Şimdi Ara

Yeni Opel Corsa, selefine kıyasla yüzde 10 hafifleyecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

     

    PSA Grubu çatısı altında yenilenerek altıncı nesline kavuşmaya hazırlanan Opel Corsa hakkında yeni bilgiler paylaşıldı. Buna göre, yeni Opel Corsa’da eskiye kıyasla ciddi şekilde kilo kaybı yaşanacak. Yeni Opel Corsa, 2019 yılı bitmeden Avrupa pazarında satışa sunulmuş olacak.
     

    Selefine kıyasla yüzde 10 daha hafif 

    Yeni Opel Corsa’daki kilo kaybı, kullanılan yeni platformdan ileri geliyor. Geçtiğimiz ay tanıtılan yeni Peugeot 208 modelinde de kullanılan CMP mimarisi üzerinde yükselecek yeni Opel Corsa, selefine kıyasla yüzde 10 oranında hafifleyecek. Opel tarafından yapılan açıklamaya göre, yeni Opel Corsa’nın en hafif beş kapılı versiyonu sadece 980 kg olacak. Bu da bir önceki modelle karşılaştırıldığında 108 kg hafiflediği anlamına geliyor. Bu kilo kaybına rağmen yeni Opel Corsa’nın ölçülerinde bir küçülme olmayacak.

    Peki bu ağırlık tasarrufu nereden geliyor?

    Alman üretici, yeni Opel Corsa’daki ağırlık tasarrufunun nereden geldiğini de açıkladı. Buna göre, aracın iskeletinde kullanılan yüksek mukavemetli çelik sayesinde ağırlıktan 40 kg tasarruf edilmiş. Tüm motorlarda ve kaputta alüminyum kullanılacak olması da aracın 20 kg daha hafif olmasını sağlamış. Yeniden optimize edilen ön ve arka koltuklardan da toplam 10 kg tasarruf edilmiş. Bunun yanı sıra yeni Opel Corsa’da kullanılan trim ve yalıtım malzemelerinden de kazanım elde edilmiş. Fakat Alman üretici bunları net bir değer olarak paylaşmamış.

     
     

    CMP platformunun yeni Opel Corsa’ya kazandırdığı tek şey kilo kaybı değil. PSA’nın benzinli ve dizel motorlarını kullanacak araç, yeni platform sayesinde tamamen elektrikli bir versiyona da sahip olacak. eCorsa adını taşıyacak sıfır emisyonlu model, tıpkı elektrikli 208 gibi e-CMP platformundan çıkacak. 1.2 litre üç silindirli benzinli ve 1.6 litre dizel motorları kullanacak versiyonlar bu yıl satışa sunulacak. Elektrikli versiyonun yollara çıkması ise 2020 yılını bulacak.

     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Yeni Opel Corsa, selefinden yüzden 10 daha hafif olacak
    Yeni Opel Corsa, selefinden yüzden 10 daha hafif olacak
    Yeni Opel Corsa, selefinden yüzden 10 daha hafif olacak
    Yeni Opel Corsa, selefinden yüzden 10 daha hafif olacak
    Yeni Opel Corsa, selefinden yüzden 10 daha hafif olacak
    Yeni Opel Corsa, selefinden yüzden 10 daha hafif olacak
    Yeni Opel Corsa, selefinden yüzden 10 daha hafif olacak
    Yeni Opel Corsa, selefinden yüzden 10 daha hafif olacak
    Yeni Opel Corsa, selefinden yüzden 10 daha hafif olacak
     







  • fabrikanın önerdiği şekilde kullanınca düşük sıkıştırma oranlarında alüminyum kullanmak daha iyi. alüminyum daha hızlı ısınıyor buda verimliliği arttırıyor. üstüne birde hafif. motor genelde yüksekte yer aldığı için buradan alınan ağırlık aracın yol tutuşuna fayda sağlıyor çünkü aracına ağırlık merkezi daha aşağa inmiş oluyor
  • son kasa çok çirkindi. umarım hem iç hem de dış tasarım kendine gelir.

  • Şu alüminyum motor olayından dolayı motorların ömrü çok düştü. Çelik veya demir olsun varsın 50kg ağır olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten tenekeydi. Tam bir hurda olarak piyasaya çıkacak. Broadway de 900 kg.

  • fabrikanın önerdiği şekilde kullanınca düşük sıkıştırma oranlarında alüminyum kullanmak daha iyi. alüminyum daha hızlı ısınıyor buda verimliliği arttırıyor. üstüne birde hafif. motor genelde yüksekte yer aldığı için buradan alınan ağırlık aracın yol tutuşuna fayda sağlıyor çünkü aracına ağırlık merkezi daha aşağa inmiş oluyor
  • PSA bünyesine geçmesi Opel'in hantal GM platformlarından kurtulmasını sağlıyor. Sırf bu yüzden beygirlerin tam karşılığını 0-100 km hızlanmalarında göremiyorduk.

  • Corsa c ve d polo, fiesta gibi rakipleriyle mücadele edebiliuordu. Son kasa ise bana gore oldukca basarisizdi.insallahh yeni kasa daha modern, daha sik olacaktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Çabuk ısındığı doğru fakat motor biraz hararet yapsın blok çatlıyor. Ayrıca sürtünme dayanımı düşük ve yüksek basınçta çatlayabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corsa bu sınıfın en güçlü oyuncularındandı. Son kasayla resmen bitirdiler. Araç olarak fena değildi aslında ama tipi kötü, kasası ağır, haliyle performans tüketim kötüydü. Saçma sapan donanım sıkıntıları da vardı. Psa nın dokunuşuyla tekrar bu sınıfın en iddialı modellerinden biri olabilir.

    Corsa ve fiesta. Bu sınıfın en iddialı, en çok satan modelleriydi. Şimdi esameleri okunmuyor. Fiat da benzer şekilde puntoyu bitirdi.
  • psa'nın opeli kendine benzetme çalışmaları vol.4654654654213
    almanyada canım opel üzerinden yeni fransız otomobil şirketi doğuyor,öylesine hafif öylesine trim sesli.

  • zaten doğru kullanıldığında hararet yapmaması ve yüksek basınca çıkılmaması gerekiyor. dolayısıyla alüminyum blok normal kullanıcıya zaralı değil faydalıdır.
    modifiye yapanlara zararlıdır. zaten üreticiler modifiyecileri sevmezler o açıdanda işlerine geliyor.
  • psa sayesinde adam gibi araç üretmeye başladılar. alman tenekesi görünümünden kurtuldular.
  • pejo 209 mu la o

  • quote:

    Orijinalden alıntı: yc#1

    PSA bünyesine geçmesi Opel'in hantal GM platformlarından kurtulmasını sağlıyor. Sırf bu yüzden beygirlerin tam karşılığını 0-100 km hızlanmalarında göremiyorduk.
    Opelde aktarma verımsızlıgı de vardı. Tasarımlar opele ozgu sekılde degısır umarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-92A2F8722

    Şu alüminyum motor olayından dolayı motorların ömrü çok düştü. Çelik veya demir olsun varsın 50kg ağır olsun.
    Volvo s40 alüminyum motor kilometre 250 bini geçti hala tıkır tıkır işliyor. Forumda bir başkasında 1.8 motorlu s40 var o da 300 binde ve kompresyon değerleri hala sıfır motora yakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • artık 4 camı da otomatik yapsınlar a ve q.
  • PSA'nın yeni platformları oldukca basarıli lakin Alman otomobillerinin karakteristik ozelliklerinden vazgecmemeli opel. Ozellikle son kasa SUV ler biraz hayalkırıklıği oldu. Ic tasarım olarak zayifladi. Eski bol butonlu kirmizi aydinlatmali ic mekanlar cok iyiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    artık 4 camı da otomatik yapsınlar a ve q.
    Aracı hafiflettiklerine göre bence 3 ihtimal var;

    1-arka camlar manuel devam

    2-c4 cactus gibi arka camlar kelebek

    3-ds4 gibi arka camlar sabit

    Bekleyip görelim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • auto_man A kullanıcısına yanıt
    Konu başındaki fotoğraftan belli oluyor ki son 2 şık eleniyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hikaye816

    psa'nın opeli kendine benzetme çalışmaları vol.4654654654213
    almanyada canım opel üzerinden yeni fransız otomobil şirketi doğuyor,öylesine hafif öylesine trim sesli.
    Trim sesinin ağırlıkla bir alakası yok. Astra j, astra k, insignia muadillerinden daha ağır ama trim sesi konusunda çok kötüler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.