Şimdi Ara

. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
26.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Peki, yokuş inerken otomatik araçlarda durum nedir? Motor frenini kendi mi yapıyor.



    Otomatik araç'da frene basinca vites düşürüyor mu?frenden ayağımızı çekince vites arttırıp hızlanmıyor mu? Hiç otomatik araç kullanmadim. Merakimdan soruyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: slmngngr

    4-5 km hiç bir şey değil, yaklaşık 15 km lik dağ yolu var eskişehir mihallıççık da. yol toprak ve sadece virajdan oluşuyor.
    yokuşu görsen balata yakarsın. 2 vitesle ilk 5 dk frensiz iniliyor. daha sonra devir artmaya başlıyor, ya motor ısındığı için ya da eğim daha da artıyor.
    hızlı frenler yapayım desen zor, arabada 4-5 kişi oluyoruz. fren falan yemiyor.




    Kartal geçidi mi dediğin yol ? Nallihan-mihalliccik arasında öyle bur yol gecmistim akşam vakti. Acelen yoksa ve gece değilse zevkli bile olabilir orası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vrataski V kullanıcısına yanıt
    Haftasonu diskleri tornaya sokup balataları değiştirdim =150TL problem yok sürekli frene basarak gitsende fazla maliyetli bir problem yaratmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastikten gıcırtı gelene kadar gir viraja bişey olmaz ama acemiyim demişssin sert ve az dokunuşla in

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kef14

    Peki, yokuş inerken otomatik araçlarda durum nedir? Motor frenini kendi mi yapıyor.

    Otomatik araç'da frene basinca vites düşürüyor mu?frenden ayağımızı çekince vites arttırıp hızlanmıyor mu? Hiç otomatik araç kullanmadim. Merakimdan soruyorum.

    Otomatik vites araçların türüne göre değişiyor bu biraz da araç üreticisinin belirlediği birşey. Kendimden örnek vereyim, tork konvertörlü tam otomatik araç , düşük devirlerde normal bir kullanımda ayağınızı gazdan çekince araç hemen hemen rölanti devrine iniyor ve motor freni yapmıyor. Boşa atıyor gibi birşey. Ancak yüksek devirlerde iken ayağınızı gazdan çekince kavramaya devam ediyor ve motor freni yapıyor. Ben aracı yavaşlatacağım zaman daima motor frenini kullanıyorum, aracı manuel moda çekip tuşlar vasıtası ile sıralı olarak vitesi düşürüyorum frenle beraber.

    Otomatik vites araçlar kendisi motor freni yapmasa bile manuel moda çekip tuşlarla motor frenine zorlayabilirsiniz.

    Frene basınca vites düşürmesi kesin değil, eğer çok yavaşlarsa vites düşürür ama kavrama yapmayabilir yani bunu hissetmeyebilirsiniz. Ekranda da kaçıncı viteste olduğunu göstermiyor her araç, eğer vites D konumunda ise. Manuel moda çekerseniz o zaman göstermeye başlıyor.

    Sürüş konforu nedeniyle otomatik araçlarda ayağınızı gazdan çekince manueldeki gibi motor freni yapmaya başlamıyor, kavramayı kesiyor ve araç boşta gibi gidebiliyor.

    Yarı otomatik yani robotize debriyaj balatalı araçlarda davranış farklı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkkarakartal1903


    quote:

    Orijinalden alıntı: slmngngr

    4-5 km hiç bir şey değil, yaklaşık 15 km lik dağ yolu var eskişehir mihallıççık da. yol toprak ve sadece virajdan oluşuyor.
    yokuşu görsen balata yakarsın. 2 vitesle ilk 5 dk frensiz iniliyor. daha sonra devir artmaya başlıyor, ya motor ısındığı için ya da eğim daha da artıyor.
    hızlı frenler yapayım desen zor, arabada 4-5 kişi oluyoruz. fren falan yemiyor.




    Kartal geçidi mi dediğin yol ? Nallihan-mihalliccik arasında öyle bur yol gecmistim akşam vakti. Acelen yoksa ve gece değilse zevkli bile olabilir orası

    sanırım göynük tarafı yolundan bahsediyorsunuz, orası da var.

    kocaeli-eskişehir yolunu nallıhan yolundan gideriz hep. mihallıççık hem daha yakın 300 km. hem de radar yok. eskişehir yolu berbat, yol da 400 km yi geçiyor.

    nallıhan yolu da 2 ye bölünüyor, akyazı tarafından ve göynük tarafından.

    akyazı tarafından gidince yine dağ yolu gibi içli-dışlı virajlarla dolu, eğim daha az.

    göynük tarafı ise çok uzun rampa var, eski tüplü arabalar o yolu tercih etmiyor, hele hava sıcaksa hiç. hararet yapıyor diye.
    ama o yol cidden çok zevkliydi, çünkü nerdeyse bomboştu ben geçtiğimde.
    ama o yol ne kadar yüksek aşağı eğim olsa da yol geniş olduğu için düşük viteste inebiliyorsun.


    benim dediğim yol, mihallıççık da çalkaya köyü ile yeşilyurt-güney köyü arasında kalan yol. toprak yol, düz yol neredeyse yok, tamamen uçurumlu, virajlı ve yollar bozuk.
    2 yetmiyor, 3 de hızlı geliyor. ayak frende iniyorum. yarım saat sürüyor inmesi.
    HARITA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kef14

    Peki, yokuş inerken otomatik araçlarda durum nedir? Motor frenini kendi mi yapıyor.



    Otomatik araç'da frene basinca vites düşürüyor mu?frenden ayağımızı çekince vites arttırıp hızlanmıyor mu? Hiç otomatik araç kullanmadim. Merakimdan soruyorum.

    bazılarında L var, düşük vitese zorluyor aracı. vites düşürme değil de, vites yükseltmeme diyebiliriz. motor frenine sokuyor.

    manuel mod varsa zaten manuele alıp vitesi manuel ayarlayabiliyorsunuz kendinize göre.
  • Valla ben 60 km/s civarlarında ineceksem 3. vitesi kullanıyorum. Hız artmaya başlayınca frenleyip istediğim hıza düşürüyorum.

    Balata öyle tık diye bitip yanacak bişey değil. Bu kullanımımla daha bugüne kadar şişme denen olayı gerçekleştirmeyi beceremedim. Zaten ayağınız kilometrelerce aralıksız frende gitmiyorsunuz, hızlandıkça yoklayıp yine salıyorsunuz.

    60 km/s civarlarında 2. Vitesin gürültüsü çekilecek dert değil bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 17 Ağustos 2016; 23:28:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    Valla ben 60 km/s civarlarında ineceksem 3. vitesi kullanıyorum. Hız artmaya başlayınca frenleyip istediğim hıza düşürüyorum.

    Balata öyle tık diye bitip yanacak bişey değil. Bu kullanımımla daha bugüne kadar şişme denen olayı gerçekleştirmeyi beceremedim. Zaten ayağınız kilometrelerce aralıksız frende gitmiyorsunuz, hızlandıkça yoklayıp yine salıyorsunuz.

    60 km/s civarlarında 2. Vitesin gürültüsü çekilecek dert değil bence.

    bu yazdıklarınız her araca göre değişiyor.
    2009civic otomatik kullanıyorum 3. viteste 60km hızla yokuş inersem boşa atmış gibi hızlanmaya devam ediyor.
  • Kef14 kullanıcısına yanıt
    benim araçta eğer yokuş aşağı inerken gaza basmıyorsamvites sabit kalıyor.
    ama normal kullanımda düz yol yada hafif yokuş aşağı giderken birden motor freni devreye girmez bunun sebebide yüksek vites.
    D konumunda iken rampa aşağı gideceğim zaman genelde S moduna alıp vitesi paddle shift ile kontrol ediyorum.
  • O yokuşu her sene bizde inip çıkıyoruz.İnerken sadece ilk virajda çok yavaşlamak gerekiyor.Diger yerlerde 4 veya 5 e atıp ara ara frene basarak rahatlıkla inerbilirsiniz.Cikarken 2 ye kadar düşmenizin sebebi virajlarin bol olması.
    Sürekli frene basılacak bir yokuş değil.Balatalara zarar verebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benimde başıma geldi ilk defa gittiğim %25 denecek kadar dik ve her 50 100mt ilerde virajların oldugu yeri frenle indim ve yol tek şerit ama 1 gidiş 1 geliş. olarak kullanılıyor.

    3km kadar böyle gittim düze çıktığımda balatalar duman atıyordu sis bombası patlamışcasına :D yapacak bişey. yok olur öyle arada balata değişimi pahalı değil cana geleceğine

  • Sadece frene bastığını düşün.
  • Arkadaşlar bugün ben de skoda felicia 1.6 ile fethiyeden ölüdenize inerken yokuş aşağı sürekli frenle indim. Haliyle aracın önünden önce koku sonra duman çıktı. Elim el frenine gitti ama çekmedim yokuş bitince zor durdum. Sonra burayı okuyup kiraladığım eve doğru devam ettim. Şuan dönüş yolu gözünde çok korkunç geliyor. Balatayı yakmışsın dedi ustam telefonla sordum. Soğuyunca düzelir dediler. Ama güvenemiyorum. Kelebekler vadisinden Ölüdenize giderken yol yokuşunda 2 ile 10-20 km hızında virajları alabilir miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DeliKulaBey kullanıcısına yanıt
    Manuel mi bu araç, yokuş aşağı hangi devirde indiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de aynısını yaşadım. İzmitte santral bayırı var baya dik. En son duman çıkmaya basladi sag sol on tekerlerden. 3-4 ay önce oluyor bu olay. Sonra aracı servise falan götürmedim geçti gitti


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kef14 kullanıcısına yanıt
    O telaştan devire bakmadım ama 30-45 km arası hızda sürekl frenle yaklaşık bir dkda indim. Manuel vites. Duman, aşağı inip sağa çekince durdu. Sonra 10-20 hızla devam ettim. Ev yolunda toprak yolda fren ve el freni ile yokuşta zor durdum. Dün oldu ve bugün soğumuştur balatalar. Ama risk almaktan korktum baya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeliKulaBey -- 11 Mayıs 2022; 15:43:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Buradaki iki yokuş kıvrımlı yol.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • DeliKulaBey kullanıcısına yanıt

    Aklınızda olsun, yokuş aşağı inerken düşük vites yüksek devirde tutun aracı. Frene de sürekli basılı tutmayın. Bas-çek şeklinde kullanın ki (hıza göre 2-3 saniye bas, 2-4 saniye çek gibi) fren aksamı soğumak için zaman kazansın. Ayrıca sürekli sürtünme olmayacağı için de balata/diskler yüksek ısıya erişemeden yokuşu inersiniz.


    Bir de sürüş stiliniz üzerinde geliştirme yapabilirsiniz. Örneğin müsait yollarda ve özellikle sağınızda solunuzda araç olmadığı durumlarda apex ve viraj çizgisini hesap edebilirseniz daha az frenleme ile yokuşu bitirirsiniz.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.