Şimdi Ara

Yokuş tırmanan atmosferik (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
1
Favori
16.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Bende 2.0t olanı var, dediğiniz gibi daha büyük hacimli atmosferik gibi davranıyor. Hatta vvt nin etkisi gösterdiği devirler turbodan daha belirgin oluyor

    Yalnız t4 3000 devirden sonra tokat gibi vuruyordu diye hatırlıyorum, klasik eski nesil turbo havası yani.
    T4 lerde hem supersarj hem turbo kombini var o sebeple reel kullanimda 2500 rpm den 5800 rpm e kadar kesintisiz guc sunuyor size fakat bu guc cikisi lineer 160 lik tsi yada 3.20ied gibi turbo lag ve alt devirlerde bi gucsuzluk soz konusu degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    2.4lt olan atmosferikti, muhtemelen onun tek silindir çıkarılmışı ama destroke da yapılmış motor. Bu jenerasyon Volvo motorlarının tamamı modülerdir, silindir çapları hiç değişmiyor diye biliyorum, senin de aynı ise ondan türetilmiş olması lazım. S40'daki ilk motoru 1.8 olan, sonrakini 1.7 sanıyordum ben, tam tersiymiş.

    edit: 1948cc olan S40 2.0'lerdeki motor 2.4'ün doğrudan tek silindir iptali olanmış, 2435cc/5=487, 487x4=1948cc.
    Cap ve stroklar tamamen farkli diye hatirliyorum eski aracin kullanim klavuzunu bulursam yuklerim hatta sikistirma oranlarinda da fark var.bi arac icin bu kadar cesitli motor sunmak icin moduler bi uretim soz konusudur illaki fakat 2.4 i ile herhangi bi benzerlik yok yani volvonun p2 platformunda kullanilan araclarla s80 s60 gibi bunun disinda 2.0t de kullanilan 5 silindirli 2 litrelik motorunda bi cok noktasi diger motorlarla farkli zaten 5 silindirli motorla 4 silindirli motorun krank egzantrik acilari volanlari biyel uzunlugu ve blok ceplerinin tasarimida cok farkli





    5-10 - 4-8-16 ve 3 -6-12 silindirde moduler uretim olabilir fakat 4 silindirle 5 silindirde moduler uretim olamaz diye biliyorum cunku butun yuksek maliyetli parcalar degisiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Tsi tsi diyorlar bende bişey var sanıyordum. 100km/h'dan sonra cacıkmış.

    Alıntıları Göster
    Tsi var tsi var kardeşim...



    Bende 150hp jetta tsi var... 100km hızdan sonra da gayet güzel hızlanıyor...



    95 beygirlik tsi taşıyan polodan beklenen nedir ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Eski kasa T4'de sadece turbo var hocam. 200 beygirlik üniteden bahsediyoruz değil mi?

    Ama çok başarılı bir motor orası ayrı. Ufak modifiyelerle 300 beygir verebiliyor. Yabancı forumlarda biyel kolu ve silindir gömleği değişimiyle 700 beygire ulaşanlar var.
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Hocam karıştırdınız sanırım, supercharger+turbo volvonun yeni motorlarında var.
    2. nesil dahil hiçbir s40ta supercharger kullanılmadı.
  • Yeni yetme fındıkçılar doluşmuş yine

    Boş ve uzun bir yolda 1.4 fındık tsi'cıları beklerim.

    Araç imzada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Eski kasa T4'de sadece turbo var hocam. 200 beygirlik üniteden bahsediyoruz değil mi?

    Ama çok başarılı bir motor orası ayrı. Ufak modifiyelerle 300 beygir verebiliyor. Yabancı forumlarda biyel kolu ve silindir gömleği değişimiyle 700 beygire ulaşanlar var.
    Türkiye'de bir tane 300 beygir yapmışlar S40R demişler adına da. Pek güzel olmuş.
  • 180 hız mi

    Civic rs var gelin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Araç lpg li mi yoksa sensör arızası mı? Lpg liler de bazen zayıf karışım arızası veriyor ya ondan soruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Araçta LPG yok, sensörün kendisi bozuldu.
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Motorun temel tasarımı aynı, tabiki silindir adedi ve strok uzunluğu değişince bazı parçalar değişecek ama bunlar kökende aynı motorlar. Ayrıca 1.8'inde bore'u 83mm ile 2.4 le aynı olduğu gibi, 1.9 turbo motoru da S60 2.3 T5'in tek silindir çıkarılmışı, çapxstrok ve üst kapak tamamen aynı.

    4-5 silindirde de modüler üretim oluyor, VW grup da VR5 VR6'da benzer bir yol denedi.

    australiancar.reviews
    Volvo N Series Modular Engine | I4, I5 and I6
    http://australiancar.reviews/Volvo_N-Series_Modular_Engine.php


    Burada da hangi seri ve üretim yalına ait S40'da hangi kökene ait motor kullanıldığını yazanlar var, 90-2005 arası Hollanda üretim Volvo'ların motor mevzuları hakikatten çok karışık.

    www.volvoforums.org.uk
    Whose design of engine was the 1.6/1.8 [Archive] - Volvo Owners Club Forum
    https://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-204707.html




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    çap strok değiştiyse motor komple değişmiş demektir.
  • yokuş çıktığını nerden bilicem ? belki düz yolda gidiyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    T4 lerde hem supersarj hem turbo kombini var o sebeple reel kullanimda 2500 rpm den 5800 rpm e kadar kesintisiz guc sunuyor size fakat bu guc cikisi lineer 160 lik tsi yada 3.20ied gibi turbo lag ve alt devirlerde bi gucsuzluk soz konusu degil

    Alıntıları Göster
    Nedense aklimda yanlis kalmis evet arkadaslar sadece motor turbo ile guclendirilmis fakat turbo degisken geometrilimi bulamadim supercharger ve turbocharger olduguna dair bi kac ingilizce ve turkce yorumda buld sanirim eskiden kalma bi hata

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Petegrus kullanıcısına yanıt
    Yokuş çok dik değil zaten.
    Ayrıca eğimin başladığı yeri göz kararı belirledim ve test yapma amacımı ilk mesajda mavi ile yazdığım kısımda açıkladım. Videoların asıl amacı kendimce bir fikir sahibi olmaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Eylül 2018; 22:27:49 >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Değişken geometrılı değil hocam, o yıllarda büyük ihtimalle yaygın kullanılan bir teknoloji değildi.

    2.0t turbosunun bir boy büyüğü var, büyük derken iç kısım manasında. t4 turbosu hiçbir ek işlem olmadan 2.0t ye takılabılıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • blok atmak için gelmiştim ama zaten daha önce bloklamışım

    işte bu tip şahısların paylaşımları delil kabul edilip ,direkt dava açılmalı
    yokuşta 180 km. hız yapan birisi düşünün düz yolda nasıl trafik canavarıdır
    bu tam olmamış birde nasıl makas attığını ballandıra ballandıra anlattığın bir video ve konu isteriz

    sorsan benzin fiyatlarından ağlayıp durur ama

    gerçi bu tarz açılan konuların çoğuna inanmıyorum ,belki internette bulduğu bir videoyu alıp ,kendisi çekmiş gibi yapıyordur
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Vatandaşın daha bugüne kadar benzin zammıyla ilgili veya herhangi bir siyasi yorumunu görmedim. Kaldı ki konuyu okusan boş yolda ve kimsenin hayatını tehlikeye atmadığına vurgu yaptığını görürdün. Attıysa da kendi hayatını tehlikeye atmış. Önyargı diye buna derler, beni de blokla lütfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetykm

    Satıp geri aldıklarımla birlikte 20 tane aracım oldu.en son aracım opel astra h 1.3 cdti idi.10 gün sonra sattım ve birdaha turboya tövbe dedim.ilk turbolu ve dizel aracımdı.2.0 hlx imin verdiği o homurtulu sesi veya 2001 civicten aldığım o zevki hiçbir turbo veremez.dizel mi birdaha asla...
    Sanki 5.0 tdi kullanmışsın arkadaşım.Alt üstü 1.3 ctdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Vatandaşın daha bugüne kadar benzin zammıyla ilgili veya herhangi bir siyasi yorumunu görmedim. Kaldı ki konuyu okusan boş yolda ve kimsenin hayatını tehlikeye atmadığına vurgu yaptığını görürdün. Attıysa da kendi hayatını tehlikeye atmış. Önyargı diye buna derler, beni de blokla lütfen.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.