Şimdi Ara

100 le giden araç fren köklenirse ne olur (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
3.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bepo-san B kullanıcısına yanıt
    Donmuş gölde 1-2 dakikada durur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam o dediginizi Alfa guilietta ile 160’la yaptiriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böylede olabilir belki
  • 4 tekerde yola simetrikse, aynı sürtünme katsayısı ile temas ediyor(tüm mesafede yol şartları benzer olacak buz va olmayacak) ve lastiklerin tutunması benzerse, teker balanslarıda düzgünse çizgisini bozmayarak durur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben düz yolda denedim 20 metreden sonra durdu direksiyon düzse bir şey olmaz...
  • Ben denedim arkadaki araç vurdu ona da arkasındaki vurdu yani kaza olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu, araca,yolun durumu ve hava şartlarına göre değişir tabi ama düz yol ve normal hava şartlarında abs ile esp ile donatılmış fren sistemi iyi bir araçta sıkıntısız güvenli bir şekilde durulur.

    Geçen yıl Nisan'da sabaha doğru ıslak yolda geyiğe çarpmamak için boyle bir frenleme yaptım.Şöförlük hayatımın yüksek hızdaki en sert frenlemesiydi,hızım 110 km civarıydı;araç son derece stabil bir şekilde tahminen 30 m gibi bir mesafede durdu.Hafiften virajın sonundaki geyiği zaten geç farkettiğimden çarpmaktan kurtulamadım tabi ama çarpışma düşük bir hızda gerçekleşti ki geyik çarpmanın etkisiyle önce birbuçuk-iki metre ileri savruldu ve sonra tekrar kalkıp kosarak ormana daldı.Araç, en ufak bir sapma,sarsılma bile yapmadan durmakla kalmadı,benim yerime dörtlüleri bile açtı,çarpma bolgesinde ise sadece gun ışığında zorlukla seçilebilen, esnemeden kaynaklı cilasında çatlamalar vardı.Aracım Volvo V60.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 13 Kasım 2017; 16:22:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    100 ile giderken saniyede 27.5 metre yol alır. ani fren yapılması durumunda panik fren ortalaması 1.6 saniyede fren pedalına tam basıyoruz. aracında ortalama 35-45 metre fren mesafesi vardır 1.6 saniyedeki katettiği yol ile birlikte minimum 90 metre sonra durursunuz.


    gelelim ani yaptığınız frende neler olur. abs yoksa debriyaja basmadan yaparsanız muhtemelen araba stop edecektir. abs yok ise eğer tekerleklerde kayma oluşur yönlendirme yapamazsınız fiziki olarak ne tarafa kaymaya başladıysa o tarafa kayar. abs olmadığı için araç stop eder direksiyon hareketi çok zorlaşır ayağınız frende kalırsa çekmezseniz frenlemede kaybolur her hangi bir yerden uçurumdan uçar herhangi bir taşa veya kaldırım kenarına çarpıp taklalar da atabilirsiniz. abs li araçta ise en büyük avantajınız arabaya yön vermeniz vede aracın ani stop etmesinin önüne geçmektedir. yine uçurumdan uçar bir yere çarpar taklalarda atabilirsiniz. bunlar en kötü senaryolar.

    gelelim düz yolda ani fren yaptınız herhangi bir tehlike yoksa sonuç olarak arabaya hiç birşey olmaz araç durur.

    Hocam Abs li araç neden stop etmesin? Siz mi anlatamadınız ben mi yanlış anladım. Debriyaja basmazsan ikiside gayet güzel stop eder durmaya yakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peki panik halinde frenlemek ile abs ile frenlemek arasinda ciddi bir fark var midir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    Jeep renegadenin ön tekere gelme durumunu internette ben de görmüştüm. O olayın sonradan düzeltildiğini biliyorum ancak hangi yılda düzeltildiğini bilmiyorum. Ancak antalyada test ettim 140 km ile ani frende (dip fren) böyle bir olay yaşamadım. Ve araç hafif gezinmeye yeltense de esp ve diğer elektronik kontroller sayesinde çizgisini bozmadan durdu. Hatta fren gücü gayetiyiydi. Reganedrnin benim için 2 adet kusuru vardı biri fren biri yüksek hızlarda rüzgar sesi fren sorun olmaktan çıktı. Rüzgar sesi ise 110da hafifçe duyuluyor. 120den sonra iyice artmaya başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_


    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Durur ne olacak

    Takla atar diyenlerle otomobil hakkında konuşmayın artık...

    Jeep renegade ise arac havada 3'lü salto yapip yere bile inebilir

    Imkansizi basardi diye,jepp e plaket takmak lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın durumuna yolun durumuna önde ki araçla mesafene bağlı olarak kazak olasılığı mümkün.
  • arifomer kullanıcısına yanıt
    absli araç durmaya yakın stop eder. abs siz araç ise lastik kitlendiği an stop eder. genelde panik frende hem debriyaj hemde frene aynı anda basan kişi sayısı çok küçük bir yüzdeliktir.
  • ABS olmayan araç yan döner.

    ABS olan araç gayet stabil duruyor.

    Ama bizde Toros vardı,o bile ani frende kafasını yere gömüyordu gerçekten.

    Şimdi Focus var o stabil.
  • Biraz kayar, direksiyon konumu ve lastik durumunuza göre ağırlık transferi ile hafiften arkası oynayabilir ama ufak kontralarla mis gibi durulur. Aracınızda abs yok ise limit fren tekniği hakkında makaleler okuyup nasıl frene basmanız gerektiği ile ilgili bilgi kazanabilirsiniz. Abs li araçtada bu teknik kullanılabilir ama amatör şartlarda şart değil.
  • Yaklaşık iki sene evvel şirketin sağladığı güvenli sürüş eğitiminde kuru, ıslak, nemli, buzlu zeminlerde abs kontrolünde manevra eğitimleri de almıştık... hoca kuru zeminde dubalara çarpmadan yapılan manevralarda abs kabiliyetine alışmamız için fren pedalına sonuna kadar allah ne verdiyse basın diyordu... dedim hocam ben bu pedalı kırarım kıramazsın dedi... eğer o fren pedalını kırabilirsen sana sıfır bir araç alırım dedi... 100 kiloyum ve 100 km hızla giderken tüm gücümle allah ne verdiyse fren pedalına asıldım ama o pedala gerçekten hiç bi şey olmadı... toplum olarak abs devreye girip fren pedalı direnç gösterdiğinde ister istemez yeterli baskıyı uygulayacak kadar basmadığımızı anladım... bir de farklı zeminlerde yaptığımız abs'li ve abs'siz antrenmanlarda inanılmaz farklar oluşuyordu... abs devredeyken hiç dubaya(insana) çarpmıyosun ama abs devre dışıyken araç spin atarak allah ne verdiyse gidiyor ve kaygan zeminde ters dönüyor bir süre kaydıktan sonra... o eğitimde vurgulanan ve refleks haline getirmemiz istenen tek şey acil durumlarda panik yapmadan debriyaj ve frene allah ne verdiyse asılmaktı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 13 Kasım 2017; 21:43:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Durur...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortalama 37 metre sonra sürati 0km/h'ye düşer ve statik gale gelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100 ile giderken ani frende takla atıyorsa, o zaman ani frenlemelerinizi 105 ile yapın, riske girmeyin...



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-92A2F8722 -- 13 Kasım 2017; 22:18:32 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.