Şimdi Ara

1 sene bir arabanın hiç kullanılmaması, arabaya hangi zararları verir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
28.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 1 sene sonra geri döndüğünde araba hala sıfıra yakın olacak (Tabi sadece lafta, araba çoktan 2.el olmuş bile...) ve yine değer kaybetmiş olacak, değişen ne var?

    Misal:

    Bugün 5 aylık 3000km'de Clio 24.000 TL ediyorsa, seneye km bazında aynı hemen hemen aynı ayardaki Clio 22.000 TL edecek.

    Bugün satılmayıp 1 sene sonra satılsa 2.000 TL daha zarar edilecek ama bugün satılıp seneye aynı arabayı almak isteyince 2.000 TL daha ucuza alınacak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    1 sene sonra geri döndüğünde araba hala sıfıra yakın olacak (Tabi sadece lafta, araba çoktan 2.el olmuş bile...) ve yine değer kaybetmiş olacak, değişen ne var?

    Misal:

    Bugün 5 aylık 3000km'de Clio 24.000 TL ediyorsa, seneye km bazında aynı hemen hemen aynı ayardaki Clio 22.000 TL edecek.

    Bugün satılmayıp 1 sene sonra satılsa 2.000 TL daha zarar edilecek ama bugün satılıp seneye aynı arabayı almak isteyince 2.000 TL daha ucuza alınacak...




    2. el araci herkes sizin kadar kolay bulamiyor sevgili Tubo

    Aylardir abim arac bakiyor, kmsi dusurulmusten pert belgeliye kadar hepsinden bikmis durumda, sifira yoneldi

    Ayni paraya baskasinin 2. elini almaktansa kendi aracini kullanir




  • @emtue

    Bahsettiğimiz araba 3000-5000 km'de olduğu için 2.elde düzgün kullanılmışını bulmanın diğer şartlara göre çok kolay olduğunu düşünüyorum.


    Edit: Benim, 'Ben çok iyi 2.el araba bulurum diye bir düşüncem yok.'
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    @emtue

    Bahsettiğimiz araba 3000-5000 km'de olduğu için 2.elde düzgün kullanılmışını bulmanın diğer şartlara göre çok kolay olduğunu düşünüyorum.


    Edit: Benim, 'Ben çok iyi 2.el araba bulurum diye bir düşüncem yok.'


    3-5 bin km de satanlar zaten sifirdan 2 bin lira asagisina satiyor, sifir kadar isteyen bile var. Sonuc olarak arabadan anlamayan biri icin ayni kapiya cikacaksa, nakit para hic bir isine yaramayacaksa bence macera olacaktir.

    2. el konusundaki fikrim gozlemlerimden dolayi yoksa sizin iddianiz demedim




  • Sat kurtul en güzeli.
  • Hepsini anladımda deponun neden fullenmesi gerekiyor? Birisi açıklarsa sevinirim.

    Paslanmaması için diyecem, depo plastik zaten, ben olsam depoyu tamamen boşaltır öyle bırakırdım,

    Ayrıca; akrabamın arabası 5 senedir evinin altındaki kapalı garajda yatar, Almanyadan izine geldiğinde en fazla 3 ay biniliyor arabaya, kalan 9ay garajda yatıyor, bu süre dahilinde araba hiç çalıştırılmıyor, garajın camını biraz aralıklı bırakıyor havasız kalmasın diye, arabayı bırakmadan önce, akü kutup başlarını söküyor, lastiklerin altına sunta benzeri tahtalar koyuyor (betona basmasın diye), başkada bir işlem yaptığını görmedim, izine geldiğinde de yağını suyunu değiştirir biner arabasına, hiç bir şeyde olmuyor, 5 senede 1 defa akü değiştirdi mesela (araba siena bu arada).

    Yok araba açık havada bekleyecekse, üstüne hava alabilecek türden (terleme yapmaması için) bir branda ört, diğer işlemleride tekrarla tamamdır.

    Bence satarsan zararın daha fazla olur gibi...




  • 25 sene yatmış bir buick in yağını,suyunu,bujileri değiştirdik buji kablolalarını yeniledik aküyü taktık bastık marşa çalıştı yardıra yardıra sanayiye gitti.... Clio plastik 1 sene değil 10 sene yatsa bir şey olmaz...
  • e bende fikrimi söyleyim.
    eğer kullanılmayacaksa arabayı elde tutmanın bence bir mantığı yok. ya sat ya da kiraya ver döndüğünde sat. rent a car lara da kiraya verebilirsin. yani arabayı işletmeye çalış. şöyle focus gibi bir araç olsa kamu kurumları vb kiralıyor.(bir tanıdığım sıfır focus alıp belediyeye kiraya vermişti makam aracı olarak) ha olmuyor mu ya da olmayacak gibi mi duruyor sat en güzeli.

    bekletmek için de eğer kendi kapalı garajın varsa, burda arkadaşların da dediği gibi takoz üstünde akü sökülmüş şekilde tutacaksan yani en azından aküyü lastikleri ve garaj parasını kurtarabileceksen düşünülebilir ama gene de o.b.k nın dediklerini iyi hesaba katman gerek.
  • yahu etrafında marş yapıp 30 dk çalıştıracak adam varsa 1 sene bekleme mevzu için niye satsın adam? akıl karı mı? kendi bindiğiniz, bildiğiniz kullandığınız aracı satıp seneye aynı güzellikte ve temizlikte (aracın geçmişi v.s.) emin olarak nasıl araba alacak? bunlarıda düşünün

    herşeyi geçtim
    7 aydır kapımın önünde yatan kazalı 131 bile yeni akü ile marş yaptım 2 marşta aldı araba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 14 Mart 2010; 1:28:07 >
  • Sıfır fiyatından 3-4 bin lira ucuza verip aracı satmanız yönünde fikrim. Çünkü denildiği gibi mtv'si var daha sonra 1 yıl muayanesi geçmiş olacak. Dolayısı ile 1 yıl kullan yada kullanma yağ değişecek bence. Benim babamda takasla pikap almıştı. Oldu 2 araç, daha sonra bu yattıkça bana masraf dedi sattı..

    Benim fikrim pratikte sadece çalıştırmak yeterli olmaz. Aracı acil satılık diyede uğraşmayın, siz gittikten sonrada aile bireylerinizden birisi satabilir. Ama sıfırından 2 bin lira ucuz, 5-10 bin km'deki aracı ben kendi adıma almam. Çünkü 2000 lira ucuz olması bana cazip gelmez sıfır alırdım. Örnek veriyorum 2010 model polo'larda 5-8 bin km'de ikinci ele düşmüş fiyatına 29.000 bin lira demişler genel anlamda. E zaten sıfırı 30.600 aracın. 28 bin diyende var yine yanaşmıyorum. En çok 27 bin'e satan olursa düşünürüm. Bu yüzden sizinde ortalama sıfırından 3000-3500 lira aşağısına satmanız. Ama bakarsınız birileri sıfırından 2000 lira ucuz ve hatasız diyede alabilir bellimi olur? kısmet bu işler.. Sattığınızda da bir nevi aracı 5 ay kiralamış gibi düşünün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 14 Mart 2010; 3:10:07 >




  • gelirin çok yüksektir ben bir clio parasını zaten 3 ayda çıkartırım abd de diyorsan satma ama ben olsam satarım o parayı değerlendirim. en kötü ihtimal iyi getiren fonlardan birine dahi koysan minimum %10 getirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Ben olsam aracı aldığım bayiye satar o parayla da euro alırdım. Dönüşte her türlü zararını karşılayacak kârın olacaktır. Hele bir de fona mona yatırdın mı dönüşte Megane bile alırsın.


    Esnaf adam ya. Kurban olurum aklına senin
  • sıfır alınan araçtan çok zarar edersiniz.. satmayınız.. kaldıki içinizde uhte kalacaktır sıfır olduğu için. 1 sene yatsın nolacakki.. arada Türkiyeye gelecekseniz gözünüz arkada kalmasın bile.. aile yakınlarınızdan birisi ayda bir 2-3 dk aracı çalıştırsın yeterli..


    herkes senaryo yazmış.. yok şu olur yok bu olur.. en fazla lastikleri iner ya.. onunda önmeli alınabilir.. hem inse nolurki..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: waa

    kiraya ver döndüğünde sat. rent a car lara da kiraya verebilirsin. yani arabayı işletmeye çalış. şöyle focus gibi bir araç olsa kamu kurumları vb kiralıyor.(bir tanıdığım sıfır focus alıp belediyeye kiraya vermiş.

    bilindik bi firmaya kiraya vermekte karlı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue night

    sıfır alınan araçtan çok zarar edersiniz.. satmayınız.. kaldıki içinizde uhte kalacaktır sıfır olduğu için. 1 sene yatsın nolacakki.. arada Türkiyeye gelecekseniz gözünüz arkada kalmasın bile.. aile yakınlarınızdan birisi ayda bir 2-3 dk aracı çalıştırsın yeterli..


    herkes senaryo yazmış.. yok şu olur yok bu olur.. en fazla lastikleri iner ya.. onunda önmeli alınabilir.. hem inse nolurki..

    hiç çalıştırılmayan aracın motoru karıncalanma yapar yağsız kalacağı için bu da başlı başına bir problem zaten. aracın yatması iyi birşey değil 15 günde bir motoru çalışsa lastiklerin yüzü değişse yeter.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.