< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
1.1 Motor Kmde 2 ₺ Yakıyor (3. sayfa)
-
-
Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman gücü ciddi törpülüyor, tüketimi ciddi arttırıyor, yeni nesil eat tarzı şanzımanlar geliştirildi fakat eskilerde durum bu. Üstüne düşük hacim motor eklenince gitmek için araç gaz istiyor, gazı verince de yakıyor, anormal bir durum yok.
Güncel fiyatlar ile en ekonomik dizel veya lpg manuel araçların bile 1 liranın üstüne çıktığını düşünürsek benzinli ve tork konvertörlü bir araç için rakamlar normal.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-61960E1CETramvaya biniom.
Golf'ümün ruhsatını ss atarım anahtarını da alırım var mısın yok musun?
Çekme belgeli hurda golf 4 mü , e tabi araba gitmeyince tabanwayy pardon tramwayya devamkee
-
Peki eski cvt şanzımanlar yakıt tüketimini yükseltir mi ? Yar otomatik çok sarsıntılı diye biliyorum. Eski araçlarda manuele benzer tüketen otomatik vites çeşidi yok mu ?
Manuel olduğunu varsayarsak eski (2000ler) , ucuz , benzinli , yakıt tüketimi düşük hangi motorlar / modeller var ? Benim bildiğim toyotanın 1.0 kr motorları baya az yakıyor. Benzer şekilde lpg yi gereksiz kılacak kadar az yakan var mı ?
Bu ekonomide ilk araç seçerken binlerce seçeneğin arasında çok dikkatli olmaya çalışıyorum. Olabildiğince az tüketmesini istiyorum. Elimden geldiğince dizele , lpg ye bulaşmadan halletmek istiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cvt şanzımanlar kullanıma bağlı manuel ile yarışabilecek yapıdalar. Kullanım tarzına uyum sağlayamazsanız çok yakar.
Eğer vites değişimlerinde gazı, manuel araçmış gibi kullanırsanız yarı otomatik şanzımanlar forumda anlatıldığı gibi sarsmaz. 1. Viteste biraz belli eder, diğer vitesler belli belirsiz olur.
Eğer İstanbul gibi bir yerde yaşıyorsanız 60-70-80 beygirlik araçlar ekonomik olmaz. Çünkü araç trafiği yakalasın diye gaza çok basmanız gerekir. Küçük yerlerde yaşıyorsanız bu tarz Motorlar ekonomik olur.
yarıs bakıyorsanız duruma göre 1.3 tercih edebilirsiniz, jazzda güzel araçtır. Hatta jazz küçük olmasına rağmen güzel bir iç hacim sunar.
cvt bakıyorsanız fordan uzak durun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslında ne baktığımı hala tam olarak bilmiyorum. Yakıt verimliliğine kafayı takmış durumdayım sanırım. Birkaç bin km bisiklet kullandığım için mazotlu arabalardan nefret ettim Bursa yokuşlarında. Kara kara dumandan , zehir (nox) solumamak için nefes tutmaktan. Elimden geldiğince dizel istemiyorum. Toplumun ortalamasına kıyasla hem doğaya hem cebime daha bi ekolojik olmak istiyorum. Ancak bu ekonomik koşullar ilk arabasını almak isteyen bir genç olarak beni hep 1.3 multijet , taksi çıkması araçlara sürüklüyor.
B segmenti araçların çoğu (özellikle sedan olanlar) 3.dünya ülkeleri için üretilmiş oluyor. Biraz daha keyifli , biraz daha düşünülmüş araç sahibi olmayı da istiyorum öte yandan. Sorunduzluk , ucuzluk gibi konularda palio türevi araçlar çok iyi ama , insan hep az ekmeğe çok köfte istiyor.
Mpv lere bayılıyorum. Jazz , modus , idea , meriva. Ancak bir çoğu aynı segment hb arabalardan daha pahalı.
Bir diğer yandan daha eski olsun daha üst segment olsun isteği var. Mesela 80 bin tl civarına 2004 civarı palio , 206 alacağıma 90ların vectrasını alayım gibi bir dikir oluyor. Zaten eski araçların dingil mesafesi günümüz segmentlerinden daha kısa. Diz mesafesi anca kurtarır. (Clio symbol’lün arka diz berbat ötesi)
Böyle karışık fikirler içerisindeyim. Ama toyota 1.0 kr-fe motor hep aklımda.
Sanırım dönüp dolaşıp 50 cc , illegal olarak 125 yapılmış motosiklet alıcam. 50 cc scooter cvt sebebiyle çekmiyor denilirken , manuel cub motor baya iyi 5-6 beygir gibi gidiyor deniliyor çoğunlukla. Bu nedenle cvt ye bi tık acaba ! diye bakıyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sizin bütçe nedir, araç otomatik mi olacak? Bütçe 80-90 sa bahsettiğiniz jazz, modus, colt gelmez.
Sizinde fark ettiğiniz gibi önünüzde 2 seçenek var; ya 1,3 multijet palio tarzı sorunu kolay çözülür araçlar yada bahsettiğiniz gibi 10 yaş daha yaşlı, daha oturaklı vectra tarzı araçlar.
eğer 2. Seçeceği seçecekseniz Japon bakın. 30 yaşında Japonda sorun çıkartır ama Alman ile kıyaslanamaz. Alman araçları yeniyken güzel.
illa Alman olacaksa 1.6 motorlu golf3 olabilir. Motoru oldukça yaygın piyasada. Ustası bol.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X