Şimdi Ara

16 2014 FORMULA 1 RUSSIAN GRAND PRIX (Sochi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Rusya 2014 kış olimpiyatlarına hazırlanırken, Olimpik Park altyapısını Formula 1 için de bir fırsat olarak gördü. Olimpik Park etrafında inşa edilen 5.9 kilometrelik pistin 1.7 kilometresi de halka açık caddelerden oluşuyor.

    Hermann Tilke'nin tasarladığı pist 5.872 km'lik uzunluğu ile Spa ve Silverstone'dan sonra F1 takviminin en uzun üçüncü pisti olma özelliği taşıyor

    Sochi
    Race Date: 12 Oct 2014
    Circuit Name: Sochi Autodrom
    First Grand Prix: 2014
    Number of Laps: 53
    Circuit Length: 5.853 km
    Race Distance: TBC
    Lap Record: -

    Fri 10 October 2014
    Practice 1 09:00 - 10:30
    Practice 2 13:00 - 14:30

    Sat 11 October 2014
    Practice 3 11:00 - 12:00

    Qualifying 14:00

    Sun 12 October 2014

    Race 14:00

     16 2014 FORMULA 1 RUSSIAN GRAND PRIX (Sochi)







  • Önce Vettel'in takımdan ayrılma haberi ardından Bianchinin kazasından dolayı dikkatimiz yarış dışına çevrildi ama yeni pist olmasından dolayı heyecanlı ve sıradışı bir yarış bekliyorum
  • Bu yarıştan ziyade Bianchi'nin durumunu merak ediyorum. Yarışta zaten Mercedes'ler ve Red Bull'lar iyi olacak, Ferrari'ler sürünecek, hemen hemen bütün sezon bunu izledik zaten. O yüzden Bianchi'nin durumu daha merak uyandırıcı.
  • önemli bir değerlendirme yazısı

    http://www.serhanacar.com/haber/365/jules-bianchi%E2%80%99nin-kazas%C4%B1-hakk%C4%B1nda%E2%80%A6

    biraz alıntı yaptım
    Otomobil sporları hep tehlikeli oldu ve hep tehlikeli olacak…

    Öncelikle birkaç gerçeğin altını çizelim. Otomobil sporları veya daha genel adıyla motor sporları, işin doğası gereği tehlikelidir. Bu sporda antrenman yaparken bile birileri ölebilir veya yaralanabilir. Sporun içindeki tehlikeyi ve riski sıfıra indirmek ise kesinlikle imkansızdır. Yüz yılı aşkın bir süredir devam eden otomobil sporlarının evrimi, alınan güvenlik önlemleri, kural ve uygulamalar; sporun içindeki kaza ve kazalar sonucu ortaya çıkan yaralanma-ölüm riskini mümkün olduğunca azaltabilmeyi hedefler. Yoksa otomobil sporlarında %100 güvenlik diye bir kavram yoktur. Öyle inanılmaz olaylar bir araya gelir ki, yarış parkurundan 50 metre uzakta olan seyirciler bile hayatını kaybedebilir. Onun için yarış parkurunda bulunan herkes, yarışçılar takım çalışanları, görevliler, gazeteciler ve nihayetinde seyircilerin bu bahsettiğim riski bildiği ve kabul ettiği varsayılır. Önemli olan doğru uygulamalarla bu riski, sıfıra yaklaştırmaktır.

    Aslında motorsporlarını cazip kılan noktalardan birisi de, risk faktörüdür. Tehlike ve risk, her motorsporu organizasyonunda vardır. Belki de işi bu kadar heyecanlı kılan şey, tehlike ve riskin yüksekliğidir. Tehlike ve risk kadar, işin sonundaki ödül de yüksektir. Hızlı giden otomobillerin içindeki sporcular, kendilerinin ve otomobillerinin, fizik kurallarının limitlerini zorlarlar; (bizim gibi) normal sürücülerin cesaret edemeyecekleri süratlerde, bazen kendi hayatlarını da riske atarak rakiplerini yenmeye çalışırlar. Onlar yetenek, araç kontrolü, denge, beceri, his, algı, tahmin, içgüdü ve mühendislik yeteneklerini birleştirerek; yönetmelikler dahilinde üretilen en hızlı otomobilleri, en yüksek süratlere ulaştırmayı başaran kahramanlardır.
    Neden helikopter yerine ambulans kullanılmış olabilir?

    Bianchi’nin hastaneye helikopterle değil, ambulansla götürülmesi de tartışıldı. Evet FIA genelde ambulans helikopteri havalanamıyorsa, F1 seansını koşturmuyor; ama bu bir zorunluluk değil. Pistin yakınlarında seçilen tam teşekküllü alarm hastanesine karayoluyla eğer 20 dakikada ulaşılabiliyorsa, yarışın FIA tıbbi delegesi ve şef doktoru, seansın koşulmasına izin verebilir. Dolayısıyla yazılanlara göre helikopter kalkabiliyordu; ama hava kararmak üzere olduğundan belki inişte bir sorun yaşanabileceği düşüncesiyle, Bianchi ambulansla hastaneye nakledildi.

    Diğer öneriler / yaklaşımlar…

    Kötü havada yarış yapılmasın diyenler de olmuş. Peki yağmurda beklemeye geçilince, SC arkasında turlar atılınca ‘haydi şunlar yarışsın artık ’ diyenler de biz değil miyiz? ‘Artık güvenlik çok ön planda, eskiden şöyle yağmurlu, böyle kötü havada yarışlar yapılıyordu’ diye hayıflanan biz değil miyiz? Sıkıcı giden bir yarışta ´keşke yağmur yağsa´ diyen biz değil miyiz?

    Tüm bunları niye yazdım, olayı enine boyuna değerlendirelim diye. Araba devrildikten sonra ‘devrilmeden önce asla söylemeyeceği, hatta tam tersini savunacağı önerileri getirmek’ ne kadar doğru sizce?
    Peki ileride bu tür kazaları engellemenin en kolay yolu ne? KA’lardan kurtulamayacağımıza göre, her sarı bayrakta değil ama ‘çift sarı bayrak ve kurtarma operasyonu’ yapılan alanlarda, pit yolu limitörü gibi ’80 km/s’ hız limiti koymak olabilir. Le Mans 24 Saat’te bu 60 km/s olarak uygulanıyor. Başlarda pilotların ani yavaşlamaları birkaç kez sorun çıkarabilir; ama bu limitin denetlenmesi zor olmaz; tüm pilotlar ve takımlar uyarıldıktan sonra, görevliler çok daha güvenli şekilde çalışabilir ve belki de daha az güvenlik aracı periyodu izleriz ve yarışlar daha akıcı hale gelebilir. Burada hız limitini aşana 5 s ceza verilirse; merak etmeyin kimse artık bu riski almaz.

    Kapalı kokpitler de konuşuluyor; ama kapalı kokpitin bu kazada herhangi bir faydası olacağını sanmıyorum. Ağırlığı 1.5 kilogram olmasına karşın 3 tonluk bir darbeye dayanabilen takla yapısı bile paramparça. Ayrıca kapalı kokpitler, hem yangın hali, hem de otomobilin takla atması durumunda, pilotun tahliyesini çok zorlaştırabilir.

    Monako´daki gibi vinçlerin, 5 kilometre üzerindeki pistlerde kullanılması ise maliyet/kazaya ulaşılabilirlik/lojistik gibi açılardan dolayı pek mümkün değil.

    Sonuç…

    Yazı çok uzun oldu, ama senelerce yarış anlatmış, 13 sene boyunca yarışların 7 sene boyunca Türkiye GP’sinin yönetiminde yer almış, dünyanın her yerinde yarışlar izlemiş birisi olarak, sizinle en doğru bilgiyi paylaşmak istedim. Kaza, pek çok düşük olasılığın bir araya gelmesiyle oluşan tuhaf bir kaza. Tek bir kişi veya olayı suçlamak, pek mümkün değil.
    Otomobil sporları dünyası, her büyük kazadan büyük bir ders çıkararak, ciddi araştırma ve mühendislik çalışmaları ile güvenlik anlamında hatırı sayılır bir ilerleme kaydetti. Ama bazen bu dersler, çok acı şekilde alınıyor ne yazık ki. 20 sene evvel ölüm veya yaralanma ile sonuçlanabilecek pek çok kazadan, pilotlara yara almadan kurtulabiliyor. Ancak hala, Bianchi’nin kazası gibi sıra dışı ihtimallerin bir araya gelerek bir trajedi oluşturma şansı var ne yazık ki…

    Hala çok üzgünüm, büyük ihtimalle bir daha Bianchi’yi yarışırken izleyemeyeceğiz. Ama bu olaydan da, gerekli derslerin çıkarılabileceğini ve güvenlik adına bir adım daha atılabileceğine inanıyorum. Bianchi’nin yarış kariyerine ve belki de hayatına mal olacak bu kazanın, olumlu etkilerini (tıpkı Senna gibi) göreceğimize inanıyorum; görmeliyiz de.

    Keşke tüm bunlar olmasaydı. Ama olduğuna göre, otomobil sporları dünyası buradan gerekli dersi çıkarıp, geleceğe bakmalı. Fakat bunu yaparken de acele edip, saçma sapan kurallar getirmek ve birilerini suçlamaya odaklanmaktan kaçınmak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meta80 -- 9 Ekim 2014; 18:43:23 >




  • meta80 kullanıcısına yanıt
    Emeğiniz için teşekkürler.
    Ancak, Sn. Serhan ACAR'ın bu makalesi konuyu tam anlamıyla idrak etmemize yardımcı olmuyor.
    Sadece pistte olanları izlemek bunlara sevinip, üzülmek yeterli olmuyor. Antrenman pistlerinde, padokta, fabrikalarda neler oluyor? Hangi sponsorlar bu organizasyona dahil oluyor? Takımlar kendi aralarında birlikler kuruyor, bir takım anlaşmalar yapıyorlar. Bunlar ne anlama geliyor? Takımlar organizatörlerden neler bekliyor? İzleyicinin beklentisi organizatörler, takımlar, sponsorlar tarafından ne şekilde algılanıyor?
    Maalesef yüksekçe bir tepeye tırmanmaya çalışıp, ormanda neler olup, bitiyor bunu gözlemlemek yerine, ormanın içinde koşuşturup duruyoruz.

    İddiam odur ki, bu sporun temeli en iyi olmak üzerine değil, en hızlı olmak üzerine kurulmalıdır.
  • F1 de yıllar boyu süren ilerlemeler
    koruma tedbirleri yeterli gelmedi
    tabii ki yarış yönetimi de bu kazayı sorgulayacak
    pilotlar birliği de kendi çapında brifing verecektir
    ancak alınacak ve eklenecek kurallar olmalı sonuçta bu kaza olmamalıydı diye düşünüyorum
  • Bottas son virajda bıraktı herşeyi resmen. Hamilton'dan pole'ü çalabilir miydi bilmiyorum ama Rosberg'i geçeceği kesin gibi bişeydi en azından.
    Hatta dediğim gibi emin olamasam da Hamilton'dan pole'ü bile çalabilirdi.
    Yazık etti.
    Mercedesler ilk iki sırada yine. Hamilton burda da momentumu korumaya niyetli duruyor iyice. Yarışı kazanıp aradaki farkı 17 veya daha fazlasına çıkarmaya çalışacaktır. Bakalım yarın neler olacak.
    Pist Valencia gibi bişey. Zevkli bi yarış olması zor bu pist şekliyle ama ilk yarış olması sebebiyle farklı ve değişik şeyler görebiliriz.

    Tabi F1 dünyasının aklı bi yandan da Bianchi'de. Sürekli destek mesajları görüyoruz her tarafta, kasklarda, taraftar pankartlarında ve FOM'un yayına koyduğu küçük mesajlarda bile. Umarım ondan da güzel haberler alabiliriz önümüzdeki günlerde.

    Kvyat ta kendi evinde uçtu adeta. Alonso'dan ödünç aldı 5nci spot'u bu yarış için.

    Tebrikler Hamilton.
    Tebrikler Kvyat.




  • Bottas ın ham dan pole û alması hata yapmasa da çok zordu mercedes in Son sektör performansına karşılık.
    Pist i fena bulmadım genel olarak yarın daha net belli olur tabi.
    Kvyat yarım saniye evsahibi zamanı çıkarttı cebinden.kumaşı gercekten saglam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Bottas ın ham dan pole û alması hata yapmasa da çok zordu mercedes in Son sektör performansına karşılık.
    Pist i fena bulmadım genel olarak yarın daha net belli olur tabi.
    Kvyat yarım saniye evsahibi zamanı çıkarttı cebinden.kumaşı gercekten saglam

    Kvyat gerçekten iyi iş çıkarıyor bu sezon.
    Kumaşı sağlam duruyor. Red Bull biliyor işini bu pilotlar konusunda.
    Ricciardo da ne kadar iyi olduğunu gösterdi bu sezon.

    Bilmiyorum abartıyor muyum ama, Kvyat ta seneye Ricciardo'yu geçip bi ufak sürpriz yapabilir bence. Önce bu sezon 4 kez dünya şampiyonu olan Vettel'i geçen Ricciardo, seneye de onu da geçen bi Kvyat görebiliriz Red Bull'da.
    Red Bull ne güzel sakin sakin 1nci pilot Vettel yanına da yardımcı 2nci pilot şeklinde gidiyorken başlarına aldılar belayı birazcık.




  • şimdi daha yarış yapılmadan arkadaşlar kızabilir böyle bir yoruma ama yarın bu pistte böyle nasıl diyeyim, aşırı monoton bir yarış bizi bekliyor gibi. şu pisti çizen vatandaş açsın bir valencia'ya baksın ne bilim singapur'a baksın, ne gerek varmış ki böyle bir yapıya anlamadım, acaba alan sıkıntısı yüzünden mi böyle oldu? cidden gereksiz bir pist.
  • Vettel reyize üzülüyorum ya :( 4 kez üst üste dünya şampuanıda olsa bazen işler iyi gitmiyor ama aklımda bir soru var.Ric şuan da vettele fark atmış durumda ve çok küçükde olsa şampiyon olma olasılığı var ve tecrübeli vetteli geçti.Acaba red bull bu yüzden vettelin aracına daha az mı yükleniyor? Çünkü vettel sıralamalardan sonra aracın arka tarafının çok fazla kaydığını ve ayarlarımda hata olduğunu ima etti.Nasıl oluyorda ric in aracı sağlam olup vettelinki 1.5 saniye geriden geliyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    şimdi daha yarış yapılmadan arkadaşlar kızabilir böyle bir yoruma ama yarın bu pistte böyle nasıl diyeyim, aşırı monoton bir yarış bizi bekliyor gibi. şu pisti çizen vatandaş açsın bir valencia'ya baksın ne bilim singapur'a baksın, ne gerek varmış ki böyle bir yapıya anlamadım, acaba alan sıkıntısı yüzünden mi böyle oldu? cidden gereksiz bir pist.

    Eminim bakmıştır o söylediğin iki piste. Garantisi var yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    şimdi daha yarış yapılmadan arkadaşlar kızabilir böyle bir yoruma ama yarın bu pistte böyle nasıl diyeyim, aşırı monoton bir yarış bizi bekliyor gibi. şu pisti çizen vatandaş açsın bir valencia'ya baksın ne bilim singapur'a baksın, ne gerek varmış ki böyle bir yapıya anlamadım, acaba alan sıkıntısı yüzünden mi böyle oldu? cidden gereksiz bir pist.

    Eminim bakmıştır o söylediğin iki piste. Garantisi var yani.

    İnce espiri. Abu daba duuuu, sincaptur, narenciya olarak çizdiği pistlere bakmış ve madem benden yeni bir pist istediler neden bu pistleri biraz daha ileriye taşımıyorum demiş ve bu pisti çizmiş.

    Bişeylerin karışımı olacaksa monza, spa, suzuka, gibi pistlerin karışımı olsun. Hatta istanbul parktan al epeyce. Orda hep zevkli yarışlar izledik.

    Şu söylediklerimden ötürü yarın utanmayı isterim.

    Pole için gerçekten sürpriz olabilirdi.

    Aklıma takılan bir başka soru var :

    Alonso yarın kaçıncı olur ? Rezervasyon yaptırdığı yerde mi olur ?




  • Mercedes'ler sene boyunca gösterdikleri üstün performansı burada da devam ettirdiler. Keza Williams'lar da öyle. Beni şaşırtan Red Bull'ların geride, Toro Rosso'nun ise Q3'e kalması oldu. Ferrari ise aynı tas aynı hamam. Alonso ve Raikkonen'in aralarında 0,062 sn'lik fark ikisinin de araçtan maksimumu çıkarttığını gösteriyor. Adamlar ne yapsın, araç berbat!

    @MelihBalikci

    Her otomobil, her pilota uymaz, her pilotun bir sürüş stili vardır.Bu sene Vettel de Raikkonen de otomobil ayarlarının kendilerine göre olmadığını pek çok kez söyledi. Ricciardo ve Alonso'nun takım arkadaşlarını büyük farklarla geçmiş olmalarını küçümsemek istemem ama Alonso ve Ricciardo'nun bu denli fark yaratmış olması, Vettel ve Raikkonen'in bu sorunlarla sene boyunca uğraşmalarıyla büyük ölçüde alakalı. Ayrıca Vettel ile Ricciardo arasında 1,5 sn fark yoktu bu sıralamalarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Mercedes'ler sene boyunca gösterdikleri üstün performansı burada da devam ettirdiler. Keza Williams'lar da öyle. Beni şaşırtan Red Bull'ların geride, Toro Rosso'nun ise Q3'e kalması oldu. Ferrari ise aynı tas aynı hamam. Alonso ve Raikkonen'in aralarında 0,062 sn'lik fark ikisinin de araçtan maksimumu çıkarttığını gösteriyor. Adamlar ne yapsın, araç berbat!

    @MelihBalikci

    Her otomobil, her pilota uymaz, her pilotun bir sürüş stili vardır.Bu sene Vettel de Raikkonen de otomobil ayarlarının kendilerine göre olmadığını pek çok kez söyledi. Ricciardo ve Alonso'nun takım arkadaşlarını büyük farklarla geçmiş olmalarını küçümsemek istemem ama Alonso ve Ricciardo'nun bu denli fark yaratmış olması, Vettel ve Raikkonen'in bu sorunlarla sene boyunca uğraşmalarıyla büyük ölçüde alakalı. Ayrıca Vettel ile Ricciardo arasında 1,5 sn fark yoktu bu sıralamalarda.


    Vettel sıralama turlarında 0.4 saniye yedi.Ama ilk turunda 1.330 civarı yemişti. 3. Antrenmanlarda 0.593 sn geride tamamladı.ilk antrenmanı söylemiyorum çünkü ilk defa çıktılar piste ve yine ric vettelin 0.785 üstünde tamamladı.ferrarileri görüyorsunuz ikiside aynı onda birlik içinde ama redbull arabaları arası ciddi fark var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rosberg liderliği aldı ama Hamilton yine geçecek klasikleşti artık.Sonra 4 saniye atar tur başına arka taraf önemli.Hatta pite girdi.
  • Açık ve net şekilde hem Raikkonen hem de Vettel takım arkadaşlarının gerisinde kalmışlardır.Bunun bahanesi,alışması yok.Dört sene üst üste şampiyon olan pilot takımın yeni otomobiline uyum sağlayamıyor.Yeni gelen Ricciardo sağlıyor öyle mi?Raikkonen için yoruma gerek yok,otomobil hızlı değilse pek varlık gösteremeyen bir pilot.Hele Alonso ve Raikkonen arasındaki puan farkının bahanesi bu olamaz.

    Yarış ise klasik şekilde devam ediyor.Rosberg çok basit bir hata yaptı ve bana göre şampiyonluk yarışı da bitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alberto Ascari

    Açık ve net şekilde hem Raikkonen hem de Vettel takım arkadaşlarının gerisinde kalmışlardır.Bunun bahanesi,alışması yok.Dört sene üst üste şampiyon olan pilot takımın yeni otomobiline uyum sağlayamıyor.Yeni gelen Ricciardo sağlıyor öyle mi?Raikkonen için yoruma gerek yok,otomobil hızlı değilse pek varlık gösteremeyen bir pilot.Hele Alonso ve Raikkonen arasındaki puan farkının bahanesi bu olamaz.

    Yarış ise klasik şekilde devam ediyor.Rosberg çok basit bir hata yaptı ve bana göre şampiyonluk yarışı da bitti.

    Ben de katılıyorum şampiyonluk daha bitmiştir.Arkadaki Hamilton olsa bitti demezdim de Rosberg olunca bitti diyorum bende.Her ne kadar senenin başından beri Rosberg'i desteklesem de ümitleri boşa çıkarmaktan başka bir şey yapmıyor şu son yarışlarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mckenziee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alberto Ascari

    Açık ve net şekilde hem Raikkonen hem de Vettel takım arkadaşlarının gerisinde kalmışlardır.Bunun bahanesi,alışması yok.Dört sene üst üste şampiyon olan pilot takımın yeni otomobiline uyum sağlayamıyor.Yeni gelen Ricciardo sağlıyor öyle mi?Raikkonen için yoruma gerek yok,otomobil hızlı değilse pek varlık gösteremeyen bir pilot.Hele Alonso ve Raikkonen arasındaki puan farkının bahanesi bu olamaz.

    Yarış ise klasik şekilde devam ediyor.Rosberg çok basit bir hata yaptı ve bana göre şampiyonluk yarışı da bitti.

    Ben de katılıyorum şampiyonluk daha bitmiştir.Arkadaki Hamilton olsa bitti demezdim de Rosberg olunca bitti diyorum bende.Her ne kadar senenin başından beri Rosberg'i desteklesem de ümitleri boşa çıkarmaktan başka bir şey yapmıyor şu son yarışlarda.

    Kesinlikle Rosberg Belçikadan sonra kontrolü kaybetti gibi.Bir türlü toparlayamadı.




  • Pist Valencia'nın Rus versiyonu olmuş resmen. Asfaltı da kaymak gibi yapmışlar, lastikler bana mısın demiyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.