Şimdi Ara

1.2 TSİ JETTA NASILDIR? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
234
Cevap
6
Favori
252.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdrive

    quote:

    Orijinalden alıntı: ercann22

    1.2 tsi jetta düşünüyorum ama endişelerim var.En büyük endişem yakıtı nasıldır?Performans olarak nasıldır?
    Bilgisi olan arkadaş varsa lütfen yardımcı olsun?

    Jetta olarak bilmemde, Aynı motoru A3 ve Golf de kullandım 6 ileri manuel vitesle.

    Motor genel olarak (yüksek devirler hariç) sesiz çalışıyor. 1.6 litre 75 kw lık motordan hızlanma performansı ve yakıt tüketimi olarak bir kaç gömlek üstün.
    Performası genel olarak tatminkar. 6 vitesle düşük devirlerde dahi zorlanmadan hızlanabilirsiniz. Start/ stop otomatiği iyi çalışıyor. Bu opsiyonu mutlaka alın şehir içi tüketimi biraz daha düşer.
    Arkadaşlar aracı kullanmadan cahilce yorumlar yapmayın lütfen önce bilgi sahibi olun, 1.2 çok kullandım gitmiyo vs diyip corsa 1.2ler gibi bir motordan bahsediyorsanız bu motor onu 3le çarpar bilginiz 1.6 golftende 1.6 focustanda 1.6 astradanda daha seri ve sizi strese sokmadan hızlanan bir motor şehir içi kullanımım 6 litre istnbulda oturuyorum ve çok kısa mesafede sıkışık trfikte kullanıyorum kış aylarında 7litreyi görüyor bu trafikte yakıt tüketimi çok dikket etmeden kullanımda bu değerleri yakalıyor avcılar-bkırköy arasını akşam akıcı trafikte(yol bomboş değil) 5.2lt görüyorum rekorum 4.4lt bu aralıkta, turbolu olduğu için ayağınızın altında gücü hissediyorsun 1.4tsi ile arasında dağlar kadar bir fark yok 0-100km arası değerlerine bakarsanız zaten görürsünüz araç turbolu olduğu için sıkıştıra sıkıştıra kullanırsanız bile 8,6 civarı yakıyor yaklaşık 1 senedir kullanıyorum benzin ve yakıt tasarrufu konusunda bu tsi tarzı motorlar çok başarılı(diğer markalardada benzer motorlar piyasaya girdi.), artık bu eski kafa düşünceleri bırakın lütfen araç 1,6tdi araçlardan daha seri 1,6tdi motorda gayet kapasiteli bir motordur, sonuçta bunlar yarış arabası değil performans isteyen arkadaşlar gitsin 2.0tfsi alsın binsin bence 1.8 atmosferik motorlarla aynı bu motorun performansı, turbo çıktı mertlik bozuldu, eskiyi silin önünüze bakın bütün Dünya bu teknolojiyi kullanıyor artık. Herkese iyi forumlar.




  • Kullandığımda performans yeterli gelmişti.Tuketimi sitesinde az gözükse de kullanmakta fayda var.Ancak 2. Eli yok arabanın alan satamiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312

    Kullandığımda performans yeterli gelmişti.Tuketimi sitesinde az gözükse de kullanmakta fayda var.Ancak 2. Eli yok arabanın alan satamiyor.
    Ben de potansiyel 1.2 jetta alıcısıyım. Kafama takılan sorulardan ilki motorun sorun çıkartıp çıkartmayacağı. Önceki aracımı (focus tdci ) turbo arızası yüzünden sattım. Acaba bu araçta da bu sorunu yaşar mıyım. İkinci olarak da yakıt. Çok araştırdım ve araştırmaya da devam ediyorum. Genel kanı 1.6 benzinli araca göre daha az yaktığı. Aşağıdaki video da bunu ispat ediyor aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marchandise

    Öncelikle merhabalar. Aracım 2011 1.2 tsi comfortline jetta.Araç şu anda 13.500 km de.Doğruları yazmak gerekirse bu araçta hoşuma gitmeyen şeyler sadece motor kaputu sabitleme çubuğu(daha önceki serilerde hidrolikti),bagaj kapağı açma kolları(önceki serilerde hidrolikti ve bagaj kapağı alt kısmı döşeme kaplı idi),ve yüksek hızlarda içeriye biraz rüzgar sesi alması.Bunlar haricinde gerek konfor gerekse güvenlik donanımı olarak araçtan mennunum.Motora ve yakıt tüketimine gelirsek motor 1.2 tsi 105 beygir bu motoru beğenmeyen arkadaşlar diğer markaların 1.6 benzinli modellerini incelediklerinde göreceklerki bu küçücük motor gerek tork değerleri,gerek 0-100 hızlanma değerleri,gerek yakıt tüketim değerleri olarak daha iyi.Yakıt değerleri ise şehir içi sakin kullanımda (1500 d/dak aralığında)100 km ye 7.3-7.5 litre şehir dışında ise 90-100 km hızla 100 km ye 5.1 5.6 litre en son 270 km yol gittim ortalama yakıt tüketimi 5.6 litre görünüyordu.Düz yolda gayet iyi fakat rampalarda yakıt tüketimi artıyor ki diğer araçların da hepsinde bu böyle.Yok ben yakıt tüketimine bakmam performans isterim diyen olursa gitsin herhangi wv bayine 1.2 tsi bi test aracı alıp çıksın trafiğe bi denesin bakalım bu küçücük motor o kasayı nasıl kaldırıyor ve neler yapabiliyor.Uzun vadade problem çıkartırmı bilinmez ama heralde hiçbir araçtada böyle bir şey olmayacağını kimse söyleyemez sanırım.Sonuçta bu motorlar ister 1.2 ister 1.6 isterse 2.0 olsun gerek tasarım aşamasında gerekse deneme aşamasında sayısısız testten geçirildikten sonra piyasaya sürülüyor.Turbo olayında ise turbo denilen şey sadece kanatçık sistemidir ve olası arızası sadece yatağının yağsız kalmasından ibarettir(Turbolardan bahseden arkadaşlar turbo deyince nasıl birşey hayal ediyorlar pek anlayamadım).Şu anda diğer markalarda aynı sınıfta olduğunu iddaa ettikleri araçlarla karşılaştırırlarsa göreceklerki ne hikmetse bu araçtaki çoğu şey o araçlarda opsiyonel en basitinden güneşlikte ki makyaj aynasından tutun arka koltuklarda ki bardak tutacaklarına bile opsiyon koymuşlarki gülmemek elde değil.Kısaca bu aracı gidip görmeden ve test etmeden ve diğer modellerle arasında donanım ve güvenlik farklarını mukayese etmeden almamalarını tavsiye ederim saygılar....

    hocam kanatcik sisteminden ibaret olan ve tek arizasi yataginin yagsiz kalmasi oldugunu söylediginiz turbo bize 6000tl'ye patladi nasi olucak?




  • Pisman olmazsin aractan ancak benzin zamlari dusunduruyor.
  • Pisman olmazsin aractan ancak benzin zamlari dusunduruyor.
  • 2011 model vw 1.2 jetta aldım ıkıncı el olarak. arabayı aldıgımda 16 bın olmustu. aldıgım adam satıcam dıye servıste yaptırmamıs ılk bakımını. neyse dedık satısı yaptık gezdım gezdım eve donuyorum arabanın ne kadar ısıgı varsa yanmasın mı :D tabı moral dırek sıfır oldu bende hemen aldıgım adamı aradım bole bole ne ıs bu dıye. her neyse adam ıyı bı adamdı bı sıkıntı varsa gerı alırım arabayı sorun yok dedı. servıse gıttım hemen ertesı gun bakıma sokmanız lazım dedı dırek 370 tl gırdı bıze o arada tabı. 2011 surumunde turbo ıle alakalı bır sıkıntı ve yazılım sorunu varmıs. turbo pulu falan takılmıs arabaya yenıden sıstem yuklenmıs sımdılık bır sıkıntı yok ama kullananlar mutlaka gıtsınler servıse. epc ve katalızor lambası yanmıstı benım arabada. garantı kapsamından kendı hataları oldugu ıcın yapıyorlar zaten tek korkum ıns baska sorun cıkmaz.
    çekiş konusuna gelırsek 15 gundur falan ustundeyım arabanın her kosulda denedım. 2000 bın devır cıvarı surersen ve duraklamalar yapmadan ılerlersen 4.7 ve altını gordum yol bılgısayarından. bunun yanında sehır ıcınde 8 lıtreyı gecıyor. o yuzden artık yol bılgısayarından sadece dereceye bakıyorum yoksa psıkolojısı bozuluyor ınsanın.
    ama guzel bı araba turbo ıle hızlnması saglam bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uspolo

    2011 model vw 1.2 jetta aldım ıkıncı el olarak. arabayı aldıgımda 16 bın olmustu. aldıgım adam satıcam dıye servıste yaptırmamıs ılk bakımını. neyse dedık satısı yaptık gezdım gezdım eve donuyorum arabanın ne kadar ısıgı varsa yanmasın mı :D tabı moral dırek sıfır oldu bende hemen aldıgım adamı aradım bole bole ne ıs bu dıye. her neyse adam ıyı bı adamdı bı sıkıntı varsa gerı alırım arabayı sorun yok dedı. servıse gıttım hemen ertesı gun bakıma sokmanız lazım dedı dırek 370 tl gırdı bıze o arada tabı. 2011 surumunde turbo ıle alakalı bır sıkıntı ve yazılım sorunu varmıs. turbo pulu falan takılmıs arabaya yenıden sıstem yuklenmıs sımdılık bır sıkıntı yok ama kullananlar mutlaka gıtsınler servıse. epc ve katalızor lambası yanmıstı benım arabada. garantı kapsamından kendı hataları oldugu ıcın yapıyorlar zaten tek korkum ıns baska sorun cıkmaz.
    çekiş konusuna gelırsek 15 gundur falan ustundeyım arabanın her kosulda denedım. 2000 bın devır cıvarı surersen ve duraklamalar yapmadan ılerlersen 4.7 ve altını gordum yol bılgısayarından. bunun yanında sehır ıcınde 8 lıtreyı gecıyor. o yuzden artık yol bılgısayarından sadece dereceye bakıyorum yoksa psıkolojısı bozuluyor ınsanın.
    ama guzel bı araba turbo ıle hızlnması saglam bence
    bu arada bır de vıtes gecıslerınde durdugunuz yerde değitirdıgınızde cok mu ses gelıyor bana mı oyle gelıyor. yoksa ben mı debrıyaja tam basamıyorum :D eskı arabamda 2006 jetta. eskı jetta daha mı bır saglam oturaklıydı ne ? vıtes konusunda cevp beklıyorum arkadaslar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marchandise

    Öncelikle merhabalar. Aracım 2011 1.2 tsi comfortline jetta.Araç şu anda 13.500 km de.Doğruları yazmak gerekirse bu araçta hoşuma gitmeyen şeyler sadece motor kaputu sabitleme çubuğu(daha önceki serilerde hidrolikti),bagaj kapağı açma kolları(önceki serilerde hidrolikti ve bagaj kapağı alt kısmı döşeme kaplı idi),ve yüksek hızlarda içeriye biraz rüzgar sesi alması.Bunlar haricinde gerek konfor gerekse güvenlik donanımı olarak araçtan mennunum.Motora ve yakıt tüketimine gelirsek motor 1.2 tsi 105 beygir bu motoru beğenmeyen arkadaşlar diğer markaların 1.6 benzinli modellerini incelediklerinde göreceklerki bu küçücük motor gerek tork değerleri,gerek 0-100 hızlanma değerleri,gerek yakıt tüketim değerleri olarak daha iyi.Yakıt değerleri ise şehir içi sakin kullanımda (1500 d/dak aralığında)100 km ye 7.3-7.5 litre şehir dışında ise 90-100 km hızla 100 km ye 5.1 5.6 litre en son 270 km yol gittim ortalama yakıt tüketimi 5.6 litre görünüyordu.Düz yolda gayet iyi fakat rampalarda yakıt tüketimi artıyor ki diğer araçların da hepsinde bu böyle.Yok ben yakıt tüketimine bakmam performans isterim diyen olursa gitsin herhangi wv bayine 1.2 tsi bi test aracı alıp çıksın trafiğe bi denesin bakalım bu küçücük motor o kasayı nasıl kaldırıyor ve neler yapabiliyor.Uzun vadade problem çıkartırmı bilinmez ama heralde hiçbir araçtada böyle bir şey olmayacağını kimse söyleyemez sanırım.Sonuçta bu motorlar ister 1.2 ister 1.6 isterse 2.0 olsun gerek tasarım aşamasında gerekse deneme aşamasında sayısısız testten geçirildikten sonra piyasaya sürülüyor.Turbo olayında ise turbo denilen şey sadece kanatçık sistemidir ve olası arızası sadece yatağının yağsız kalmasından ibarettir(Turbolardan bahseden arkadaşlar turbo deyince nasıl birşey hayal ediyorlar pek anlayamadım).Şu anda diğer markalarda aynı sınıfta olduğunu iddaa ettikleri araçlarla karşılaştırırlarsa göreceklerki ne hikmetse bu araçtaki çoğu şey o araçlarda opsiyonel en basitinden güneşlikte ki makyaj aynasından tutun arka koltuklarda ki bardak tutacaklarına bile opsiyon koymuşlarki gülmemek elde değil.Kısaca bu aracı gidip görmeden ve test etmeden ve diğer modellerle arasında donanım ve güvenlik farklarını mukayese etmeden almamalarını tavsiye ederim saygılar....

    evet bagaj ve kaput mevzusu cok uzucu bıde ınsan o motorun ustunu kapatır kapak koyar cok kotu duruyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uspolo

    quote:

    Orijinalden alıntı: marchandise

    Öncelikle merhabalar. Aracım 2011 1.2 tsi comfortline jetta.Araç şu anda 13.500 km de.Doğruları yazmak gerekirse bu araçta hoşuma gitmeyen şeyler sadece motor kaputu sabitleme çubuğu(daha önceki serilerde hidrolikti),bagaj kapağı açma kolları(önceki serilerde hidrolikti ve bagaj kapağı alt kısmı döşeme kaplı idi),ve yüksek hızlarda içeriye biraz rüzgar sesi alması.Bunlar haricinde gerek konfor gerekse güvenlik donanımı olarak araçtan mennunum.Motora ve yakıt tüketimine gelirsek motor 1.2 tsi 105 beygir bu motoru beğenmeyen arkadaşlar diğer markaların 1.6 benzinli modellerini incelediklerinde göreceklerki bu küçücük motor gerek tork değerleri,gerek 0-100 hızlanma değerleri,gerek yakıt tüketim değerleri olarak daha iyi.Yakıt değerleri ise şehir içi sakin kullanımda (1500 d/dak aralığında)100 km ye 7.3-7.5 litre şehir dışında ise 90-100 km hızla 100 km ye 5.1 5.6 litre en son 270 km yol gittim ortalama yakıt tüketimi 5.6 litre görünüyordu.Düz yolda gayet iyi fakat rampalarda yakıt tüketimi artıyor ki diğer araçların da hepsinde bu böyle.Yok ben yakıt tüketimine bakmam performans isterim diyen olursa gitsin herhangi wv bayine 1.2 tsi bi test aracı alıp çıksın trafiğe bi denesin bakalım bu küçücük motor o kasayı nasıl kaldırıyor ve neler yapabiliyor.Uzun vadade problem çıkartırmı bilinmez ama heralde hiçbir araçtada böyle bir şey olmayacağını kimse söyleyemez sanırım.Sonuçta bu motorlar ister 1.2 ister 1.6 isterse 2.0 olsun gerek tasarım aşamasında gerekse deneme aşamasında sayısısız testten geçirildikten sonra piyasaya sürülüyor.Turbo olayında ise turbo denilen şey sadece kanatçık sistemidir ve olası arızası sadece yatağının yağsız kalmasından ibarettir(Turbolardan bahseden arkadaşlar turbo deyince nasıl birşey hayal ediyorlar pek anlayamadım).Şu anda diğer markalarda aynı sınıfta olduğunu iddaa ettikleri araçlarla karşılaştırırlarsa göreceklerki ne hikmetse bu araçtaki çoğu şey o araçlarda opsiyonel en basitinden güneşlikte ki makyaj aynasından tutun arka koltuklarda ki bardak tutacaklarına bile opsiyon koymuşlarki gülmemek elde değil.Kısaca bu aracı gidip görmeden ve test etmeden ve diğer modellerle arasında donanım ve güvenlik farklarını mukayese etmeden almamalarını tavsiye ederim saygılar....

    evet bagaj ve kaput mevzusu cok uzucu bıde ınsan o motorun ustunu kapatır kapak koyar cok kotu duruyor

    Alıntıları Göster
    Bu ve benzer başlıkları ben de arabayı almadan önce okumuştum. Şimdi arabayı aldıktan sonra sırf görüşlerimi paylaşmak adına foruma üye oldum. Almayı düşünen arkadaşlarla ilk ağızdan tecrübelerimi paylaşmak istedim. Benim araç hakkındaki düşüncelerim şu şekilde.

    Yılbaşında Jetta 1.2 Comfortline aracımı aldım. İstanbul içinde kullanıyorum, sürekli 2 yaka arasında gidip geliyorum, köprü trafiğinde beklediğim de oluyor. Öncelikle amacım 35-40 bin tl arası dizel bir araç almaktı, punto evo'nun en full olanı 40000'tl ye yakın bir fiyatı vardı onu düşünürken karar değiştirip bunu aldım. İyi ki de almışım diyorum, araçtan çok memnunum. Araç şu an 5000km'de ve bu ana kadarki izlenimlerime göre en çok sorulan 2 soruyu yanıtlamak istiyorum.

    İlk soru sanırım "1.2 motor o kasayı çekiyor mu" sorusu. Bunu almadan önce ben de düşünüyordum açıkçası, test sürüşü yapınca şüphelerim kayboldu. Sürekli 2.0 ve 150beygir üstü araç kullanmış olan arkadaşlara düşük gelmiş olabilir belki onların da hakkı vardır belki bilmiyorum ancak benim önceden kullandığım araçlar genelde 1.4 ve 1.6 araçlardı, benim görüşüm performans 1.6 dizeller ile pek bir farkı yok, hatta düşük devirlerde biraz daha iyi bile olabilir. Özellikle 2000-4000 devir arası oldukça seri. Neticede performans arabası olarak alınacak bir motor değil zaten, hitap ettiği kitle biraz daha ekonomik bir çözüm arayan kullanıcılar. Ancak bence standart kullanım için son derece yeterli bir motor, almak isteyenlerin test sürüşü yapmalarını öneririm mutlaka.

    İkinci konu da yakıt tüketimi. Motorun alıştırma sürecinde dikkatli kullandım diyebilirim. İlk 1000km 1000-2000 devirde kullandım. İkinci 1000km 2000-3000 devirde ve üçüncü 1000km'yi de 3000-4000 arası kullandım. 3000-5000 arasını da karışık kullandım. Çok aşırı hızlı süren birisi değilim, dengeli sürmeye çalışıyorum. Şu anki duruma bakınca ilk 5000km'nin yakıt tüketimi ortalaması 6 litre olarak görünüyor. Köprü trafiğinde beklersem, 7.5 litreleri buluyor tüketim. Ancak dikkatli kullanırsam evden işe kadar (23km yaklaşık(5km şehiriçi+18km tem)) 4.5-5litre ortalamayı yakalıyorum. Dikkatli kullanımdan kastım, aracın vites değiştirme uyarılarına uymak, gaza idareli basmak, 100km'yi geçmemek. Aracımda hız sabitleme yok, eminim hız sabitleme ile daha tasarruflu kullanmak mümkün olabilir. Özellikle uzun yolda kullanılacaksa... Birde klasik yöntemle anlatayım. Benzini hep aynı opet'den alıyorum, 95 oktan ve her defasında fulletiyorum. Son aldığımda 785 km yol yaptıktan sonra (ki henüz ışık yanmamıştı) tekrar fullettim, 215tl tuttu. 215/785=0.27 tl gibi bir rakam yakıyor demek ki kilometrede. Bu benim ilk sıfır aracım, bazı arkadaşlar sıfır araçlarda 5000'den sonra yakıtın düşeceğini söylüyorlar ama daha düşer mi bilemiyorum. 10000 olduğumda bu başlığa son durumu eklerim inş. Şunu söylemeden de bitirmeyelim, aracı sürekli spor kullanırsanız bu değerleri yakalamanız zor, spor kullanımda 7-8 litre civarı yakıyor. Araba soğukken ilk 10dk veya ilk 5km tüketim yüksek oluyor, sonra düşüyor. Uzun yolda deneyemedim henüz. Eğer sürekli mahalle arasında ve kısa mesafe kullanıyorsanız tüketim bundan yüksek olacaktır diye düşünüyorum. Şunu da ekleyim ki ben genelde tek kullanıyorum, en fazla 1 yolcu oluyor. Sürekli 4-5 kişi binecek olsa yakıt artacaktır muhtemelen.

    Dizel yerine bunu seçerken şunları düşündüm.
    - Yıllık yaklaşık 15000km yol yapmayı planlıyorum. Bence çok fazla değil.
    - Mazot ile Benzin fiyatları birbirine yaklaştı diye düşünüyorum. Dizele göre aylık 50-100tl gibi fazla bir benzin parası ödüyorum ama bu paraya alabileceğim benzer özelliklerdeki dizel araçlarla bu araç arasında çok ciddi bir fiyat farkı var. O nedenle sorun etmiyorum.
    - 1.2 aracın vergisi çok düşük (yıllık 450 lira civar sanırsam)
    - Aracın tüketimi fena değil. Değerleri yazdım yukarıda.
    - Dizeller 10000'de bir bakıma giderken, bunlar 15000'de bir bakıma gidiyor. Bakım bedeli de düşük yani.
    - Sessiz çalışıyor, dizeldeki rölanti sesi yok, araç dururken duymuyorsunuz bile, yıllardır dizel kullandıktan sonra değişik geldi :)
    - Fiyatına göre son derece güzel bir araç. Ben özellikle güvenlik özellikleri bakarak tercih ettim. Ağır araba, esp vs herşey var. (Fiyatı ucuz değil ama, diğer arabalarla kıyaslamak lazım. Öyle arabalara öyle rakamlar istiyorlar ki)
    - Ben ilk yatırım maliyetini değil de sabit giderlerini de hesaplayarak aldım. VW marka değerinden ötürü satarken de çok zarar edeceğimi sanmam.

    Aracın eksileri; (benim şahsi görüşlerim)
    - Kapı döşemeleri sınıfına ve eski jetta'ya göre kalitesiz bence, (ancak aracın fiyatı ve rakiplerin fiyatı düşünülürse kabul edilebilir geldi alırken)
    - Sanırım eski modellerde Comf. donanımda hız sabitleme vardı, bunda kaldırmışlar. Highline almak gerekiyor hız sabitleme için.
    - Trend olan aşırı boş, tavsiye etmiyorum, bu seviye bir araç alıyorsak bence en az comf. alınmalı.
    - Kalkarken titreme sesi gibi bir şey geliyordu, servise götürdüm, 1-2 saatlik bir iş var dediler, hallettiler. Şu an sıkıntı yok. (tabi bu münferit bir olay)
    - Yüksek hızlarda benzer arabalardan biraz daha fazla yol sesi geliyor sanki. Ses izolasyonu daha iyi olabilirdi.
    - Kol dayamasına kol dayanamıyor :) Golf'deki çok daha güzel, ayarlı. Bunda sabit bir şey koymuşlar, koluma denk gelmiyor, aşağıda kalıyor.
    - Serviste ilave parça takmıyorlar, 2012 olanları aldığınız gibi kullanmanız lazımmış. Hız sabitleme istedim, takmadılar, taksak da beyin görmüyor dediler. Ender Elektronik takıyormuş ama nasıl iş anlamadım, orada taktırınca da garantiye zeval gelir mi bilmem.


    Sonuç olarak; bana sorarsanız.
    Bu araç alınır mı? Evet. (Ama en az Comf. alın.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xaurus

    Bu ve benzer başlıkları ben de arabayı almadan önce okumuştum. Şimdi arabayı aldıktan sonra sırf görüşlerimi paylaşmak adına foruma üye oldum. Almayı düşünen arkadaşlarla ilk ağızdan tecrübelerimi paylaşmak istedim. Benim araç hakkındaki düşüncelerim şu şekilde.

    Yılbaşında Jetta 1.2 Comfortline aracımı aldım. İstanbul içinde kullanıyorum, sürekli 2 yaka arasında gidip geliyorum, köprü trafiğinde beklediğim de oluyor. Öncelikle amacım 35-40 bin tl arası dizel bir araç almaktı, punto evo'nun en full olanı 40000'tl ye yakın bir fiyatı vardı onu düşünürken karar değiştirip bunu aldım. İyi ki de almışım diyorum, araçtan çok memnunum. Araç şu an 5000km'de ve bu ana kadarki izlenimlerime göre en çok sorulan 2 soruyu yanıtlamak istiyorum.

    İlk soru sanırım "1.2 motor o kasayı çekiyor mu" sorusu. Bunu almadan önce ben de düşünüyordum açıkçası, test sürüşü yapınca şüphelerim kayboldu. Sürekli 2.0 ve 150beygir üstü araç kullanmış olan arkadaşlara düşük gelmiş olabilir belki onların da hakkı vardır belki bilmiyorum ancak benim önceden kullandığım araçlar genelde 1.4 ve 1.6 araçlardı, benim görüşüm performans 1.6 dizeller ile pek bir farkı yok, hatta düşük devirlerde biraz daha iyi bile olabilir. Özellikle 2000-4000 devir arası oldukça seri. Neticede performans arabası olarak alınacak bir motor değil zaten, hitap ettiği kitle biraz daha ekonomik bir çözüm arayan kullanıcılar. Ancak bence standart kullanım için son derece yeterli bir motor, almak isteyenlerin test sürüşü yapmalarını öneririm mutlaka.

    İkinci konu da yakıt tüketimi. Motorun alıştırma sürecinde dikkatli kullandım diyebilirim. İlk 1000km 1000-2000 devirde kullandım. İkinci 1000km 2000-3000 devirde ve üçüncü 1000km'yi de 3000-4000 arası kullandım. 3000-5000 arasını da karışık kullandım. Çok aşırı hızlı süren birisi değilim, dengeli sürmeye çalışıyorum. Şu anki duruma bakınca ilk 5000km'nin yakıt tüketimi ortalaması 6 litre olarak görünüyor. Köprü trafiğinde beklersem, 7.5 litreleri buluyor tüketim. Ancak dikkatli kullanırsam evden işe kadar (23km yaklaşık(5km şehiriçi+18km tem)) 4.5-5litre ortalamayı yakalıyorum. Dikkatli kullanımdan kastım, aracın vites değiştirme uyarılarına uymak, gaza idareli basmak, 100km'yi geçmemek. Aracımda hız sabitleme yok, eminim hız sabitleme ile daha tasarruflu kullanmak mümkün olabilir. Özellikle uzun yolda kullanılacaksa... Birde klasik yöntemle anlatayım. Benzini hep aynı opet'den alıyorum, 95 oktan ve her defasında fulletiyorum. Son aldığımda 785 km yol yaptıktan sonra (ki henüz ışık yanmamıştı) tekrar fullettim, 215tl tuttu. 215/785=0.27 tl gibi bir rakam yakıyor demek ki kilometrede. Bu benim ilk sıfır aracım, bazı arkadaşlar sıfır araçlarda 5000'den sonra yakıtın düşeceğini söylüyorlar ama daha düşer mi bilemiyorum. 10000 olduğumda bu başlığa son durumu eklerim inş. Şunu söylemeden de bitirmeyelim, aracı sürekli spor kullanırsanız bu değerleri yakalamanız zor, spor kullanımda 7-8 litre civarı yakıyor. Araba soğukken ilk 10dk veya ilk 5km tüketim yüksek oluyor, sonra düşüyor. Uzun yolda deneyemedim henüz. Eğer sürekli mahalle arasında ve kısa mesafe kullanıyorsanız tüketim bundan yüksek olacaktır diye düşünüyorum. Şunu da ekleyim ki ben genelde tek kullanıyorum, en fazla 1 yolcu oluyor. Sürekli 4-5 kişi binecek olsa yakıt artacaktır muhtemelen.

    Dizel yerine bunu seçerken şunları düşündüm.
    - Yıllık yaklaşık 15000km yol yapmayı planlıyorum. Bence çok fazla değil.
    - Mazot ile Benzin fiyatları birbirine yaklaştı diye düşünüyorum. Dizele göre aylık 50-100tl gibi fazla bir benzin parası ödüyorum ama bu paraya alabileceğim benzer özelliklerdeki dizel araçlarla bu araç arasında çok ciddi bir fiyat farkı var. O nedenle sorun etmiyorum.
    - 1.2 aracın vergisi çok düşük (yıllık 450 lira civar sanırsam)
    - Aracın tüketimi fena değil. Değerleri yazdım yukarıda.
    - Dizeller 10000'de bir bakıma giderken, bunlar 15000'de bir bakıma gidiyor. Bakım bedeli de düşük yani.
    - Sessiz çalışıyor, dizeldeki rölanti sesi yok, araç dururken duymuyorsunuz bile, yıllardır dizel kullandıktan sonra değişik geldi :)
    - Fiyatına göre son derece güzel bir araç. Ben özellikle güvenlik özellikleri bakarak tercih ettim. Ağır araba, esp vs herşey var. (Fiyatı ucuz değil ama, diğer arabalarla kıyaslamak lazım. Öyle arabalara öyle rakamlar istiyorlar ki)
    - Ben ilk yatırım maliyetini değil de sabit giderlerini de hesaplayarak aldım. VW marka değerinden ötürü satarken de çok zarar edeceğimi sanmam.

    Aracın eksileri; (benim şahsi görüşlerim)
    - Kapı döşemeleri sınıfına ve eski jetta'ya göre kalitesiz bence, (ancak aracın fiyatı ve rakiplerin fiyatı düşünülürse kabul edilebilir geldi alırken)
    - Sanırım eski modellerde Comf. donanımda hız sabitleme vardı, bunda kaldırmışlar. Highline almak gerekiyor hız sabitleme için.
    - Trend olan aşırı boş, tavsiye etmiyorum, bu seviye bir araç alıyorsak bence en az comf. alınmalı.
    - Kalkarken titreme sesi gibi bir şey geliyordu, servise götürdüm, 1-2 saatlik bir iş var dediler, hallettiler. Şu an sıkıntı yok. (tabi bu münferit bir olay)
    - Yüksek hızlarda benzer arabalardan biraz daha fazla yol sesi geliyor sanki. Ses izolasyonu daha iyi olabilirdi.
    - Kol dayamasına kol dayanamıyor :) Golf'deki çok daha güzel, ayarlı. Bunda sabit bir şey koymuşlar, koluma denk gelmiyor, aşağıda kalıyor.
    - Serviste ilave parça takmıyorlar, 2012 olanları aldığınız gibi kullanmanız lazımmış. Hız sabitleme istedim, takmadılar, taksak da beyin görmüyor dediler. Ender Elektronik takıyormuş ama nasıl iş anlamadım, orada taktırınca da garantiye zeval gelir mi bilmem.


    Sonuç olarak; bana sorarsanız.
    Bu araç alınır mı? Evet. (Ama en az Comf. alın.)

    Alıntıları Göster
    araç iyi ancak lpg takılamaması kabul edilemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: power-pc

    araç iyi ancak lpg takılamaması kabul edilemez.

    Alıntıları Göster
    alıntı.
    quote:

    Selam arkadaşlar geçen hafta jetta 1.2 tsi hig. jetta aldm.
    öncelikle şunu söylemek isterim ki motor kaputunu kaldırıp bakmasanız bu arabaya kesinlikle 1.2 demezsiniz. teknik verilere bakar iseniz 1.4 si ile 0-100 km farkı 1 Sn. dir.
    performansı çok güzel ara hılanmalar çok güzel 1.6 atmosferik bir arabanın bu arabayı yakalaması imknsız. atmosferik 1.8 ve 2.0 atmosferik arabam olmadıgı için kıyaslama yapamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msungur

    Arkadaşlar bende bu aracı test ettim ve beğendim. Ne ile kıyasladığıma gelince, 2011 Focus TDCI 90hp aracımla kıyasladım. Jette 1,2 TSI'ın hızlanması kesinlikle daha iyi ve turbo benzinlinin motor sesi spor ve hoş bir ses. Focus gibi kamyon sesi çıkarmıyor. Ben focus ile şehir içi normal kullanımla 6,5lt nin altına inemiyorum. 1 litre daha fazla yakar adam gibi benzinli turbo arabaya binerim. Bu farkıda vergi avantajından çıkarır zaten...
    Bence yeni trend benzinli turbo motor. Test etmeden yorum yapmak yanlış olur.

    Alıntıları Göster
    Millet ne çekmiş tsı motorun turbo arızasından ya kaç kişi tsı motor alıpta devamlı turbosundan sıkıntı çekti merak ediyorum , çoğusu kulaktan doğma bilgi
    Ama bir problemde de doğuşun malını pek savunmadığını gazetelerden okuyoruz , 1.2 TSI götürür fakat benzin fiyatlarının ne olacağı makul o yüzden fluence daha akıllıca olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Bu yeni kasa jetta 5 para etmez. vw resmen kaliteyi indirmiş.doğuş da sıra yazdığı için sürekli zam yapıyor.

    hani mal iyi olsa neyse malda da iş yok .105 beygir benzinli arabaya esp bile yok 50 lira vermek pek akıl karı değil

    bence ikinci el eski kasa jetta comfort ya da volvo s40 1.6 dizel premium alın

    Doğru bir açıklama jetta o paraları hiç haketmiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: byonuraz

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Bu yeni kasa jetta 5 para etmez. vw resmen kaliteyi indirmiş.doğuş da sıra yazdığı için sürekli zam yapıyor.

    hani mal iyi olsa neyse malda da iş yok .105 beygir benzinli arabaya esp bile yok 50 lira vermek pek akıl karı değil

    bence ikinci el eski kasa jetta comfort ya da volvo s40 1.6 dizel premium alın

    Doğru bir açıklama jetta o paraları hiç haketmiyor...

    Alıntıları Göster
    Tüm rakibi 1.6 atmosferik motorlardan açık ara daha iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari
    ...105 beygir benzinli arabaya esp bile yok 50 lira vermek pek akıl karı değil...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: rokcu

    1.2 TSI Yeti kullanıyorum. Tartışmayı hayretle izliyorum. İngiltere'de 2011'in en iyi aile aracı seçilmiş bir araç.
    Bence önce bir test sürüşü yapın, bu tür mahkum edici yorumları ondan sonra yapın. Ama mahcup olacaksınız. Artık motorda yüksek hacim tek başına bir şey ifade etmiyor. Bunu bir mühendis olarak söylüyorum. Herkese selamlar ve güvenli sürüşler dilerim.

    Hocam buradaki yorumlara çok kulak asmayın.
    Konunun ilk sayfasında 105 beygir 175 tork klimada sıkıntı yapar muhabbeti bile var. Çok ciddiye almamakta yarar var. Zaten bilgi sahibi olup açıklama yapan belli oluyor. Yoksa 500 hp motor bile yokuşta çekmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 12 Mayıs 2012; 12:28:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iznik16

    Millet ne çekmiş tsı motorun turbo arızasından ya kaç kişi tsı motor alıpta devamlı turbosundan sıkıntı çekti merak ediyorum , çoğusu kulaktan doğma bilgi
    Ama bir problemde de doğuşun malını pek savunmadığını gazetelerden okuyoruz , 1.2 TSI götürür fakat benzin fiyatlarının ne olacağı makul o yüzden fluence daha akıllıca olur.

    aracımı servısten almaya gıttıgımde benden oncekı musterının 1.2 tsi jettasının turbosunu deıstırmıslerdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kacak37

    quote:

    Orijinalden alıntı: iznik16

    Millet ne çekmiş tsı motorun turbo arızasından ya kaç kişi tsı motor alıpta devamlı turbosundan sıkıntı çekti merak ediyorum , çoğusu kulaktan doğma bilgi
    Ama bir problemde de doğuşun malını pek savunmadığını gazetelerden okuyoruz , 1.2 TSI götürür fakat benzin fiyatlarının ne olacağı makul o yüzden fluence daha akıllıca olur.

    aracımı servısten almaya gıttıgımde benden oncekı musterının 1.2 tsi jettasının turbosunu deıstırmıslerdı

    Arkadaşımın ibiza 1.2de turbo değişti (ilk 3000km), araç iki kere yolda kaldı, sonra performans düştü gibi diyordu ki spin atıp arkasına takla, araç pert. Yine de aynı aracın yenisini alacak, başka şikayeti yoktu..
    Serviste ibiza 1.2 turbo değişen 2-3 araba daha olduğunu söylemişti..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kacak37
    aracımı servısten almaya gıttıgımde benden oncekı musterının 1.2 tsi jettasının turbosunu deıstırmıslerdı



    quote:

    Orijinalden alıntı: hakank1a
    Arkadaşımın ibiza 1.2de turbo değişti (ilk 3000km), araç iki kere yolda kaldı, sonra performans düştü gibi diyordu ki spin atıp arkasına takla, araç pert. Yine de aynı aracın yenisini alacak, başka şikayeti yoktu..
    Serviste ibiza 1.2 turbo değişen 2-3 araba daha olduğunu söylemişti..
    Kimse yanlış anlamasın da, bu araçları hiç teknik bilgisi olmayan; turbolu motorun ne olduğunu ve nasıl kullanılacağını bilmeyen insanlar alıyor. Sonra iki günde turbo pert. Ben istedikten sonra bir günde motoru da, şanzımanı da, turboyu da kullanılamaz hale getirebilirim.


    Mesele işin doğasını ve işleyişini bilmek. Ben atmosferik motoru bile, bazılarının turbolu motoru kullandığı kadar kötü kullanmıyorum...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.