Şimdi Ara

Elektrikli otomobil ile ilk defa Kuzey Kutbu'ndan Güney Kutbu'na seyahat edildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Elektrikli araçlarla ilgili kullanıcıların en büyük endişesi menzil ve şarj etme problemi. Ancak görünüşe göre bunun sorun olmadığını düşünen kullanıcılar da var. Chris ve Julie Ramsey isimli İskoç çift, Nissan Ariya marka elektrikli otomobilleriyle Kuzey Kutbu'ndan Güney Kutbu'na seyahat ederek bir ilki başardı.



    10 ay süren macerada çift, Kuzey Kutbu'ndan Güney Kutbu'na 30 bin kilometre yol katetti. Nissan'ın açıklamasına göre sadece elektrikli değil bütün otomobiller arasında bunu başaran ilk kişiler oldu.



    [instagram=https://www.instagram.com/p/C03K0sFrQVN/]



    Bu zorlu yolculuk için araç, engebeli arazi ve karlı koşullarla başedebilmesi için bir miktar modifiye edildi. Daha sağlam bir süspansiyon, büyük bir çamurluk ve 39 inçlik BF Goodrich lastiklerle donatıldı. Nissan'ın belirttiğine göre güç ünitesi ve bataryalarda herhangi bir modifikasyon yapılmadı.



    Şarj için güneş panelleri kullandılar



    Çiftin ilk planında araç park halindeyken aracı şarj etmek için rüzgar türbini içeren bir römork kullanmak vardı. Ancak kutup yollarında römorkun gidemeyeceğini anladılar. Çift, yolculuğun Antartika kısmında, aracı şarj etmek için güneş panelleri kullandı. Yılın bu döneminde Güney Kutbu sürekli güneş aldığı için bu avantajdan yararlandılar. Yolculuk boyunca elektriğin olduğu herhangi bir yerden şarj ihtiyaçlarını karşıladılar. 



    Ayrıca Bkz.Ford Türkiye, Ford pickup tarafından kurtarılan Tesla Cybertruck ile dalga geçti



    Yolculuğun en zorlu olduğu Antartika kısmında tek başına seyehate izin verilmeyen çift, -30 derece sıcaklıklarda bile aracın sorunsuz çalışabildiğini belirtiyor. Çift, gece kutup rüzgarlarıyla akünün donmaması için kardan küçük duvarlar inşa ettiklerini belirtiyor. Aynı zamanda park halindeyken aracı sıcak tutmak için çadır ile çevirdiler.



    10 aylık zorlu yolculuğun ardından Chris, “Güney Kutbu'nda olduğumuza inanamıyorum. Bunca yıl süren planlamadan sonra, sanki gerçekmiş gibi gelmiyor. Elektrikli araçların inanılmaz yeteneklerine her zaman güvenim tamdı ve Nissan Ariya'mızın önüne çıkan her şeyin üstesinden geleceğini biliyordum." sözlerini sarfetti. Eşi de bunun "inanılmaz bir yolculuk" olduğunu söyleyerek duygularını ifade etti.




    Kaynak:https://electrek.co/2023/12/17/the-first-ever-drive-from-north-to-south-pole-is-complete-and-it-was-all-electric/







  • Aracın tipi hoşuma gitti. Dodikler, çamurluklar, iç ve dış tasarım kendine has çizgi olmuş. Bunca karda kalan elektrikli araçlar ve menzili dert edenlere kıyasla biraz elektrikli araçları kanıtlamak amaçlı yapılmış gözüküyor. Aracın menzilli, batarya kapasitesi ve ağırlığına dair bilgi görmedim. Instagram sayfasında bir şeyler paylaşılmış ama yaşanmış sorunlara dair pek bir şey görmedim. İlla ki yolda sorun olmuştur, bunlara değinmedikleri için yorum yapmak zor.

  • iyi cesaret...

  • Bu biraz kamyon süren bir kadını haberlere çıkarıp "Bakın kadınlar da kamyon şoförü olabilir" demeye benzemiş. Elektrikli arabaların fosil yakıtlı araçların yapabildiklerini yapmaları için önlerinde aşmaları gereken ciddi bir batarya problemi var. Bu hızla 5 yıl içinde halledilir ama şu anki araçlarla mümkün değil.

  • 10 ay x 30 gun x 24 saat = 7200 saat
    30000 km / 7200 saat = 4.17 km/s ortalama yürüme hızı

  • Normal içten yanmalı arabalarda, aşırı soğukta böyle problemler oluyor benim bildiğim, hatta kendi motorsikletimde bile olmuştu. Kışın birkaç ay kullanmadığım için soğukta baya 1 saat uğraştıktan sonra zor çalışmıştı.

  • Dor Niro kullanıcısına yanıt
    Nedir bu ciddi batarya problemi, açar mısınız?

  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Hocam şu anda ulaşabilir bir fiyata satılıp da non-stop şehir dışı 700 km giden araç yok. Bu sadece bir tanesi. ŞArj süresi hala ciddi sorun. Acil durumlarda insanın dakika sayarken bir saat şaj beklemek kabul edilebilir değil. Mesela ben rahmetli babamın vefat etmeden önc hastaney kaldırıldığını duyduğum da il dışındaydım derhal döndüm. Düşünsene arabamla yolda bir benzinlikte bir saat beklediğimi. Velhasıl hala menzil ve şarj konusu fosil yakıtlara alternatif olabilecek bir pratiklikte değil.

  • Dor Niro kullanıcısına yanıt

    Hocam sizce de bir insan 2.5, bilemediniz 3 saatte bir durmuyorsa zaten canına susamış demek değil midir? Bir aracın yarım saatte 300 km'lik şarj alması bence oldukça yeterlidir. Babanıza Allah rahmet eylesin, Rabbim sizi cennette bir eylesin. Çok acil durumlarda belki dediğinizin bir geçerliliği olur fakat bugünün modern elektrikli araçları çok rahat uzun yola da çıkabilir. Sadece biraz daha planlama gerekir. Elektriklilerin getireceği bariz çok daha büyük avantajlar yanında yılda 1, bilemediniz 2 defa çıkacağınız uzun yolda böyle bir planlamanın lafı olmaz diye düşünüyorum. Artık elektrikli araçlar şehirler arasında bile 500 km civarını görüyor, Çinlileri rahat bıraksalar, %54 yerine adam gibi %10 vergi alsalar ne araçlar gelecek ülkeye de maalesef TOGG'a kurban ediliyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 23 Aralık 2023; 15:46:45 >
  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Hocam tabiki 3-4 saatte bir mola vermesi gerekiyor insanın ama şuanda en hızlısı yarım saatte dolduruyor. Ben şahsen çok uzun yola gitmiyorsam eğer, 5-10 dakika bir kendime gelirim daha da beklemem. Bir de şarj yeri sayısı artmasına rağmen bence hala sıkıntı. Şarj yerleri dolu olabiliyor, ekstra beklemek gerekebiliyor. Veya soğuk havalarda önceden planlanan menzilde kayıplar olabiliyor. 10 sene önce üretilen elektrikli Fluence'lar maks. 100-150 km yapabiliyorken şuanda 400-500'e burun kıvırıyoruz biraz evet ama bence hala en azından Türkiye şartlarında sıkça şehirlerarası kullanılmaya elverişli değil.

  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt

    Elbette sıkça şehirlerarası kullanacak olana asla elektrikli önermem zaten, en azından şimdilik ama yılda 1 veya 2 defa uzun yola çıkacak olanlar için elektrikliler şimdiden bile inanılmaz mantıklı, hele ki şehir içinde inanılmaz az yakıyorlar, yağ vs bakım derdi yok, bozulacak parça sayısı çok daha az.

  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Şehir içinde dediğiniz gibi inanılmaz mantıklı. Ami'yi bile ciddi ciddi düşündüm fakat son hızı düşük. Yoyo gibi araçların da distribütör sıkıntı var, güvenemiyorum uzun vadede. BYD Seagull, Dolphin tarzı araçlar gelse hiç düşünmem ama dediğiniz gibi vergi olayı işi mahvediyor.

  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Az daha sabredelim, Dolphin ve/veya Seagull Macaristan fabrikasında üretilince ya çok ucuza sunacaklar, ya da yüce devlet aklımız TOGG’u kurban ederek ÖTV’yi fırlatacak :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Hocam şehir içinde dediklerinize tamamen katılıyorum. Hele bir de kendi elektrik abonesinden şarj ediyorsa benzin-dizel araç kullanmak saçmalık. Benim söylediğim elektrikli araçların henüz ayağının altında her an harekete hazır bir durumda olmayışları. Dediğim gibi dünyanın bin bir türlü hali var.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.