Facebook'un sahibi olduğu mesajlaşma platformu WhatsApp, işletmelerin faaliyete geçmelerini hızlandıracak ve müşterilerin işletmelerle iletişimini daha kolay hale getirecek yeni WhatsApp Business API özelliklerini duyurdu.
Facebook'un F8 Refresh etkinliğinde açıklanan özelliklerden bir tanesi işletmelerin WhatsApp'ta daha hızlı faaliyete geçmesine yönelik oldu. Şirkete göre işletmelerin faaliyete geçip çalışmaya başlama süresi birkaç haftadan sadece beş dakikaya indirildi.
İşletmelerin müşterileriyle iletişim kurma yollarının iyileştirilmesi de etkinlikte duyurulan özellikler arasındaki yerini aldı. Bir blog gönderisinde WhatsApp: "Daha fazla sayıda işletme WhatsApp'a geçerken biz de bu işletmelerin müşterileriyle iletişim kurma yollarını geliştiriyoruz. Örneğin, önceden işletmeler genellikle sadece tam vaktinde bildirim gönderme seçeneğine sahipti ve bu da müşterilerle 24 saatlik aralık dışında iletişimi güçleştiriyordu. Artık daha fazla mesaj türünü desteklediğimizden, mesela bir ürün tekrar stokta olduğunda müşterilere bilgi verebileceksiniz." açıklamalarına yer verdi.
WhatsApp ayrıca müşteri ile işletmelerin iletişimini de güçlendirme yönünde iyileştirmeler alıyor. Müşteriler, Ana Menü ile işletmelerin önceden hazırladığı 10 adede kadar seçenek sayesinde ihtiyaçlarını daha kısa süreler içerisinde karşılayabilecek. İşletmeler ayrıca menüdeki her isteğe 3 adede kadar yanıt belirleyebilecek.