Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19.642
Cevap
151
Favori
1.423.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • buyrun size yeni s60

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Audi a4 ile Volvo s60 Arasında kararsız mi kaldınız. Bence kıyas götürmez ama ben hiç objektif değilim. Burda ki çoğu arkadaş da benim gibi objektif değil. Çünkü bi çoğumuz sadece volvo kullanıcısı değil volvo fan ıyız. Ama işte tam da burda bi Ayrıntı ortaya çıkıyor. Volvo kullanmaya başlamadan önce bu farkı farketmemiştik. Bigün yolumuz volvo ile kesişti. O gün bu gün başka markalar bizi hiç enterese etmedi. Şuna karar verin bence. İstediğiniz sadece üst sınıf bir araç mı yoksa yaşamtarzınız haline gelicek, hayatınıza keyif katıcak yeni bir heyecan mı 😃😃 (cevabımı abartı bulanlar için:Demiştim ben objektif olamıyorum s60 la tanıştığım günden beri)
    Arkadaşım buradaki S60 kullanıcıları, bazı değerleri bilen, bazı şeyleri aşmış insanlardır.
    Baside indirgersem; Sen esmeri seviyorsun bunu zaten belli etmişsin. Biz ise sarışınlardan hoşlanıyoruz. Burası da sarışın sevenlerin konusu... Bize burada sarışınların orası kötü burası kötü deme, al esmerini git kendi konunda mutlu ol.
    Biz bu aracı alırken bir ev gibi, bir yazlık gibi, bir tekne gibi, bir eş gibi düşündük ve onu kullanırken, onunla mutlu olacağımız, kendimizi ve sevdiklerimizi güvende hissedeceğimiz anları yaşamak için aldık. Aracın kusurları yok mu ? Elbette vardır ama ya ihtiyaç olmadığı için kusur olarak gözükmüyordur yada bazı güzellikler o kusurları örtüyordur kullanıcılarının gözünde...
    İkinci el değer kaybıymış, geç satılıyormuş gibi hususları da bu saydığım maddelerin ardına dizdik. Merak etmeyin, dünya üzerinde her malın bir alıcısı satıcı vardır.
    Premium araç almayı düşünecek birinin, bu konudaki düşünceleri ve yaklaşımları da Premium olmalı...
    Al sat yapacak, araçta ticari kaygı yaşayan biri, zaten gidip premium markalardan araç almaz. Madem S60'tan kendi fikirlerinize göre vazgeçmişsiniz, saygı duyuyoruz, size hayırlı olsun ve güle güle.. Burada el altından Vw'yi övmenin mantığı yok, ne olduğunu dünya alem öğrendi zaten. Alın passatınızı, güle güle kullanın.
    Elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım ama bu başlığı baştan sona kadar okursanız tüm detaylara ulaşırsınız;

    2011'de basladı yeni kasa, 2012 temmuzdan sonra 2013 modellerde mini makyaj geldi sadece city safety etkisi max 30km/h'den 50 km/h'ye çıktı ve vites topuzu değişti. 1 yıl sonrasında 2014 modellerde asıl makyaj geldi (2013 temmuz), bu da mevcut kasadaki halini aldı, yani ön panjur, arka tampon, yan aynalardaki ir kamera tabanlı blis'in arka tampon içine radar tabanlı hale geçmesi, ön gösterge tablosunun dijital olmasını kapsadı, vs.

    Motor ve şanzımanlar ise (TR için) kronolojik olarak yaklaşık şu şekilde;
    203 bg 6 ileri ıslak tip çift kavrama powershift 2 lt benzinli 2.0T (ford kökenli 4 silindir ecoboost) 2011-2012 temmuz, 0-100 8 sn,
    215 bg 6 ileri tork konvertörlü geartronic 2,4 lt dizel awd D5 (volvo kökenli 5 silindir) 2011-halen, 0-100 7,5 sn,
    180 bg 6 ileri ıslak tip çift kavrama powershift 1,6 lt benzinli T4 (ford kökenli 4 silindir ecoboost) 2011-2015 temmuz, 0-100 9 sn,
    115 bg 6 ileri ıslak tip çift kavrama powershift 1,6 lt dizel Drive/2012 makyaj sonrası D2 (ford kökenli 4 silindir PSA) 2011-2015 temmuz, 0-100 11 sn,
    163 bg 6 ileri tork konvertörlü geartronic 2,0 lt dizel D3/2012 makyaj sonrası D4(2013'e aralık'a kadar) (volvo kökenli 5 silindir) 2011-2013 aralık, 9,5 sn
    240 bg 6 ileri ıslak tip çift kavrama powershift 2,0 lt benzinli T5 (2012 makyaj sonrası 2013 aralık'a kadar) (ford kökenli 4 silindir ecoboost) 2012-2013 aralık, 7,5 sn
    181 bg 8 ileri yeni tork konvertörlü geartronic 2,0 lt dizel D4 (2015 temmuz'da 190 bg oldu) (volvo kökenli yeni 4 silindir) 2013 aralık-halen, 7,6 sn
    245 bg 8 ileri yeni tork konvertörlü geartronic 2,0 lt benzinli T5 (volvo kökenli yeni 4 silindir) 2013 aralık-halen, 6,3 sn,
    225 bg 8 ileri yeni tork konvertörlü geartronic 2,0 lt dizel fwd D5 (volvo kökenli yeni 4 silindir) 2015 temmuz-halen, 6,4 sn,
    Not: yeni motorlara awd geliyor yakında.

    Donanıma gelecek olursak, kabaca;
    Premium: arka park sensörü, elektrikli koltuk ve kapanan ayna, yağmur sensörü ve kozmetik extralar
    Advance: üsttekine ek olarak xenon, hafızalı koltuk, büyük ekran multimedia, 2013 makyajına kadar blis sonrasında dijital kadran
    Deri, koltuk ısıtma sunroof ve ön park sensörü her zaman opsiyonken çift taraflı otm. klima ve kararan ayna baz donanımda bile vardı.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir,

    Saygılar..
    Merhaba, herkese kazasız günler ve keyifli sürüşler dilerim. 2013 makyajlı kasa D2 advance paket ile aranıza katılmış bulunuyorum. Aracı isteyerek ve uzun süre araştırdıktan sonra aldım. Şu an 96.000 km de. Periyodik bakım uyarısı verdiği için 100.000 bakımını erkene çektim.Ve eski sahibinden çok sağlıklı bilgi alamadığım için içim rahat olsun diye şanzıman yağını da değiştirdim. Almadan önce forumu da takip ettiğimden bakım sürecinde yaşadıklarımı paylaşmak istedim. Ankarada ikamet etmekteyim. Hem forumdan hem arkadaşlardan edindiğim bilgilerden sonra servis olarak Volan da (03122786990,http://www.volan.com.tr) karar kıldım. Servis temsilcisi arkadaş iyi niyetli olarak gerekli parçalarla ilgili tüm bilgileri paylaştı benimle. Volvo orjinal kullanmadan ama kaliteli yedek parçaları almayı tercih ettim. 1-2 günlük bir internet araştırma sürecinden sonra aşağıda listesini verdiğim ürünleri temin ederek bakımı gerçekleştirdim.
    1. Motor yağı: Mobil 1 0w30, 130 tl,(https://n11.com/)
    2. Yağ filtresi: Mahle OX 171-2D, 15 tl (Ersan Peugeot, 03122780131)
    3. Mazot filtresi: Fomoco AV6Q D410 (Ford orjinal),70 tl, (Merkez Oto, 02125295300,http://www.yedekparcaford.com)
    4. Hava filtresi: Fuji 30748212P, 35 tl, (Dünya yedek parça, 03122782200,https://www.dunyayedekparca.com/)
    5. Polen filtresi: No name, 30767024Y, 35 tl, (Dünya yedek parça, 03122782200,https://www.dunyayedekparca.com/)
    6. Şanzıman yağı: Castrol Transmax Dual, 7 lt, 250 tl (Merkez Oto, 02125295300,http://www.yedekparcaford.com)
    7. Şanzıman yağı filtresi: Ford orjinal 1 589 089, 90 tl, (Oto ikiler, 03122784964,http://www.otoikiler.com.tr/

    Malzemeye 625 tl, servise de 180 tl vererek bakımı 805 tl ye mal etmiş oldum. Tüm bakım işlemi yaklaşık 1 saatte bitti. Ancak randevulu gittiğimi belirteyim. Eğer parçaları kendiniz temin etmekle uğraşmak istemezseniz paket bakım fiyatı 1200 tl. Umarım birilerine faydası olur bu bilgilerin. Bakımdan sonra araçta bariz bir rahatlama ve vites geçişlerinde farkedilir bir yumuşaklık olduğunu da ifade edeyim.
    Aracı aldıktan sonra depoyu doldurarak bir uzun yol seyahatine gidip geldim, şu an hala aynı depo ile şehir içinde kullanmaktayım. Mazotu bitirdiğimde tüketim değerlerini de paylaşacağım. Aracı kullandıkça Volvo seçimimde çok isabetli bir karar verdiğimi düşünüyorum. Genel dizayn, yol tutuşu, motor ekonomi/performansı ve herşeyden öte içindeyken verdiği güven duygusu benim için son derece tatminkar.

    Sevgiyle ve Volvoyla kalın..
    İşe yaramayacağına %100 emin olun.

    Parçanın global fiyatları mevcut, bunların üstüne navlun,gümrük masrafları vs.. ekleniyor.
    Yetkili servislerde satılan hava filtresi Avrupa'da 20 Euro ise Türkiye'de 110 TL civarı.
    Ülkenin para biriminin değeri düşük, vergisi yüksek vs.. diye global fiyattan indirim söz konusu olamaz..

    Ayrıca diğer markalarda da aynı durumlar söz konusu, Honda-Nissan-Audi-Mercedes-Ford vs vs.. bakım fiyatları oldukça yüksek.

    Türk Lirası'nın diğer para birimlerine göre oldukça değer kaybettiği bu günlerde bakım ücretlerini düşürmek için çözüm Volvo'
    da değil, ülkemizin para birimine değer katacak hamleler yapmakta.

    Buna da vatandaş olarak bireysel yapılacak şeyleri yapmalıyız...
    Volvo'da mantıksız gibi görünen durumların altında mutlaka bir güvenlik tedbiri var diye tahmin ediyorum, kendim de otomotivde çalıştığım için şu örnekleri verebilirim;

    - Anahtarı çıkarınca motor stop etmemesi / yolcu, çocuk vs. merak edip seyahat anında çıkarabilir,
    - El freni düğmesinin sol tarafta konumlandırılıp orta konsoldan uzak olması / araç durmadan da el freni çekilebildiği için (denedim) emniyet tedbiri.
    - Park edince el freninin otomatik çekilmemesi / soğuk bölgelerde balata donma yapışma sebebiyle aracın zarar görmesi.
    - Sürücü kapısını içeriden açınca diğer kapıların kilitli kalması / hırsızlık - kapkaç vs.
    - Sileceklerin Auto pozisyonda olmasına rağmen araç çalışınca ilk hareketi sürücüden beklemesi / sileceklerin donma sebebiyle yapışıp zarar görmesi

    bu örnekler çoğaltılabilir ama temel mantık başta da dediğim gibi en ufak bir ihtimal bile olsa güvenlik/emniyet açısından risk oluşturmamaktır.
    merhabalar, arabamla bu yazın kısa bir özetini, tebrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

    uzun yollar katedip tatile gittiğimiz yazın sonuna geldik. aracımla(2015 model, s60 1.6 dizel) ilk seneyi çok şükür sorunsuz geçirdim. yaz boyunca uzun yolda eski aracıma göre çok memnun kaldım. özellikle adaptif cruze control şahane birşey. bir şehirden diğer şehire kadar ayaklarım ne gaza ne frene hiç dokunmuyor. hani bazı donanımlar vardır da hiç kullnamazsınız ya, bu öyle birşey değil kesinlikle. bir arabada olmazsa olmazlarım arasına girdi. forumlarda sağda solda duydugum motorun yetersizliği, yokusta vs çekmeme sorunu gibi sebebiyle endişelerim yersiz çıktı. araçta 4 kişi, bagaj ufak canta bile konulamayacak derece dolu şekilde ankaradan , denizli, muğla, istanbul seyahatleri yaptım. ortalama olarak yakıt tüketimim (klimayı hiç kapatmam) 4,7 ile 5,8 lt arası değişti.

    havalar sogumadan arac ile biraz ilgileneyim dedim. 94 binde bakıma soktum arabayı. 450 lira tuttu(yakıt filtresi haric diğer filtreler değişti, yağ değişti-ankara yiğit volvo)

    koltuklar deri olduğundan koltuklara bakım yaptım.

    camlara yağmur suyu tutmamasını sağlayan işlemi yaptım.(silecek olmadığından özellikle arka cama cok gerekiyor malum )

    araba yıkattıktan sonra kendim kil uygulaması yaptım.

    torpido ve sert plastiklerin temizliklerini yaptım.

    Deri koltuk bakımı:

    kullandığım ürünler:


    en sağdaki deri temizleyici sıvı, ortadaki ise deri bakım malzemesi

    önce deri koltuk temizleme işlemi için bir fırça ile temizlik malzemesini koltuklara sıkarak fırçaladım. ardından bezle sildim.


    daha sonra bakım ürününü 2 farklı sünger kullanarak koltuklara sürdüm.



    turuncu sünger ile koltuklara sürdükten/yedirdikten sonra sarı süngerle hafifçe son kalıntıları temizledim.

    plastik aksamı ve torpido bolgesini üstteki 3 lü kimyasalların en solundaki ile temizledim.

    camlara elimde 2 farklı marka yağmur suyu tutmayı engelleyici malzeme vardı. birisi carpex, diğeri modacarın ürünü idi. gecen sene birisi gercekten cok işe yaramıstı, hangisi oldugunu unuttum,
    carpex kullandım. ilk yağmurlu havada sonucu göreceğim artık. carpex alkollü bir ürün, sıkarken dahi ucmaya başlıyor. modacar ise içinde yağ gibi parçacıkların oldugu bir ürün.

    kil uygulaması:






    glade parfüm kutusunu kaydırıcı sıvı yapımında kullnadım. 1 arabaya 1 tane kutu sıvı yetti. çok su harcatmıyor bu glade'in kutuları :)

    üstteki kil ile fısfıs yaparak kil uygulamasını yaptım. aracın bazı nnoktalarında zift vardı noktasal. oralarda ziftin siyahı ile arabayı çizebiliyor. o sebepten araç yıkamadan çıkmış olsa bile ziftleri iyice temizleyin. çizilen yeri kil tekrardan çıkartıyor , bu sebepten cok sorun olmadı. önce kil uygulaması yapacagım yeri bezle sildim. sonra kil uyguladım, sonra tekrar bezle ıslaklıgı giderdim. gerçekten işe yarıyor. çizikler güneşte bakılınca azaldı. gerçi aracı her yıkattıgımda fırça kullanıyorlar ama yinede ilkkez acemice yaptıgım kil uygulaması güzel oldu.

    temizlik işlemlerinde kullandığım bezler de aşagıda normal mikrofiber temizlik bezleri


    kil uygulamasını ilkkez yaptım, temizlik işlemlerini daha önceleri de yapmıştım. ama ilk deri koltuk temizlik ve bakım uygulayacagım zaman çoook fazla araştırıp ne alacagıma bir türlü karar verememiştim. bu sebepten benim o durumumda olanlar için fikirlerimi paylaşmak istedim. hala ilk aldıgğım ürünleri kullanıyorum. diğer markalar ile karşılaştırma yapamayacagım bu sebepten.

    deri koltuk temizlik ürünü öyle ahım şahım bir fark oluşturmadı temizliklerde. bazı videolarda başka markaların koltukları baya baya beyazlattığına şahit olmuştum. benim koltuklar çok kirli değil fakat genelde mavi kotla oturmamdan mavisimsi lekeler vardı. deriye yakından bakınca aralardaki kirler hafif siyahlık olarak görünüyordu. temizlik işlemi için ince kıllı bir fırça öneririm. temizlik ürünü olarak da daha iyi sonuç verecek markalar olduğu kesin, çünkü bu kiri çok çıkarmıyor. baya fırçalamak gerekiyor. bakım ürünü deriyi fazla parlatmıyor. alırken dikkat ettiğim hususlardan birisiydi bu. mat deri daha hoşuma gidiyor. ama pastel/kadifemsi bir matlık da vermiyor. ayrıca chemical guys da UV filtresi olduğundan tercih etmiştim. deri bakım malzemelsini uygularken daha önceleri bez kullnmıştım ama bez çok fazla kimyasal emiyor, kottuklara pek birşey bırakmıyor. hepsini içine çekiyor. bu yüzden sünger kullandım. turuncu sünger biraz daha büyük olsa daha elime daha iyi oturacaktı.

    kil uygulaması yaparken de kili elinizden düşürmeyin. yerdeki taşlar üzerine yapıştıgından düşerse o kil artık çöpe gider. ona da dikkat edin. ön kaputta koruma vardı. onun üzerinden de deneme yaptım. çiziklere etki ettiğini gördüm, onun üzerinden de kil uygalaması yaptım :D bazı yerlerde camlara da yapıldıgını gördüm. ama ben kili camlara sürmedim.

    umarım bu bilgilerin birilerine yararı olur.

    edit: bu işlemleri yaparken eldiven kullanmanızı öneririm. yoksa eliniz benimki gibi bebek poposu gibi oluyor :D

    edit2: aklıma geldikçe birşeyler ekliyorum boyle :) yukarıdaki işlemleri sabah erken saatlerde yapmanızı öneririm, güneş çıkınca araç ısındığından , hem cam suyu, hem kil sıvısı daha uygulama yaparken çok cabuk ucuyor ve kuruyor
    Konuyu dün itibariyle çözüme kavuşturduk çok şükür. 2 lastik değişimiyle bitti tüm ses. Bi önceki mesajımda neler yaşadığımı az çok anlatmıştım,orda lastik kontrolü yapıldığında bişey yok diyende bir ustaydı, tabi usta dersek bunlara. neyse konunun devamı olarak;
    Yetkili servisin ardından bukezde şanzımancıya gittim ATCO firmanın ismi Ataşehirde, çok memnun kaldım karşılamadan ilgiden alakadan. içeride 15-20 kadar araba rahat vardı işin uzmanı oldukları belliydi. Şanzımandan şüpheleniyorsam şanzımancıya gitmek en mantıklısı diye düşündüm. Volvucu servisleri bi kenara bırakarak. Ersin usta ile bi kontrol sürüşü yaptık çok kısa bir zaman içerisinde bu ses şanzıman değil sil aklından dedi, ardından bilyayı söyledim bozukta olabilir ama bu ses bilyada değil dedi. Bu ses yol seçiyor, asfalt seçiyor ve ses değişiyor, lastikleri değiştir kesilecek kesin lastik sesi dedi. Şaşırdım ve çok memnun oldum tabiki. Israrla sordum tekrar tekrar kontroller yaptı aynı tanıyı koydu. Bu arada bu firmada hiç Geartronic araba gelmedi dedi oda beni sevindirdi, şanzımanı bu kadar sağlam bir arabaya bindiğim için.
    Ordan çıktım lastikçiye gittim Sarıgazi tarafında; Ali usta vardı rotçu, az buçuk anlattım olayı oda tüm tekerlek bilyalarının kontrolünü yaptı bilyalarda çok az bi sorun var ama bu ses lastiklerden dedi direk. Keşke ilk bu lastikçiye gitseymişim :) iki adet lastik taktık orda ve çok şükür %95 oranında ses yok oldu. Rot bozuk olduğu için lastik iç yanakları yenmiş, dışları dişli sağlam kalmış, Sese sebep bu olaymış. Çok şükür ucuz atlattım. Çünkü ilk ustaya güvenip arabayı bıraksaydım şuan şanzıman yerde, araba menliftteydi. Uzun uzun yazdım çünki başınıza ne gelirse gelsin yetkili servis özel servis en güzeli en güveniliri dahi olsa başka yere göstermekte fayda var.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    VOLVO S60 (2011 ve Sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

    Volvo S60'ınızla ilgili sorularınız mı var? İşte bu araçla ilgili en sık sorulan sorulara ve cevaplarına dair kapsamlı bir rehber:

    Kronik Sorunlar

    • S60'ınızın 2011 ve sonrası modellerinde bilinen bazı kronik sorunlar şunlardır:
      • Volvo S60 Kronik Sorunları: Motor arızaları, şanzıman sorunları ve elektriksel arızalar.
      • Volvo S60 T4 Kronik Sorunları: Turboşarj arızaları ve yakıt enjeksiyonu sorunları.
      • Volvo S60 T3 Kronik Sorunları: Motor sıkıştırma kaybı ve yağ sızıntıları.

    Hararet Göstergesi

    • Volvo S60'ınızın hararet göstergesi, gösterge panelinin sol üst köşesinde yer alır.
    • Volvo S60 Hararet Göstergesi Yok: Hararet göstergeniz görünmüyorsa, motor sıcaklık sensöründe veya gösterge panelinde bir sorun olabilir.

    Zayıf Akü Uyarısı

    • Zayıf akü uyarısı, gösterge panelinizde bir pil simgesinin yanıp sönmesiyle görünür.
    • Volvo S60 Zayıf Akü Uyarısı: Bu uyarıyı gördüğünüzde, aküyü şarj etmeli veya değiştirmelisiniz.

    Start Stop Sistemi

    • S60'ınızın Start Stop sistemi, aracın rölantideyken motoru otomatik olarak kapatır ve yeniden çalıştırır.
    • Volvo S60 Start Stop Devreye Girmiyor: Start Stop sisteminiz devreye girmiyorsa, akü voltajı düşük olabilir, motor ısınmamış olabilir veya sistemde bir arıza olabilir.

    Yukarıda belirtilen sorunlarla karşılaşırsanız, güvenilir bir Volvo teknisyenine danışmanızı öneririz. Bu sorunları zamanında gidermek, aracınızın güvenliğini ve performansını korumanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca, S60 sahiplerinden oluşan çevrimiçi forumlara ve gruplara katılarak diğer sürücülerle bağlantı kurabilir, ipuçlarını paylaşabilir ve deneyimlerinizi tartışabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bu da arkadan görünüşü

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aolcer

    bu da arkadan görünüşü

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
    bence s80 ile biraz oynamışlar gerçek s60 bu değildir cıksa zaten volvo sitesinde yayımlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turusan

    bence s80 ile biraz oynamışlar gerçek s60 bu değildir cıksa zaten volvo sitesinde yayımlar

    Alıntıları Göster
    bilmiyorum ama benim çok hoşuma gitti. keşke böyle bişey çıkarsalar. turusan umarım senin söylediğin gibi bir fake photo değildir.
  • Forumda “Yeni S60” başlığının olması iyi oldu. Böylelikle, aracın üretim süreci hakkındaki bilgileri ve sonrasını burada toplayabiliriz.

    İlk mesajdaki S60 yeni S60 değil. Bu foto AutoBild tarafından iki yıl önce çizildi. O sırada S60’ın yenileneceği biliniyordu ve AutoBild de yeni S80’e benzeyen birşeyler oluşturup yayınladı. Fakat sonra çok şey değişti.

    Volvo, XC60 konsepti Detroit otomobil fuarında tanıttığından beri araç çok beğenildi. Bunun üzerine Volvo XC60'ı erken üretmeye karar verdi. Aynı zamanda S60'ın üretimi biraz ertelendi. Volvo tasarım müdürü Steve Mattin, yeni S60 halihazırda çizgileri beğenilen XC60 konsept gibi olacak dedi. Bunun üzerine fotoşopun başına oturan XC60'a benzeyen S60 çizmeye başladı. Aşağıdaki fotolar da bunlardan biri, resmi değil. Ancak XC60 konseptteki gibi çıkmadı. Bu durumda aşağıdaki S60 çizimi de bence güncelliğini kaybetti. Söylentilere göre yeni S60'ın boyutları biraz küçülerek BMW 3 serisi, Saab 9.3 boyutuna çekilecek. Bu durumda S60 giriş modeli yapılıp, S40'ın üretimi de durdurulabilirmiş!

    XC60 konsept:
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


    XC60 konsepte benzetilerek çizilen S60:
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


    Devam edelim... Aşağıda Volvo tasarım müdürü Steve Mattin ile yapılan daha yeni tarihli bir başka röportaj var. Yeni S60’ın nasıl olacağına dair bu röportajdan edinilecek bilgileri belki şöyle sıralayabiliriz:

    1. Steve Mattin der ki, Volvo’nun model gamına bakıldığında neyin eksik olduğu görülüyor. Bu eksikliklerden biri de spor bir model. Yeni S60 kupe çizgilerine sahip bir otomobil olacak. Ancak aile otomobili üreten firma imajımızı da değiştirmeyeceğiz.

    2. Yeni Volvolar kendinden emin, kendiyle gurur duyan, saygı uyandıran bir görünüşe sahip olacak. Sanırım bu bakışa yeni S80 ile girildi. Örneğin, şu an Avrupa yollarında gördüğüm yeni S80ler uzaktan ciddi şekilde ağır başlı bir Mercedes görüntüsü sergiliyor, araç daha yaklaşınca Volvo olduğunu anlıyorum. Yeni S60’da da galiba bu tarz çizgiler göreceğiz.

    3. Yeni S60 2009 sonunda üretilecek ya da piyasada olacak. Bu da aracın gerçek yüzünü görmeye bir yıldan fazla süre var demektir. Belki arada fotoşop değil ama kimi gerçek foto sızıntılarına rastlayabiliriz.

    Doğrusu gelecek S60’ı ben de çok merak ediyorum.

    Steve Mattin röportajı:
    A major design overhaul is underway at Volvo - which last week became Ford's sole remaining premium European car brand. Spearheaded by senior vice-president & design director Steve Mattin, the first real-world incarnation of this look - including a brand new logo to match - is the production XC60 shown at Geneva. But there's much more to come. Guy Bird caught up with the British-born 43-year-old in Sweden to gauge his feelings about Ford's relationship with Volvo, reveal secrets of the next S60 and a possible V30 too.
    j-a: Given the news of Jaguar and Land_Rover being sold and the rumours about Volvo, how do you feel about Ford now?
    I think Ford understands what it has to do with Volvo as a brand. You've heard Ford CEO Alan Mulally clearly saying Volvo is moving to a more premium position and with two luxury brands disappearing there is only Volvo as a European luxury brand so Ford knows it has to invest. If you don't invest short term you don't get results long term. And all our products are global.

    j-a: How are you moving Volvo's brand values forward?
    We know design is one of the key selling points of any premium brand but design didn't used to be one of the three core values of Volvo. It was an attribute but it was never a fundamental part. Volvo has this 'brand triangle', with 'safety' at the top and 'environmental care' and 'quality' on the other corners but now in the middle of this pyramid we have 'modern Scandinavian design'. This is where we can really differentiate. Being a fairly small company we need to attract people to the brand and make them aware of us.

    j-a: So how will 'modern Scandinavian design' translate into future Volvos?
    It's something we're developing now, if you look at what it was known as in the past, it was certainly about functionality and simplicity. We wanted to take that a step further and bring in an expressive element into modern Scandinavian design. Everyone knows it for the bent plywood chairs, very simple forms, but in Scandinavian architecture and some products, things are moving on and we want to be at the forefront. What's missing is more subtlety and emotion. We want a little bit more complexity but without just being decorative, still having a reason for whatever we do.

    One example is our new interior floating centre stack. Up until now it's always been conventional in the sense of running parallel with the car line. We wanted to give it a twist by not only angling it towards the driver but also creating this asymmetrical shape that widens towards the top and adding refinement with a metal frame around it.

    j-a: What are the design cues of Volvo?
    It's the shoulder line, the vertical front end, the V-shape of the hood, the truncated shape of the front end [when viewed from above]. We have a transverse engine so you've got a certain length of front overhang so you can chop off the corners in this way. If you have a very short front overhang you don't need to. The proportions are different, and we need to emphasise that as much as possible to our advantage.

    A lot of carmakers tend to angle their front ends backwards to get a certain slope, but we keep our nose as vertical and as far forward as possible. There's a certain dignity in this approach. You don't want the emblem pointing up to the sky you want it to be proud, bold and angled towards whoever's looking at it. It fixes a lot better in the framework grille when it's vertical too.

    j-a: How are you developing these cues?
    One thing we've added on the XC60 is what we call 'DNA lights' to emphasise the grille's verticality [and that act like single quotation marks on either side of it]. If you've got a very horizontal grille and headlamp you haven't really got much to stand out from the competition. The idea is to have them as daytime and night time running lights so you can spot a Volvo coming down the street.

    j-a: The XC60 looks curvier from the side too?
    Fundamentally there will be a big shoulder line that sets us apart but we want to get a lot more subtlety and sensuality into the way we actually construct the exterior forms. What we tried with the XC60 is to have an undercut at the front that opens up and sprays out the shoulder at the rear - like a coke bottle. But it won't necessarily become a distinctive part of every vehicle. Our 'XC' vehicles will have a slightly different character to our 'S' and 'V' ranges, some might be slightly cleaner and some, because of their volumes, will be more sculptural.

    j-a: You redesigned the badge too. Did that idea ruffle feathers?
    If there's been a consistency in the emblem for 40 years, then suddenly you say I'm going to make it three times the size, throw away the box surround, expose it and stick it on a plinth, there is bound to be a shock factor. They either love it or hate it. Some people jumped on board straight away and some people said we need to be more conservative, we shouldn't stand out on the market place, but that's exactly what we need to do.

    j-a: Do you think Volvo's mixed sales results of late has created an openness to try something bolder?
    That was clear. Once you've had an evolutionary DNA for a generation of vehicles it is time for the next step. That's one of the reasons you bring someone in from the outside rather than just promote someone from the inside [Mattin joined Volvo in 2005 after 17 years at Mercedes-Benz]. It's very easy from an external viewpoint to see the strengths and weaknesses and develop on them.

    j-a: So what is the new Volvo face about?
    It's saying look at me, I'm proud of what I am. I am respectable. We need to send a clear message that we are a premium brand moving higher up the segmentation. If you look at our past we've always had this understatement, which is very much connected to the Swedish mentality of never exaggerating anything. We need to break out of that and give a self-assured confident look that has maybe been missing. That's maybe one of the reasons why our vehicles have blended into the streets and haven't had the sort of impact we need. We're putting a lot more emphasis on design, detailing and quality but without going being over-sporty or aggressive because that's not part of the brand's culture or values. At the end of the day Volvo is a car built for people - families are still our main customers.

    j-a: What do Volvo's future product plans hold?
    If you look at the portfolio of our current range it's clear to see where the gaps are and where we have expansion possibilities. We've seen there is a downsizing trend, and the XC60 is the starting point for downsizing the XC range. Our strengths are in the V and XC ranges. If you go into the coupe area and really sporty cars you are in the deep end with the Germans talking about performance and that's not where we set our profile. But in the XC and V ranges where it's about functionality and practicality you'll certainly see expansion.

    j-a: Is there room for a XC30 or V30 then?
    We're always looking at every opportunity. We have sketches of every option and are working quite intensively on full-size models on a couple of new programmes to fill some of those gaps but whatever you do has to have a business case behind it.

    j-a: What about the S60?

    The current model is an underachiever The next big design step is the new S60 in late 2009. The front is where we'll really push the brand to make the visual difference.

    j-a: But it will be a classic saloon, no?
    Not exactly, it's a lot more of a coupe profile compared to today's car. But the different proportions of body to glass [like from the XC90 to the XC60] you'll see a lot of that in our future products as well.

    j-a: In five years' time where do you see Volvo?
    I think it will be a different brand and hopefully one people really get excited about from a design perspective, whereas today it's maybe not on their radar screen.

    In the past the typical cliché of a Volvo customer had 2.2 kids and a Golden Retriever - probably a music teacher - but we're breaking out of that now. We're seeing a lot of not only younger but also single people getting into our cars. They're becoming cooler cars to own.

    Guy Bird




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Forumda “Yeni S60” başlığının olması iyi oldu. Böylelikle, aracın üretim süreci hakkındaki bilgileri ve sonrasını burada toplayabiliriz.

    İlk mesajdaki S60 yeni S60 değil. Bu foto AutoBild tarafından iki yıl önce çizildi. O sırada S60’ın yenileneceği biliniyordu ve AutoBild de yeni S80’e benzeyen birşeyler oluşturup yayınladı. Fakat sonra çok şey değişti.

    Volvo, XC60 konsepti Detroit otomobil fuarında tanıttığından beri araç çok beğenildi. Bunun üzerine Volvo XC60'ı erken üretmeye karar verdi. Aynı zamanda S60'ın üretimi biraz ertelendi. Volvo tasarım müdürü Steve Mattin, yeni S60 halihazırda çizgileri beğenilen XC60 konsept gibi olacak dedi. Bunun üzerine fotoşopun başına oturan XC60'a benzeyen S60 çizmeye başladı. Aşağıdaki fotolar da bunlardan biri, resmi değil. Ancak XC60 konseptteki gibi çıkmadı. Bu durumda aşağıdaki S60 çizimi de bence güncelliğini kaybetti. Söylentilere göre yeni S60'ın boyutları biraz küçülerek BMW 3 serisi, Saab 9.3 boyutuna çekilecek. Bu durumda S60 giriş modeli yapılıp, S40'ın üretimi de durdurulabilirmiş!

    XC60 konsept:
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


    XC60 konsepte benzetilerek çizilen S60:
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


    Devam edelim... Aşağıda Volvo tasarım müdürü Steve Mattin ile yapılan daha yeni tarihli bir başka röportaj var. Yeni S60’ın nasıl olacağına dair bu röportajdan edinilecek bilgileri belki şöyle sıralayabiliriz:

    1. Steve Mattin der ki, Volvo’nun model gamına bakıldığında neyin eksik olduğu görülüyor. Bu eksikliklerden biri de spor bir model. Yeni S60 kupe çizgilerine sahip bir otomobil olacak. Ancak aile otomobili üreten firma imajımızı da değiştirmeyeceğiz.

    2. Yeni Volvolar kendinden emin, kendiyle gurur duyan, saygı uyandıran bir görünüşe sahip olacak. Sanırım bu bakışa yeni S80 ile girildi. Örneğin, şu an Avrupa yollarında gördüğüm yeni S80ler uzaktan ciddi şekilde ağır başlı bir Mercedes görüntüsü sergiliyor, araç daha yaklaşınca Volvo olduğunu anlıyorum. Yeni S60’da da galiba bu tarz çizgiler göreceğiz.

    3. Yeni S60 2009 sonunda üretilecek ya da piyasada olacak. Bu da aracın gerçek yüzünü görmeye bir yıldan fazla süre var demektir. Belki arada fotoşop değil ama kimi gerçek foto sızıntılarına rastlayabiliriz.

    Doğrusu gelecek S60’ı ben de çok merak ediyorum.

    Steve Mattin röportajı:
    A major design overhaul is underway at Volvo - which last week became Ford's sole remaining premium European car brand. Spearheaded by senior vice-president & design director Steve Mattin, the first real-world incarnation of this look - including a brand new logo to match - is the production XC60 shown at Geneva. But there's much more to come. Guy Bird caught up with the British-born 43-year-old in Sweden to gauge his feelings about Ford's relationship with Volvo, reveal secrets of the next S60 and a possible V30 too.
    j-a: Given the news of Jaguar and Land_Rover being sold and the rumours about Volvo, how do you feel about Ford now?
    I think Ford understands what it has to do with Volvo as a brand. You've heard Ford CEO Alan Mulally clearly saying Volvo is moving to a more premium position and with two luxury brands disappearing there is only Volvo as a European luxury brand so Ford knows it has to invest. If you don't invest short term you don't get results long term. And all our products are global.

    j-a: How are you moving Volvo's brand values forward?
    We know design is one of the key selling points of any premium brand but design didn't used to be one of the three core values of Volvo. It was an attribute but it was never a fundamental part. Volvo has this 'brand triangle', with 'safety' at the top and 'environmental care' and 'quality' on the other corners but now in the middle of this pyramid we have 'modern Scandinavian design'. This is where we can really differentiate. Being a fairly small company we need to attract people to the brand and make them aware of us.

    j-a: So how will 'modern Scandinavian design' translate into future Volvos?
    It's something we're developing now, if you look at what it was known as in the past, it was certainly about functionality and simplicity. We wanted to take that a step further and bring in an expressive element into modern Scandinavian design. Everyone knows it for the bent plywood chairs, very simple forms, but in Scandinavian architecture and some products, things are moving on and we want to be at the forefront. What's missing is more subtlety and emotion. We want a little bit more complexity but without just being decorative, still having a reason for whatever we do.

    One example is our new interior floating centre stack. Up until now it's always been conventional in the sense of running parallel with the car line. We wanted to give it a twist by not only angling it towards the driver but also creating this asymmetrical shape that widens towards the top and adding refinement with a metal frame around it.

    j-a: What are the design cues of Volvo?
    It's the shoulder line, the vertical front end, the V-shape of the hood, the truncated shape of the front end [when viewed from above]. We have a transverse engine so you've got a certain length of front overhang so you can chop off the corners in this way. If you have a very short front overhang you don't need to. The proportions are different, and we need to emphasise that as much as possible to our advantage.

    A lot of carmakers tend to angle their front ends backwards to get a certain slope, but we keep our nose as vertical and as far forward as possible. There's a certain dignity in this approach. You don't want the emblem pointing up to the sky you want it to be proud, bold and angled towards whoever's looking at it. It fixes a lot better in the framework grille when it's vertical too.

    j-a: How are you developing these cues?
    One thing we've added on the XC60 is what we call 'DNA lights' to emphasise the grille's verticality [and that act like single quotation marks on either side of it]. If you've got a very horizontal grille and headlamp you haven't really got much to stand out from the competition. The idea is to have them as daytime and night time running lights so you can spot a Volvo coming down the street.

    j-a: The XC60 looks curvier from the side too?
    Fundamentally there will be a big shoulder line that sets us apart but we want to get a lot more subtlety and sensuality into the way we actually construct the exterior forms. What we tried with the XC60 is to have an undercut at the front that opens up and sprays out the shoulder at the rear - like a coke bottle. But it won't necessarily become a distinctive part of every vehicle. Our 'XC' vehicles will have a slightly different character to our 'S' and 'V' ranges, some might be slightly cleaner and some, because of their volumes, will be more sculptural.

    j-a: You redesigned the badge too. Did that idea ruffle feathers?
    If there's been a consistency in the emblem for 40 years, then suddenly you say I'm going to make it three times the size, throw away the box surround, expose it and stick it on a plinth, there is bound to be a shock factor. They either love it or hate it. Some people jumped on board straight away and some people said we need to be more conservative, we shouldn't stand out on the market place, but that's exactly what we need to do.

    j-a: Do you think Volvo's mixed sales results of late has created an openness to try something bolder?
    That was clear. Once you've had an evolutionary DNA for a generation of vehicles it is time for the next step. That's one of the reasons you bring someone in from the outside rather than just promote someone from the inside [Mattin joined Volvo in 2005 after 17 years at Mercedes-Benz]. It's very easy from an external viewpoint to see the strengths and weaknesses and develop on them.

    j-a: So what is the new Volvo face about?
    It's saying look at me, I'm proud of what I am. I am respectable. We need to send a clear message that we are a premium brand moving higher up the segmentation. If you look at our past we've always had this understatement, which is very much connected to the Swedish mentality of never exaggerating anything. We need to break out of that and give a self-assured confident look that has maybe been missing. That's maybe one of the reasons why our vehicles have blended into the streets and haven't had the sort of impact we need. We're putting a lot more emphasis on design, detailing and quality but without going being over-sporty or aggressive because that's not part of the brand's culture or values. At the end of the day Volvo is a car built for people - families are still our main customers.

    j-a: What do Volvo's future product plans hold?
    If you look at the portfolio of our current range it's clear to see where the gaps are and where we have expansion possibilities. We've seen there is a downsizing trend, and the XC60 is the starting point for downsizing the XC range. Our strengths are in the V and XC ranges. If you go into the coupe area and really sporty cars you are in the deep end with the Germans talking about performance and that's not where we set our profile. But in the XC and V ranges where it's about functionality and practicality you'll certainly see expansion.

    j-a: Is there room for a XC30 or V30 then?
    We're always looking at every opportunity. We have sketches of every option and are working quite intensively on full-size models on a couple of new programmes to fill some of those gaps but whatever you do has to have a business case behind it.

    j-a: What about the S60?

    The current model is an underachiever The next big design step is the new S60 in late 2009. The front is where we'll really push the brand to make the visual difference.

    j-a: But it will be a classic saloon, no?
    Not exactly, it's a lot more of a coupe profile compared to today's car. But the different proportions of body to glass [like from the XC90 to the XC60] you'll see a lot of that in our future products as well.

    j-a: In five years' time where do you see Volvo?
    I think it will be a different brand and hopefully one people really get excited about from a design perspective, whereas today it's maybe not on their radar screen.

    In the past the typical cliché of a Volvo customer had 2.2 kids and a Golden Retriever - probably a music teacher - but we're breaking out of that now. We're seeing a lot of not only younger but also single people getting into our cars. They're becoming cooler cars to own.

    Guy Bird
    Arkadaşlar size bir sorum olacak.şimdi s40 d segementi ise s60 ve s80 hangi segmentte acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Renaultnr1

    Arkadaşlar size bir sorum olacak.şimdi s40 d segementi ise s60 ve s80 hangi segmentte acaba?

    Alıntıları Göster
    segmentlere fazla takılma parana ve zevkine göre beğen al arabanı segment ne olursa olsun fark etmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Renaultnr1

    Arkadaşlar size bir sorum olacak.şimdi s40 d segementi ise s60 ve s80 hangi segmentte acaba?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: snıper92

    Arkadaşlar size bir sorum olacak.şimdi s40 d segementi ise s60 ve s80 hangi segmentte acaba?



    S60 da kardeşi S40 gibi D segmentini paylaşıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Laguna3

    quote:

    Orjinalden alıntı: snıper92

    Arkadaşlar size bir sorum olacak.şimdi s40 d segementi ise s60 ve s80 hangi segmentte acaba?



    S60 da kardeşi S40 gibi D segmentini paylaşıyor.

    Alıntıları Göster
    S60 ile ilgili bu topiği Volvo sayfasında arıyordum, burda rastladım, keşke orda açılsaydı, meraklıları daha kolay ulaşabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Laguna3

    S60 ile ilgili bu topiği Volvo sayfasında arıyordum, burda rastladım, keşke orda açılsaydı, meraklıları daha kolay ulaşabilir.

    Alıntıları Göster
    S80 gözümden kaçmış.
    S80 diğerleri Audi A6, BMW 5 Series, Citroen C6, Mercedes E Series, Renault Vel Satis, Saab 9-5, Toyota Camry, Honda Legend, E segmentini paylaşıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Laguna3 -- 7 Eylül 2008; 4:46:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Laguna3

    S80 gözümden kaçmış.
    S80 diğerleri Audi A6, BMW 5 Series, Citroen C6, Mercedes E Series, Renault Vel Satis, Saab 9-5, Toyota Camry, Honda Legend, E segmentini paylaşıyorlar.

    Alıntıları Göster
    güzel görünüyor ama parasıda iyidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qcakiq14

    güzel görünüyor ama parasıda iyidir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: qcakiq14

    güzel görünüyor ama parasıda iyidir





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    quote:

    Orjinalden alıntı: qcakiq14

    güzel görünüyor ama parasıda iyidir



    Alıntıları Göster
    sanırım 2010 da değişecek kasa. önümüzdeki sene yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlar şekli. ama yukarıdaki resme benzer sanırım çünki kasalar arasında çok aşırı farklılıklar yapmıyorlar. herkese iyi bayramlar




  • Sonunda yeni S60 hakkında bilgiler gelmeye başladı. Konsepti Ocak'ta gösterileceğine göre resmen yeni bir araç yaratıyormuşçasına çalışılıyor.

    Volvo Cars engages Orrefors in work with new concept car


    Volvo Cars has engaged world-famous Swedish glassworks Orrefors in the work with the company's next concept car, which will be a first taste of the next-generation Volvo S60. The joint creation, a floating centre stack of hand-made Orrefors crystal, will be shown for the first time at the Detroit international motor show in January 2009.

    In the concept car, the graceful, crystal-clear centre stack forms a gentle, calm wave from the instrument panel all the way to the rear seat backrest.

    "It almost looks like a waterfall from the instrument panel, flowing through the centre of the car," says Volvo Cars design director Steve Mattin.

    The crystal panel appears to float above the centre console's smart functionality. It rests softly on rubber pads and with the help of invisible light sources the crystal's shimmering glow can be tailored to match the driver's mood.

    "If you want to explore the full scope of Scandinavian design, Sweden's glassworks are a natural source of inspiration. Large glass areas are also very much part of modern Swedish architecture, creating the special, light transparency," says Steve Mattin.

    He adds: "In a concept car, you are able to release your imagination and creativity. Our iconic, super-thin centre stack was the perfect subject. We reinterpreted it and gave it a refined new form. Then it was up to Orrefors to use their superb skill to transform our exciting vision into reality."

    Handicraft down to the tiniest detail

    The experts at Orrefors were keen to accept the challenge and the result is one of the most unusual and handicraft-intensive objects in the company's 110-year history. Producing the stack was in itself a challenge beyond the ordinary - even for the experienced experts at Orrefors.

    Traditionally, the moulds for the crystal are first chiselled by hand from thick planks of alder wood. After casting, the glass is carefully polished to produce its final, crystal-clear lustre.

    "The undulating, slightly twisted shape and the precise dimensional requirements were two exciting challenges we had to face. Crystal is a living material, shaped by living people. We are not used to working with tolerances of tenths of a millimetre. What is more, we're talking here about an exceptionally large piece of glass," explains Orrefors design manager Gunilla Arvidsson.

    Crystal-like future plans

    In order to meet the relevant strength standards, the finished piece consists of three sections joined together at the Volvo Cars concept car workshops.

    "The full-size crystal piece in the concept car will not be a production feature. However, it does open up opportunities to use crystal on a smaller scale in the future. We'll have to see how our customers respond," says Steve Mattin.

    Creativity and functionality

    Although the material in the centre stack radiates uninhibited artistic freedom, the functions that are integrated have been thought through in every single tiny detail.

    Beside the driver's seat, the crystal console cuts straight through the instrument panel and its upper section forms a navigation screen at the precise height of the driver's combined instrument.

    At the bottom, the four iconic rotating controls protrude from elegant matt-polished recesses in the glass panel. In the middle there is a removable remote control.

    The gear selector has a versatile new shape. In the horizontal position it offers drive in automatic mode. If the driver is in the mood for sporty manual gearchanges, the lever can be flipped up into the vertical position. Beside the gear selector there is also a starter button and parking brake.

    The centre console runs all the way to the rear seat backrest, and under the crystal panel between the individual seats there are two drinks holders that slide elegantly forward when required.

    "We've put the focus on ergonomics and safety. With the combined instrument at the same height as the navigation screen, all it takes is a horizontal eye movement to switch between sources of information. Another example is that the controls used when you start and stop driving are a few centimetres from each other near the gear selector," explains Steve Mattin.

    Mutual inspiration

    At the Volvo Cars design centre, exploring the glassworks in the deepest forests of southern Sweden has been a stimulating adventure.

    "The clean lines of the Orrefors products have been a true source of inspiration for many years. This was perfect timing for using crystal as a material in a concept car too," says Steve Mattin. For the Orrefors glassworks, the debut as a supplier to the car world has also served as a new creative inspiration.

    "Volvo's thin centre stack is an industrial product with an artistic yet at the same time functional form. It immediately inspires you to think of other application areas. Why not an elegant hanging ceiling light or a table-top ornament of some sort? We'll just have to see," says Gunilla Arvidsson




  • Aşağıdaki resimde herşey güzel görünüyor ama umarım sonu XC60 Konsept gibi olmaz. XC60 konsepti gördüğümde SUVlara hiç ilgim olmamasına rağmen ciddi ciddi niyetlenmiştim. Üretilen aracın içinin ise S80'den farkı olmadı :(

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Aşağıdaki resimde herşey güzel görünüyor ama umarım sonu XC60 Konsept gibi olmaz. XC60 konsepti gördüğümde SUVlara hiç ilgim olmamasına rağmen ciddi ciddi niyetlenmiştim. Üretilen aracın içinin ise S80'den farkı olmadı :(

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
    vay beee.. çok yaratıcı ve etkileyici gerçektende..
    okuduklarım sonucunda hayal ettiğim dizayna çok benziyor
    bakalım dedikleri gibi mi üretecekler, göreceğiz.
    ama şeffaf olması çok çok orijinal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Aşağıdaki resimde herşey güzel görünüyor ama umarım sonu XC60 Konsept gibi olmaz. XC60 konsepti gördüğümde SUVlara hiç ilgim olmamasına rağmen ciddi ciddi niyetlenmiştim. Üretilen aracın içinin ise S80'den farkı olmadı :(

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Aşağıdaki resimde herşey güzel görünüyor ama umarım sonu XC60 Konsept gibi olmaz. XC60 konsepti gördüğümde SUVlara hiç ilgim olmamasına rağmen ciddi ciddi niyetlenmiştim. Üretilen aracın içinin ise S80'den farkı olmadı :(

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'




    Bence sonu XC60 dan dahada kötü olacak.

    Volvo bu şekilde bu aracı hiç bir şekilde çıkarmaz .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Aşağıdaki resimde herşey güzel görünüyor ama umarım sonu XC60 Konsept gibi olmaz. XC60 konsepti gördüğümde SUVlara hiç ilgim olmamasına rağmen ciddi ciddi niyetlenmiştim. Üretilen aracın içinin ise S80'den farkı olmadı :(

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'




    Bence sonu XC60 dan dahada kötü olacak.

    Volvo bu şekilde bu aracı hiç bir şekilde çıkarmaz .

    Alıntıları Göster
    Ocak başındaki Detroit otomobil fuarında tanıtımı bekleniyor.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'




  • Sonunun XC60 gibi olacağına inanmakla birlikte inşallah diyelim!

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 16 Aralık 2008; 16:45:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Sonunun XC60 gibi olacağına inanmakla birlikte inşallah diyelim!

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Sonunun XC60 gibi olacağına inanmakla birlikte inşallah diyelim!

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    aşk nedir? BU dur




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.