

    2 haftadır araba kullandığım için saorularım saçma olabilir . kusura bakmayın







  • Kullanım kişiden kişiye göre değişir. Ben nasıl kullandığımı anlatayım:

    Birinci durumda: Vites dörtteyken boşa atarım, vites boştayken ne gaza ne de frene basarım, araba kendi kendine yavaşlar. Eğer biraz daha yavaşlamam gerekiyorsa frene basarım, belirli bir hızın altıma düşmeden devam edeceksem de vitesi ikiye (Veya o hızda hangi vitesi kullanmam gerekiyorsa) takar yolun durumuna göre devam ederim. Ama trafik yoğunsa ve yol aşağı doğru eyimli ise ayağım frene basmaya hazır durumda vitesi 4-3-2 diye küçültürüm.

    2: O ses eğer giderek alçalıyorsa vites küçültürken yeterince yavaşlamıyorsunuz/devir düşmüyor demektir. Araca göre değişmekle birlikte her aracın vites geçiş hız ve devir aralıkları belirlidir. Bunu sakin ve düz bir yolda aracı yavaş yavaş hızlandırırken anlayabilirsiniz. Vites geçişleri örnek olarak şu şekilde olsun:
    1 to 2: 20 km/h
    2 - 3 : 50 km/h
    3 - 4 : 80 km/h
    4 - 5 : 110 km/h

    Bu geçişleri yapmadan aracın belirli bir devri alması gerekiyor ama vites küçültürken aynı hız düzeyinde vites küçültüldüğünde bahsettiğiniz ses gelir ve arabada yığılma olabilir. Bunu önlemek için vites küçültürken geçiş aralıklarındaki hızların 5-10 km altında iken vites küçültmek daha iyidir. Örnek oranlara göre vitesi 4'ten 3'e düşürürken hızınız 70-75 km/h'i görsün.


    Bunlar size sorun gibi gelmesin ayrıca. Manuel vitese alıştıktan sonra çok seversiniz ve onsuz yapamazsınız, gerçekten araba kullandığınızı hissedersiniz ve otomatik araba kullanmak size çok basit gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 5 Ağustos 2010; 9:43:37 >




  • 1- Hızına göre vites küçülteceğin zaman frene basıp 4.den 3'e sonra 2 ye alabilirsin. Birden 4'den 2 ye takarsan motor freni arabayı silkeler. Örneğin 90 ile giderken 2 ye takarsan. Yol güvenli ise boşa alıp frene de basabilirsin.

    2-- o vuuv seside vites değiştirirken ayağını gazdan tam çekmediğin için gelebilir. Manuel araç kullanmayalı çok oldu fakat dediğim gibi gaz dan çekmeden vites değiştiriyor olabilirsin. Manuel'de en doğru vites değişimi vites değiştireceğin sırada ayağını tamamen gazdan çekip debriyaja basıp vitesi değiştirdikten sonra gaz vermek. Tabi bu sırada debriyajdan ayağını anında çekmeyeksin. Yavaş yavaş bırakarak..
  • çok teşekkür ederim . istediğim tüm cevapları aldım çok sağol . sn bi soru daha . hani yokuş aşağı inerken 4-3-2 şeklinde küçültürüm demişsin ya . zor olmuyomu ? ben bazı kısa mesafeli yokuşlarda , eğer yokuşun sonunda yol ver tabelası falan varsa , boşa alıp öyle imiyorum yokuştan . eğer yokuşun sonunda araba geliyosa sağdan soldan duruyorum , yoksa tekrar 1 e veya 2 ye takıp ilerliyorum . acaba boştayken yokuş inmek çokmu zararlı ? hani zararlı olduğunu biliyorum ama . acaba çok çok bi zararı varmı ?
  • HEEE . BİDE ŞUNU UNUTTUM . mesela vites 2 de . 3e atıcaz . ayağımı gazdan çektim . debriaja bastım vitesi 3 e attım . ayağımı debriajdan çekerken tam kavrama noktasındamı arabaya gaz vericem , yoksa ayağımı tamamen debriajdan çekincemi ?? bunu sormayı unuttum
  • Yokuşda boşla inmek zararlı denemez fakat tehlikeli denebilir. Araca zararı olmaz yakıt tasarrufu konusunda olur sadece. Siz yinede vitesde iken gaza basmadan ininiz. Freniniz boşalır patlar çatlar riske girmeyin.
  • Arkadaşım soruların çok yerinde, zamanla ve tecrübe geliştirdiğinde bunların cevabını kendin zaten bulacaksın. Aklında motor sesi, yol hızı, vites konumu ve frenleme dörtlüsünün oluşturacağı "Mahşerin Dört Atlısı" (İng. "Four Horsemen of the Apocalypse") şeklinde, birisinin diğerlerinden ayrılamayacağı ve ayrıldığında da büyük bir hata veya sorun oluşacağı bir denge gelişecektir. Mesela saatte 100 km/h ile giderken 2. vitese atmamalısın, 1. viteste 100 km/h yapmamalısın, hızlı giderken 1. vitese atmamalısın gibi olumsuzlukları ortadan kaldıran bir dengedir bu.

    1.
    4. Viteste giderken yol çalışması nedeni ile 2. vitese düşürmen gerekiyorsa ayağını gazdan çek, motor freni ile 50 km/h'ya kadar 4. viteste git, sonra debriyaja bas ve 2. vitese at, pürüzsüz (İng. "smooth") bir geçiş sağlayacaksın. Frene basmana ve boşta gitmene gerek yok. Vites atmayı öyle bir öğreneceksin ki araçta seyahat edenler sarsılmayacak, vites attığını öğrenmeyecekler bile.

    2.
    Vites değiştirirken arabadan gelen "wwhhhooooaaaaa" ses senin yüksek bir hızdayken gereğinden küçük bir vitese geçiç yaptığın anlamına gelir. Buna motoru bağırtmak der ustalar, aslında motoru "yarıştırmaktır" (İng. "to race the engine"), boşta gereksizce çok devir yaptırmaktır, motorun iç kompresyonunu arttırır, yağ yakmaya ve keçe/conta/segman kardeşlerinin ömrünü erken doldurmasına sebep olur. Motor freninin kötü bir halidir. Baklavanın 4 dilimi makbuldur, fazlası zarardır, ayrıca bir daha baklava yememeye kadar götürür. Vites değiştirme bayraklı yarış gibidir. Alt vites üst vitese arz eder, üst vites alt vitese rica eder. Müzikal anlatmak gerekirse

    "ı" gaz pedalına arttırarak basma
    "m" gaz pedalına sabit basma

    1. Vites "Hıııııııııııım"
    2. Vites "Hııııııııııııııımmmmm"
    3. Vites "Hıııııııııııııııııııımmmmmmmmmm"
    4. Vites "Hıııııııımmmmmmmmmmmmmmm"
    5. Vites "Hııııımmmmmmmmmmmmmmmmm"

    Araç kullanırken sen araca eziyet etmeyeceksin ki araç da sana eziyet çektirmesin. Otomobil kullanmayı bir ZEVK haline getirmek için onu her defasında ilk defa kullanıyormyuş gibi düşünün, sakın "hata yapmamalıyım" veya "hata yapmayacağım" gibi bir önşartla direksiyonun arkasına geçmeyin, daha çok hata yaparsınız.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: yürüyedur1993

    2 sorum var .

    1-) mesela 4. viteste gidiyoruz . yol çalışması yada benzer bişey var . vitesi 2 ye düşürmemiz gerekiyo . bu durumda napıcaz ?? acemiyimde . acaba arabayı iyice yavaşlatsak (sadece frene basarak) sonra 2 ye alsak araba istıo edermi ? yada önce boşa öyle yavaşlatıp sonramı 2 ye alcaz . lütfen yardımcı olun ..

    2-) ben vitesi değiştirirken bazen arabadan "vuuuuuuuvvvv" diye ses geliyo hani araba yarışlarında olurya . acaba vitesi değiştirirken yanlışlıkla gaza falanmı basıyorum anlamadım . en doğru vites değiştirme nasıldır ? kademe kademe anlatırmısınız . en ufak ayrıntısına kadar . lütfen...

    2 haftadır araba kullandığım için saorularım saçma olabilir . kusura bakmayın


     vites değiştirme hakkında soru...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 5 Ağustos 2010; 10:04:59 >




  • Vitesin boşta olması arabanın boşta olması; yani yarı güvende olması demektir. Aniden yavaşlamak, hızlanmal, dönmek gerekirse vitesin boşta olması verilecek tepkinin süresini artırır. Yol sakin olmadığı sürece, bir kez frene basarak durabileceğiniz durumlar haricinde boşa atmayı önermem. Zaten acemiyim diyorsun, bir de vitesi boşa alırsan vay halimize. :)

    4-3-2 şeklinde küçültüldüğünde frene basılmasa bile, iniş çok dik değilse araç hızlanmaz. Bu şekilde daha güvenli gidersin.


    İkinci vitestesin, devir saati redline'a yaklaşıyor, araba devirini aldı; elini vitese at, ayağını gazdan çek, debriyaja tam bas, vitesi sakince 2'den 3'e at, ayağını debriyajdan çekerken (Kavrama noktasını yakaladığında daha iyi olur) gaza hafifçe dokun ve aynı şekilde debriyajdan da ayağını kaldır. Bazı arabalar seyir halindeyken vites geçişlerinden sonra gaza basılmadığında sallanır, bazıları gazdan ayağını çekmiş gibi normal devam eder. Vites yükselttikten sonra gaz pedalı eski konumu kadar ilerde olmamalı, olursa fazla gaz vermiş olursun. Çünkü vites artınca devir düşmüş olacak. Belki aracının bağırması bundan da kaynaklanıyordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 5 Ağustos 2010; 10:10:51 >




  • hepinize çok teşekkür ederim . tüm sorularım cevaplandı . herbirinize tek tek teşekkür ediyorum
  • Bak!

    Olur mu??? Daha karpuz kesecektik...! Ne güzel devam ediyorduk. Biraz daha sor, kavga, dövüş, münakaşa, müzakere, müsadere istiyoruz.

    Mesela 6-DSG'nin vites geçişleri mi daha pürüzsüz yoksa 7-DSG'ninki mi? gibi sorular sor. Forumun biraz tozunu al, hidrolik kavrama mı yoksa halatlı debriyaj mı daha yumuşak? diye sor, ve hatta 5. vitesten 6. vitese atarken topuzu tepeden tutmak mı daha fazla zevk verir yoksa topuzun hemen altındaki sapından kavramak mı...?

    Eminim herkes farkında ki foruma biraz elektrik de lazım, tam tatile çıkma ve sıfır araç alma günleri ki bunlar heyecan dorukta, depolar full, lastikler tam.

    quote:

    Orijinalden alıntı: yürüyedur1993

    hepinize çok teşekkür ederim . tüm sorularım cevaplandı . herbirinize tek tek teşekkür ediyorum


    Şaka bir yana, sorularının cevaplandığına sevindim. Diğer arkadaşlarla birlikte fotumda herkes birbirine yardım edebiliyor ve bundan memnuniyet duyuluyorsa Bolu Dağını aşmışız demektir.

    Hayırlı yolculuklar, keyifli sürüşler.

    Taner Göde




  • Şunu da bilmen iyi olur. Eğer 4 den 2 ye takman gerekirse aragaz verip deviri arttır sonra debriyajı bırak. Bu şekilde kayma ve ani silkelenme olmaz. 4 de hızın 85 in üzerindeyse 2 ye takmamalısın. Bu söylediği benzinliler için. dizellerde oranlar daha kısa olduğundan 65-70 km üzerinde 2 ye takmamalısın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ByWRX -- 5 Ağustos 2010; 10:44:17 >
  • hata.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ByWRX -- 5 Ağustos 2010; 10:45:57 >
  • Sürücü kurslarında Kickdown neden öğretmezler ki,halbuki oldukça önemli bir mevzu(Bknz:Neyi öğretiyorlar ki)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.