Şimdi Ara

1.6 TDI motor Türkiyede (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
8.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men


    güncel birçok 90 hp lik dizel motor yüksek torkları nedeniyle, çoğu 1.6 litrelik benzinliyle başabaş hatta daha fazla performans sunar.



    quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    90 hp nasıl-neye yetecek arkadaşlar, yapmayın. Yani tabiki yettiği olacaktır ama güncel bir motor gibi şimdi getirip de 90 beygirlik motoru satmak ayıptır, almak da nedir onu söylemiycem alan vardır belki.



    Corolla'dan bahsediyorsun.Son süratten falan bahsetmiyorum ben. Yüklü bir 90 hp dizel yokuşta yada hızlanmada yeterli olmayacaktır. Yeterli olsa bile gidip de yeni gelmiş bir motor olarak aldığım 90 hp'lik bir motor bana keyif vermez.




  • bu motor da zaman kayışı var mı arkadaşlar bilgisi olan var mı
    bide bişey soracam
    5.6 şehir içi 4.2 şehir dışı dsg şanzuman değeri
    bence bu dünyanın en az yakan otomatik vites aracı daha az yakan bulabildiniz mi be düşündüm de yok gibi
  • Forumun değişik başlıklarında bu motor hakkında ayrıntılı açıklamalarım var. Zaman kayışı dediğiniz TRIGGER KAYIŞI ve bu motorda trigger kayışı yok, onun yerine TSI motorlardaki gibi zincir tahriki var ama bu zincir fan (kasnak) tarafında değil, volan dişlisinin tarafında.

    Yılbaşına doğru da 1.6 TDI 105 HP olarak PASSAT'larda da geliyor ve Türkiye'de de sipariş edilebilecek.


    quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    bu motor da zaman kayışı var mı arkadaşlar bilgisi olan var mı
    bide bişey soracam
    5.6 şehir içi 4.2 şehir dışı dsg şanzuman değeri
    bence bu dünyanın en az yakan otomatik vites aracı daha az yakan bulabildiniz mi be düşündüm de yok gibi
  • Sayın Göde,

    O kocaman Passat kasasını 105 beygir nasıl taşıyacak ben onu düşünüyorum. Jetta'dan Passat'a geçme niyetim var ama bu motor biraz zayıf kalabilir düşüncesindeyim. Bir de Passat yakın bir zamanda kasa değiştirirse kafayı vurmadığım duvar kalmaz.

    Saygılar...
  • taner bey arattım ama pek bulamadım açıkcası ayrıntılı bir açıklama heralde benim gözümden kaçtı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper029

    Sayın Göde,

    O kocaman Passat kasasını 105 beygir nasıl taşıyacak ben onu düşünüyorum. Jetta'dan Passat'a geçme niyetim var ama bu motor biraz zayıf kalabilir düşüncesindeyim. Bir de Passat yakın bir zamanda kasa değiştirirse kafayı vurmadığım duvar kalmaz.

    Saygılar...

    Dizel arabada beygirden ziyada ürettiği torka bakmak lazım. 1.6 tdi 105hp 250nm tork üretir ki zaten 1550kg olan 1.6 tdi passsatı havada karada çekmeye yeter de artar bile. Benim arabam da dizel 195nm tork üretiyor ve boş ağırlığı 1150kg. 5kişi +1çocuk+ bagaj ile araba 1800kg haline geliyor ve ben bu yükle yayla rampasında araba solluyorum. 250nm olsa bi 700kg daha çekerim yaylaya Neticeye gelirsek ''1.6 tdi passat gibi bir arabaya zayıf kalır'' demek biraz ezebere konuşmak gibi oluyor bence arabanın kg.sine ve motorunun ürettiği torka bakmak lazım. Jettadan 1.6 tdi passata gönül rahatlığıyla geçin hatta aradaki performans farkını görünce bana hak vereceksiniz. (tabiki jettanız 1.6 atmosferik motorsa) Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mur@t_333 -- 27 Ağustos 2009; 0:58:16 >




  • 1.6 102 Hp 8 valf motor Passatı taşıyorsa, 1.6 TDI 105 Hp 250 tork bence passata gerekli performansı verecek ve yüz kızartmayacaktır.
  • 1.6 TDI PASSAT 2010 MODEL Almanya'da Satışta
    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=33710204

    quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    taner bey arattım ama pek bulamadım açıkcası ayrıntılı bir açıklama heralde benim gözümden kaçtı


    5 İLERİ VİTES
    105 HP GÜÇ
    270 NM TORK

    POLO GOLF JETTA PASSAT
    Aynı dizel motoru kullanacak.

     1.6 TDI motor Türkiyede




  • teşekkür ederim taner bey golf 6 forumunu takip ediyormusunuz bilmiyorum ama bende golf 6 1.6 tdi 105 hp dsg siparişi verdim
  • Hayırlı olsun sevgili imjuli arkadaşım.

    Şundan emin olabilirsiniz ki bu motor geliştirilirken bazı katı kriterlerden vazgeçilmedi.

    1) Tasarruf
    2) Uzun Ömür
    3) Dayanıklılık
    4) Sessizlik

    VOLKSWAGEN çok fazla sayıda dizel otomobil sattığından (Türkiye'de 5 yılda satılan 3C Passat sayısı Almanya'da 1 ayda [!] satılıyor, 20.000 adet) özellikle 1.9 TDI'den 1.6 TDI'ye geçişi sorunsuz yapması gerekiyordu ve bu motorla da bu başarıldı. Ayrıca DSG ile de teslim edilebilmesi artı puan ve kullanıcılar için daha da az yakıt tüketmek amacına bir avantaj sağlıyor.

    Özellikle de turbo ve eksoz manifoldu tamamen yeniden tasarlandı, motorun kullanıcısına azami kullanım kolaylığını asgari zahmet ve stresle sunması için düzenlemeler yapıldı. Ayrıca da 5 litreden en az 4 litreye düşen yakıt tüketimi bir hediye gibi. 100 kilometreye en az 4 litre yakabilen bir motor tasarrufun standardını da koyabilmek için üretilmektedir. 4 litre mazot 10 TL etse kilometreye 10 kuruş demek.

    quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    teşekkür ederim taner bey golf 6 forumunu takip ediyormusunuz bilmiyorum ama bende golf 6 1.6 tdi 105 hp dsg siparişi verdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1.6 TDI PASSAT 2010 MODEL Almanya'da Satışta
    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=33710204

    105 HP GÜÇ
    270 NM TORK



    Taner
    Bir sorum olacak... Bu 105 HP lik motor 270 Nm tork üretiyorsa... DSG şanzıman gene 7 ileri kuru tip mi olacak..
    Bir şehir efsanesi vardı... Bu 7 ileri DSG şanzımanın maksimum 250 Nm torka dayanabildiği yönünde...
  • MuraD'ım

    1.6 TDI 105 HP motor Polo, Golf ve Jetta'da 250 NM olarak üretilecek, 5 ileri veya 7-DSG ile satın alınabilecek. Passat için torku 270 NM olarak okumuştum fakat bu da 250 NM olabilir, şayet 7-DSG'ye herhangi bir modifikasyon yapmazlarsa. O zaman da 4 model için aynı motor, vites kutusu ve DSG sistemi kullanılacak, bu da VW'nin üniter üretim şekline uygun.
  • 250 NM olarak VW Konfigüratörde yazıyor.

    Motor, Getriebe, Elektrik
    Motor - Bauart 4-Zylinder-Dieselmotor
    Ventile pro Zylinder 4
    Einspritzung / Aufladung Common Rail / Abgasturbolader
    Hubraum 1,6 l/1.598 cm³
    Max. Leistung 77 kW (105 PS) bei 4.400/min
    Max. Drehmoment 250 Nm bei 1.500-2.500/min
    Emissionsklasse Euro 5
    Getriebe 5-Gang oder 7-DSG
    Batterie 380 A (68 Ah)
    Generator 180 A
  • taner hocam bu golf e sizin cihazdan atsak nasıl olur mt 6501 miydi yanlız ekran kalitesi iyi değil yazıyor forumda siz bi çözüm bulmuşşunuz kalite biraz daha arttırılıyormuş nasıl gündüz hiç mi bişey izlenmez
    tavsiye edermisiniz bu cihazı
  • Üstadım,

    Motor konusunda fazla bilgim yok. Bilgi almak için sordum. Şu anda kullandığım araç Jetta 1.6 FSI. Bununla mukayese etmem lazım. Tork ve beygir gücü arasındaki bilimsel bağlantıyı veya ayrımı bilmiyorum açıkçası. Belki önce bunu öğrenmem lazım.

    Saygılar...


    quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    quote:

    Orijinalden alıntı: alper029

    Sayın Göde,

    O kocaman Passat kasasını 105 beygir nasıl taşıyacak ben onu düşünüyorum. Jetta'dan Passat'a geçme niyetim var ama bu motor biraz zayıf kalabilir düşüncesindeyim. Bir de Passat yakın bir zamanda kasa değiştirirse kafayı vurmadığım duvar kalmaz.

    Saygılar...

    Dizel arabada beygirden ziyada ürettiği torka bakmak lazım. 1.6 tdi 105hp 250nm tork üretir ki zaten 1550kg olan 1.6 tdi passsatı havada karada çekmeye yeter de artar bile. Benim arabam da dizel 195nm tork üretiyor ve boş ağırlığı 1150kg. 5kişi +1çocuk+ bagaj ile araba 1800kg haline geliyor ve ben bu yükle yayla rampasında araba solluyorum. 250nm olsa bi 700kg daha çekerim yaylaya Neticeye gelirsek ''1.6 tdi passat gibi bir arabaya zayıf kalır'' demek biraz ezebere konuşmak gibi oluyor bence arabanın kg.sine ve motorunun ürettiği torka bakmak lazım. Jettadan 1.6 tdi passata gönül rahatlığıyla geçin hatta aradaki performans farkını görünce bana hak vereceksiniz. (tabiki jettanız 1.6 atmosferik motorsa) Saygılarımla...




  • Sevgili arkadaşım,

    MT-6501 cihazını Mayıs ayından bu yana kullanıyorum. Kuvvetli güneş ışığında sorun oluyor, inkar edemem. Kırmızı menüde ışık ve kontrast ayarını yapabiliyorsun, sadece uzaktan kumandada değil. Ben oldukça iyi bir değer elde ettim. Sıkıntı olmadan DVD, VCD, MP3, NAVI vb. izliyorum ve dinliyorum. Çerçeveyi sök, cihazı sök, kabloları ayır, GPS antenini çek, kabloları yerleştir ve bağla, cihazı tak, çerçeveyi tak, kullanmaya başla.


    quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    taner hocam bu golf e sizin cihazdan atsak nasıl olur mt 6501 miydi yanlız ekran kalitesi iyi değil yazıyor forumda siz bi çözüm bulmuşşunuz kalite biraz daha arttırılıyormuş nasıl gündüz hiç mi bişey izlenmez
    tavsiye edermisiniz bu cihazı
  • peki taner bey bu cihazdan amerikadan alsak bi sorun olur mu frekans konusunda radyo ve tv konusunda
    bişeylere dikkat etmemiz gerekir mi

    bide bu cihazdan türkiye de satan pek bulamadım varmıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi imjuli -- 28 Ağustos 2009; 14:12:42 >
  • Amerika'dan alacağınız cihaz Türkiye'de çalışmayabilir, AM/FM frekans aralığı aynı değil, ayrıca Digital TV yayınları da farklı frekanslardan alınıyor. Türkiye'de bu cihazı getirip satan var. Forumda 3 kişi bu cihazı kullanıyoruz ve memnunuz. Sahibinden.com sitesinde bulabilirsiniz. Hayalbert arkadaşımız da satıyor, turkwell.com'un da elinde olacak. PM atın ve sorun bence.

    quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    peki taner bey bu cihazdan amerikadan alsak bi sorun olur mu frekans konusunda radyo ve tv konusunda
    bişeylere dikkat etmemiz gerekir mi

    bide bu cihazdan türkiye de satan pek bulamadım varmıdır
  • bu motoru alanların tecrübeleri nedir?
  • Yeni Golf e adapte edilen 1.6 105Hp lik makine yapılan testlerde sessizlik,devirlenme yeteneği ve özellikle ekonomikliğiyle olumlu görüşler almış.

    Beğenilmeyen yanları ise alt devirlerin cansızlığı ve beklenildiği kadar performanslı olmamasıymış.


    Muhtemelen bu nedenden dolayı Passat ta aynı makine 270Nm lik torkuyla alt devirlerde daha canlı olacaktır ancak max. beygirin sabit kalmasıda 250Nm lik seçeneğin üst devirlerinin biraz daha canlı olabileceğini düşündürüyor..
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.