Şimdi Ara

otobuslerle ilgili tum sorularıınızı yanıtlıyorum (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
397
Cevap
1
Favori
81.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Intouro RHD<font color='navy'></font id='navy'>
    otobuslerle ilgili tum sorularıınızı yanıtlıyorum
  • INTOURO RHD

    otobuslerle ilgili tum sorularıınızı yanıtlıyorum

    otobuslerle ilgili tum sorularıınızı yanıtlıyorum


    [simage]http://www.hasturizm.com/otofilo_img/intouro.jpg[/img<font face='Book Antiqua'></font id='Book Antiqua'><font size='5'></font id='size5'><font color='black'></font id='black'>




  • 36 kişilikse tabi almazlar...
  • verdiğin bilgiler saolasın. en güvenli ulaşım olan tren taşımacılığı türkiyede gelişmediği için bizim türkler Mercedes ne zaman bi yeni model çıkarsa hooop alırlar.
  • arkadaslar intouro rhd modeli normalde 49+1+1 kapasiteli bir otobustur.sanıldıgının aksine 403den daha dardır. ancak arkadasımızın soyledigi gibi has turizm yanılmıyorsam bu otobusleri ozel yaptırmıstır. yani bir suru masraf ederek konforlu hale getirmistir.bu model yaygınlasmadıgı icin yedek parcasıda oldukca pahalıdır. ayrıca kimse 36-40 kisilik otobus almaz bu devirde. zaten yogun rekabet ortamında motorinde yuksek seviyelerde iken firmalar dogru duzgun para kazanamıyor.(belli baslı isim yapmıs firmalar haric) intouronun bir dezavantajıda 403lere ve diger otobusere gore alcak olmasıdır.halkımız alcak otobus tercih etmemektedir nedense. bana gore normal intouro 403le rakabet edemez ama ozel yapılmıs modeli tercih edilebilir.cunku onemli olan rahat ve konfordur.has turizmide tebrik etmek lazım bu uygulamadan dolayı.
  • sevgili aybubi,asr'nin iki cesit calısma prensibi vardır.birisi senin soyledigin gibi difransiyel kilidi(gayet guzel acıklamıssın) digeri ise tekerlerin donme hızına gore guc verme olayıdır. yani patinaja yakalanan tekerden guc alınıp digerine verme olayı. ikiside aynı prensible calısır genel olarak bakınca.ilk cıkan asr sistemleri ve otobuste bulunanlar buna dayanır.son yıllarda cıkanlar ise otomatik difransiyel kilidi prensibiyle calısır.Anti Spining Recovery'nin turkcesi patinajdan kurtarmak,anti slip regulator system ise patinaj duzenleyicidir. ikiside aynı seydir fakat nedense amerikalılar ve almanların ortaya cıkardıgı bir durumdur bu.almanlar Anti Spining Recovery olarak cevirmis amerikanlar ise anti slip regulator system olarak cevirmistir.tum fark bu kadardır.orjinali(almancası yani) anti schlupf regelung dir.
  • en ucuz otobüs hangisi
  • suan sehirler arası yolda en ucuzu safir en pahalısı travego ve neoplan olması lazım. bunları 403, setra ve man fortunalar takip ediyor.
  • Safirler ne kadar ki?
  • 250-300 milyar civarı olması lazım.
  • Volvo ile Scanianın da bildiğim kadarıyla otobüsleri Avrupa da kullanılmakta. Bende azıcık Tır manyağı olarak bu otobüslerin niye ülkemizde tercih edilmediklerini öğrenmek isterim. :)
  • dedigin gibi scania ve volvo aslen tır ureticisidir. ancak scania cok kaliteli otobusler uretmektedir.yalnız bu otobusler biraz kucuk olup turkiye standartlarına uygun degildir. volvo ise artık otobus uretimini 2. plana atmıs ve sıfırı tuketmistir.40 kisilik scania otobus 2004 yılının otobusu secilmesine ragmen yuksek fiyatı,yedek parca bulunmaması ve az kapasitesi olması nedeniyle turkiyede kullanılmamaktadır.




  • Piyasada Safir de çok var. Bildiğim kadarıyla Temsalar 2. elde pek para da etmiyor. Şundan kaynaklansa gerek: 88 model 303'ler halen servis vs gibi amaçlarla kullanılsa da 94 model prenses bulmak zor ki ben görmedim hiç. Safir'in kokpiti de bana çok itici gelir, bir kamyonetinlini andırıyor, özellikle de direksiyon göbeği. Motor tekniği de geri ki çok gürültülü çalışıyor; teknik geri=yüksek yakıt tüketimi. Yedek parçasının ucuz olacağını da zannetmem. Koltukları Japonlara göre yani feci dar!
    Aslında 403'le Intouro RHD'yi kıyaslamak gereksizdi hakikaten. Firma kendiyle rekabet edecek değil ya! Mercedes'in Setra'yı satın almasından sonra çok ciddi bir kalite artırımına gidildi. Intouro RHD'de bunun bir meyvesi. Genel dizayn da nir önceki Setra315 serisine çok benziyor. 36 kişilik olmasına gelince, bu zaten müşteri memnuniyeti için özel sıralama, normalde diğerleri kadar yolcu kapasitesi var. Ancak kaç tane firma, kaç seferinde tam kapasite dolabiliyor ki? Intouro daha hafif kasaya sahip, daha küçük motorla yetinebiliyor. Bu da daha az yakıt demek. Bir Mercedes kullanmak var; bir Mercedes'e binmek var... Tabii ki tekele karşıyım ancak, iyi her zaman iyidir. Bu durumda Safir niçin? Temsa daha ileri sınıfta rekabete hazırlanıyor şimdi. Stariner'ın tasarımcısına aynı Starliner'a benzeyen Diamond adlı otobüs yakında pazara sunuluyor. Bakalım Temsa bombayı patlatabilecek mi?




  • bu ulkede mercedes ve man varken temsa bombayı patlatamaz.ayrıca otobus koltukları dolmuyor evet buna katılıyorum.mesela biz 1000kmlik bir yola bazen 6 kisiyle gidip 3 kisiyle geliyoruz.yaz haric yolcu ortalaması 15i gecmez anadolunun kucuk yerlerinde.fakat bayram, oklul acılıs-kapanıs gibi ozel gunlerde otobuslerde yer bulmak imkansız hale geliyor.ben simdi neden 36 kisilik otobus alıyımki?ekmegi zaten ozel gunlerde yiyorum.yolcu biletlerinde 4 yıl onceki fiyatlar neyse suan yine aynı.motorin aldı basını gitti.otobus sektorunun öldü kucuk sirketler icin.yeni tarzda otobusler alıp kimse riske girmez.403 motoru 2.5-3 milyon km sorunsuz gidiyor.sonra ise 5 milyar masraf yapıp bi o kadar daha gidiyor.yedek parca ucuz.yolcu kapasitesi yuksek.intouro rhdler uzun yolda tercih edilmez cunku 6 silindirli motoru guclu olmasına ragmen dayanıklı diyemiycem.yakıt olarakta 403le farkı yok.ikisde ortalama 27lt/100km yakıyor.starlinerın ise motor ve sasisinide ureten mercedestir zaten.suanda mercedese en buyuk rakip yeni man fortuna gibi gozukuyor. mercedeste 2005in sonlarında 403ü piyasadan kaldırıp yine bu serinin devamı niteliginde otobus uretecek.10 yılda onun saltanatı surer. keske diger otobus ureticileride mercedes kadar her konuda ozverili calısabilseydi.bu sayede tekel olmazdı.




  • Ben de zaten Safir'le kıyasladım Intouro'yu. Ayrıca Intouro neden uzun yola uygun olmasın? Hatay'dan Ankara'ya çok rahat geldim valla. Tabi arada belimin uyuştuğu oldu da o 403'te de oluyor. Otobüsün suçu yok.:) Safirler 100kmde ne kadar yakıyo ki bi fikrin var mı eşten dosttan duydun mu hiç?
  • Has Otomotiv eskiden MB Türk'e ortaktı. Otomarsan zamanlarında üretimde söz sahibiydi yani. Çok sağlam sermaye yapısı var şu anda. Travego bile var filolarında da bana hiç rastlamadı maalesef. O yüzden 36 kişilik otobüsü yaptırabilirler ki sadece müşteri memnuniyeti için. Hatay'ın en baba firmasıdır bu yüzden. Intouro'nun standardı 49 kişilik zaten. Has, bunu yolcularına daha geniş diz mesafesi sunmak için yaptı. Otobüslerde bacaklarınız uzuncaysa öndeki koltuğu yatırdığı zaman ayağı nereye koyacağını şaşırıyor insan. Yani standart intouro rhd, bayram seyranda da ihtiyacı karşılar.
  • bizim firmada safirde vardı.ortaklardan biri sıfır almıstı ama 1 sene sonra satmak zorunda kaldı.nedenleri:
    1.safirler hemem hemem 403le aynı yakıyor ve motorları cok gurultulu ve gucsuz.
    2.sıfır para etmesine ragmen 2.eli bes para etmiyor.
    3.cok arıza yapıyorlar.2 kere bozuldu 1 yılda.

    introurolar motor olarak 403lerden dayanıksız malesef.bu yuzden uzun yola gore degil dedim.1.5 milyon kmde motor omurleri tukeniyor.bunun nedeni ise az silindir ve az hacimle cok fazla guc uretmesidir.has turizm buyuk bir firma ve hicbir zaman yolcu sıkıntısı cekmez.36+4 kapasite onlara yeterince para kazandırır.ama anadolunun kucuk sehirlerinde bu otobuslerle para kazanılmaz.dedigim gibi heyecanla 2005in sonunu bekiliyorum.mercedes bombayı nasıl patlatacak acaba?
  • walla harikasın da bu postun hep -1 de anlamadım ama harika bir topic ayırıca ASR=Anti Skid Control anlamındadır herkes brşeyler yazmış kafasına göre traction control and emergency-sensing Brake Assist işinede yara ayrıca şu şeklide açıklama yapalım

    ASR (Çekiş kontrol sistemi)

    ASR (Acceleration Slip Regulation - ivme kayması kontrolü) sistemi, frenler ve motor yönetim sistemini birlikte kontrol ederek, tahrik tekerleğinin çekiş yeteneği kaybolduğunda bu durumu algılayarak tekerlek hareketini yavaşlatmakta ve kaymalarını önleyerek, sürücüye yanal ve uzunlamasına dinamik kontrol yeteneği sağlamaktadır. Bu özellik, özellikle çekiş yeteneğinin azaldığı kumlu, karlı, yağmurlu yol koşullarında yararlı olmaktadır.

    Sistem, yol yüzeyinin durumuna göre veya performansın fonksiyonu olarak en uygun sürüş kontrolünü sağlamaktadır.
    Hangisi olursa olsun, sistem motor tarafından gönderilen torku azaltmak yoluyla devreye girer veya ABS ile koordineli olarak her bir tekerleği bağımsız olarak frenler.

    Çekiş kontrolü de ABS gibi modern taşıtlar için önemli bir güvenlik özelliği haline gelmektedir. Ancak yeteneklerinden tam olarak yararlanmak için, geleneksel sürüş stillerinden buna bilinçli bir geçiş yapmak gerekmektedir. Çekiş kontrol yeteneği olan bir taşıta sahipseniz, ABS'de olduğu gibi sistemin karakteristiklerini öğrenmek için güvenli bir alan bularak test sürüşleri yapın. İlave sürüş bilgileri için aracın kataloğunu okumayı da ihmal etmeyin.

    ASR tipleri

    Sınırlı kaymalı diferansiyel
    Bu sistem, herhangi bir durum için en iyi çekişi sağlayacak motor torkunu transfer eden sistemdir. Elektronik olmayan bu sistem, genellikle yeni çekiş kontrol sistemleri kadar iyi görev yapamamaktadır. Modern sınırlı kaymalı (limited-slip) diferansiyeller gücü kayma başlamadan hemen önce iyi durumdaki tekerleğe transfer yeteneğine sahiptir, ancak, her iki tekerlek kaygan zeminde ise, sistem etkisiz hale gelmektedir.


    Fren sistemi çekiş kontrolü
    Bu sistem tıpkı ABS'nin tersi gibi görev yapar. Bu tip sistem bazı sensörler ve elemanlar kullanarak ABS'nin uyguladığı gibi frenleme yaparak tekerleklerin boşa dönmesini önlemektedir. Her tekerlek bağımsız olarak kontrol edilir ve bu çeşitli kayganlıktaki zeminler için mükemmel bir düzenleme sağlar. Genellikle pahalı olmayan ve oldukça etkili olan bu sistem, düşük hız kayması için tasarlanmaktadır. Sistem fren sistemini kullandığından, yüksek hız kaymasında çok fazla sürtünme ve ısı çıkışı olmakta ve fren sistemi elemanları hasar verebilmektedir.


    Aktarma organları çekiş kontrolü
    Bu sistem, herhangi bir hızda kayan tekerlek veya tekerleklere gönderilen gücü geciktirmektedir. Fren sistemi çekiş kontrolü gibi aynı ABS-tipi sensörler kullanan bu sistem, şu dört işlemi uygulayan bir işlemciye sahiptir: (a) gaz kesme, böylece ekonomi sağlanmaktadır; (b) yakıt beslemesini kesme; (c) ateşleme avansını azaltma; veya (d) silindirleri kapatma. En gelişmiş aktarma organları çekiş kontrol sistemleri bunların tümünü yapmakta, bunlara ek olarak gaz pedalını sürücünün ayağına doğru iterek çalıştığı konusunda sürücüyü uyarmaktadır. Sistem tüm kaygan zeminlerde gücü kestiğinden, kaymanın arzu edildiği koşullarda sistemi kapatmak için bir düğme bulunmaktadır.
    saygılar sevgiler




  • aldıgın yerin url sini verseyin daha guzel olurdu.emege saygı lutfen.yinede katkılarından dolayı tesekkurler.ben yinede aldıgın kaynagın adresini veriyim...

    http://www.sanalsurucukursu.com/asr.htm
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.