Şimdi Ara

1.6 common rail dizel araçların bakımı 15.000 km ye çıktı oleyyy (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy


    quote:

    Orijinalden alıntı: pierrecardin
    Bu mesajda patentten bahsetmemişsin ona istinaden. Bahsetseydin ona göre yazardım.


    Common rail sisteminin patenti Bosch ta bulunmaktadır ve Fiat grubuda Bosch tan almaktadır.

    Fiat buldu madem niye patent almadı ve geliştirmedi?...

    Teknolojiyi bulmak başka şeydir geliştirip üretime hazırlamak başka şeydir. Arasında da dağlar kadar fark vardır.





    Neyse değerli kardeşim ingilizcen yok galiba. Olabilir insanlık hali herkes yabancı dil bilecek diye bir zorunluluk yok. Ama yabancı dil bilmemek doğru bildiği yanlışları sovunmak konusunda bir bahane de değil.
    Dediğim gibi fazla uzatmaya gerek yok benim işim gücüm var sen bir arkadaşından rica et çeviriversin yazdıklarımı doğrusunu bilimsel bir biçimde öğren oldumu güzel kardeşim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pierrecardin
    Neyse değerli kardeşim ingilizcen yok galiba. Olabilir insanlık hali herkes yabancı dil bilecek diye bir zorunluluk yok. Ama yabancı dil bilmemek doğru bildiği yanlışları sovunmak konusunda bir bahane de değil.
    Dediğim gibi fazla uzatmaya gerek yok benim işim gücüm var sen bir arkadaşından rica et çeviriversin yazdıklarımı doğrusunu bilimsel bir biçimde öğren oldumu güzel kardeşim


    Bu yazdığın yazının verecek cevabının olmaması ve karşısındaki aşağılama psikozuna girme olayı olduğunun farkındasın değilmi?

    Kardeşim diye yazı yazarken ilk başta karşındakinin kaç yaşında olduğunu ya tahmin et yada emin ol. Ben senin kardeşin filan değilim olacak yaştada değilim. Yazı yazarken tartışma çıkaracak şekilde iğneleyici yazı yazacaksan bende yazmasını senden çok daha iyi bildiğimi belirtmek isterim.

    Teknoloji Wikipedia dan değil araştırarak ve içinde yaşayarak öğrenilir.

    Benimde işim gücüm var. Seninle uğraşmak hiç istemiyorum. Ama dalaşmaya devam edersen de varım....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 14 Şubat 2010; 17:49:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    quote:

    Orijinalden alıntı: pierrecardin
    Neyse değerli kardeşim ingilizcen yok galiba. Olabilir insanlık hali herkes yabancı dil bilecek diye bir zorunluluk yok. Ama yabancı dil bilmemek doğru bildiği yanlışları sovunmak konusunda bir bahane de değil.
    Dediğim gibi fazla uzatmaya gerek yok benim işim gücüm var sen bir arkadaşından rica et çeviriversin yazdıklarımı doğrusunu bilimsel bir biçimde öğren oldumu güzel kardeşim


    Bu yazdığın yazının verecek cevabının olmaması ve karşısındaki aşağılama psikozuna girme olayı olduğunun farkındasın değilmi?

    Kardeşim diye yazı yazarken ilk başta karşındakinin kaç yaşında olduğunu ya tahmin et yada emin ol. Ben senin kardeşin filan değilim olacak yaştada değilim. Yazı yazarken tartışma çıkaracak şekilde iğneleyici yazı yazacaksan bende yazmasını senden çok daha iyi bildiğimi belirtmek isterim.

    Teknoloji Wikipedia dan değil araştırarak ve içinde yaşayarak öğrenilir.

    Benimde işim gücüm var. Seninle uğraşmak hiç istemiyorum. Ama dalaşmaya devam edersen de cevabını alırsın...

    Herşeyden önce dalaşmadığımı belirtmeliyim. Yaşınızı tabiiki bilemem forumdaki sıcaklık nedeniyle "kardeşim" diye hitap etmiştim rahatsız olduysanız gerçekten çok özür dilerim. Ben sadece bildiklerimi insanlarla paylaşıyorum sayın muradovskiy bey. (Yaşınız gibi cinsiyetinizi de bilmiyorum ama nickten yola çıkarak bu yönde bir tahmin yaptım hatam olduysa affola)

    İkincisi baştada belirttiğim gibi ben zaten bildiğim bir şeyi paylaştım. Ancak takdir edersiniz ki modern bilimde kaynak göstermeden iddia bulunmak imkansız olduğu gibi kaynağınızın güvenilirliği bile iddianızın ses getirmesi açısısından çok önemlidir. Bu açıdan herkesin bildiği anladığı ulaşılabilir bir kaynak olan wikipediadan yararlandım.

    Üslubumu iğneleyici bulmuşsunuz. Bunun için "yarası olan gocunur" gibi saçma sapan muhabbetlere girmek istemiyorum. Benim üslubum budur rahatsız olduysanız bunun içinde özür dilerim ama yapabileceğim bir şey yok.

    Size işiniz ve gücünüzde kolaylıklar ve başarılar diliyorum.




  • Sana cevap yazıp yazmamakta karar veremedim ama sonunda yazmaya karar verdim.
    Küçüklüğümden beridir meraklıyım otomobillere. Teknik Lise Makina bölümünde okurken 1983 senesindeki stajımda bir dizel motor sökümüne ve rektifiye edilip tekrar monte edilmesini büyük bir zevkle şahit oldum.
    Makina mühendisliğinde de okurken de 4 dönem okuduğum motorlar dersinden hep en yüksek notları aldım.
    Gençliğimden beri otomobil dergilerini takip ederim.
    İngilizceyide bilirim Rusçayıda sen merak etme. Kimsenin tercüme etmesine gerek yok. Yaramda yok gocunmuyorumda ama yaşının benden genç olduğunu tahmin ettiğim senin, yazdığın yazılarda biraz daha dikkatli ve tartışma çıkarmayacak şekilde yazarsan hem senin için hem karşında muhatap olan kişi için hemde bu mesajları okuyan insanlar için daha doğru bir davranış olacağını tahmin ediyorum.
    Meslek hayatımda 1 senemi common rail imal edilecek bir fabrika için harcadım. Orada yayınlanmış eserleride inceledim ama sonrasında benden yaşka küçük bir meslektaşımın üniversitede bitirme projesine yardımcı olabilmesi için elimdeki dökümanları ona verdim.

    Sen bu iddialaşmada her şeyi bir kenara koy. Yaptığın wikipedia gibi bir siteden bir yazıyı copy paste edip buraya yapıştırman.. Onun dışında bir şey biliyorsan yaz buraya... Common Rail sistemini kim üretiyor. ?Bu sistemin adı geçerken ismi Bosch firması ile birlikte anılır. Fiatın sadece ürettiği arabalarda başka bir firmada patenti bulunan sistemi kullanmasından başka ne gibi bir iddiası var. Varsa bildiğin yaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 14 Şubat 2010; 18:37:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Sana cevap yazıp yazmamakta karar veremedim ama sonunda yazmaya karar verdim.
    Küçüklüğümden beridir meraklıyım otomobillere. Teknik Lise Makina bölümünde okurken 1983 senesindeki stajımda bir dizel motor sökümüne ve rektifiye edilip tekrar monte edilmesini büyük bir zevkle şahit oldum.
    Makina mühendisliğinde de okurken de 4 dönem okuduğum motorlar dersinden hep en yüksek notları aldım.
    Gençliğimden beri otomobil dergilerini takip ederim.
    İngilizceyide bilirim Rusçayıda sen merak etme. Kimsenin tercüme etmesine gerek yok. Yaramda yok gocunmuyorumda ama yaşının benden genç olduğunu tahmin ettiğim senin, yazdığın yazılarda biraz daha dikkatli ve tartışma çıkarmayacak şekilde yazarsan hem senin için hem karşında muhatap olan kişi için hemde bu mesajları okuyan insanlar için daha doğru bir davranış olacağını tahmin ediyorum.
    Meslek hayatımda 1 senemi common rail imal edilecek bir fabrika için harcadım. Orada yayınlanmış eserleride inceledim ama sonrasında benden yaşka küçük bir meslektaşımın üniversitede bitirme projesine yardımcı olabilmesi için elimdeki dökümanları ona verdim.

    Sen bu iddialaşmada her şeyi bir kenara koy. Yaptığın wikipedia gibi bir siteden bir yazıyı copy paste edip buraya yapıştırman.. Onun dışında bir şey biliyorsan yaz buraya... Common Rail sistemini kim üretiyor. ?Bu sistemin adı geçerken ismi Bosch firması ile birlikte anılır. Fiatın sadece ürettiği arabalarda başka bir firmada patenti bulunan sistemi kullanmasından başka ne gibi bir iddiası var. Varsa bildiğin yaz...





    Bu sistemi Avrupa'da ilk geliştiren dediğim gibi Fiattır. Ancak Fiat'ın o dönemde yaşadığı ekonomik sıkıntılar bu sistemin geliştirilmesine yetmemiştir. Ve olduğu haliyle (herhangi bir seri üretime geçmeden) sistemi geliştirilmek üzere Bosch a satmıştır. Ancak buna rağmen (satış anlaşması şartlarını bilmiyorum belki öncelliği fiata veren bir madde vardır) ilk common rail dizel otomobil 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD'dir. Benim tüm söylediğim bu. Yani sistemin mucidi Fiattır. Ancak dediğin gibi patent bosch a aittir.




  • Almanyadaki bakım aralığı ile Türkiyedeki neden aynı deil?

    1 kullanılan yağın kalitesi
    2 kullanılan yakıtın kalitesi
    3 kullanım şartları (yollar çukurlar bilinçli kullanım v.s.)

    baktılar insanlar araçları alırken 10K km lik peryodu sıkıntı ediyorlar..bikaç ay 15K ya uzattılar..6 ay sonra başladımı araçların turboları çatır çutur kırılmaya tekrar 10K y açekerler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Almanyadaki bakım aralığı ile Türkiyedeki neden aynı deil?

    1 kullanılan yağın kalitesi
    2 kullanılan yakıtın kalitesi
    3 kullanım şartları (yollar çukurlar bilinçli kullanım v.s.)

    baktılar insanlar araçları alırken 10K km lik peryodu sıkıntı ediyorlar..bikaç ay 15K ya uzattılar..6 ay sonra başladımı araçların turboları çatır çutur kırılmaya tekrar 10K y açekerler..


    chiptuning uzmanı bence zaman beni haklı çıkardı . bknz : link

    http://forum.donanimhaber.com/m_36627352/mpage_1/f_/key_//tm.htm#36627352




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli


    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Almanyadaki bakım aralığı ile Türkiyedeki neden aynı deil?

    1 kullanılan yağın kalitesi
    2 kullanılan yakıtın kalitesi
    3 kullanım şartları (yollar çukurlar bilinçli kullanım v.s.)

    baktılar insanlar araçları alırken 10K km lik peryodu sıkıntı ediyorlar..bikaç ay 15K ya uzattılar..6 ay sonra başladımı araçların turboları çatır çutur kırılmaya tekrar 10K y açekerler..


    chiptuning uzmanı bence zaman beni haklı çıkardı . bknz : link

    http://forum.donanimhaber.com/m_36627352/mpage_1/f_/key_//tm.htm#36627352




    zaman İnşallah beni haklı çıkarmaz




  • ama normal dizeller demiyor sadece common rail motorlar diyor.
    normal dizelleri 15.000 e çıkaramıyorlar yani sende dediklerinde haklısın aslında
    bakalım ben güveniyorum bu 1.6 common rail dizel motora inşallah yıllarca sorunsuz binerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    ama normal dizeller demiyor sadece common rail motorlar diyor.
    normal dizelleri 15.000 e çıkaramıyorlar yani sende dediklerinde haklısın aslında
    bakalım ben güveniyorum bu 1.6 common rail dizel motora inşallah yıllarca sorunsuz binerim

    Amin cümlemiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VW_Passat

    Almanya´da Servis Bakim araliklari her 30.000 Kilometrede bir,

    bu 2.0 TDI 140HP, 2.0 TDI 170HP, 2.0 TDI 105HP ve 1.6 TDI icin gecerlidir !!! Türkiye´de bakim Periyodlari niye bu kadar az anlamiyorum bir türlü.

    Saygilar



    çok basit, yollar toz toprakta ondan. yağlar avrupaya göre çok daha hızlı kirleniyor. bırakın 15 bini 10 binde çamurlaşmaya başlıyor yağ.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.