Şimdi Ara

Saniyeler içinde şarj edilebilen yeni sodyum batarya geliştirildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Saniyeler içinde şarj edilebilen yeni sodyum batarya geliştirildi
    Lityumdan 500 kat daha fazla bulunan sodyum, son zamanlarda sodyum-iyon pil teknolojilerindeki potansiyeli nedeniyle büyük ilgi görüyor. Bununla birlikte, mevcut sodyum-iyon bataryalar lityum-iyon pillere göre daha düşük güç çıkışı, kısıtlı depolama özellikleri ve daha uzun şarj süreleri gibi temel sınırlamalarla karşı karşıya kaldıkları için eleştiriliyordu. Ancak araştırmacılar sadece birkaç saniye içinde şarj edilebilen yeni bir sodyum batarya geliştirdi.



    Sodyum bataryaların en önemli açığı giderildi



    Saniyeler içinde şarj edilebilen yeni sodyum batarya geliştirildi
    Kore İleri Bilim ve Teknoloji Enstitüsü'ndeki (KAIST) araştırmacılar hızlı şarj yeteneğine sahip yüksek enerjili, yüksek güçlü yeni bir hibrit sodyum-iyon batarya (SIHES) geliştirdiklerini duyurdu. Araştırma ekibi yenilikçi hibrit enerji depolama sistemlerinde tipik olarak bataryalarda kullanılan anot malzemelerini süperkapasitörler için uygun katotlarla entegre etti. Böylelikle hem yüksek depolama kapasitelerine hem de hızlı şarj-deşarj oranlarına erişildi.



    Saniyeler içinde şarj edilebilen yeni sodyum batarya geliştirildi
    Yeni geliştirilen anot ve katottan oluşan birleştirilmiş tam hücre, yüksek performanslı hibrit sodyum-iyon bataryaların önünü açıyor. Bu bataryaların ticari lityum-iyon bataryaların enerji yoğunluğunu aştığı belirtiliyor. Bu gelişme ile birlikte hibrit sodyum-iyon sistemlerinin elektrikli araçlardan akıllı elektronik cihazlara ve havacılık teknolojilerine kadar uzanan çeşitli uygulamalar için kullanıma elverişli olması bekleniyor.



    Ayrıca Bkz.Norveç, hidrojenle çalışan dünyanın en büyük gemilerini inşa edecek



    Mevcutta bulunan sodyum iyon enerji depolama sistemleri, nispeten yüksek bir enerji yoğunluğu sağlarken düşük bir güç yoğunluğuna sahip oldukları için şarj edilebilirlik açısından zayıf performans sergiliyorlar. Bu nedenle araştırmacılar sodyum-iyon hibrit enerji depolama (SIHES) hücrelerine odaklanmış durumda. Bu depolama sistemi aynı anda yüksek enerji yoğunluğu ve hızlı şarj edilebilir güç yoğunluğuna izin verebileceği için oldukça etkileyici.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/science/sodium-battery-charged-in-seconds







  • ? @Esxici "Hani nerde" mi? Cidden sorabiliyor musunuz ben gerçekten anlamıyorum (ironi değilse eğer)


    Anladım üretmiyoruz geliştirmiyoruz, armut piş ağzıma düş istiyoruz da ... Armut bile diksek 4-7 yıl sonra anca meyve verirmiş.


    Li-on batarya tarihçesine bakalım,


    - 1975'te M. S. Whittingham lityum iyon piller için ilk katot malzemesi olan TiS2'yi keşfediyor.


    - 1979'da J. B. Goodenough lityum kobalt oksit kullanarak katot kısmında önemli bir gelişme sağlıyor.


    - 1985'te A.Yoshino lityum metal yerine karbon anotlu bir pil geliştirerek bugünkü Li-ion pillere daha yakın bir prototip ortaya koyuyor.


    - 1991'de Sony ve Asahi bu protopipi ticari hale getiriyor.


    böyle böyle, devamı vardır, anlaşılmıştır.


    Düşünün ki emeği geçen bilim adamları da 2019'da Nobel Kimya ödülünü alıyor.


    Resim kaynağı: https://twitter.com/orionarcher_/status/1508281149948268550/photo/1

  • Hani nerde, neden göremiyoruz bu teknolojileri

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Pil teknolojisi büyük umut vadediyor ve önü açık gibi gözüküyor. Gelecekte pil mi yoksa hidrojen mi kazanır yada her ikisi de kullanılmaya devam mı edilir, bu zamanda tahmin etmek çok zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antigravity74100 -- 21 Nisan 2024; 18:33:53 >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    ? @Esxici "Hani nerde" mi? Cidden sorabiliyor musunuz ben gerçekten anlamıyorum (ironi değilse eğer)


    Anladım üretmiyoruz geliştirmiyoruz, armut piş ağzıma düş istiyoruz da ... Armut bile diksek 4-7 yıl sonra anca meyve verirmiş.


    Li-on batarya tarihçesine bakalım,


    - 1975'te M. S. Whittingham lityum iyon piller için ilk katot malzemesi olan TiS2'yi keşfediyor.


    - 1979'da J. B. Goodenough lityum kobalt oksit kullanarak katot kısmında önemli bir gelişme sağlıyor.


    - 1985'te A.Yoshino lityum metal yerine karbon anotlu bir pil geliştirerek bugünkü Li-ion pillere daha yakın bir prototip ortaya koyuyor.


    - 1991'de Sony ve Asahi bu protopipi ticari hale getiriyor.


    böyle böyle, devamı vardır, anlaşılmıştır.


    Düşünün ki emeği geçen bilim adamları da 2019'da Nobel Kimya ödülünü alıyor.


    Saniyeler içinde şarj edilebilen yeni sodyum batarya geliştirildi

    Resim kaynağı: https://twitter.com/orionarcher_/status/1508281149948268550/photo/1





  • Aslında günümüzde çok daha gelişmiş ve kaliteli pil çeşitleri var, mesela çok kaliteli ve güçlü lifepo4 pil grubu var ki yanma durumu çok zor, amper kapasitesi yüksek olabiliyor. BMS kontrolcüleri pahalı olunca pillerde çok tercih edilmiyor.


    Lityum piller ile bir yol tutuldu gidiliyor, yaygın kullanıma bağlı sistemleri de uygun ama bazı yerlerde yeterli gelmiyorlar. Uygun olduğu için kullanılıyor işte.



    Hatta lto pillerde var, onlar daha güçlü piller.


    AMa her ileri teknolojide pil voltajları düşüyor, lionda 3,7 , lifepo4 de 3,2 , lto da ise 2,3v a düşmüş. Anlam veremedim.

  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt
    Helal olsun. Pil haberi görmek istemeyen teknoloji haberi okumasın, gitsin telefon incelemesi izlesin.

    Hayır, sanıyorlar ki kullandıkları teknolojilerin hiç rakibi binlerce teknoloji yoktu, tek seferde üretilip ceplere girdi. "100 yıl önce de arabalar en başta elektrikliydi" diyor kimisi de. Herhalde o zaman 10 km gidiyordu herhalde. GaN, silikon karbür, envai çeşit Lion pil, inverter'lar, regeneratif frenleme...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raxetul -- 21 Nisan 2024; 22:32:52 >
  • Pil teknolojisi yakında cok iyi seviyelere gelecek

    Çünkü devletler petrol yüzünden olusan İklim Değişikliğinden kurtulmak istiyor.

    Bu yuzden de 20 yil içinde fosil yakıtlı araçların satışı yasaklanacak.

    Araba ureticileri de mecburen Pil teknolojisine devasa paralar harcayacak.

    Bu paralar sayesinde hızlı bir şekilde batarya teknolojisi cok ileri seviyelere gelecek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Apple_M1 kullanıcısına yanıt

    hayal görmeye devam...


    bir çok büyük marka tamamen elektrikli araç üretiminden vazgeçtiğini duyurdu bile. o işin o kadar basit olmayacağı belli.

  • Haftalık pil haberimiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vestel yıllarca şu batarya işine çalıştı elle tutulan bir tane ürün geliştiremedi ...Devletin desteği çok dandik yerlere gidiyor

  • devamlılığı olacağını sanmıyorum

  • arbuzinho kullanıcısına yanıt
    Haber olarak devamlılığı olur. Sahaya inemez. Sahada çok kısa sürede havlu atar, fiyaskoyla sonuçlanır bu sodyum piller.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • raxetul kullanıcısına yanıt

    Eyvallah. Sorunun kaynağında sadece "tüketici" olmamız istenmesi. Bütün sistem ona göre dizayn edildi.


    Böylelikle sorgulamayan, araştırmayan, geliştirmeyen, üretmeyen insanlara dönüştürüldük. Tam olarak nasıl bir tüketim toplumu olduğumuzun somut örneklerini görüyoruz aslında bu yorumlarda.


    Hayattaki en büyük başarımız hazır hizmetleri ve ürünleri satın almak. Nasıl ve ne şekilde hazırlandığını bilmek istemiyoruz, işin arkaplanını merak etmek, mutfağında olmak, çöplerin nereye gideceğini düşünmek istemiyoruz.


    Sadece ürün-hizmet olarak da değil, basit bir haberin reklam mı bilimsel mi olduğunu sorgulayan yok. Hangi editör hangi amaçla yazmış, kaynağı ne düşünen yok. Önlerine ne konulsa yeniliyor. Çok güzel bir kitle var.


    Bu çağda okuma-yazma oranı 97,6 olmuş diye sevinemeyiz. Asıl olması gereken okuryazarlık, o bizde yerlerde sürünüyor.


    En basitinden, 3 yıl Wikipedia kapalı kaldı. Orada on binlerce yazarımız yetişmeliydi, yapamadık. Vietnamca, Türkçe, İtalyanca, Farsça yaklaşık aynı sayılarda konuşulan diller. Wikipedia'da İtalyanca 1.85 milyon, Vietnamca 1.3 milyon, Farsça 1 milyon iken, Türkçe sadece 600 bin makale var. İçerik kalitesi de malum.


    Kaynak: https://meta.wikimedia.org/wiki/List_of_Wikipedias





  • raxetul kullanıcısına yanıt

    Arkadaş pil haberlerinde geliştirilen teknolojilerin bir türlü tüketiciye inememesini eleştirmiş sanıyorum. Yani birçok pil haberi gelişmesi oluyor ama piyasada göremiyoruz, görmek istiyoruz demeye getirmiş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Denildiği kadar iyise müthiş gelişme. Elektrikli araçların sorununa çözüm olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer 10-15 saniye sürelerde 300 km kadar şarj etse yeter bana. Menzile çok takılmam o zaman.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapayzeka037 kullanıcısına yanıt

    10-15 saniye yakıt pompalasan 300 km gidecek kadar yakıt alabiliyon mu

    abartmayın

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt

    Örnek başkan. 1-2 dakika ile 300 km yapsa da yeter bana. 30 dakika ile 800km mi yoksa 2dakika ile 300km mi desen 2 dakika 300 km yi seçerim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Arabanın deposu mazot ile kaç dakika da doluyor ve kaç km gidiyor.

    Sen 15 saniyede 300km istersen 1 dakika da 1200km eder, mazotla bile bu performansı alamazsın.

    Abartmasak mı sence

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tersosmos kullanıcısına yanıt

    bence mi

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.