TSİ golf arıyorum uzun zamandır.. ilgimi çeken bir durum var, belki bilgisi olan bir arkadaş vardır.. Üçüncü Golf GT 170 hp DSG araca rastladım, garanti kapsamında komple motor değişimi yapılan.. Bu araçların motorlarında problem mi var acaba.. Acayip soğudum bu araçtan bunları duyunca..
çoğu vw ci buraya yazı yazmaz bence bu konuyu vw bölümünde aç.
Bir kaç apaçi araçları çok zorlamışsa motoru ellerine almaları normal tüm TSİ'ler için genelleme yapamayız.Fakat hem turbo hemde kompresör olan bir motorun ne kadar sağlamlaştırılırsa sağlamlaştırılsın atmosferik motora oranla arıza ve sorun çıkarma ihtimali her zaman yüksektir.
üst komşum aldı 4 ay evvel sıfırını 170 lik manuel olan şu ana kadar hiç bi sorun çıkarmamış...turbo basıncını çok yukseltmediğiniz sürece mekanik olarak bir sorunla karşılaşacagınızı sanmam..olsa olsa elektronik arıza ile karşılaşırsınız..sonuçta vw gibi bi marka mekanik sorunları olacagını sanmıyorum..100 bin i görmeden motor biter fln saçma geliyor bana...elektron,k arıza çogu markada oluyor zaten..
Sadece vw in tsi ları için değil, tüm turbolu araçların çalıştırma ve kullanım kaideleri var. Bunlara dikkat ettikten sonra hiç bişey olmaz
Valla benim de karşı apartmandaki komşumda var Golf GT ; hatta Eskişehir'deki ilk GT'yi alan arkadaş Araç manuel ve ilk serilerden yani ilk çıktığında Passatı verip GT aldı ve araç 1 senede 25000 km ye geldi ve bir sorunu yok onun da
sahibinden com da şu an satışta olan bi araç motor değişmiş.. dod ta mez de satışta olan araç aynı şekilde.. örneğin dod daki ilgili kişi kullanıcı hatasından kaynaklanmış olabilir dedi ama pek inanamadım.. sonuçta kullanıcı hatası olsa dahi bu araçlar her tür kullanıma cevap verebilmesi gerekmezmi? o kadar teknoloji var, motorda bilmem kaç tane sensör var.. ne yani dengesiz herifin biri bu aracı bu şekilde kullanır diye hesap edemedimi Vw mühendisleri
fottili ve sscasta arkadaşımın dediklerine katılıyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: ZetLeVoo
sahibinden com da şu an satışta olan bi araç motor değişmiş.. dod ta mez de satışta olan araç aynı şekilde.. örneğin dod daki ilgili kişi kullanıcı hatasından kaynaklanmış olabilir dedi ama pek inanamadım.. sonuçta kullanıcı hatası olsa dahi bu araçlar her tür kullanıma cevap verebilmesi gerekmezmi? o kadar teknoloji var, motorda bilmem kaç tane sensör var.. ne yani dengesiz herifin biri bu aracı bu şekilde kullanır diye hesap edemedimi Vw mühendisleri
vallahi sikayetvar.com u ve diger forumları bir incele istersen..çunku araç 2 yılını dolduracak artık kasım ayı itibariyle...100bin i gören birileri vardır muhakkak...ve elbetteki aracı çok aşırı zorlayan makasçılar apaçiler de mevcuttur..onların da yorumlarını oku...muhakkak her araçta oldugu gibi bu kadar elektronik aksamla donatılmış bir araçta arıza olacaktır..ama bunlar zaten garanti kapsamındadır sen araca ekstra modifiye yapmadıysan ve limitleri aşırı zorlamadıysan korkmana gerek yok...aracı seviyorsan genel olarak da iyi bir profile sahip bence de..param olsa almak isteyebilecegim araçlardan biri...
değişmicek tsi mi kalacak saniyorsun
104 ve 170 likler üretimden kalkmayacak mı?
yerlerini 160lık TSIye bırakcaklar o da sınırlı sayıda ve belli bir kesime hitap edecek araçlarında kullanılacak diye biliyorum.
Asıl TSI 122 hp olanlar. Passatta bile 140lık değil 122 lik kullandılar.
olağan aracın motorunu zorlayarak olacak birşey değildir....
zaten 170 liklerde bir dönem problem oldu diye birşeyler deniyordu öyle hatırlıyorum...
tsi çıkalı ne olduki.... ne kadar zorlarsanız zorlayın o kadar çabuk motor değişmemeli.... ben ayağımı gaza aman zorlamıyım motoru elime alırım korkusuylamı götürücem.... fabrikada kimbilir ne ağır testler yapılıyor o motorlara...
tsi motor kağıt üzerinde iyi gözüküyor , ama turbo teknolojisi olarak nekadar tecrübeliler bunu bilmiyorum . 170 hp arac alıp zorlamıcaksan insan neden 170 hp arac alırkı yada satan neden gt diye satar . benim tahminim fsi nasıl yalan olduysa tsi da yalan olcak bu sefer baska bişey cıkarcaklar düşüncem bu
quote:
Orjinalden alıntı: selim82
tsi motor kağıt üzerinde iyi gözüküyor , ama turbo teknolojisi olarak nekadar tecrübeliler bunu bilmiyorum . 170 hp arac alıp zorlamıcaksan insan neden 170 hp arac alırkı yada satan neden gt diye satar . benim tahminim fsi nasıl yalan olduysa tsi da yalan olcak bu sefer baska bişey cıkarcaklar düşüncem bu
bu konu 2006 kasımda çok tartışılmıştı...o reklamı hatırlarsınız kurbaganın sinegi yakaladıgı ama sinegin kurbagayı havaya kaldırdıgı reklamı... araç süperşarj ve turboşarj beslemeli 1.4 litrelik motora sahip ve 170 hp güç uretiyor... 140 lıgı lıgında süperşarj mevcut değil... bu motorun dayanıklılık konusu aracın motor bloklarının dayanıklı metal alaşımdan uretildiği haberleriyle bi noktaya varmıştı o zamanlar...ne varki hiçkimse elektronik arızaları hesaba katmadı... 2 yıl içersinde bu araçtan gelen şikayetlerin pekçogu elektronik aksam arızasından gelmiş..mekanik olarak pek sorun ile karşılaşılmamış..elektronik aksam sorunları ise;turbo beyin ve beyindeki sensörlerin arızalanmaları... bu sorunlar bu kadar agır yuklemeli bi motorda illaki olacagı belli bişeydir...bi f1 formula yarışında ferrariyi yarışa hazırlayıp daha 10 km gidemeden aşırı yukelemeden dolayı pek çok arıza meydana gelebiliyor..veya keza bi rally yarışlarında da aynı şeyler olabiliyor... siz bir turboya ne kadar yuklenirseniz ömrünü o kadar kısaltırsınız o parçanın...ama şu varki 1.8t motordaki kullanılan turbo en az arıza yapan turbolardan biriydi ve vw in bu parçayı kendi muhendsiliğinin eseri oldugunu da biliyoruz... beyin ve sensör arızaalrı için hangi parçanın hangi markanın kullanıldıgı önemli... sonuçta bu motoru skoda ve audi de kullanıyor...turbo aynı turbo..fakat beyin ve sensör aksamı farklı oldugunu zannediyorum...audi ve vw 1.4 turbo motor arızalanma istatistikleri arasındaki fark da sanırım buradan kaynaklanıyor... bence 170 hp 1.4 motordan değil de 1.6 motordan elde edilseydi daha mantıklı olurdu...aynı fiatın ya da opel in yaptuıgı gibi...daha az arızalanmalar yaşanırdı büyük ihtimalle...
+1
ki bu sebepten olsa gerek artık 160 hp lik motor alacak 170 lerin yerini.. peki 160 hp lik motor süperşarjmı olacak yoksa 140 lık gibi mi? eğer bu 160 lık motorda süperşarj kullanmaz iseler bu sıkıntı süperşarjdan kaynaklanıyor derim ben
quote:
Orjinalden alıntı: evolution100
quote:
Orjinalden alıntı: selim82
tsi motor kağıt üzerinde iyi gözüküyor , ama turbo teknolojisi olarak nekadar tecrübeliler bunu bilmiyorum . 170 hp arac alıp zorlamıcaksan insan neden 170 hp arac alırkı yada satan neden gt diye satar . benim tahminim fsi nasıl yalan olduysa tsi da yalan olcak bu sefer baska bişey cıkarcaklar düşüncem bu
bu konu 2006 kasımda çok tartışılmıştı...o reklamı hatırlarsınız kurbaganın sinegi yakaladıgı ama sinegin kurbagayı havaya kaldırdıgı reklamı... araç süperşarj ve turboşarj beslemeli 1.4 litrelik motora sahip ve 170 hp güç uretiyor... 140 lıgı lıgında süperşarj mevcut değil... bu motorun dayanıklılık konusu aracın motor bloklarının dayanıklı metal alaşımdan uretildiği haberleriyle bi noktaya varmıştı o zamanlar...ne varki hiçkimse elektronik arızaları hesaba katmadı... 2 yıl içersinde bu araçtan gelen şikayetlerin pekçogu elektronik aksam arızasından gelmiş..mekanik olarak pek sorun ile karşılaşılmamış..elektronik aksam sorunları ise;turbo beyin ve beyindeki sensörlerin arızalanmaları... bu sorunlar bu kadar agır yuklemeli bi motorda illaki olacagı belli bişeydir...bi f1 formula yarışında ferrariyi yarışa hazırlayıp daha 10 km gidemeden aşırı yukelemeden dolayı pek çok arıza meydana gelebiliyor..veya keza bi rally yarışlarında da aynı şeyler olabiliyor... siz bir turboya ne kadar yuklenirseniz ömrünü o kadar kısaltırsınız o parçanın...ama şu varki 1.8t motordaki kullanılan turbo en az arıza yapan turbolardan biriydi ve vw in bu parçayı kendi muhendsiliğinin eseri oldugunu da biliyoruz... beyin ve sensör arızaalrı için hangi parçanın hangi markanın kullanıldıgı önemli... sonuçta bu motoru skoda ve audi de kullanıyor...turbo aynı turbo..fakat beyin ve sensör aksamı farklı oldugunu zannediyorum...audi ve vw 1.4 turbo motor arızalanma istatistikleri arasındaki fark da sanırım buradan kaynaklanıyor... bence 170 hp 1.4 motordan değil de 1.6 motordan elde edilseydi daha mantıklı olurdu...aynı fiatın ya da opel in yaptuıgı gibi...daha az arızalanmalar yaşanırdı büyük ihtimalle...
peki adama sormazlar mı o zaman 2000 cc den 300 hp cıkaran evolarda neden sorun olmuyor diye ? yada biton böle arac sayabilirim . ayrıca vw sitesinde 140 hp olan motorla 170 hp olan motor arasında sadece yazılım farkı oldugu yazıyordu nyse bence bu sorunlar tamamen tecrübe ile alakalı . bunlar motor spor larında kullanılan daha tasarım asamasında en fazla 2000 km yol yapabilcek sekilde üretilen motorları karsılastırmanda abes olmus . bence tsi motorda daha cok değişiklik olur . çünkü balık baştan kokar . görüşüm bu
140lık ve 170lik motorlar arasında sadece yazılım farkı var. VWnin resmi sitesinde yazıyor.
TSI 122likler farklı, onlar klasik turbo. Tek ünite yani.
en azından sıfır motor veriyolar
hepsi ayni ... das auto
Turbo araç kullanmanın belirli kuralları var. Onlara uyduktan sonra, sorun olacağını zannetmiyorum.