< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
100 adet hidrojen yakıtlı Toyota Mirai, Kopenhag'da taksi hizmeti vermeye başladı (2. sayfa)
-
-
buyuk sirketlerin ne aptalca isler yaptiklarini, ne hatalari oldugu bir bilseniz. kurum buyudukce karar mekanizmalari yavasliyor, karar almak zorlasiyor.
toyota'nin hidrojen macerasina gelirsek, toyota genel olarak japonya bu alana cok uzun seneler once yatirima basladi, 90larin sonunda gelecegin enerjisinin hidrojen olduguna inaniliyordu ama hidrojen bir turlu istenen yayginlik seviyesine ulasamadi, yakit hucrelerinin performansi ve fiyatlari istenen noktaya inmedi. bu buyuk oranda devrim fosil yakitlarinin ucuz ve yaygin olmasindan ve degisim icin bir istek olmamasindan kaynaklaniyordu. su an degisim istegi var ama elektrik bu ihtiyaci hidrojenden cok daha hizli doldurdu ve hizla yayginlasiyor. lakin toyota o kadar uzun seneler hidrojene yatirim yaptiki bu yoldan bir gecede vazgecemez, ivmeyi dondurmek icin elinden gelen herseyi yapiyor. california'da bedava dolup yapan dolum tesisleri aciyor, youtube'dan geleneksel medyadan her yerden propaganda yayinlari yapip hidrojen araclarinin ne kadar mukemmel oldugunu anlatiyor ama bu saatden sonra basariya ulasabilmesi gercekden cok buyuk mucize olur. keza dolum tesisi acmasi cok pahali, dolum tesisi olmadan insanlari hidrojene ikna etmesi cok zor, kaldiki insanlarin hidrojenden supheleri var, sonucda basincli depolanan cok yanici patlayici bir gaz. hinderburg zeplin faciasi hala hafizalarda. baska bir noktada toyotanin elektrikde geri kalmasi. elektrikli arac uretmek bir gecede ben elektrikli yapacam demeyle olmuyor, batarya altyapisina cok buyuk yatirimlar gerekiyor, toyota gibi senede 10milyonlarca arac ureten bir uretici icin cok zor ve uzun bir donusum. o yuzden elektrigin onunu kesmek icin propaganda yarisina girmis durumda. bir yandan hidrojenle bir yanda hibrit varken elektrige gerek yok, henuz erken propagandasiyla yuruyor. toyotaninki birazda elektrigi yayginlasmasini geciktirme gayreti, zaman kazanma calismasi.
-
Anlatan adamlar da hidrojen yakıtlı araçlarin gereksiz olduğunu anlatıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Toyota ve Hyundai mühendisleri ilk çıktığı zaman Tesla araçları oyuncak olarak nitelendirdiler. Sonradan işin öyle olmadığı anlaşıldı. Hidrojen araçlarının bakım masraflarının fazla oluşu, dolum için uzak yola gitme gerekliliği vs.. bu araçlara olan talebi kıstı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X